Demontage af sigtemidler på Diana 23

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
JesKasper
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 47
Tilmeldt: 25. nov 2015, 08:36
Interesser: Luftvåben
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 5 times

Demontage af sigtemidler på Diana 23

Indlæg af JesKasper » 31. dec 2017, 11:07

Hej folkens. Godt nytår til alle!

Jeg har købt en lille samling Diana luftgevær, blandt andet et lille Diana 23 fra 1967. Sigtemidlerne er monteret skævt i sporene, og det tyder på at de er monteret lidt "hårdt".

Geværet skyder fornuftigt på 3 meter stående, hvor 8 skud jeg testede sad inden for en femmer.

Spørgsmålet er så om sigtemidlerne er monteret skævt fordi bøssen skyder skævt, og om jeg bør og skal demontere dem?

Hvis de skal demonteres, hvordan gør jeg så det - hvordan skal de bankes ud, fra hvilken retning og med hvad?
IMG_0082.jpg
IMG_0081.jpg

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: Demontage af sigtemidler på Diana 23

Indlæg af Sort » 31. dec 2017, 12:56

De er vist bare trykket i, fra den ene side og justeres med en lille hammer.
men om den skyder skævt, kommer jo an på en prøve. Sådan en diana skulle nemt kunne holde det sorte på en alm 10m salonskive ud til 15-20m. hvis ellers den får kvalitetshagl (typisk jsb) at spise.
Jeg kan ikke helt hvordan den skulle kunne skyde så skævt, men hvis kroningen på piben er helt udbanket så måske.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

JesKasper
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 47
Tilmeldt: 25. nov 2015, 08:36
Interesser: Luftvåben
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 5 times

Re: Demontage af sigtemidler på Diana 23

Indlæg af JesKasper » 31. dec 2017, 13:46

Hej Sort.

Der er ikke noget skævhed at se, så måske er det bare mig selv der korrigerer. :)

Hvis jeg skal have dem ud, hvordan foreslår du så at man gør det? I en skruestik med træbakker på siden og aå en hammer og dorn? Og skal de ud en bestemt vej, eller kan de bankes ud både den ene og den anden vej?

Airsmith
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 834
Tilmeldt: 10. maj 2012, 12:32
Interesser: DIANA nyere mod.
Geografisk sted: 7. kartoffelrække i udkants Sønderjylland
Has thanked: 15 times
Been thanked: 224 times

Re: Demontage af sigtemidler på Diana 23

Indlæg af Airsmith » 31. dec 2017, 14:30

På billedet kunne det se ud til at det forreste sigte sidder for langt ud til højre, start med at banke det ind til midten af løbet. Spænd løbet i en skruestik med træklodser til beskyttelse tæt på det korn som skal korriges, og bank på kornet med en blød dorn og hammer. Prøveskyd og ret evt. det bageste på samme måde. På billedet ser det ud som det bagerste sidder lidt til venstre, hvis det er tilfældet vil geværet skyde til venstre. Lad være med at afmontere kornene, du risikerer at de kommer til at gå for lette i svalehale føringerne.

vh airsmith
Min mening står fast! - forvir mig ikke med kendsgerninger...
Egoisme og grådighed styrer verden.
I Danmark har vi folketingsdiktatur.
Kun en idiot er tilfreds.

JesKasper
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 47
Tilmeldt: 25. nov 2015, 08:36
Interesser: Luftvåben
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 5 times

Re: Demontage af sigtemidler på Diana 23

Indlæg af JesKasper » 31. dec 2017, 16:44

Tusind tak Airsmith. En blød dorn, er det så en messingdorn?

Airsmith
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 834
Tilmeldt: 10. maj 2012, 12:32
Interesser: DIANA nyere mod.
Geografisk sted: 7. kartoffelrække i udkants Sønderjylland
Has thanked: 15 times
Been thanked: 224 times

Re: Demontage af sigtemidler på Diana 23

Indlæg af Airsmith » 1. jan 2018, 12:28

En blød dorn er noget der er blødere end det man slår på for at beskytte det mod mærker, kunne være af messing, alu, bly, træ, kobber, plastic, etc.

vh airsmith
Min mening står fast! - forvir mig ikke med kendsgerninger...
Egoisme og grådighed styrer verden.
I Danmark har vi folketingsdiktatur.
Kun en idiot er tilfreds.

JesKasper
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 47
Tilmeldt: 25. nov 2015, 08:36
Interesser: Luftvåben
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 5 times

Re: Demontage af sigtemidler på Diana 23

Indlæg af JesKasper » 1. jan 2018, 16:52

Nå, nu har jeg fremstillet en messingdorn af et gammel stabel fra et hængsel og har rettet sigtemidlerne - hvilket resulterede i at den skød helt vildt meget mod højre. Jeg har kigget på mundingen (er det hvad Sort kalder “kroningen”?) og det ser ud til at den har fået lidt slag der - tror nogen har sat det på mundingen. :wall:

Er den død, eller kan man gøre noget - eller skal man leve med at sigtemidlerne må sidde skævt?

I øvrigt har jeg en anden 23’er som er væsentligt pænere og skyder mere præcist - men dens kimme blad er skævt. Kan man skifte selve bladet eller skal jeg snuppe bagsigtet fra den anden 23’er som i forvejen skyder skævt, men har et fint bagsigte?

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: Demontage af sigtemidler på Diana 23

Indlæg af Sort » 1. jan 2018, 19:55

Jeg synes umiddelbart du skal få lavet en i komplet og ordentlig stand.
Pibens kroning kan du godt pudse op, til noget rimeligt.

Fjern først om nødvendigt forsigtigt buler og grater, der går ind i piben. med en roterende lille dorn og autosol. Hvis der er grater langt inde er det ikke så godt, hvis det bare lige er i overfladematerialet, går det nok. Feks med en 45 graders spids dorn.
Det skulle egentligt kunne gøre det, men ellers er hjemmekroning af pibe til at lave med en kugleleje kugle (måske 9mm til en 4,5'er) og en klat autosol.

Find en plade gummi eller lign nogenlunde skridfast. kuglen på pladen, autosol på og så piben holdt lodret ovenpå. ensartet tryk og så bare kør kuglen rundt med piben i ensartede cirkler, med pibensegen vægt som pres på kuglen. efter nogle hundrede cirkler skulle en synlig kroning dukke op.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7718
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 594 times
Been thanked: 1245 times

Re: Demontage af sigtemidler på Diana 23

Indlæg af T-REX » 2. jan 2018, 03:04

En bræddebolt og noget ventilslibepasta, det er en billig måde, at rette op, på en dårlig/ødelagt kroning.
bræddebolt.jpg
bræddebolt.jpg (18.1 KiB) Vist 11224 gange
https://www.silvan.dk/solid-braeddebolt ... 02-9668307

Sæt bolten i en boremaskine, smør med lidt ventilslibepasta, sær i mundingen, og slib.
mzstoveblt.jpg
mzstoveblt.jpg (17.41 KiB) Vist 11224 gange
Slib, til du er tilfreds.

Slut evt. med super fin slibepasta, som f.eks. Autosol.
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

JesKasper
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 47
Tilmeldt: 25. nov 2015, 08:36
Interesser: Luftvåben
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 5 times

Re: Demontage af sigtemidler på Diana 23

Indlæg af JesKasper » 2. jan 2018, 07:19

Gode idéer! Tak. Den med bræddebolten lyder nem - skal det være en M8?

Airsmith
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 834
Tilmeldt: 10. maj 2012, 12:32
Interesser: DIANA nyere mod.
Geografisk sted: 7. kartoffelrække i udkants Sønderjylland
Has thanked: 15 times
Been thanked: 224 times

Re: Demontage af sigtemidler på Diana 23

Indlæg af Airsmith » 2. jan 2018, 12:56

JesKasper skrev:Nå, nu har jeg fremstillet en messingdorn af et gammel stabel fra et hængsel og har rettet sigtemidlerne - hvilket resulterede i at den skød helt vildt meget mod højre. Jeg har kigget på mundingen (er det hvad Sort kalder “kroningen”?) og det ser ud til at den har fået lidt slag der - tror nogen har sat det på mundingen.
Spørgsmålet er kan den lave en gruppe? Om sigte midlerne står til den ene aller anden side er underordnet. Sæt et billede af kroningen ind så vi kan se det! tak
Sort skrev:Jeg synes umiddelbart du skal få lavet en i komplet og ordentlig stand.
Pibens kroning kan du godt pudse op, til noget rimeligt.
god ide sort!

Men det her er fusk! Og liså det met bræddebolten
Sort skrev:Fjern først om nødvendigt forsigtigt buler og grater, der går ind i piben. med en roterende lille dorn og autosol. Hvis der er grater langt inde er det ikke så godt, hvis det bare lige er i overfladematerialet, går det nok. Feks med en 45 graders spids dorn.
Det skulle egentligt kunne gøre det, men ellers er hjemmekroning af pibe til at lave med en kugleleje kugle (måske 9mm til en 4,5'er) og en klat autosol.

Find en plade gummi eller lign nogenlunde skridfast. kuglen på pladen, autosol på og så piben holdt lodret ovenpå. ensartet tryk og så bare kør kuglen rundt med piben i ensartede cirkler, med pibensegen vægt som pres på kuglen. efter nogle hundrede cirkler skulle en synlig kroning dukke op.
Og ligeså fusket er det med bræddebolten
JRexA skrev:En bræddebolt og noget ventilslibepasta, det er en billig måde, at rette op, på en dårlig/ødelagt kroning.
Hvis kronen er beskadiget så få det lavet af en som har forstand på det, i en drejebænk eller med de rigtige rivaler

vh airsmith
Min mening står fast! - forvir mig ikke med kendsgerninger...
Egoisme og grådighed styrer verden.
I Danmark har vi folketingsdiktatur.
Kun en idiot er tilfreds.

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7718
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 594 times
Been thanked: 1245 times

Re: Demontage af sigtemidler på Diana 23

Indlæg af T-REX » 2. jan 2018, 13:55

Airsmith skrev: Hvis kronen er beskadiget så få det lavet af en som har forstand på det, i en drejebænk eller med de rigtige rivaler

vh airsmith
Ja, de forslag vi kommer med, er fusk, men det er også spørgsmålet, om man vil benytte kr. 1000+ for at rette op, på et kr. 300 gevær...

Jeg har selv indkøbt 79 graders kroningsværktøj, med rivaler, til de fleste kalibre, fra .204 til .45
Det har reddet en salonriffel og forbedret et par andre rifler, for mig.
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

JesKasper
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 47
Tilmeldt: 25. nov 2015, 08:36
Interesser: Luftvåben
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 5 times

Re: Demontage af sigtemidler på Diana 23

Indlæg af JesKasper » 2. jan 2018, 16:25

Her billeder af mundingen. Det er lidt svært at tage billeder så tæt på med en telefon.
DE695281-DAA3-420A-B0C9-14A89A0C057B.jpeg
E9B42B2C-2BF8-4754-9F1D-B48E54285AC7.jpeg
Og kan den lave en gruppe? Mjah, jeg har ikke mulighed for at spænde den op, men denne gruppe er lavet stående frit på ca 3,5 meter. Jeg ved ikke om det er okay?
CDC7D1B7-10C3-45DA-A5F4-88E5511AA293.jpeg

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: Demontage af sigtemidler på Diana 23

Indlæg af Sort » 2. jan 2018, 16:38

3½m er ikke nok til noget der kan bruges til at kaldes en gruppe. Kan den ikke få en pude under forskæftet og skyde 10-20m?

Korrekt det er fuskemetoden til at lave en kroning, men virker faktisk acceptabelt til det vi snakker om her, i øvrigt også til noget finere våben, i en snæver vending. Der har været tråde med folk der fik rimelige grupper ud af en pibe afskåret i 45 grader, så udover grater og buler er det sidste nok lidt i småtingsafdelingen. Battler Briton bukkede en theoben .22 pibe tæt på 90 grader, den samlede stadig ret fint!!

Jeg vil dog umiddelbart vurdere at nogen har klemt om den pibe, så den slet ikke er rund længere.
Hvis du alligevel har en drejebænk, er der jo intet galt med bare at dreje en ny kroning, selvom rivaler etc naturligvis er det mest korrekte.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Airsmith
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 834
Tilmeldt: 10. maj 2012, 12:32
Interesser: DIANA nyere mod.
Geografisk sted: 7. kartoffelrække i udkants Sønderjylland
Has thanked: 15 times
Been thanked: 224 times

Re: Demontage af sigtemidler på Diana 23

Indlæg af Airsmith » 2. jan 2018, 18:48

"mundingen" ser ok ud herfra, lad den være det sidste som du piller ved.
JesKasper skrev:Og kan den lave en gruppe? Mjah, jeg har ikke mulighed for at spænde den op, men denne gruppe er lavet stående frit på ca 3,5 meter. Jeg ved ikke om det er okay?
Hvad bruger du for hagl?
Du skal ikke spænde den fast, men læg an på et fast underlag med hånden imellem.
Sort skrev:3½m er ikke nok til noget der kan bruges til at kaldes en gruppe. Kan den ikke få en pude under forskæftet og skyde 10-20m?
gør som sort foreslår med forskellige hagl 10 skud hver.
Hvordan har løbshængslet det? Det skulle gerne føles lidt modstand når geværet lukkes efter at være spændt, ellers trænger det måske til at justeres/spændes lidt. Er pakningerne tætte? Måske er stempelpakningen af læder blevet tør? Den skal have et par dråber olie engang imellem. Løbspakningen er også af læder. Du kan prøve at skubbe et hagl gennem løbet bagfra med en rense stok for at mærke modstanden i løbet. Jeg har ingen Diana 23 og ved heller ikke om den skal ha choke (indsnævring i løbet der føles modstand i haglet lige inden haglet trykkes det sidste stykke ud af løbet) men på en mod 27 føles tydelig modstand på de sidste 3cm.

vh airsmith
Min mening står fast! - forvir mig ikke med kendsgerninger...
Egoisme og grådighed styrer verden.
I Danmark har vi folketingsdiktatur.
Kun en idiot er tilfreds.

JesKasper
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 47
Tilmeldt: 25. nov 2015, 08:36
Interesser: Luftvåben
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 5 times

Re: Demontage af sigtemidler på Diana 23

Indlæg af JesKasper » 2. jan 2018, 19:21

Okay, jeg bruger Crossman domed 4,5

Jeg har skuppet et hagl igennem med en rensestok og det var en svær opgave. Ved nærmere eftersyn, så er der nogle grater i riffelgangen ca 5 cm fra mundingen. Det kan selvfølgelig skabe en del problemer. Der er definitivt choke, men ikke ret meget. Jeg har nu kørt rensebørsten (den der ligner en rund stålbørste) igennem 30-40 gange, og haglet går nu nemmere igennem det sidste stykke, men man kan altså stadig mærke at gangen ikke er helt glat. Var det dødsstødet?

JesKasper
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 47
Tilmeldt: 25. nov 2015, 08:36
Interesser: Luftvåben
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 5 times

Re: Demontage af sigtemidler på Diana 23

Indlæg af JesKasper » 2. jan 2018, 19:23

Hængsel er i øvrigt okay, og jeg har olieret pakningerne med med en crossman chamber oil

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7718
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 594 times
Been thanked: 1245 times

Re: Demontage af sigtemidler på Diana 23

Indlæg af T-REX » 2. jan 2018, 19:42

JesKasper skrev:Okay, jeg bruger Crossman domed 4,5

Jeg har skuppet et hagl igennem med en rensestok og det var en svær opgave. Ved nærmere eftersyn, så er der nogle grater i riffelgangen ca 5 cm fra mundingen. Det kan selvfølgelig skabe en del problemer. Der er definitivt choke, men ikke ret meget. Jeg har nu kørt rensebørsten (den der ligner en rund stålbørste) igennem 30-40 gange, og haglet går nu nemmere igennem det sidste stykke, men man kan altså stadig mærke at gangen ikke er helt glat. Var det dødsstødet?
Få skudt nogle grupper, på længere afstand (10-20 meter)
Brug Anlæg/Støtte og Artilleri Hold: https://www.pyramydair.com/article/The_ ... ne_2009/63

Lad være med at bekymre dig om, hvor på skiven, grupperne sidder, bare vær sikker på, at du sigter ens, fra skud til skud.

Hvis gruppestørrelsen er OK, så er det fint.
Hvis grupper er over hele skiven, så kan du overveje, om du vil "fikse" kronen (Enten GDS "fusk" eller betale dig fra det. Personligt ville jeg bruge GDS metoden)

Derefter, prøv at skyde grupper, igen.
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

Airsmith
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 834
Tilmeldt: 10. maj 2012, 12:32
Interesser: DIANA nyere mod.
Geografisk sted: 7. kartoffelrække i udkants Sønderjylland
Has thanked: 15 times
Been thanked: 224 times

Re: Demontage af sigtemidler på Diana 23

Indlæg af Airsmith » 3. jan 2018, 15:10

Inden du begynder at prøveskyde bør du tjekke om hængslet i det bageste visir har sideslør. Det sker sometider for mig at skruede visir går lidt løs og pludselig gir mærkelige grupper. Det heller ikke sikkert at Crosmann Domed er det optimale hagl til den, jeg ville også prøve noget let JSB EE eller RS. Det hjælper ikke noget at lave en ny krone hvis problemet sidder længere inde. Prøv lige at skyde først.

vh airsmith
Min mening står fast! - forvir mig ikke med kendsgerninger...
Egoisme og grådighed styrer verden.
I Danmark har vi folketingsdiktatur.
Kun en idiot er tilfreds.

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: Demontage af sigtemidler på Diana 23

Indlæg af Sort » 3. jan 2018, 16:39

indenfor 3½m kan du skyde med tændstikker og gule ærter i samme gruppe og stadig samle bedre end det viste.
ud til 10m skulle de fleste ensartede hagl også samle pænt. Klart hvis vi snakker matchkvalitet, skal der kigges efter optimale hagl. Men med det vi har set på 3½m er der et stykke vej endnu.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

JesKasper
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 47
Tilmeldt: 25. nov 2015, 08:36
Interesser: Luftvåben
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 5 times

Re: Demontage af sigtemidler på Diana 23

Indlæg af JesKasper » 3. jan 2018, 16:54

Jeg er lige ved at gøre stokken i stand, så når den er klar må jeg finde en vindstille tørvejrsdag og prøve at skyde på 10 meter. Jeg har ikke en indendørs skydebane til rådighed lige i nærheden.

Mht. mine skydefærdigheder og forventning til resultat - jeg er sjusket udruget i en fuglekasse, så jeg tror ikke vi skal forvente mirakler med hvad jeg kan formå i forhold til præcision. Øjnene har det heller ikke så godt mere, så det er ikke så nemt at fokusere på målet. Mit ønske er ikke matchskydning, men at have nogle gode “back yard shooters” som jeg og drengene kan hygge med på de lange sommerdage. Og så kan jeg godt lide at sætte ting i stand, specielt hvis det har haft en lidt hård medfart. :)

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: Demontage af sigtemidler på Diana 23

Indlæg af Sort » 5. jan 2018, 21:38

selvom jeg sætter pris på en bjergkøbing grandprix reference, så skal der altså en test på bordet for at bedømme geværet. Måske helst sammen med resultater fra et gevær vi ved virker. Hvis det er så skidt med øjnene at du ikke kan ramme med kærv og korn, kan man jo evt finde en lille kikkert.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Topgun43
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 429
Tilmeldt: 14. feb 2009, 17:14
Interesser: luftvåben
Geografisk sted: Nordsjælland
Geografisk sted: Vedbæk
Has thanked: 1 time
Been thanked: 74 times

Re: Demontage af sigtemidler på Diana 23

Indlæg af Topgun43 » 10. jan 2018, 17:37

JesKasper skrev:Nå, nu har jeg fremstillet en messingdorn af et gammel stabel fra et hængsel og har rettet sigtemidlerne - hvilket resulterede i at den skød helt vildt meget mod højre. Jeg har kigget på mundingen (er det hvad Sort kalder “kroningen”?) og det ser ud til at den har fået lidt slag der - tror nogen har sat det på mundingen. :wall:

Er den død, eller kan man gøre noget - eller skal man leve med at sigtemidlerne må sidde skævt?

I øvrigt har jeg en anden 23’er som er væsentligt pænere og skyder mere præcist - men dens kimme blad er skævt. Kan man skifte selve bladet eller skal jeg snuppe bagsigtet fra den anden 23’er som i forvejen skyder skævt, men har et fint bagsigte?
Du kan nemt flytte kimmebladet over på det pæne gevær. Bare tryk bladet ned og træk det bagud, så står du med det i hånden. Pas på den lille fjeder, som sidder under bladets forreste del.
Verden består af to hovedbestanddele: Ilt og uvidenhed.
John Dobson, afdød astronom.

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5848
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: Demontage af sigtemidler på Diana 23

Indlæg af Mapzter » 10. jan 2018, 17:54

JesKasper skrev:Øjnene har det heller ikke så godt mere, så det er ikke så nemt at fokusere på målet.
Når du skyder med korn og kærv skal du ikke fokusere på målet! Fokuser på det forreste sigtemiddel (kornet).
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5848
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: Demontage af sigtemidler på Diana 23

Indlæg af Mapzter » 10. jan 2018, 18:03

På denne side er der en introduktion i at sigte med korn og kærv: http://blog.femkamp.dk/2012/12/sigt-rigtigt/

Når du skyder for at teste præcisionen er det ligegyldig hvor på skiven du rammer, men det er vigtigt at have det samme sigtebillede for hvert skud.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Besvar