Køb af 4.5mm luftgevær i sverige

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Besvar
Livestrong
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 37
Tilmeldt: 25. jul 2017, 16:03
Interesser: PCP luft gevær
Geografisk sted: Nordsjælland
Been thanked: 6 times

Køb af 4.5mm luftgevær i sverige

Indlæg af Livestrong » 31. jul 2017, 20:03

Hej med Jer .. selvom jeg har søgt rundt på dette forum

Og Google mig her og der så er jeg stadig i tvivl om jeg bare kan gå ind i luftvapen i Sverige og købe en 4.5 mm luftriffel og tag den med hjem i bilen uden at skulle indberette eller ansøge om tilladelse.

Hvis jeg læse dette link : https://www.politi.dk/da/borgerservice/ ... vaaben.htm

Så står der netop at kræves der ikke våbentilladelse så skal der ikke ansøges om import

Er det rigtigt forstået ??

Mvh den nye kommende luftskytte ;-)

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Køb af 4.5mm luftgevær i sverige

Indlæg af Timber » 31. jul 2017, 20:07

Umiddelbart bør der ikke være is på koen.. Men der er jo også de svenske eksportregler, og dem kender jeg så ikke..

Desuden mener jeg at huske at der er en eller anden joulebegrænsning på dem derover hinsidan... :???:

Og desuden er en importtilladelse gratis, såee, hvis det er..
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3361
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 633 times

Re: Køb af 4.5mm luftgevær i sverige

Indlæg af Flugteren » 31. jul 2017, 21:07

Livestrong skrev:Hej med Jer .. selvom jeg har søgt rundt på dette forum

Og Google mig her og der så er jeg stadig i tvivl om jeg bare kan gå ind i luftvapen i Sverige og købe en 4.5 mm luftriffel og tag den med hjem i bilen uden at skulle indberette eller ansøge om tilladelse.

Hvis jeg læse dette link : https://www.politi.dk/da/borgerservice/ ... vaaben.htm

Så står der netop at kræves der ikke våbentilladelse så skal der ikke ansøges om import

Er det rigtigt forstået ??

Mvh den nye kommende luftskytte ;-)
Ja, du kan blot købe den ude fra gaden af, og svenskerne kræver ikke eksporttilladelse for luftvåben på under 10 Joule. De er ikke klassificeret som våben.

Du skal blot vide, at luftvåben i Sverige er begrænset til 10 Joule. Det kan ved de fleste luftrifler ændres, men det skal du selvfølgelig også tage stilling til. En 4,5 mm luftriffel er ikke hæmmet så kraftigt af de 10 Joule, det er 2,5 Joule mere end du kan få i Tyskland, og der er mange herhjemme, der lever fint med 7,5 Joule ydelse. Så 10 Joule 4,5 mm kan fint bruges til plink op til 20-25 meter herhjemme.

Livestrong
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 37
Tilmeldt: 25. jul 2017, 16:03
Interesser: PCP luft gevær
Geografisk sted: Nordsjælland
Been thanked: 6 times

Re: Køb af 4.5mm luftgevær i sverige

Indlæg af Livestrong » 31. jul 2017, 21:16

Perfekt ..

Tak for svar ... glæder mig til at se butikken derover.. De virker som om at de har et solidt udvalg / og viden inden for luftvåben

Dog at de ikke de bedste til at besvare mails ;-)

Besvar