Walther LGV/LGU i stedet for HW97

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Besvar
Sommerglad
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 56
Tilmeldt: 11. aug 2016, 18:27
Interesser: Natur
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 24 times
Been thanked: 26 times

Walther LGV/LGU i stedet for HW97

Indlæg af Sommerglad » 16. sep 2017, 23:30

OK, kort historie: Min plan var at ønske mig en HW97 i julegave, men... Nu har jeg set et par anmeldelser af Walthers LGU og jeg er temmelig fascineret.
Det lader til at forarbejdning er på samme niveau. HW97 har naturligvis en stor fordel i udbredelse/let tilgængelig support og Rekord aftræk - Walther har tilsyneladende ry for mindre vibration i skudafgivelse, bedre placeret sikring og da jeg ikke er linksskytte virker ladeåbningen som en fordel.

Jeg er også i tvivl om jeg egentlig burde kigge efter en LGV i stedet da det ikke nødvendigvis behøver være en underlukker når jeg ender med at anskaffe mig en TUNG luftbøsse :)

Kort sagt: Er der nogle som kan dele erfaringer med Walther LGU/LGV i sammenligning med HW97? Også gerne et bud på vægtfordeling/balance mellem især LGU og LGV.

Link til anmeldelse: Test: Walther LGU
Senest rettet af Lycon 17. sep 2017, 01:08, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Link til anmeldelse indsat, så brugerne ikke selv skal Google sig til produktet.

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3350
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 632 times

Re: Walther LGV/LGU i stedet for HW97

Indlæg af Flugteren » 17. sep 2017, 01:07

Sommerglad skrev:OK, kort historie: Min plan var at ønske mig en HW97 i julegave, men... Nu har jeg set et par anmeldelser af Walthers LGU og jeg er temmelig fascineret.
Det lader til at forarbejdning er på samme niveau. HW97 har naturligvis en stor fordel i udbredelse/let tilgængelig support og Rekord aftræk - Walther har tilsyneladende ry for mindre vibration i skudafgivelse, bedre placeret sikring og da jeg ikke er linksskytte virker ladeåbningen som en fordel.

Jeg er også i tvivl om jeg egentlig burde kigge efter en LGV i stedet da det ikke nødvendigvis behøver være en underlukker når jeg ender med at anskaffe mig en TUNG luftbøsse :)

Kort sagt: Er der nogle som kan dele erfaringer med Walther LGU/LGV i sammenligning med HW97? Også gerne et bud på vægtfordeling/balance mellem især LGU og LGV.
Du kan ikke rigtig gå galt i byen med en HW97. Den er præcis og driftsikker, og den rette kombination mellem hagl/greb om riflen giver hul-i-hul resultater.

Jeg har ikke selv en Walther LGV/LGU, men jeg har skudt med dem begge hos en luftentusiast i min familie. Det er en herlig luftriffel i begge udformninger, men LGV'en vejer ikke så lidt endda. Den kan nok godt bruges til lidt off-hand plink i baghaven i selskab med en god ven og en kold, men egner sig bedst til Field Target og længere distancer. Balancen var fornuftig, sådan nogenlunde centreret, men lidt næsetung.

LGU'en var omkring samme vægt, i Varmint-version med syntetisk skæfte. Jeg mærkede ikke rigtig en stor forskel på LGU/LGV i vægtfordelingen, men det lå også ned og skød. Skæfteudformningen var mere behagelig, in my opinion, til lidt off-hand plink.

Sommerglad
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 56
Tilmeldt: 11. aug 2016, 18:27
Interesser: Natur
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 24 times
Been thanked: 26 times

Re: Walther LGV/LGU i stedet for HW97

Indlæg af Sommerglad » 18. sep 2017, 19:39

Takker - Det var en god beskrivelse.
Så tror jeg at jeg holder mig til plan A (HW97) :smile:

Brugeravatar
ARD
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 333
Tilmeldt: 22. sep 2008, 18:52
Geografisk sted: København
Been thanked: 21 times

Re: Walther LGV/LGU i stedet for HW97

Indlæg af ARD » 18. sep 2017, 23:49

Du kan måske købe en brugt Walther LGR så er der med garanti ingen vibrationer.

Besvar