[Besvaret]Indkøb af Airsoft pistol og hvad mere?

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Besvar
Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

[Besvaret]Indkøb af Airsoft pistol og hvad mere?

Indlæg af Kleth » 14. aug 2017, 09:51

Gents, inspireret af tråden viewtopic.php?f=29&t=65847
tænker jeg at købe en Co2 Airsoft pistol til plink og træning og Bersa Thunder Pro virker som et økonomisk og fornuftigt valg.

Jeg har også læst mig til at jeg skal købe en speedloader, men skal jeg købe andet?
Jeg skal selvfølgeligt have nogle Co2 patroner men hvad med smøremiddel?
Hvilken kuglevægt giver den bedste præcision? Jeg har hverken brug for distance eller power, det er udelukkende til at perforere pap og papir på max 10m.

Findes der egentligt Airsoft "sniper" rifler med ordentlige faste sigtemidler, eller skal man over i noget red-dot - Med mine forhold giver det nemlig ikke ret megen mening at have kikkert på en evt. airsoft riffel.

Er der nogen som har erfaring med de bio-nedbrydelige BBs? - Hvor lang tid er de om at blive nedbrudt i f.eks. en græsplæne? Jeg er lidt forbeholden over for den slags marketing efter jeg læste om bio-nedbrydlige hundeposer at de ville være delvist nedbrudt efter 2år under nær ideelle forhold.

Det er til overvejende indendørs skydning på korte afstande, så HW50 m.v. er ikke lige på programmet og jeg har en glimrende Diana 240 til udendørs hyggeskydning og plink når vi er steder med de rigtige forhold.
Senest rettet af Kleth 14. aug 2017, 13:41, rettet i alt 1 gang.
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3358
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 633 times

Re: [Spørgsmål]Indkøb af Airsoft pistol og hvad mere?

Indlæg af Flugteren » 14. aug 2017, 10:23

Kleth skrev:Gents, inspireret af tråden viewtopic.php?f=29&t=65847
tænker jeg at købe en Co2 Airsoft pistol til plink og træning og Bersa Thunder Pro virker som et økonomisk og fornuftigt valg.

Jeg har også læst mig til at jeg skal købe en speedloader, men skal jeg købe andet?
Jeg skal selvfølgeligt have nogle Co2 patroner men hvad med smøremiddel?
Hvilken kuglevægt giver den bedste præcision? Jeg har hverken brug for distance eller power, det er udelukkende til at perforere pap og papir på max 10m.

Findes der egentligt Airsoft "sniper" rifler med ordentlige faste sigtemidler, eller skal man over i noget red-dot - Med mine forhold giver det nemlig ikke ret megen mening at have kikkert på en evt. airsoft riffel.

Er der nogen som har erfaring med de bio-nedbrydelige BBs? - Hvor lang tid er de om at blive nedbrudt i f.eks. en græsplæne? Jeg er lidt forbeholden over for den slags marketing efter jeg læste om bio-nedbrydlige hundeposer at de ville være delvist nedbrudt efter 2år under nær ideelle forhold.

Det er til overvejende indendørs skydning på korte afstande, så HW50 m.v. er ikke lige på programmet og jeg har en glimrende Diana 240 til udendørs hyggeskydning og plink når vi er steder med de rigtige forhold.
Først og fremmest, så vil jeg anbefale dig at gå op i en noget højere prisklasse, hvad angår airsoftvåben. Den Bersa, du kigger på, vil ikke holde til almindelig brug ret længe, og så skal du alligevel ud og købe noget nyt. Den anvender dårlige materialer og giver ingen "lækkerheds"-fornemmelse i hånden.

Køb i stedet sådan én her:

https://e-tech.dk/co2-pistol/3816-softg ... t-co2.html

Det er en CO2-revolver, den er rigelig kraftig til det formål, du skal bruge, og så er den mekanisk simpel. Jeg har selv 8"-versionen, og på tredje år skyder den stadig fint og har ikke svigtet. Den er udført helt i metal.

De bionedbrydelige kugler bliver faktisk nedbrudt. Da jeg var meget inde i airsoft før jeg fik jagttegn skød jeg tusindvis af kugler af på mine forældres grund i Sverige, og jeg har aldrig fundet nogle af dem igen. Nu ved jeg ikke, hvordan forholdene er hos dig, men i mit tilfælde blev kuglerne udsat for alt, hvad sådant et svensk vejr kan tilbyde gennem sæsonerne: regn, blæst, sol, våd og tør jord, sne, hagl og den slags. Jeg skød majoriteten af kuglerne af i perioden 2013-2014, og sidst jeg fandt én var i sommeren 2015. Siden da har jeg ikke set en eneste igen. Så jeg regner med, at de er blevet nedbrudt.

Hvis du følger mit råd og køber den CO2-revolver, jeg anbefaler, så passer en kuglevægt omkring de 0.25-0.28 gram bedst. Det giver en god anslagsenergi, og på 10 meters afstand skal du alligevel ikke bekymre dig om kuglefald.

Hvad angår smøremiddel er der ingen grund til at anskaffe sig noget "specielt" airsoftrelateret. Du bruger bare almindelig våbenolie til metaldelene, og en silikonebaseret tynd olie til gummi-delene, så de ikke tørrer ud.

Hvis du gerne vil have noget mere realistisk, så er du nødt til at bruge pengene på det, f.eks. denne her:

https://e-tech.dk/co2-pistol/4697-softg ... k-co2.html

Langt de fleste airsoft "finskytterifler" er dårligt konstruerede, og udført i en tvivlsom kvalitet. Det japanske firma Tokyo Marui laver dog en VSR-10 riffel, som du kan få alverdens dele til, og den er ganske fornuftigt lavet fra starten af. Derudover laver ASG også en kopi af en Accuracy International-riffel, der koster omkring 6000 (uden sigte).

Du skal dog vide, at medmindre du bruger tid og penge på at tune en "finskytteriffel", så får du ingen ekstra performance fra sådanne slags airsoftvåben end almindelige airsoftvåben. Og på 10 meters afstand er det omsonst.

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3139
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: [Spørgsmål]Indkøb af Airsoft pistol og hvad mere?

Indlæg af ReneKJ » 14. aug 2017, 10:44

Kleth skrev: Jeg har også læst mig til at jeg skal købe en speedloader, men skal jeg købe andet?
Sikkerhedsbriller, hvis du ikke allerede har det.

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: [Spørgsmål]Indkøb af Airsoft pistol og hvad mere?

Indlæg af Kleth » 14. aug 2017, 11:00

ReneKJ skrev:Sikkerhedsbriller, hvis du ikke allerede har det.
Jow, jow! jeg har udelukkende EN166 FT og bedre da jeg opgraderede efter Badakas uheld - Og tak for påmindelsen :thumbup:

@Flugteren. Tak for din fyldestgørende beskrivelse, jeg vil netop gerne have noget lidt tungere (tæt på de 970g) som dem du linker til :thumbup: og "sniper" Airsoft riflen bliver så ikke til noget i denne omgang :giggle:
Det er egentligt ikke planen at skyde udendørs og det er rart at vide at de biologisk-nedbrydlige kugler ikke vil ligge der i mange år, hvis det blev aktuelt at skyde udendørs et sted hvor forholdene er til det :smile:
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Martensit
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 632
Tilmeldt: 17. sep 2010, 13:15
Interesser: blankvåben/luftvåben
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 35 times
Been thanked: 76 times

Re: [Spørgsmål]Indkøb af Airsoft pistol og hvad mere?

Indlæg af Martensit » 14. aug 2017, 11:49

MASSER af CO2 kapsler, der er intet værre, end at løbe tør for CO2 når man hygge-plinker dåser i haven.

Der er nogen "finskytter" på youtube inden for Airsoft, Novritsch og Silo Entertainment, der har formået at lave/tune nogle airsoftbøsser (der er jo ikke rifling i løbet...) så de har en rækkevidde der er ud over hvad man normalt har og en (synes jeg) for airsoft rimelig god præcision på "længere hold".
Det er dog ikke noget der rigtig kan bruges indendørs eller i villahaver, så er pengene bedre brugt på en lidt mere sjov pistol.
Personligt foretrækker jeg nu luftgeværet, men det er fordi, at det kan naboerne se hvad er :D

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3358
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 633 times

Re: [Spørgsmål]Indkøb af Airsoft pistol og hvad mere?

Indlæg af Flugteren » 14. aug 2017, 12:01

Martensit skrev:MASSER af CO2 kapsler, der er intet værre, end at løbe tør for CO2 når man hygge-plinker dåser i haven.
+1

Det kan ikke siges nok. Køb i bulk hver gang, og spar nogle penge derved. En CO2-pistol med blowback - hvor slæden kører frem og tilbage - bruger hurtigt en kapsel per 3-4 magasin. Det er omkring 60-80 skud, maks.

Og køb også nok kugler. Start med 6000, og vælg den bedste kvalitet, du kan finde.

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: [Spørgsmål]Indkøb af Airsoft pistol og hvad mere?

Indlæg af Kleth » 14. aug 2017, 12:11

Flugteren skrev:Og køb også nok kugler. Start med 6000, og vælg den bedste kvalitet, du kan finde.
Bum bum - Er det de dyreste? Eller er der mærker som er bedre end andre eks. som Lapua anses for bedre end PPU m.v.?
Jeg er en fuldstændig noob omkring Airsoft så jeg lærer :fun:
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3358
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 633 times

Re: [Spørgsmål]Indkøb af Airsoft pistol og hvad mere?

Indlæg af Flugteren » 14. aug 2017, 12:29

Kleth skrev:
Flugteren skrev:Og køb også nok kugler. Start med 6000, og vælg den bedste kvalitet, du kan finde.
Bum bum - Er det de dyreste? Eller er der mærker som er bedre end andre eks. som Lapua anses for bedre end PPU m.v.?
Jeg er en fuldstændig noob omkring Airsoft så jeg lærer :fun:
Ja, de billige er kugler som Gold Fire 0.12 gram. De er elendige, går nemt i stykker (inden i våbnet, vel og mærke, jeg har set et par våben, hvor en kugle knækkede, og der røg smuld ned i de forskellige dele, og blev blandt med olie. Det tog lige en times tid, inden alt var blevet fjernet igen) og flyver af pokkers til. De er mest af alt designet til airsoftvåben, der koster fra 100 kroner og nedefter.

Gå efter kugler fra ASG. Det er lidt airsoftverdenens svar på Norma. Der er forskellige typer, biokuglerne hedder Open Blaster, og de er fremragende. Jeg har aldrig oplevet en fejl på nogle af dem, og hvis du køber en pose/flaske og finder en knækket kugle, så skriver du til ASG, så sender de dig en ny.

Helt generelt:

Alle kugler, der koster over 100 kroner for 3000 er kugler af en fin kvalitet. Dem vil du ikke opleve problemer med, og du vil også finde, at de har en fin konsistens, både i udførsel og præcision.

Du skal undgå dem, hvor du kan få 3-5000 kugler for 50-80 kr. De er dårlige, og ikke pengene værd.

Martensit
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 632
Tilmeldt: 17. sep 2010, 13:15
Interesser: blankvåben/luftvåben
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 35 times
Been thanked: 76 times

Re: [Spørgsmål]Indkøb af Airsoft pistol og hvad mere?

Indlæg af Martensit » 14. aug 2017, 12:40

Flugteren skrev:
Kleth skrev:
Flugteren skrev:Og køb også nok kugler. Start med 6000, og vælg den bedste kvalitet, du kan finde.
Bum bum - Er det de dyreste? Eller er der mærker som er bedre end andre eks. som Lapua anses for bedre end PPU m.v.?
Jeg er en fuldstændig noob omkring Airsoft så jeg lærer :fun:
Ja, de billige er kugler som Gold Fire 0.12 gram. De er elendige, går nemt i stykker (inden i våbnet, vel og mærke, jeg har set et par våben, hvor en kugle knækkede, og der røg smuld ned i de forskellige dele, og blev blandt med olie. Det tog lige en times tid, inden alt var blevet fjernet igen) og flyver af pokkers til. De er mest af alt designet til airsoftvåben, der koster fra 100 kroner og nedefter.

Gå efter kugler fra ASG. Det er lidt airsoftverdenens svar på Norma. Der er forskellige typer, biokuglerne hedder Open Blaster, og de er fremragende. Jeg har aldrig oplevet en fejl på nogle af dem, og hvis du køber en pose/flaske og finder en knækket kugle, så skriver du til ASG, så sender de dig en ny.

Helt generelt:

Alle kugler, der koster over 100 kroner for 3000 er kugler af en fin kvalitet. Dem vil du ikke opleve problemer med, og du vil også finde, at de har en fin konsistens, både i udførsel og præcision.

Du skal undgå dem, hvor du kan få 3-5000 kugler for 50-80 kr. De er dårlige, og ikke pengene værd.
Én ny kugle? Det er lidt ærgerligt med nuværende porto... :giggle:

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3358
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 633 times

Re: [Spørgsmål]Indkøb af Airsoft pistol og hvad mere?

Indlæg af Flugteren » 14. aug 2017, 12:42

Martensit skrev:
Flugteren skrev:
Kleth skrev:
Flugteren skrev:Og køb også nok kugler. Start med 6000, og vælg den bedste kvalitet, du kan finde.
Bum bum - Er det de dyreste? Eller er der mærker som er bedre end andre eks. som Lapua anses for bedre end PPU m.v.?
Jeg er en fuldstændig noob omkring Airsoft så jeg lærer :fun:
Ja, de billige er kugler som Gold Fire 0.12 gram. De er elendige, går nemt i stykker (inden i våbnet, vel og mærke, jeg har set et par våben, hvor en kugle knækkede, og der røg smuld ned i de forskellige dele, og blev blandt med olie. Det tog lige en times tid, inden alt var blevet fjernet igen) og flyver af pokkers til. De er mest af alt designet til airsoftvåben, der koster fra 100 kroner og nedefter.

Gå efter kugler fra ASG. Det er lidt airsoftverdenens svar på Norma. Der er forskellige typer, biokuglerne hedder Open Blaster, og de er fremragende. Jeg har aldrig oplevet en fejl på nogle af dem, og hvis du køber en pose/flaske og finder en knækket kugle, så skriver du til ASG, så sender de dig en ny.

Helt generelt:

Alle kugler, der koster over 100 kroner for 3000 er kugler af en fin kvalitet. Dem vil du ikke opleve problemer med, og du vil også finde, at de har en fin konsistens, både i udførsel og præcision.

Du skal undgå dem, hvor du kan få 3-5000 kugler for 50-80 kr. De er dårlige, og ikke pengene værd.
Én ny kugle? Det er lidt ærgerligt med nuværende porto... :giggle:
Haha, ja, én ny.

Nej, spøg til side, man får en hel ny pose/flaske.

Gurk
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 86
Tilmeldt: 14. aug 2011, 01:09
Interesser: Big badabuummm
Geografisk sted: Nyborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 16 times

Re: [Spørgsmål]Indkøb af Airsoft pistol og hvad mere?

Indlæg af Gurk » 14. aug 2017, 12:53

HOLD HOLD HOLD

Til pling plang i haven vil jeg klar anbefale en GAS pistol og ikke CO2.

Jeg ville gå efter f.eks. en Tokyo Marui Hicapa https://airsoftarmoury.dk/da/product/ha ... hi-capa-43 eller en ArmourWorks hicapa klon https://airsoftarmoury.dk/da/product/ha ... -aw-hx1102
Af andre modeller er der CZ P-09 (https://airsoftarmoury.dk/da/product/ha ... olymer-gbb) eller CZ SP-01. (https://airsoftarmoury.dk/da/product/ha ... shadow-gbb).
Grunden til at jeg ville vælge en af dem, er at deres magasiner indeholder en stor mængde gas og derved mere konsistent. Kopier af 1911 f.eks. har meget tynde magasiner og derved er det lige før de ikke kan tømme et magasin for kugler inden gassen slipper op.
Der er også en lille smule silikone i gassen man bruger og derved er det minimalt vedligehold man skal gøre ved sine O-ringe og pakninger.
Alm. pistol vedligehold skal man gøre.

Og så skal du vælge nogle 0.28-0.36 kugler for at få bedste kuglebane uden alt for meget vind på virkning.
Bio kugler er ikke noget du skal tænke på. Ingen fabrikanter vil ud med dokumentation på de er nedbrydelige.

Af gas kan denne anbefales. https://airsoftarmoury.dk/da/product/c0 ... -gas-500ml

En god ting kunne også være at købe et ekstra magasin grundet cooldown time kan reduceres på denne måde.

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3139
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: [Spørgsmål]Indkøb af Airsoft pistol og hvad mere?

Indlæg af ReneKJ » 14. aug 2017, 13:01

Gurk skrev:HOLD HOLD HOLD

Til pling plang i haven vil jeg klar anbefale en GAS pistol og ikke CO2.
Men gas stinker, og han vil også bruge den indendørs.
Jeg kunne dog se at nogen af de linkede våben kunne fås med magasiner både til gas og CO2.

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: [Spørgsmål]Indkøb af Airsoft pistol og hvad mere?

Indlæg af Kleth » 14. aug 2017, 13:07

Gurk skrev:Til pling plang i haven vil jeg klar anbefale en GAS pistol og ikke CO2.
Takker, jeg har kigget på gas og da jeg absolut mest skal skyde indendørs, så er jeg ikke helt vild med brugen af propan og hvis gassen er CO2 eller komprimeret luft ved jeg ikke hvor meget der er at vinde over CO2.
Den pistol jeg er mest hooked på, som Flugteren linkede, er "ASG STI Tac Master Desert Blowback", der er mulighed for både gas og CO2 magasin, så jeg tænker at starte ud med CO2 og så måske prøve GAS hvis jeg får mulighed for at skyde udendørs og det vil så give mig det ekstra magasin anyway :smile:

Jeg påtænker at genoptage pistolskydning i vores lokale forening og jeg vil gerne have mulighed for at træne lidt der hjemme og jeg har allerede erfaret at mine naboers uvidenhed er stor og tolerancen lav - Ud over en enkelt som har de samme "syge" interesser og er et rigtig fint par.
Måske er der stor forskel, men det som jeg p.t. har mest brug for at få trænet er muskelstyrken og jeg er allerede begyndt at træne med min akku-skruemaskine :fun:
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3139
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: [Spørgsmål]Indkøb af Airsoft pistol og hvad mere?

Indlæg af ReneKJ » 14. aug 2017, 13:14

Altså til min "hjemmetræning" valgte jeg en luftpistol, en HW40.
Den kan ganske vist ikke lave hurtigt skydning, men jeg tror den er noget bedre til at træne de grundlæggende ting som præcision og aftræk.

Af ægteskabelige årsager anvender jeg den ikke indendørs, men rent praktisk kunne det sagtens lade sig gøre. Med et passende bagstop, selvfølgeligt.

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: [Spørgsmål]Indkøb af Airsoft pistol og hvad mere?

Indlæg af Kleth » 14. aug 2017, 13:36

Min indendørs skydning skal være blyfri, jeg har hverken skur, garage eller kælder så blystøv er et no-go :smile:
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: [Spørgsmål]Indkøb af Airsoft pistol og hvad mere?

Indlæg af Kleth » 14. aug 2017, 13:41

Så er der bestilt en ASG STI Tac Master Desert Blowback Airsoft pistol :biggrin:

Tak for alle input og råd :razz:
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3358
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 633 times

Re: [Spørgsmål]Indkøb af Airsoft pistol og hvad mere?

Indlæg af Flugteren » 14. aug 2017, 13:46

Kleth skrev:Så er der bestilt en ASG STI Tac Master Desert Blowback Airsoft pistol :biggrin:

Tak for alle input og råd :razz:
Sådan, den bliver du glad for. :thumbup:

Brugeravatar
ARD
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 333
Tilmeldt: 22. sep 2008, 18:52
Geografisk sted: København
Been thanked: 21 times

Re: [Besvaret]Indkøb af Airsoft pistol og hvad mere?

Indlæg af ARD » 14. aug 2017, 14:28

1) CO2 er ikke en god drivmiddel og man er gået bort fra det i luftvåben, trykket er meget temperaturafhængig så du får varierende udgangshastighed. Foruden det vil du helt sikkert få problemer med pakninger der ikke kan holde til den kulde som CO2 udvikler. Jeg kan måske fiske et billede af et trykkammer der er flækket på grund af CO2 kulde. Du kan få ombygningskit til HPA (trykluft) men de er ret dyre. Jeg vil anbefale dig at købe en elektrisk drevet skyder og holde dig til lipo baterier af fornuftig kvalitet. Jeg har selv flere af dem og de er sjove at skyde på full auto.

2)Når vi kommer til præcission men plastikkugler med HOP-UP så glem det, de spreder 10cm på 10m afstand, jeg har prøvet mange forskellige løb og hop-up gummi dimser, du kommer ikke i nærheden af et luftgevær. Den er fin nok hvis du skyder full auto på cola dåser :)

3) Bio kugler er ikke så nedbrydelige som de påstår, jeg har haft bio kugler stående i flere år, det eneste de gjorde var at flække i to dele. Nogen af de såkaldte bio kugler svulmer op men er der endnu. Jeg har så spurgt i butikker til de bio kugler og de siger at bio kuglerne ikke indeholder skadelige stoffer, men er stadig lavet af plastik!! Så de forsvinder nok ikke med mindre du brænder lortet af.

MVH. ARD

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3358
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 633 times

Re: [Besvaret]Indkøb af Airsoft pistol og hvad mere?

Indlæg af Flugteren » 14. aug 2017, 14:55

ARD skrev:1) CO2 er ikke en god drivmiddel og man er gået bort fra det i luftvåben, trykket er meget temperaturafhængig så du får varierende udgangshastighed. Foruden det vil du helt sikkert få problemer med pakninger der ikke kan holde til den kulde som CO2 udvikler. Jeg kan måske fiske et billede af et trykkammer der er flækket på grund af CO2 kulde. Du kan få ombygningskit til HPA (trykluft) men de er ret dyre. Jeg vil anbefale dig at købe en elektrisk drevet skyder og holde dig til lipo baterier af fornuftig kvalitet. Jeg har selv flere af dem og de er sjove at skyde på full auto.

Jeg ejer flere CO2-airsoftvåben, og ingen af mine har oplevet et flækket trykkammer. Jeg har endda skudt med den i -15 grader i Sverige, uden nogen problemer. Ja, våbnet kan blive virkeligt koldt, men jeg har aldrig oplevet, at det tager skade. Og hvis man sørger for at holde sine pakninger smurte, så modstår de også lidt af hvert. Alternativt koster nye pakninger ingenting. CO2 er et langt bedre alternativ end gas. Elektrisk er fint nok i geværer, men i pistoler er det sjovere at få lidt realisme med i legen.

2)Når vi kommer til præcission men plastikkugler med HOP-UP så glem det, de spreder 10cm på 10m afstand, jeg har prøvet mange forskellige løb og hop-up gummi dimser, du kommer ikke i nærheden af et luftgevær. Den er fin nok hvis du skyder full auto på cola dåser :)

Jeg har ramt coladåser konsistent på 25 meters afstand uden problemer. Der er vist ingen, der forventer luftgeværspræcision. 10 cm spredning lyder lidt i overkanten på 10 meter, selv med pistol. Har du haft den i en bænk?

3) Bio kugler er ikke så nedbrydelige som de påstår, jeg har haft bio kugler stående i flere år, det eneste de gjorde var at flække i to dele. Nogen af de såkaldte bio kugler svulmer op men er der endnu. Jeg har så spurgt i butikker til de bio kugler og de siger at bio kuglerne ikke indeholder skadelige stoffer, men er stadig lavet af plastik!! Så de forsvinder nok ikke med mindre du brænder lortet af.

Biokugler nedbrydes i naturen, når de udsættes for vind og vejr. Hvis du bare lader dem stå i en garage, så sker der intet, udover at de kan suge lidt fugt til sig, eller udtørre. Hvis man skyder indendøre, så kan bedre betale sig at købe nogle almindelige kugler, og så støvsuge dem op efter brug. Jeg har ikke oplevet, at de ikke er forsvundet indenfor nogle måneder, når de blot bliver udsat for regn, sol, sne og våd/tør jord.

MVH. ARD

Brugeravatar
ARD
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 333
Tilmeldt: 22. sep 2008, 18:52
Geografisk sted: København
Been thanked: 21 times

Re: [Besvaret]Indkøb af Airsoft pistol og hvad mere?

Indlæg af ARD » 18. aug 2017, 01:13

1) Så lykkedes det at finde det billede.. Den sad i en defekt skyder jeg købte på egun (relativ billig) som var co2 drevet. Jeg mistænker at en pakning er gået og så har den skudt full auto indtil den er flækket, ja metal bliver skør når den bliver afkølet og co2 er god til det. Jeg skiftede kammeret og næsten alle pakninger for at få den op at køre igen... nu på HPA.
IMG_20160806_022513[1].jpg
2) Konsistent?? hvad er det for dig 1 ud af 5 skud rammer en dåse?? Tag og skyd 100 skud på papir og mål yderskudene så kan vi tale om det når du har gjort det på 25 m. Jeg vil prøve at se om jeg kan finde de gamle skydeskiver... ellers må jeg gentage testen når jeg får tid.

3) Jeg har testet (dyre) bio-excell, (billige) bio-blaster og et par andre som jeg ikke kan huske navnet på og de forsvinder ikke i sol og regn. Her 7-8 år efter finder jeg dem stadig ude i haven, de er nemme at genkende fordi de har en grå farve. Det kan godt være at du har fundet lige den rigtige bio kugle som sneglene kan fortære men så må du lige hoste op med et navn/mærke så jeg også kan få en kuglefri have (men jeg tvivler stærkt).

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: [Besvaret]Indkøb af Airsoft pistol og hvad mere?

Indlæg af Sort » 19. aug 2017, 00:02

biokugler, hvis ellers det er den ægte vare er lavet af majsstivelse ligesom nogle festival glas og engangsbestik.
Tanken er ikke som sådan at de skal nedbrydes specielt hurtigt. Bare at de ikke holder i 100 vis af år ligesom feks visse delt af plastindpakning gør.
Rimeligvis kan bestik og krus af majsstivelse nok godt tåle vand mindst en måneds tid, hvis der var noget af denslags snask synligt i folks øl ville der jo blive ballade.

nå men jeg kunne måske godt finde på at købe softgun selv (igen) jeg tænker noget i metal og sådan USP, sig P226 agtigt design, hvis nogen har noget input i den retning?
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Gurk
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 86
Tilmeldt: 14. aug 2011, 01:09
Interesser: Big badabuummm
Geografisk sted: Nyborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 16 times

Re: [Besvaret]Indkøb af Airsoft pistol og hvad mere?

Indlæg af Gurk » 22. aug 2017, 10:03

Sort skrev:nå men jeg kunne måske godt finde på at købe softgun selv (igen) jeg tænker noget i metal og sådan USP, sig P226 agtigt design, hvis nogen har noget input i den retning?
KJ works - https://gunfire.pl/product-eng-11522149 ... n-Gas.html

Men jeg ville vælge en Tokyo Marui
https://gunfire.pl/product-eng-11522142 ... plica.html
eller
https://gunfire.pl/product-eng-11522116 ... plica.html

TM har godt nok plast slæde men laver nogle af de bedst skydende pistoler ud af kassen.

Skal det være tungt og bare føles rigtigt så er KJworks modellen da den har metal slæde :)

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: [Besvaret]Indkøb af Airsoft pistol og hvad mere?

Indlæg af Sort » 22. aug 2017, 19:58

Jeg havde en KJ M1, med plast slæde, den virkede egentligt fint, men jeg kan simpelthen ikke finde den længere.

Hvis det skal være nyt så er metalslæde nok det rigtige til mig, men helst ikke via kompromis med ydelsen. Det kan godt være jeg tager ud til et enkelt spil eller to. Men primært er det for at kunne skyde pistol i haven jeg søger og der må det både veje og have lidt rekyle.

Hvis ellers jeg kunne finde en utæt kvaliskyder, er jeg overbevist om at jeg sagtens kunne få den i orden, men åbenbart smider airsoft folk deres ting ud.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Brugeravatar
NSander
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 975
Tilmeldt: 23. feb 2005, 20:18
Interesser: Jagt, skydning, ww2
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 35 times
Been thanked: 151 times

Re: [Besvaret]Indkøb af Airsoft pistol og hvad mere?

Indlæg af NSander » 23. aug 2017, 00:15

Min gamle papa var plastikfabrikant før han gik på pension, og har arbejdet meget med biologisk nedbrydeligt "plast", før det blev så smart :) Bl.a. blev det brugt til ornamenter til ligkister, golf tee's med gulerodssmag!, og haglskåle til forsvarets skræmmepatroner til brug i lufthavn, samt til nogle kanonslag.

Anyway, der findes mange slags nedbrydeligt plastik, der findes plantebaseret, der hurtigt bliver nedbrudt af vind og vejr, eller bare ved kontakt med jorden, samt at når det er lettere blødgjort, ofte vil blive spist af diverse dyr. Det består primært af majsmel. Så findes der biologisk nedbrydeligt, men petroleums-baseret plastik. Det bliver nedbrudt af solen, pga. bindingerne i plasten bliver nedbrudt. Det skaber en masse mikroplastik, og det forsvinder aldrig, det bliver kun nedbrudt i mindre dele.

En plastikkugle i rigtigt biologisk materiale, burde forsvinde efter ca. halvanden måned, med mindre der er ekstremt tørt.

Besvar