HW 97k Black Line, købes hvor ?

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Besvar
Slowhand76
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 57
Tilmeldt: 5. jul 2017, 15:22
Interesser: Hobby
Geografisk sted: Struer
Been thanked: 3 times

HW 97k Black Line, købes hvor ?

Indlæg af Slowhand76 » 6. jul 2017, 07:46

Hej :smile:

Jeg er helt ny på det her forum, men overvejer kraftigt at kæbe et luftgevær, og er umiddelbart nået frem til det skal være en weihrauch he 97k, gerne med kulfiberskæfte / blackline.

MEN hvor findes den billigst evt i udlandet, og evt gerne med kikkert til ( råd til kikkert modtager gerne :)

Har læst en del nu og kan se at nogle lande har nogle restriktioner, ang energi, så man skal til at skifte fjeder selv. DEt skal det IKKE være, den skal være klar ud af kassen med fuld kraft :)

Modtager gerne alle råd da jeg er helt ny. Tak :nutkick:

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11096
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2636 times

Re: HW 97k Black Line, købes hvor ?

Indlæg af C-X » 6. jul 2017, 08:51

Det er nu ikke kulfiber, men blot plast.

Læs lige med i denne tråd om samme emne; https://www.nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=29&t=69490
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Slowhand76
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 57
Tilmeldt: 5. jul 2017, 15:22
Interesser: Hobby
Geografisk sted: Struer
Been thanked: 3 times

Re: HW 97k Black Line, købes hvor ?

Indlæg af Slowhand76 » 6. jul 2017, 09:42

Har læst indlægget, kan jeg bare købe sådan en som jeg linker til og den er full power fra starten, eller er der noget jeg skal være opmærksom på fra Holland

https://www.db-schietsport.nl/nl/lucht- ... -45mm.html

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11096
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2636 times

Re: HW 97k Black Line, købes hvor ?

Indlæg af C-X » 6. jul 2017, 10:03

Så længe det er en .177 så køber du bare og dine eneste betænkninger er som ved al anden e-handel.

HVIS du køber en lyddæmper til, hvilket ikke rigtig er nødvendigt, så skal der papirer og tilladelser til. Alt andet er sportsudstyr.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Slowhand76
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 57
Tilmeldt: 5. jul 2017, 15:22
Interesser: Hobby
Geografisk sted: Struer
Been thanked: 3 times

Re: HW 97k Black Line, købes hvor ?

Indlæg af Slowhand76 » 6. jul 2017, 10:48

Mange tak

Hvad skal man kæbe af kikkert som kan holde til rekylet i sådan en fjederbøsse, har hørt de kan være hårde ved dem

P.s det med kulfiber var en tanketorsk :nutkick:

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11096
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2636 times

Re: HW 97k Black Line, købes hvor ?

Indlæg af C-X » 6. jul 2017, 10:50

Det behandlede vi i samme tråd, men en kort opsummering: Hawke, Nikko Stirling eller Gamo - skal være spring rated.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Bullseje
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 37
Tilmeldt: 3. jul 2017, 23:45
Interesser: luftgevær
Geografisk sted: storkbh
Has thanked: 8 times
Been thanked: 2 times

Re: HW 97k Black Line, købes hvor ?

Indlæg af Bullseje » 6. jul 2017, 14:15

velkommen i klubben. :-)

du finder alt det info du har brug for lige nu i den omtalte tråd.
de har det i dk for 3400...men du kommer til at betale kassen for et ordentligt scope samme sted fra....
jeg vil anbefale mundilar grundet deres scope bundles med et ordentlig scope ...hawke...15% på scope.
bøssen er lavet kun til scope...så køb noget ordenligt.

jeg har selv lige bestilt igår fra portugal og det er allerede ankommet til spanien... :-)

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3363
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 633 times

Re: HW 97k Black Line, købes hvor ?

Indlæg af Flugteren » 6. jul 2017, 14:18

Bullseje skrev:velkommen i klubben. :-)

du finder alt det info du har brug for lige nu i den omtalte tråd.
de har det i dk for 3400...men du kommer til at betale kassen for et ordentligt scope samme sted fra....
jeg vil anbefale mundilar grundet deres scope bundles med et ordentlig scope ...hawke...15% på scope.
bøssen er lavet kun til scope...så køb noget ordenligt.

jeg har selv lige bestilt igår fra portugal og det er allerede ankommet til spanien... :-)
Hvis du er heldig, så har du riflen i morgen. De plejer at sende tingene med fly fra Spanien. Lige til weekenden!

Bullseje
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 37
Tilmeldt: 3. jul 2017, 23:45
Interesser: luftgevær
Geografisk sted: storkbh
Has thanked: 8 times
Been thanked: 2 times

Re: HW 97k Black Line, købes hvor ?

Indlæg af Bullseje » 6. jul 2017, 14:54

Flugteren skrev:
Hvis du er heldig, så har du riflen i morgen. De plejer at sende tingene med fly fra Spanien. Lige til weekenden!
haha det lyder kanon.


overvejer at hente sån en her for 350kr:
https://www.silvan.dk/max-ranger-magnet ... 60-1622250

men står i det hele taget og har en udfordring med at skabe et sikkert skydeområde i haven. Tænker noget med et tomt brændetårn beklædt med finer på 3 sider og tag/gulv ... jeg har jo naboer til alle sider, tænker de nok bliver lidt nervøse hvis man bare skyder ind i en lille kasse placeret i hækken. :-) intens forberedelse er bedre en naborelations lapning senere ....

jeg overvejer også at prøve at lave kassen fra silvan lydløs, med et eller andet materiale jeg ikke har fundet endnu til bagbeklædning.
jeg har set de kasser der er lavet herinde,, der kan hentes lidt inspiration.
kigger også en hel del youtube videoer....men helt ærligt så er meget af det noget klam eller for stort et projekt, men der er også et par gode ideer.

men det er vist stuff til en helt ny tråd måske.... :-)

Bullseje
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 37
Tilmeldt: 3. jul 2017, 23:45
Interesser: luftgevær
Geografisk sted: storkbh
Has thanked: 8 times
Been thanked: 2 times

Re: HW 97k Black Line, købes hvor ?

Indlæg af Bullseje » 6. jul 2017, 15:54

Bullseje skrev:
Flugteren skrev:
Hvis du er heldig, så har du riflen i morgen. De plejer at sende tingene med fly fra Spanien. Lige til weekenden!
forøvrigt ser det ud til du har ret... pakken er taget afsted fra Coslada i spanien allerede i morges kan jeg se...
jeg googlede det lige.....Coslada ligger en spytklat fra madrids lufthavn.... :-)

https://www.google.dk/maps/@40.4518672,-3.549379,12.54z

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3363
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 633 times

Re: HW 97k Black Line, købes hvor ?

Indlæg af Flugteren » 6. jul 2017, 16:00

Bullseje skrev:
Bullseje skrev:
Flugteren skrev:
Hvis du er heldig, så har du riflen i morgen. De plejer at sende tingene med fly fra Spanien. Lige til weekenden!
forøvrigt ser det ud til du har ret... pakken er taget afsted fra Coslada i spanien allerede i morges kan jeg se...
jeg googlede det lige.....Coslada ligger en spytklat fra madrids lufthavn.... :-)

https://www.google.dk/maps/@40.4518672,-3.549379,12.54z
Så får du nok pakken i morgen formiddag med posten. Skriv gerne tilbage om oplevelsen ;)

Slowhand76
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 57
Tilmeldt: 5. jul 2017, 15:22
Interesser: Hobby
Geografisk sted: Struer
Been thanked: 3 times

Re: HW 97k Black Line, købes hvor ?

Indlæg af Slowhand76 » 6. jul 2017, 22:09

Hej tak for svarene :smile:

Kan se riflen er ca 15 euro dyrere hos mundilar, det er jo så ikke den store forskel hvis det er en bedre / mere pålidelig forhandler ?

Ang kikkert, vil jer gerne modtage konkrete bud fra samme forhandler, som ikke koster en formue, men IKKE går i stykker :biggrin:

Der er noget med High / medium Mount, hvad vælger man der ?

P.s er godt klar over der ingen sigtemidler er så en kikkert er et krav

Slowhand76
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 57
Tilmeldt: 5. jul 2017, 15:22
Interesser: Hobby
Geografisk sted: Struer
Been thanked: 3 times

Re: HW 97k Black Line, købes hvor ?

Indlæg af Slowhand76 » 6. jul 2017, 22:15

Kan så se den er udsolgt hos mundilar

https://www.mundilar.net/en/air-rifles/ ... -line.html

Bullseje
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 37
Tilmeldt: 3. jul 2017, 23:45
Interesser: luftgevær
Geografisk sted: storkbh
Has thanked: 8 times
Been thanked: 2 times

Re: HW 97k Black Line, købes hvor ?

Indlæg af Bullseje » 7. jul 2017, 00:28

Slowhand76 skrev:Kan så se den er udsolgt hos mundilar

https://www.mundilar.net/en/air-rifles/ ... -line.html
ja ok... den i træ koster kun 10 euro mere,,, der mangler så et thumbhole til den pris...
jeg må indrømme at jeg ikke har fidus til plastik på lang sigt.....det ender med at blive sprødt før eller senere grundet fordampning, eller bliver olieret og klistret ..det vender simpelthen tilbage hvor det kom fra langsomt. træ kan man altid lakere eller bejse op igen,,,

jeg har læst at nogen synes det er no go med T modellen. Nogle har deres trigger så let, af det er lidt fumlet med tommelfingeren der skal op til safety med triggerhånden. Så jeg bestilte bare træ modellen i stedet, den skulle også være 200g lettere, hvis det er den i buuch ...eller noget.
Det er der sikkert flere holdninger til herinde da begge typer er ret udbredt...

jeg synes de 200 gram mindre er en god ting når der eks skal et 550g scope på og et 150g mount.

Træ har ydermere den fordel at du kan bore i bagenden af skæftet og enten tage lidt vægt af, eller lægge lidt til med et par bolte, for din egen præference mht balance i riflen,,, :-)

Det har jeg svært ved at se man kan med det andet skæfte.....men det er da muligt man kan.


men allrite den ser svedig ud i sort.....og man kan jo altid skifte kolben ud. :-)
Senest rettet af Bullseje 7. jul 2017, 00:59, rettet i alt 1 gang.

Bullseje
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 37
Tilmeldt: 3. jul 2017, 23:45
Interesser: luftgevær
Geografisk sted: storkbh
Has thanked: 8 times
Been thanked: 2 times

Re: HW 97k Black Line, købes hvor ?

Indlæg af Bullseje » 7. jul 2017, 00:41

Slowhand76 skrev:Hej tak for svarene :smile:

Kan se riflen er ca 15 euro dyrere hos mundilar, det er jo så ikke den store forskel hvis det er en bedre / mere pålidelig forhandler ?

Ang kikkert, vil jer gerne modtage konkrete bud fra samme forhandler, som ikke koster en formue, men IKKE går i stykker :biggrin:

Der er noget med High / medium Mount, hvad vælger man der ?

P.s er godt klar over der ingen sigtemidler er så en kikkert er et krav
du kan se hvilken kikkert jeg købte i den anden tråd... du kan godt få ham til at give et singlemount med til samme pris istedet for det double mount,
højden kommer an på dit scope....men det ved forretningen bare spør dem eller regn det selv ud fra måltegningen.
en 3-9-40 hawke er noget billigere...ellers var der et gamo der på tilbud til 64. men så er der 25 til mount...

de kommer først frem med procenter når du har lagt en riffel i kurven.



men prøv da endelig den anden..jeg synes bare deres scopes var dyre og ingen pakker....men har ikke snakket med dem.

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3363
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 633 times

Re: HW 97k Black Line, købes hvor ?

Indlæg af Flugteren » 7. jul 2017, 01:21

Bullseje skrev:
Slowhand76 skrev:Kan så se den er udsolgt hos mundilar

https://www.mundilar.net/en/air-rifles/ ... -line.html
ja ok... den i træ koster kun 10 euro mere,,, der mangler så et thumbhole til den pris...
jeg må indrømme at jeg ikke har fidus til plastik på lang sigt.....det ender med at blive sprødt før eller senere grundet fordampning, eller bliver olieret og klistret ..det vender simpelthen tilbage hvor det kom fra langsomt. træ kan man altid lakere eller bejse op igen,,,

jeg har læst at nogen synes det er no go med T modellen. Nogle har deres trigger så let, af det er lidt fumlet med tommelfingeren der skal op til safety med triggerhånden. Så jeg bestilte bare træ modellen i stedet, den skulle også være 200g lettere, hvis det er den i buuch ...eller noget.
Det er der sikkert flere holdninger til herinde da begge typer er ret udbredt...

jeg synes de 200 gram mindre er en god ting når der eks skal et 550g scope på og et 150g mount.

Træ har ydermere den fordel at du kan bore i bagenden af skæftet og enten tage lidt vægt af, eller lægge lidt til med et par bolte, for din egen præference mht balance i riflen,,, :-)

Det har jeg svært ved at se man kan med det andet skæfte.....men det er da muligt man kan.


men allrite den ser svedig ud i sort.....og man kan jo altid skifte kolben ud. :-)
Blasers kunststofskæfter til deres jagtrifler kan bestilles med udsnit til ekstra vægt i kolben. Det kan være en fordel, hvis man smider for 600 gram lyddæmper ud i enden.

Mauser har et lignende system, måske har Sauer det også.

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3363
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 633 times

Re: HW 97k Black Line, købes hvor ?

Indlæg af Flugteren » 7. jul 2017, 01:24

Bullseje skrev:
Slowhand76 skrev:Hej tak for svarene :smile:

Kan se riflen er ca 15 euro dyrere hos mundilar, det er jo så ikke den store forskel hvis det er en bedre / mere pålidelig forhandler ?

Ang kikkert, vil jer gerne modtage konkrete bud fra samme forhandler, som ikke koster en formue, men IKKE går i stykker :biggrin:

Der er noget med High / medium Mount, hvad vælger man der ?

P.s er godt klar over der ingen sigtemidler er så en kikkert er et krav
du kan se hvilken kikkert jeg købte i den anden tråd... du kan godt få ham til at give et singlemount med til samme pris istedet for det double mount,
højden kommer an på dit scope....men det ved forretningen bare spør dem eller regn det selv ud fra måltegningen.
en 3-9-40 hawke er noget billigere...ellers var der et gamo der på tilbud til 64. men så er der 25 til mount...

de kommer først frem med procenter når du har lagt en riffel i kurven.



men prøv da endelig den anden..jeg synes bare deres scopes var dyre og ingen pakker....men har ikke snakket med dem.
Desværre er der ikke en ligefrem metode, andet end at beregne okularets centrum ned til pibens højdepunkt.

En tommelfingerregel er dog, at 40 mm eller mindre "som regel" skal monteres i en lav montage, men det afhænger af baser, setup og den slags.

Bullseje
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 37
Tilmeldt: 3. jul 2017, 23:45
Interesser: luftgevær
Geografisk sted: storkbh
Has thanked: 8 times
Been thanked: 2 times

Re: HW 97k Black Line, købes hvor ?

Indlæg af Bullseje » 7. jul 2017, 03:30

Flugteren skrev:
Desværre er der ikke en ligefrem metode, andet end at beregne okularets centrum ned til pibens højdepunkt.

En tommelfingerregel er dog, at 40 mm eller mindre "som regel" skal monteres i en lav montage, men det afhænger af baser, setup og den slags.
det her jeg har købt skal bruge et high mount,,,så det skal regnes ud vil jeg mene

som det ses på tegningen her skal der være 54mm - 25,4 / 2 = ca 15 mm under tuben for at enden kan være der.
http://www.hawkeoptics.com/airmax-4-12x40-amx.html

på denne tegning kan man se clearance på mountet som er 22mm ned til railtop.
http://www.hawkeoptics.com/match-mount- ... -high.html

som det ses på medium versionen er den for lille med sine 13mm... tænker også der skal være lidt plads til vibration et par mm eller 4.
http://www.hawkeoptics.com/match-mount- ... edium.html


den flinke mundilar mand gav mig ret i det var et high der skulle bruges,,,


er det en helt godnat metode eller?

Slowhand76
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 57
Tilmeldt: 5. jul 2017, 15:22
Interesser: Hobby
Geografisk sted: Struer
Been thanked: 3 times

Re: HW 97k Black Line, købes hvor ?

Indlæg af Slowhand76 » 7. jul 2017, 06:44

Bullseje det med at de syntetiske kolber går til over tiden, er det noget der er erfaringer med, eller noget du tror. Synes da efterhånden der er brugt syntetiske kolber i lang tid, så der må da være en vis erfaring på der område.

Ang Mount, så mener i bare man skal tinge til mundilar, og hvad er fordelen ved single Mount i stedet for dobbelt ?

Takker for svarene

Bullseje
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 37
Tilmeldt: 3. jul 2017, 23:45
Interesser: luftgevær
Geografisk sted: storkbh
Has thanked: 8 times
Been thanked: 2 times

Re: HW 97k Black Line, købes hvor ?

Indlæg af Bullseje » 7. jul 2017, 10:58

Slowhand76 skrev:Bullseje det med at de syntetiske kolber går til over tiden, er det noget der er erfaringer med, eller noget du tror. Synes da efterhånden der er brugt syntetiske kolber i lang tid, så der må da være en vis erfaring på der område.

Ang Mount, så mener i bare man skal tinge til mundilar, og hvad er fordelen ved single Mount i stedet for dobbelt ?

Takker for svarene
det sidder lidt bedre fast med singlemount, er det jeg har læst.

og nej jeg har ikke erfaring mht kolben....kun med plastic generelt.

Besvar