Hjælp til køb af luftgevær (HW97k black line)

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Besvar
Depechemb
Newbie
Newbie
Indlæg: 3
Tilmeldt: 10. aug 2017, 09:47
Interesser: Luftgevær
Geografisk sted: Aarhus V

Hjælp til køb af luftgevær (HW97k black line)

Indlæg af Depechemb » 10. aug 2017, 10:07

Hej

Jeg har i en del år "leget" med mit Slavia 620 4.5 luftgevær. Jeg har skudt til mål på nogle baner som er udfærdiget i haven.

Nu vil jeg gerne opgradere:-)

Jeg har overvejet, at købe denne model HW97K-BLACKLINE i Tyskland, idet jeg kan se at det er noget billigere end i DK:
https://www.versandhaus-schneider.de/pr ... s_id/31494

Jeg vil meget gerne have hjælp til valg af "pakke". Dvs. at jeg skal bruge lidt vejledning vedr. om bl.a. denne model.

Skal jeg bestille ekstra udstyr, hvilken kikkert (budget), mm. Med andre ord så aner jeg ikke specielt meget om det:-)

Er desuden åben for andre forslag til valg af mærke.

I må meget gerne skrive en PB på bundgaardmads@gmail.com hvis det er mere passende end i dette forum.


Takker

Cpt
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 632
Tilmeldt: 6. apr 2014, 22:26
Interesser: Pistol og revolver
Geografisk sted: Køge egnen
Has thanked: 61 times
Been thanked: 78 times

Re: Hjælp til køb af luftgevær (HW97k black line)

Indlæg af Cpt » 19. aug 2017, 15:29

Min hw97k er lige ankommet fra den samme forhandler som du har kig på, det er min første luft skyder siden jeg var knægt, så jeg er på ingen måde en ekspert på området - men jeg syntes godt nok den skyder lækkert, jeg har lige skudt omkring 200 hagl igennem den og jeg kan som glad nybegynder med en kikkert som jeg selv har justeret efter bedste evne lave 5 kroner grupper på 20 meter - der er helt sikkert plads til forbedringer men det går over al forventning og jeg har endda ikke monteret tunings fjederen endnu :)

Depechemb
Newbie
Newbie
Indlæg: 3
Tilmeldt: 10. aug 2017, 09:47
Interesser: Luftgevær
Geografisk sted: Aarhus V

Re: Hjælp til køb af luftgevær (HW97k black line)

Indlæg af Depechemb » 19. aug 2017, 16:04

Har du betalt dansk moms (25%). Den tyske butik skrev til mig at de ville pålægge dansk og ikke tysk moms.

Jeg forstår ikke rigtig hvorfor?

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3350
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 632 times

Re: Hjælp til køb af luftgevær (HW97k black line)

Indlæg af Flugteren » 19. aug 2017, 16:07

Depechemb skrev:Har du betalt dansk moms (25%). Den tyske butik skrev til mig at de ville pålægge dansk og ikke tysk moms.

Jeg forstår ikke rigtig hvorfor?
Det er fordi, at hvis en butik indenfor EU sælger for et vist beløb til et andet EU-land hvert år, så skal momsen være fra destinationslandet.....

Cpt
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 632
Tilmeldt: 6. apr 2014, 22:26
Interesser: Pistol og revolver
Geografisk sted: Køge egnen
Has thanked: 61 times
Been thanked: 78 times

Re: Hjælp til køb af luftgevær (HW97k black line)

Indlæg af Cpt » 19. aug 2017, 21:38

Ja der var et eller andet med momsen, men med de 6% ekstra var de stadig meget billigere end nogen i Danmark, jeg overvejede også at købe i Holland da de sælger geværer med fuld hastighed, men besluttede så at jeg hellere ville ha et V-mach kit end en original fuldhastighed fjeder, og så gav de neddroslede tyske geværer jo god mening :)

Besvar