Fra fjeder til PCP(valg af PCP)

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Besvar
Morten851202
Newbie
Newbie
Indlæg: 11
Tilmeldt: 21. sep 2017, 18:47
Interesser: Luftvåben
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 5 times

Fra fjeder til PCP(valg af PCP)

Indlæg af Morten851202 » 21. sep 2017, 19:03

Hej derude. Har lige nogle spørgsmål, jeg håber i kan hjælpe med. Vil nu ,gerne være ejer af et PCP gevær men er på ukendt område, ville høre hvad i ville anbefale at købe(gevær+scope)og hvad der ellers høre med . Max pris 18.000 kr. Må gerne være kraftigt men præcist . Har ikke jagt tegn. Så det må blive 4,5 :razz:

Brugeravatar
Werecat
This member is
This member is
Indlæg: 721
Tilmeldt: 19. jul 2007, 13:33
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 101 times
Been thanked: 554 times

Re: Fra fjeder til PCP(valg af PCP)

Indlæg af Werecat » 21. sep 2017, 21:03

Husk også at budgettere med al det "andet". Håndpumpe, dykkerflaske, fittings og slanger. Plus en del need to haves som feks mounts. Og så en masse nice to haves; bipod, vaterpas, afstandsmåler osv. Min impact der i grundpris kostede ca. 15k har rundet 30k. OK jeg hører også til grejluder kategorien :oops: .
Caspian1911 skrev:
12. jul 2020, 15:27
Refraktorius. Agressiv? Ja. Let forståelig? Ja
4151

Brugeravatar
Robse
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1902
Tilmeldt: 21. feb 2011, 11:29
Interesser: Skydevåben: Krudt & Luft
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 168 times
Been thanked: 222 times

Re: Fra fjeder til PCP(valg af PCP)

Indlæg af Robse » 21. sep 2017, 21:10

Husk også at budgettere med, at efter et par år skal der søges efter lækager,
repareres, skiftes oringe, ventilsæde og meget mere der kan drille. Din trykflaske skal trykprøves,
eller din pumpe skal hovedrenoveres. Det er mægtigt spændende og der kan gå megen god tid og
penge med den slags syslerier...
:mrgreen: :razz:
You will be hollow. We shall squeeze you empty, and then we shall fill you with ourselves.
― George Orwell, 1984

Brugeravatar
Romvig
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 500
Tilmeldt: 23. apr 2008, 16:24
Interesser: Flyvning og Luft våben
Geografisk sted: Skive
Has thanked: 2 times
Been thanked: 21 times

Re: Fra fjeder til PCP(valg af PCP)

Indlæg af Romvig » 22. sep 2017, 09:25

Der er MANGE muligheder , men jeg må indrømme at jeg har været ekstremt godt tilfreds med min HW100 (er kommet til at sælge den :wall: )
den har skudt ekstremt mange skud og eneste rep. har været et par o ringe
den er så nøjagtig at man ikke er i tvivl om at det er skytte fejl når du ikke rammer på 75 m og det er et Konge aftræk på en Hw100
og du kan godt holde det inden for dit budget
der er mange muligheder men i sidste ende kommer det an på hvad du vægter ved din nye riffel
Mvh
Romvig
________________________________________
Har endnu ikke fundet et projekt så enkelt
at det ikke kan gøres forkert

Brugeravatar
ARD
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 333
Tilmeldt: 22. sep 2008, 18:52
Geografisk sted: København
Been thanked: 21 times

Re: Fra fjeder til PCP(valg af PCP)

Indlæg af ARD » 22. sep 2017, 11:05

Der er HW100 som har 14 skud i magasinet og godt aftræk.

Diana P 1000 som har både 14 skuds magasin og 300bar trykflaske, jeg har ikke haft mulighed for at prøve den.

Walther LG300 eller LG400 serien som har 300bar trykflasker, dvs. ca. dobbelt så mange skud som 200bar på en optankning. De har et lækkert aftræk der kan justeres. Kun enkelt skud.

Steyr LG110, har et lækkert aftræk der kan justeres. Kun enkelt skud, men de har Hunting 5 Automatic med 5 skud magasin som jeg desværre ikke har haft mulighed for at prøve.

For nylig fik jeg købt en Steyr LP50 HP (HP står for high power så den har 14j) den har lækkert aftræk og præcis, desværre har den kun 5 skud i magasinet. Sidste gang den var ude og skyde fik jeg kun fyret 3 magasiner af da ungen ikke ville slippe den ud af hånden inden hagl-dåsen var tom.

Du behøver ikke at købe en stor trykflaske men nøjes med en håndpumpe så får du også motion. Jeg har selv haft en 3/4 stage turbo pumpe de sidste 10 år eller mere.
Mvh. Alex

Morten851202
Newbie
Newbie
Indlæg: 11
Tilmeldt: 21. sep 2017, 18:47
Interesser: Luftvåben
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 5 times

Re: Fra fjeder til PCP(valg af PCP)

Indlæg af Morten851202 » 22. sep 2017, 16:14

Nej man må aldrig gå ned på grej, og er også selv en der kan gå lidt for meget amok med det. Og der ikke noget at gøre, jeg er total opsat på at få et PCP. Så bussen er kørt :freak: Jeg vil bare starte et sted, HW 100 har jeg set rigtig mange taler godt om. og lige nu som det ser ud, er det fx eller HW 100, men oplever i problemer med nogle af de mærker. Og fx impact er det en for stor mundfuld til en newbie som mig til PCP. Og i skal have tak fordi i gider at tag jer tid til at svare :razz:

Brugeravatar
SorenSD
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1352
Tilmeldt: 18. jul 2015, 00:01
Interesser: Benchrest target shooting
Geografisk sted: Sydjylland
Geografisk sted: Grindsted
Has thanked: 492 times
Been thanked: 657 times
Kontakt:

Re: Fra fjeder til PCP(valg af PCP)

Indlæg af SorenSD » 22. sep 2017, 17:08

Morten851202 skrev:Nej man må aldrig gå ned på grej, og er også selv en der kan gå lidt for meget amok med det. Og der ikke noget at gøre, jeg er total opsat på at få et PCP. Så bussen er kørt :freak: Jeg vil bare starte et sted, HW 100 har jeg set rigtig mange taler godt om. og lige nu som det ser ud, er det fx eller HW 100, men oplever i problemer med nogle af de mærker. Og fx impact er det en for stor mundfuld til en newbie som mig til PCP. Og i skal have tak fordi i gider at tag jer tid til at svare :razz:
Lyder rigtigt spændende med dit skifte til PCP, og et valg du ikke vil fortryde :thumbup:

Jeg har sendt dig en besked :smile:
:smile: :thumbup:

Brugeravatar
Joker
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 521
Tilmeldt: 14. aug 2008, 20:13
Interesser: Luftgevær - jagt
Geografisk sted: Sydfyn
Has thanked: 60 times
Been thanked: 101 times

Re: Fra fjeder til PCP(valg af PCP)

Indlæg af Joker » 22. sep 2017, 20:54

Uden det på nogen måde har noget at gøre med jeg selv har en :biggrin: :biggrin: , så syntes jeg at Air Arms 510 er vær at kigge på, det er flot, skyder rigtig godt, også syntes jag ladearmen virker fortrinligt, magasinerne er nemme at lade, det har dog ikke indbygget regulator, men trods det, 30. Ens skud pr. Optankning, det virker fint for mig.
Min piller hunde propper på 50 meters afstand, hvis skytten ellers gør sit, det er altså pænt underholdende.
Mit er cal.22
God fornøjelse med valget af PCP gevær.
Jacob

Besvar