Alternativ til HW97K?

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Slowhand76
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 57
Tilmeldt: 5. jul 2017, 15:22
Interesser: Hobby
Geografisk sted: Struer
Been thanked: 3 times

Alternativ til HW97K?

Indlæg af Slowhand76 » 15. aug 2017, 16:22

God eftermiddag NVF :smile:

Jeg har som nævnt bestemt mig for at jeg gerne vil ha et luftgevær, og også af en ordentlig kvalitet, og havde egentligt sat mig for en
HW97K.

Nu var jeg så i Søndags nede hos lystfiskeren, i hvide sande, og havde den i hånde, og den er godt nok rimelig tung sådan en krabat.

Så er spørgsmålet om der evt er et alternativ, som der er knap så tung, og måske mere en mellemklasse luftgevær, men som stadig er super kvalitet.

den behøver jo heller ikke koste lige så meget som en hw97k, og tænker om en hw50s var et alternativ, men så kan jeg læse omkring et problem ang ladningen af den (https://www.gatewaytoairguns.org/GTA/in ... c=116374.0), som de nævner på flere sider og også omtaler omkring hw30s.

Ellers er der jo en diana 31 panther, som en mulighed ??

Det skal være i 4,5 mm, da jeg ikke gider det andet bøvl, og har en maks budget på ca 5.000 kr incl kikkert og montage, og det vigtigste for mig er kvalitet og holdbarhed

modtager gerne al input :eek:

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3350
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 632 times

Re: Alternativ til Hw97k

Indlæg af Flugteren » 15. aug 2017, 16:40

Slowhand76 skrev:God eftermiddag NVF :smile:

Jeg har som nævnt bestemt mig for at jeg gerne vil ha et luftgevær, og også af en ordentlig kvalitet, og havde egentligt sat mig for en
HW97K.

Nu var jeg så i Søndags nede hos lystfiskeren, i hvide sande, og havde den i hånde, og den er godt nok rimelig tung sådan en krabat.

Så er spørgsmålet om der evt er et alternativ, som der er knap så tung, og måske mere en mellemklasse luftgevær, men som stadig er super kvalitet.

den behøver jo heller ikke koste lige så meget som en hw97k, og tænker om en hw50s var et alternativ, men så kan jeg læse omkring et problem ang ladningen af den (https://www.gatewaytoairguns.org/GTA/in ... c=116374.0), som de nævner på flere sider og også omtaler omkring hw30s.

Ellers er der jo en diana 31 panther, som en mulighed ??

Det skal være i 4,5 mm, da jeg ikke gider det andet bøvl, og har en maks budget på ca 5.000 kr incl kikkert og montage, og det vigtigste for mig er kvalitet og holdbarhed

modtager gerne al input :eek:
Hmm, mellemklasseriffel og super kvalitet? Det rimer ikke rigtig i mine øre, især når overskriften hedder "alternativ til HW97K". Du får ikke ret meget bedre luftriffel i den prisklasse. Så skal du op på det dobbelte af prisen.

Har du overvejet at købe i udlandet, for eksempel i Holland eller Tyskland? Der er penge at spare.

Du kan jo kigge på HW85, som jeg fandt i Holland til €400 inklusive fragt. Det er 3000 flade danske, og så har du riffel i rigtig lang tid. Den er også designet, så du kan bruge den uden kikkertsigte, hvis du ikke skal skyde på langt hold. Den kan du jo købe og anvende som den er, og så kan du beslutte dig senere, om du vil have et kikkertsigte på.

Update:

Bedst, som jeg lige har skrevet dette, så ser jeg denne tråd:

https://www.nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=73&t=70006

HW77 med et fornuftigt kikkertsigte. Nikko er god kvalitet til pengene. Tag et kig på den.

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7707
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 590 times
Been thanked: 1243 times

Re: Alternativ til Hw97k

Indlæg af T-REX » 15. aug 2017, 16:46

Hw97K vejer 4,0-4,3 afhængigt af skæfte.
HW77 er ca. samme vægt, som HW97, men har et skæfte, der er mere egnet, til åbne sigtemidler.

Diana 31 Panther vejer 3,3-3,4 kg.

HW30s vejer 2,5 kg og HW50s vejer 3,1kg
HW85 vejer 3,5kg
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Alternativ til Hw97k

Indlæg af C-X » 15. aug 2017, 16:55

For mit vedkommende er fordelingen af vægten vigtigere end selve vægten. Står du med en HW 97k er vægten mellem hænderne og ikke ude i snuden. Vægten optager også en betragtelig del af rekylet.
Skal man gå med den, kan den godt blive lidt tung. Jeg ser det som god træning, til brug af andre våben.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Werecat
This member is
This member is
Indlæg: 721
Tilmeldt: 19. jul 2007, 13:33
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 101 times
Been thanked: 554 times

Re: Alternativ til Hw97k

Indlæg af Werecat » 15. aug 2017, 17:05

Jeg havde ikke råd til en hw97k da 500 kr kinøjseren skulle opgraderes. Efter at jeg herinde havde fået at vide at det ikke kunne anbefales købte jeg et Gamo CFX og opgraderede aftrækkeren og havde et til prisen rimeligt gevær.

Det er også lettere end hw97k, men absolut ikke så godt.

Kniber økonomien til en weihrauch, og kan man ikke vente til man kan spare sammen til en, kan CFX være et ok alternativ. Så hvis du kan leve med at du får et billigere (på både godt og ondt) våben kan CFXeren være et lettere alternativ.
Caspian1911 skrev:
12. jul 2020, 15:27
Refraktorius. Agressiv? Ja. Let forståelig? Ja
4151

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21657
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 460 times
Been thanked: 2362 times

Re: Alternativ til Hw97k

Indlæg af Refraktorius » 15. aug 2017, 18:00

Vægten er den pris man må betale når der skal kraft og præcision ud af et fjedergevær.

Kraft-præcision-letvægt
Du må vælge to.



5,5 mm er kun bøvl hvis du ikke har jagttegn.
:blink:
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Slowhand76
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 57
Tilmeldt: 5. jul 2017, 15:22
Interesser: Hobby
Geografisk sted: Struer
Been thanked: 3 times

Re: Alternativ til Hw97k

Indlæg af Slowhand76 » 15. aug 2017, 18:07

Har skrevet til ham med den hw77 :)

ingen af jer nævner hw50s, vil det sige det ikke er et godt alternativ, eller dianaén ?

hvis det er en hw97k der bare fungere og som er så meget bedre end de andre må man jo bare leve med vægten, det skal jeg nok også klare :smile:

p.s. jeg har jagttegn dog ikke indløst det de sidste par år, men en 5.5 skal jo også i våbenskab, og hvad så hvis man skyder med det i haven og naboen klager, er det så ulovligt med en 5.5......så tror bare jeg nøjes med en 4.5 mm

overvejer udlandet ja, men en hw85, er jo oppe i samme pris nsten som en hw97k, og vel også næsten samme vægt

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3350
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 632 times

Re: Alternativ til Hw97k

Indlæg af Flugteren » 15. aug 2017, 18:35

Slowhand76 skrev:Har skrevet til ham med den hw77 :)

ingen af jer nævner hw50s, vil det sige det ikke er et godt alternativ, eller dianaén ?

HW50 har nogle problemer med ladesystemet, der ikke er særlig godt designet, og der kan opstå problemer i løbet af ejerskabet

hvis det er en hw97k der bare fungere og som er så meget bedre end de andre må man jo bare leve med vægten, det skal jeg nok også klare :smile:

Præcis, det giver også lidt træning, og hvis vægten er et problem kan du jo passende tage det som en opfordring til at købe et par vægte og træne lidt derhjemme.

p.s. jeg har jagttegn dog ikke indløst det de sidste par år, men en 5.5 skal jo også i våbenskab, og hvad så hvis man skyder med det i haven og naboen klager, er det så ulovligt med en 5.5......så tror bare jeg nøjes med en 4.5 mm

Få det indløst, selvom du ikke agter at bruge det. Det sker altid, at nogle glemmer at indløse det i nogle år, og pludselig når man skal bruge det igen, så kan man ikke indløse det, og skal op til ny jagtprøve.

Der er nu ikke ret meget besvær ved at købe en 5.5 mm og bruge den. Selvfølgelig, hvis du ikke har våbenskab i forvejen, så kan det være en udfordring, men ellers er det ikke noget problem:

1. Indløs jagttegn, gå ned i den lokale jagtforretning og køb/bestil en HW97K i 5.5 mm. Fremvis jagttegn og tag våbnet hjem med det samme, registrer våbnet hos Politiet online indenfor otte dage (forhandleren gør det ofte for én, men hvis ikke, så er det meget simpelt). Så kan man officielt skyde 5 dage om året på egen grund, men siden den almindelige borger ikke rigtig kan høre forskel på 4.5 mm og 5.5 mm, så tror jeg måske, at man også kan skyde en ekstra dag eller to :giggle: Derudover kan du bare få sat en lyddæmper på, så siger den ikke rigtig noget.


overvejer udlandet ja, men en hw85, er jo oppe i samme pris nsten som en hw97k, og vel også næsten samme vægt

Køb enten den HW77, som en anden bruger har til salg her, eller køb en HW97K (enten i 4.5/5.5 mm)

Slowhand76
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 57
Tilmeldt: 5. jul 2017, 15:22
Interesser: Hobby
Geografisk sted: Struer
Been thanked: 3 times

Re: Alternativ til Hw97k

Indlæg af Slowhand76 » 15. aug 2017, 19:04

takker for de meget konkrete svar :eek:

jeg var bare af den overbevisning af de "mindre" modeller var lige så gode som de store, men selvfølgelig med mindre effekt og vægt, men kan godt se at hvis 50s, har problemer med lade systemet (hvilket vist også er tilfældet for 30s), så er der ikke så mange små/mellem modeller tilbage med mindre man er ovre i Diana.

Har haft en Hw90 i 6.35 mm, og den var der skrald i men også tung og ødelagde min kikkert, men fin kvalitet.

har ikke noget våbenskab, så synes det ville være lidt træls at skulle bøvle med det, og ligeledes hvis jeg har forstået det ret, er en 5.5 mm et våben, mens en 4.5 mm er "legetøj", som man vel må skyde med alle steder så længe det er forsvarligt

det jeg ledte efter var et mellemgevær i super kvalitet, uden "børnesygdomme", men det er nok ikke sådan at finde ;)

Ender nok med en HW97k så, med mindre jeg bliver enig om noget ang den hw77

Jesper5036
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 384
Tilmeldt: 21. jan 2012, 20:15
Interesser: luftriffel
Geografisk sted: Tønder
Has thanked: 2 times
Been thanked: 114 times

Re: Alternativ til Hw97k

Indlæg af Jesper5036 » 15. aug 2017, 20:45

Jeg har aldrig haft problemer/mislyde med at knække og lade på mine HW 85 og 95 modeller.
Mener at "skoen" ladearmen har fat i er blevet skiftet til ny type.
Jeg ville ikke være betænkelig med HW knækløbs modeller på den konto.
AA tx 200 med MTC Viper

Elvisch
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 48
Tilmeldt: 10. jul 2013, 22:14
Interesser: Luftskydning lerdueskydning
Geografisk sted: Kbh NV
Has thanked: 25 times
Been thanked: 6 times

Re: Alternativ til Hw97k

Indlæg af Elvisch » 15. aug 2017, 21:07

Hvad med black line versionen, vejer den ikke mindre?

Brugeravatar
Fredericianer
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1034
Tilmeldt: 26. sep 2007, 02:50
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 112 times
Been thanked: 49 times

Re: Alternativ til Hw97k

Indlæg af Fredericianer » 15. aug 2017, 21:14

Hvad med HW57? Det er i hvert fald lidt lettere (mener det er 3.5kg)
Never confuse verbosity with veracity.

Slowhand76
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 57
Tilmeldt: 5. jul 2017, 15:22
Interesser: Hobby
Geografisk sted: Struer
Been thanked: 3 times

Re: Alternativ til Hw97k

Indlæg af Slowhand76 » 15. aug 2017, 21:27

De har faktisk en Hw95 på tilbud incl en Hw40....synes det virker billigt

http://www.jagtdanmark.dk/product.php?id_product=3310

Har stået med en blackline i den ene hånd og en træudgave i den anden og kunne ikke mærke forskel, så det er ikke betydeligt :)

Hw57, har jeg ikke læst godt om, kan ikke huske om det er ladesystemet eller hvad det var der ikke fungerede

Brugeravatar
Niels
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2324
Tilmeldt: 20. maj 2004, 10:12
Interesser: Windows NT3.5
Geografisk sted: Esbjerg
Has thanked: 67 times
Been thanked: 212 times

Re: Alternativ til Hw97k

Indlæg af Niels » 15. aug 2017, 22:27

Slowhand76 skrev:Har skrevet til ham med den hw77 :)

ingen af jer nævner hw50s, vil det sige det ikke er et godt alternativ, eller dianaén ?

hvis det er en hw97k der bare fungere og som er så meget bedre end de andre må man jo bare leve med vægten, det skal jeg nok også klare :smile:

p.s. jeg har jagttegn dog ikke indløst det de sidste par år, men en 5.5 skal jo også i våbenskab, og hvad så hvis man skyder med det i haven og naboen klager, er det så ulovligt med en 5.5......så tror bare jeg nøjes med en 4.5 mm

overvejer udlandet ja, men en hw85, er jo oppe i samme pris nsten som en hw97k, og vel også næsten samme vægt
Du kan kigge på en hw95. Den er ikke helt så tung som 77/97 og 98 modellerne.
Der kommer nogenlunde det samme ud af dem så du går ikke ned på mundingshastighed.
Vh
Niels

--
If it ain't Broke.....Fix it till it is!

Airsmith
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 833
Tilmeldt: 10. maj 2012, 12:32
Interesser: DIANA nyere mod.
Geografisk sted: 7. kartoffelrække i udkants Sønderjylland
Has thanked: 15 times
Been thanked: 222 times

Re: Alternativ til Hw97k

Indlæg af Airsmith » 16. aug 2017, 13:47

Hvis du vil have en knækløb, så ville jeg helt klart foretrække Diana 31 Panther.
Jeg har både Diana 31 T06 Panther Compact og HW 95K LUX .
Dianas for dele er:
Lavere vægt 3200 m. visir (HW 3500 m. visier min m. det gamle skæfte)
Diana er bedre konstrueret i løbshængsel og m. kuglelås, T06 aftrækket har flere indstillings muligheder, geværet er meget lettere at adskille og samle end HW, Diana skæfte er også bedre at skyde med korn/kærv, Dianas samlekvalitet er også bedre HW. HW har fjedertwang,

Diana laver også et lettere stivløb m. underspænd end HW 77/97. Model 430 min vejer 3500 m. visir. Den opgives til 16j, men dem jeg har samlet med original fjeder yder omkrig 18j. : http://www.sportwaffen-schneider.de/pro ... s_id/22481
vh airsmith
Min mening står fast! - forvir mig ikke med kendsgerninger...
Egoisme og grådighed styrer verden.
I Danmark har vi folketingsdiktatur.
Kun en idiot er tilfreds.

Slowhand76
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 57
Tilmeldt: 5. jul 2017, 15:22
Interesser: Hobby
Geografisk sted: Struer
Been thanked: 3 times

Re: Alternativ til HW97K?

Indlæg af Slowhand76 » 17. aug 2017, 21:53

Så blev der bestilt :thumbup:

Den HW77 der er til salg brugt længere oppe, er den lange 112 cm udgave, udenfor garanti, så endte med jeg bestilte hos mundilar.

Ville faktisk gerne have fundet noget brugt, da jeg synes det er mange penge jeg her brugt på et luftgevær, men synes det var meget begrænset hvad der har været Af kvalitetsgevær :

Blev til en
Weihrauch HW97K træskæfte
Hawke Airmax 3-9x40 AO High Mount
Og lidt hagl, skiver og en skydekasse

I alt ca 4850 kr :freak:

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Alternativ til HW97K?

Indlæg af Timber » 17. aug 2017, 22:03

Slowhand76 skrev:Så blev der bestilt :thumbup:

Den hw77 der er til salg brugt længere oppe, er den lange 112 cm udgave, udenfor garanti, så endte med jeg bestilte hos mundilar.

Ville faktisk gerne have fundet noget brugt, da jeg synes det er mange penge jeg her brugt på et luftgevær, men synes det var meget begrænset hvad der har været Af kvalitetsgevær :

Blev til en
Weihrauch HW97k træskæfte
Hawke Airmax 3-9x40 AO High Mount
Og lidt hagl, skiver og en skydekasse

I alt ca 4850 kr :freak:
Ha, det er sgu da billigt sluppet... Vi kan altid snakke sammen igen om 50k+.... :blink: :fun: :fun: :fun:

Og tillykke med et yderst fornuftigt setup... :thumbup: :razz:
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Sommerglad
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 56
Tilmeldt: 11. aug 2016, 18:27
Interesser: Natur
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 24 times
Been thanked: 26 times

Re: Alternativ til HW97K?

Indlæg af Sommerglad » 17. aug 2017, 22:48

Tillykke med at du holdt fast i din første beslutning.
Du har helt sikkert fået et super setup til prisen!

Jeg er selv luft-newbie og købte for knapt et år siden min første luftskyder (en hw95) i 30 år. Mange frustrationer, utallige typer hagl og mistanker om "bøjet løb" senere har jeg omsider fundet de hagl der passer mit gevær og vigtigst, jeg har en idé om hvordan jeg skal holde på duret for at lave 10-skuds grupper indenfor ca. 2 cm. på 35 meters afstand.

Det er svært at beskrive det øjeblik man erkender at forskellen på at ramme hvert et hjørne af kuglefanget og at holde alt inden for det sorte felt på skiven er skytten og ikke værktøjet fordi værktøjet KAN levere. Jeg tror de fleste vil sige at DET øjeblik, når man HAR den - Det er næsten ubetaleligt :)

Hvis du stadig kæmper med prisen på investeringen... Havde du købt en PC til 5k hvad tror du så den var værd om 3 år når du var træt af den?

PS: Jer er kun lidt misundelig men satser på at få ca. samme setup :blink:

Slowhand76
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 57
Tilmeldt: 5. jul 2017, 15:22
Interesser: Hobby
Geografisk sted: Struer
Been thanked: 3 times

Re: Alternativ til HW97K?

Indlæg af Slowhand76 » 18. aug 2017, 09:52

Håber ikke jeg kommer til at bruge 50k så tror jeg der er en utilfreds kone derhjemme :nolisten:

Ja nå må vi se om jeg kan ramme, er lidt i tvivl om jeg skulle købe 4.50 4.51 eller 4.52 hagl :)

Men nej 5000 er jo ikke så galt for noget der gerne skulle holde mane år

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7707
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 590 times
Been thanked: 1243 times

Re: Alternativ til Hw97k

Indlæg af T-REX » 18. aug 2017, 12:25

Flugteren skrev:
Slowhand76 skrev:Har skrevet til ham med den hw77 :)

p.s. jeg har jagttegn dog ikke indløst det de sidste par år, men en 5.5 skal jo også i våbenskab, og hvad så hvis man skyder med det i haven og naboen klager, er det så ulovligt med en 5.5......så tror bare jeg nøjes med en 4.5 mm

Få det indløst, selvom du ikke agter at bruge det. Det sker altid, at nogle glemmer at indløse det i nogle år, og pludselig når man skal bruge det igen, så kan man ikke indløse det, og skal op til ny jagtprøve.

Der er nu ikke ret meget besvær ved at købe en 5.5 mm og bruge den. Selvfølgelig, hvis du ikke har våbenskab i forvejen, så kan det være en udfordring, men ellers er det ikke noget problem:

1. Indløs jagttegn, gå ned i den lokale jagtforretning og køb/bestil en HW97K i 5.5 mm. Fremvis jagttegn og tag våbnet hjem med det samme, registrer våbnet hos Politiet online indenfor otte dage (forhandleren gør det ofte for én, men hvis ikke, så er det meget simpelt). Så kan man officielt skyde 5 dage om året på egen grund, men siden den almindelige borger ikke rigtig kan høre forskel på 4.5 mm og 5.5 mm, så tror jeg måske, at man også kan skyde en ekstra dag eller to :giggle: Derudover kan du bare få sat en lyddæmper på, så siger den ikke rigtig noget.

Man står i Jagttegnsregisteret, i 10 år, efter sidste gang man indløste jagttegn, så bare man husker det, inden jagttegnet udløber.
Der plejer at stå, hvornår man sidst havde jagttegn, i brevet om fornyelse.

Jeg indløser midt, ca. hvert 8'år, så længe jeg bor, udenfor DK.
Selvfølgelig, skulle jeg blive inviteret på jagt, i Danmark, så indløser jeg det, igen.
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

Slowhand76
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 57
Tilmeldt: 5. jul 2017, 15:22
Interesser: Hobby
Geografisk sted: Struer
Been thanked: 3 times

Re: Alternativ til HW97K?

Indlæg af Slowhand76 » 25. aug 2017, 17:39

Så kom min hw97k hjem fra Portugal :eek:

Og har monteret kikkert og indskudt dont løst

Lækker lækker kvalitet, men synes der er meget fjerderstøj, eller hvad i kalder det men skal måske bare vænne mig til det
Vedhæftede filer
IMG_1430.JPG

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Alternativ til HW97K?

Indlæg af Timber » 25. aug 2017, 18:23

Slowhand76 skrev:Så kom min hw97k hjem fra Portugal :eek:

Og har monteret kikkert og indskudt dont løst

Lækker lækker kvalitet, men synes der er meget fjerderstøj, eller hvad i kalder det men skal måske bare vænne mig til det
Først tillykke med købet. Den skal du nok blive glad for... :thumbup:

M.h.t.. fjederstøjen, skal den jo lige skydes til, så at sige... Regn med en bøtte hagl igennem, så bør det hele være raslet på plads.. :giggle:
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Alternativ til HW97K?

Indlæg af C-X » 25. aug 2017, 18:28

Oh, der blev jeg SÅ glad for mit Vmac kit til .22'eren. Ingen rasleperiode og den er meget støjsvag, hvilket er lækkert når der reguleres råger i byparkerne. Min FAC .177 er lidt mindre støjsvag.

Hvad er det for en Hawke du købte med?
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Slowhand76
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 57
Tilmeldt: 5. jul 2017, 15:22
Interesser: Hobby
Geografisk sted: Struer
Been thanked: 3 times

Re: Alternativ til HW97K?

Indlæg af Slowhand76 » 26. aug 2017, 00:42

Tror nu også bare jeg lige skal vænne mig til en fjeder, istedet for et stempel som i min HW40 :smile:

Det er en airmax 3-9x 40 AO, skulle måske have købt 4-12, da det vidt er den mest populære

Slowhand76
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 57
Tilmeldt: 5. jul 2017, 15:22
Interesser: Hobby
Geografisk sted: Struer
Been thanked: 3 times

Re: Alternativ til HW97K?

Indlæg af Slowhand76 » 26. aug 2017, 15:13

Så har jeg været ved at prøve og indskyde sættet på ca 10 m først og så 25 m ( længere er vores have ikke )

Og havde faktisk glemt hvor svært det og og hvor meget man skal koncentrere sig, ingen tvivl om det er manden det er galt med :twisted:

Besvar