Ny underlever fra Hatsan, med magasin..

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Besvar
Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Ny underlever fra Hatsan, med magasin..

Indlæg af Timber » 1. okt 2017, 22:33

Vi må jo hellere støtte Happy lidt med hans glæde over Hatsangeværer, så jeg har lige fundet et fint nyt review af deres nye Hatsan Proxima Multishot... :blink: :fun:

Og umiddelbart vil jeg sige at det faktisk ser helt fornuftigt ud, og ikke nær så klodset at se på i forhold til Gamo Swarm, eller hvad det nu var det hed herhjemme..

Eneste anke er at man skal træne armmullerne, da det er lidt hårdt at spænde, og selve geværet er også i den tungere ende. Men er man vant til HW, så er det jo ingenting.. :fun:

Jeg spår det i hvert fald længere levetid end Gamoen.. :thumbup:


youtu.be/44Pccp9fXzw

Edit.. Kunne ikke stave til Hatsan.. :fun:
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Browning425
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 189
Tilmeldt: 1. maj 2011, 16:24
Interesser: Jagt med hagl
Geografisk sted: Færøerne
Has thanked: 18 times
Been thanked: 35 times

Re: Ny underlever fra Hatsan, med magasin..

Indlæg af Browning425 » 2. okt 2017, 00:09

Den kan jeg godt lide , både udseende og konceptet . Hvad mon prisen bliver i dk ?
Molot vepr 12
Browning 425
Browning auto 5 kal. 16
Mossberg 500 slugster
Greener EG
2 x J P sauer s/s Cal 16
Javier arana "La Sorda" s/s Cal 28
belgisk no name s/s cal 12
Aya Cosmos
Toz T03
Baikal ij27
Remington 11-87

Happy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 312
Tilmeldt: 27. jul 2017, 23:21
Interesser: Luftvåben/Bue-skydning/Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1185 times
Been thanked: 47 times

Re: Ny underlever fra Hatsan, med magasin..

Indlæg af Happy » 2. okt 2017, 04:48

Timber skrev:Vi må jo hellere støtte Happy lidt med hans glæde over Hatsangeværer, så jeg har lige fundet et fint nyt review af deres nye Hatsan Proxima Multishot... :blink: :fun:

Og umiddelbart vil jeg sige at det faktisk ser helt fornuftigt ud, og ikke nær så klodset at se på i forhold til Gamo Swarm, eller hvad det nu var det hed herhjemme..

Eneste anke er at man skal træne armmullerne, da det er lidt hårdt at spænde, og selve geværet er også i den tungere ende. Men er man vant til HW, så er det jo ingenting.. :fun:

Jeg spår det i hvert fald længere levetid end Gamoen.. :thumbup:


youtu.be/44Pccp9fXzw

Edit.. Kunne ikke stave til Hatsan.. :fun:
Hej :smile: Fin video og tak for den ! En lille rettelse - af din opfattelse af min opfattelse vedr. Hatsan. Hatsan - er efter min opfattelse blot et mærke af luft-gevær blandt mange, jeg favorisere dem IKKE specielt - men har blot den holdning at kritik/bedømmelse af et gevær (udover at være saglig og seriøs) skal være snare "model-specifikt" end "Mærke-generaliserende" (de fleste mærker/producenter har enktle "smuttere" blandt deres modeller - nogle rigtigt nok - flere end andre !). Hver Iøvrigt opmærksom på at når at du bruger mere end 2 af de her forskellige "smily`s i et indlæg" så risikere du, at en herre ved kalde-navn "Lycon" "kommer efter dig" - Jeg fik iværtfald en fin personlig henstilling om kun at anvende 2 pr. indlæg og en ok forklaring på dette iøvrigt. Mvh Happy (Umiddelbart er "Hatsan proxima" tilsyneladende pænt designet, det der med vægten har du ret i, men sådan er det jo med en del af Hatsans Modeller - at de Ikke er velegnede til børn eller fysiske svæklinge vægt-mæssigt).
Kun Æreløse, Kujoner og Tosser - hævder - at slå ihjel - i "Guds Navn" ! Normale mennesker og mennesker med Selvrespekt - Står ved Deres Ansvar - for Egne Handlinger !

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11093
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2636 times

Re: Ny underlever fra Hatsan, med magasin..

Indlæg af C-X » 2. okt 2017, 08:29

Lidt et usexet design, efter min smag. Stor klodset, især skæftet, kan ikke bestemme sig for om den vil være til optik eller faste sigtemidler og har et grimt magasin i sigtelinjen.
Samtidig ser den betjeningsmæssigt bøvlet ud og jeg kan ærligt taget ikke se, at magasinet gør den mere praktisk, f.eks. sat op imod en HW 97, mht skudkadance.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Werecat
This member is
This member is
Indlæg: 726
Tilmeldt: 19. jul 2007, 13:33
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 103 times
Been thanked: 562 times

Re: Ny underlever fra Hatsan, med magasin..

Indlæg af Werecat » 2. okt 2017, 10:29

Jeg skal være ærlig og sige at såfremt anmeldelsen ikke oversælger kunne den være meget sjov at prøve. Jeg ville nok gå til yderligheder for at fjerne forsigtet.

Og happy ift smileyerne... Du brugte dem som punktummer i dine første indlæg. Det var smileymisbrug. Timber bruger dem bare. :twisted:
Caspian1911 skrev:
12. jul 2020, 15:27
Refraktorius. Agressiv? Ja. Let forståelig? Ja
4151

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11093
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2636 times

Re: Ny underlever fra Hatsan, med magasin..

Indlæg af C-X » 2. okt 2017, 10:38

ALT hvad der kan skyde, uden at være en risiko for brugeren, skal da prøves!
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Ny underlever fra Hatsan, med magasin..

Indlæg af Timber » 2. okt 2017, 21:25

Browning425 skrev:Den kan jeg godt lide , både udseende og konceptet . Hvad mon prisen bliver i dk ?
Den skulle koste omkring 400 USdollars over there, og man plejer at sige faktor 10 på prisen herhjemme... Det giver så ca. kr. 4000, hvilket jeg mener er i den pebrede ende for Hatsaner herhjemme... Men mon ikke den ender et sted i mellem 3-4000..
C-X skrev:Lidt et usexet design, efter min smag. Stor klodset, især skæftet, kan ikke bestemme sig for om den vil være til optik eller faste sigtemidler og har et grimt magasin i sigtelinjen.
Samtidig ser den betjeningsmæssigt bøvlet ud og jeg kan ærligt taget ikke se, at magasinet gør den mere praktisk, f.eks. sat op imod en HW 97, mht skudkadance.
Jeg synes så netop at klodsetheden har sin charme.. Og betjeningsmæssigt tænker jeg det er en vanesag.. Mullerne kommer da i hvert fald på prøve efter nogle ladninger.. :fun:
Men ja, som Werecat skriver, så burde man flå det forreste sigte af, da det er meget højt. Mærkeligt de ikke har lavet det aftageligt, når nu det bagerste er?
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Ny underlever fra Hatsan, med magasin..

Indlæg af Timber » 2. okt 2017, 21:36

Happy skrev:Hej :smile: Fin video og tak for den ! En lille rettelse - af din opfattelse af min opfattelse vedr. Hatsan. Hatsan - er efter min opfattelse blot et mærke af luft-gevær blandt mange, jeg favorisere dem IKKE specielt - men har blot den holdning at kritik/bedømmelse af et gevær (udover at være saglig og seriøs) skal være snare "model-specifikt" end "Mærke-generaliserende" (de fleste mærker/producenter har enktle "smuttere" blandt deres modeller - nogle rigtigt nok - flere end andre !). Hver Iøvrigt opmærksom på at når at du bruger mere end 2 af de her forskellige "smily`s i et indlæg" så risikere du, at en herre ved kalde-navn "Lycon" "kommer efter dig" - Jeg fik iværtfald en fin personlig henstilling om kun at anvende 2 pr. indlæg og en ok forklaring på dette iøvrigt. Mvh Happy (Umiddelbart er "Hatsan proxima" tilsyneladende pænt designet, det der med vægten har du ret i, men sådan er det jo med en del af Hatsans Modeller - at de Ikke er velegnede til børn eller fysiske svæklinge vægt-mæssigt).
Jeg er godt klar over at du ikke er mærkefikseret som sådan...Men du har jo kørt meget hårdt frem med din Hatsan Striker.. Jeg tænkte bare at lave det som en lille spøg. :blink:

M.h.t. modelspecifikhed, så er jeg da heller ikke totalt modstander af Hatsan. Som jeg skrev et sted herinde, så laver da da faktisk rigtig gode PCP'er til pengene.. Men fjedergeværerne burde de holde sig fra.. De er notoriske for kraftige, og bygget efter almen russisk kampvognsstruktur, selvom det godt nok er en tyrker.. Men ok, der er nok udvekslet lidt teknik over grænsen, gennem tiderne.. :fun:

Lige denne her model kunne jeg da også personligt blive fristet af, da det da er et interessant koncept.. Så helt mærkesnob er jeg altså ikke, omend mit hjerte banker for det anglofile lige p.t..

M.h.t. smileyerne er det nok som Werecat skriver, nærmere brugen af dem, end mængden.. :blink:
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Besvar