Ny luftriffel og scope - men hvad skal jeg vælge?

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Bullseje
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 37
Tilmeldt: 3. jul 2017, 23:45
Interesser: luftgevær
Geografisk sted: storkbh
Has thanked: 8 times
Been thanked: 2 times

Re: Ny luftriffel og scope - men hvad skal jeg vælge?

Indlæg af Bullseje » 17. jul 2017, 13:34

Lidt tilbagemelding,,,
Jeg fik mit grej i tirsdags først....ingen airfreight"! .... :-)
efter lidt tid har jeg fået bygget mig en lydløs skydekasse ud af et gammelt brændetårn. :-) det virker kanon..

jeg har valgt at sætte 2 stykker rundstok i toppen af kassen med ca 10cm afstand , som der hænger cowboybukse stykker ned fra...de hænger frit uden at røre bunden.
Jeg vil tro at er man ekstrem nærig, kan haglende bruges igen, så effektiv er den. :-) bukserne lider dog lidt under FAC versionen, prøver noget cordura eller lign, næste gang det skal skiftes ud.

Riflen og scope sad næsten lige i bullseye efter montering....få clicks var nødvendigt. mangler dog stadig at zero på en my, men bønnerne sidder nogenlunde i midten af skiven.. fritstående. mangler stadig et skydebord eller noget...


Eneste mystiske er at kolben på geværet ligesom drejer lidt mod højre når man kigger bagfra,,, men når jeg sætter en loddestok på siden af det forreste af kolben, er det ca samme afstand indtil bagenden af kolben på begge sider. Tænker at der er noget med selve slibningen af kindstøtten der gør den ser lidt skæv ud. Jeg troede egentlig det var både venstre og højre orienteret på hw97k.

jeg ved ikke om det er noget der betyder noget, men overvejer da at ræse forbi en lokal dealer og checke deres HW97k ud...eller skrive til fabrikken og spørge... ellers super flot riffel med trækolbe.

hawke scopet og montage er virkelig nice...top dollar grej, og ja det sad næsten perfekt med default settings i midterste stop hul.
rart at når man betaler det dobbelte for et scope...,,,,så spiller det også bare max.... :-)


det er god træning at plinke med denne riffel...den er bare tung. :-)

jeg har et lille ? mere:

1. skal man skyde den til med bly? har kun lige ramt 15 skud so far med bly...men vil egentlig gerne bruge HTT Green istedet for bly.
dog har jeg bygget kassen til opsamling, så det er mest mine fingre der er udsat ....det er vel i småtingsafd når man tænker på at vi som børn i vores generation løb rundt med bønnerne i munden.... DOH.

2. nogen der kender til ballistisk stof der er til at betale? gammelt motorcykeltøj i cordura eller kevlar bliver mit næste forsøg, når det engang skal skiftes.

alt i alt er jeg meget godt tilfreds indtil videre.... tak for hjælpen til alle der har bidraget. :NVFrules: :respekt:

god dag.

Elvisch
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 48
Tilmeldt: 10. jul 2013, 22:14
Interesser: Luftskydning lerdueskydning
Geografisk sted: Kbh NV
Has thanked: 25 times
Been thanked: 6 times

Re: Ny luftriffel og scope - men hvad skal jeg vælge?

Indlæg af Elvisch » 17. jul 2017, 14:11

Vi ser gerne billeder :)

Bullseje
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 37
Tilmeldt: 3. jul 2017, 23:45
Interesser: luftgevær
Geografisk sted: storkbh
Has thanked: 8 times
Been thanked: 2 times

Re: Ny luftriffel og scope - men hvad skal jeg vælge?

Indlæg af Bullseje » 17. jul 2017, 15:03

Elvisch skrev:Vi ser gerne billeder :)
billeder af hvad præcist? :-) skydekassen?

tænker at min smartphone objektiv ikke er til at regne med når vi snakker lige linier mht kolben,,,,men skal da gerne prøve.


Jeg har brugt meget tid på research af kassen og fandt den her ide bedst egnet:
https://www.youtube.com/watch?v=X0oQZm3fyk0
kassen er en kopi af den her...dog med andre dimensioner og 2 stks rundstok... den er dybere , højere og bredere. jeg har så bare bygget den af affaldstræ...
4 stk stof over hver pind samt et par bukser i bagenden,,,, haglende ligger lige så fint i bunden af kassen og ser totalt intakte ud.. :-)
jeg vil tro man kan bruge dem til plinking måske....

men jeg prøver da gerne at lave en 5 shots group med det SAMME hagl ved lejlighed...bare for sjov. :-)
har dog aldrig prøvet at bruge et hagl 2 gange og tænker det nok er dumt,,,,hvis det sidder fast eller lign..

Cpt
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 632
Tilmeldt: 6. apr 2014, 22:26
Interesser: Pistol og revolver
Geografisk sted: Køge egnen
Has thanked: 61 times
Been thanked: 78 times

Re: Ny luftriffel og scope - men hvad skal jeg vælge?

Indlæg af Cpt » 2. aug 2017, 19:41

Da du købte fra Portugal skulle du så fremsende billede af kørekort/pas så de fik bevis for at du var fyldt 18 år? Jeg har kigget på at bestille en HW97K fra Holland, men de vil have billed ID sendt på mail.. Måske er det bare mig der er meget sølvpapirshat men jeg frygter hvor det billed ID kan ende op henne hvis de fx bliver hacket..

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Ny luftriffel og scope - men hvad skal jeg vælge?

Indlæg af Timber » 2. aug 2017, 19:44

Cpt skrev:Da du købte fra Portugal skulle du så fremsende billede af kørekort/pas så de fik bevis for at du var fyldt 18 år? Jeg har kigget på at bestille en HW97K fra Holland, men de vil have billed ID sendt på mail.. Måske er det bare mig der er meget sølvpapirshat men jeg frygter hvor det billed ID kan ende op henne hvis de fx bliver hacket..
Hvis det er Mundilar i Portugal, har jeg i hvert fald aldrig skullet vise noget.. Men hvem er det i Holland som er begyndt på at ville have ID, om man må spørge??..
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Ny luftriffel og scope - men hvad skal jeg vælge?

Indlæg af C-X » 2. aug 2017, 19:48

Schneider vil også have id ved salg af skyder.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Ny luftriffel og scope - men hvad skal jeg vælge?

Indlæg af Timber » 2. aug 2017, 19:58

C-X skrev:Schneider vil også have id ved salg af skyder.
Igen, det har jeg altså aldrig oplevet.. Men ok, de kan vel fornemme det er en oldtussegammel knark der vil købe noget.. :fun: :fun:
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Cpt
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 632
Tilmeldt: 6. apr 2014, 22:26
Interesser: Pistol og revolver
Geografisk sted: Køge egnen
Has thanked: 61 times
Been thanked: 78 times

Re: Ny luftriffel og scope - men hvad skal jeg vælge?

Indlæg af Cpt » 2. aug 2017, 21:11

Det er db-schietsport.nl og krale-schietsport.nl
De har det begge i deres salgs betingelser på webshoppen.. Jeg har skrevet med db om det og de vil ikke lade mig strege de sidste 4 cifre I cpr nr ud.. Så nu kan jeg vælge at sende mit fulde ID over nettet eller betale 900kr mere på en dansk webshop.. Men hvis Portugal ikke har krav om billedet er det jo nok bare den vej jeg skal gå :) jeg har også set på tyske sider men jeg er ikke helt frisk på at skille et helt nyt gevær ad fordi det kommer med en ubrugelig fjeder fra Tyskland :)

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Ny luftriffel og scope - men hvad skal jeg vælge?

Indlæg af Timber » 2. aug 2017, 21:15

Cpt skrev:Det er db-schietsport.nl og krale-schietsport.nl
De har det begge i deres salgs betingelser på webshoppen.. Jeg har skrevet med db om det og de vil ikke lade mig strege de sidste 4 cifre I cpr nr ud.. Så nu kan jeg vælge at sende mit fulde ID over nettet eller betale 900kr mere på en dansk webshop.. Men hvis Portugal ikke har krav om billedet er det jo nok bare den vej jeg skal gå :) jeg har også set på tyske sider men jeg er ikke helt frisk på at skille et helt nyt gevær ad fordi det kommer med en ubrugelig fjeder fra Tyskland :)
Krale har jeg ikke handlet med, men David fra db-schietsport har jeg handlet gevær fra. Og han spurgte da ikke til noget..

Men ok, det er efterhånden også et par år siden, så det kan være der er kommet andre regler efter.. :???:
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Brugeravatar
Werecat
This member is
This member is
Indlæg: 721
Tilmeldt: 19. jul 2007, 13:33
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 101 times
Been thanked: 554 times

Re: Ny luftriffel og scope - men hvad skal jeg vælge?

Indlæg af Werecat » 2. aug 2017, 21:22

luchtbuks.com ville gerne have kopi af mit kørekort. De havde ikke et problem med at jeg slørede de sidste 4 cifre i mit cpr nummer.
Caspian1911 skrev:
12. jul 2020, 15:27
Refraktorius. Agressiv? Ja. Let forståelig? Ja
4151

Cpt
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 632
Tilmeldt: 6. apr 2014, 22:26
Interesser: Pistol og revolver
Geografisk sted: Køge egnen
Has thanked: 61 times
Been thanked: 78 times

Re: Ny luftriffel og scope - men hvad skal jeg vælge?

Indlæg af Cpt » 2. aug 2017, 22:26

Timber skrev:
Cpt skrev:Det er db-schietsport.nl og krale-schietsport.nl
De har det begge i deres salgs betingelser på webshoppen.. Jeg har skrevet med db om det og de vil ikke lade mig strege de sidste 4 cifre I cpr nr ud.. Så nu kan jeg vælge at sende mit fulde ID over nettet eller betale 900kr mere på en dansk webshop.. Men hvis Portugal ikke har krav om billedet er det jo nok bare den vej jeg skal gå :) jeg har også set på tyske sider men jeg er ikke helt frisk på at skille et helt nyt gevær ad fordi det kommer med en ubrugelig fjeder fra Tyskland :)
Krale har jeg ikke handlet med, men David fra db-schietsport har jeg handlet gevær fra. Og han spurgte da ikke til noget..

Men ok, det er efterhånden også et par år siden, så det kan være der er kommet andre regler efter.. :???:
Beskeden fra ham var at Hollandsk lov kræver at de opbevarer ID på deres kunder i 9 år..

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Ny luftriffel og scope - men hvad skal jeg vælge?

Indlæg af Timber » 2. aug 2017, 22:39

Cpt skrev:
Timber skrev:
Cpt skrev:Det er db-schietsport.nl og krale-schietsport.nl
De har det begge i deres salgs betingelser på webshoppen.. Jeg har skrevet med db om det og de vil ikke lade mig strege de sidste 4 cifre I cpr nr ud.. Så nu kan jeg vælge at sende mit fulde ID over nettet eller betale 900kr mere på en dansk webshop.. Men hvis Portugal ikke har krav om billedet er det jo nok bare den vej jeg skal gå :) jeg har også set på tyske sider men jeg er ikke helt frisk på at skille et helt nyt gevær ad fordi det kommer med en ubrugelig fjeder fra Tyskland :)
Krale har jeg ikke handlet med, men David fra db-schietsport har jeg handlet gevær fra. Og han spurgte da ikke til noget..

Men ok, det er efterhånden også et par år siden, så det kan være der er kommet andre regler efter.. :???:
Beskeden fra ham var at Hollandsk lov kræver at de opbevarer ID på deres kunder i 9 år..
Som sagt, jeg blev ikke opkrævet noget.. Og det er i hvert fald under 9 år siden.. :???:
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Cpt
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 632
Tilmeldt: 6. apr 2014, 22:26
Interesser: Pistol og revolver
Geografisk sted: Køge egnen
Has thanked: 61 times
Been thanked: 78 times

Re: Ny luftriffel og scope - men hvad skal jeg vælge?

Indlæg af Cpt » 3. aug 2017, 08:59

Ville I andre bare sende billede af ID og komme videre med ordren eller er I som mig lidt skeptiske omkring konceptet? Hvis det var en fysisk butik ville jeg jo bare vise mit ID til én person - nu er der en teoretisk mulighed for at det bliver set af en del andre som har en kedelig agenda..

Brugeravatar
Werecat
This member is
This member is
Indlæg: 721
Tilmeldt: 19. jul 2007, 13:33
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 101 times
Been thanked: 554 times

Re: Ny luftriffel og scope - men hvad skal jeg vælge?

Indlæg af Werecat » 3. aug 2017, 13:15

Min holdning er klar, jeg ville i hvert fald ikke finde en anden forhandler (det var faktisk op ad bakke at finde en forhandler der havde FX.

Og igen, de havde intet problem med at jeg slørede CPR-nummeret.
Caspian1911 skrev:
12. jul 2020, 15:27
Refraktorius. Agressiv? Ja. Let forståelig? Ja
4151

Slowhand76
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 57
Tilmeldt: 5. jul 2017, 15:22
Interesser: Hobby
Geografisk sted: Struer
Been thanked: 3 times

Re: Ny luftriffel og scope - men hvad skal jeg vælge?

Indlæg af Slowhand76 » 13. aug 2017, 21:38

Tillykke med dit lækre sæt, og jeg står faktisk og overvejer at købe præcis det samme (altså scope og gevær), også fra samme forhandler, selvom jeg synes det er mange penge for et luftgevær :smile:

Ang de mounts der følger med kikkerten (high mount) er de så ikke for høje, eller hvordan ser det ud....kan du evt uploade et billede.

Går dog også lidt i tankerne om jeg kan "nøjes" med en HW50S og så bare med et hawke vantage for at holde prisen nede på legetøjet.

Mvh Søren

Bullseje
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 37
Tilmeldt: 3. jul 2017, 23:45
Interesser: luftgevær
Geografisk sted: storkbh
Has thanked: 8 times
Been thanked: 2 times

Re: Ny luftriffel og scope - men hvad skal jeg vælge?

Indlæg af Bullseje » 4. sep 2017, 15:06

sry Søren ferie...

jeg købte et one piece mount høj... og det passer fint. De ved hvad du skal bruge dernede...det lille bliver for lille med min kikkert...måske hvis du vælger 32 skal du bruge det lille....du kan ekstrapolere dit behov udfra spec tegningerne af mount og scope på hawks hjemmeside..

der er ca en lille cm under fronten af kikkerten...men det er også en underlader jo...så det er rart med lidt plads til klør fem.
jeg har ingen problemer haft med at stille det ind til 10m...dog ville jeg gerne ha det skudt ind med en bænk måske...for den sidste ekstra my..:-)


mht til 50s vil jeg sige at min riffel måske er lige lovlig kraftig til min andekasse lol... den holder ikke flere år er mit gæt,,, jeg skyder med FTT green...da de pulveriserer i kassen og jeg ikke gider alt det bly svineri i haven. men altså den er lidt klejn til en 21 joules riffel.



er der nogen der har en skydeholder/bænk i kbh et sted til at skyde scope ind med der gider hjælpe en noob ,mod en flaske god rødvin måske? :-)

Brugeravatar
FrederikF
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 5. jan 2015, 21:25
Interesser: Våben, ammunition, jagt
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 304 times
Been thanked: 616 times

Re: Ny luftriffel og scope - men hvad skal jeg vælge?

Indlæg af FrederikF » 5. sep 2017, 21:29

Lav en sandsæk (eller en sæk med ris eller lignende). Indskyd liggende med hånden under våbnet hvilende mod sækken).
Det er væsentlig bedre end bænk imho.
Hvor henne i KBHområdet bor du?
Jeg behøver ikke vin, men hvis det er rimeligt tæt på skyder jeg gerne din riffel ind for dig.
Men jeg er ikke "lufttosse" - skød en million skud med en Diana som knægt - men det er et par år siden. Hvis sådan en fætter er lidt som krudtvåben, så tror jeg det kan klares.
Mvh Frederik

Slowhand76
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 57
Tilmeldt: 5. jul 2017, 15:22
Interesser: Hobby
Geografisk sted: Struer
Been thanked: 3 times

Re: Ny luftriffel og scope - men hvad skal jeg vælge?

Indlæg af Slowhand76 » 5. sep 2017, 21:58

Tak for info, men har allerede modtaget min riffel og kikkert, fra mundilar. Blev en hw97k og hawke airmax 3-9x40, bare med de standard mounts, og det passer fint :thumbup:

Lige nu leger jeg med hvilke hagl den skyder bedst med

Bullseje
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 37
Tilmeldt: 3. jul 2017, 23:45
Interesser: luftgevær
Geografisk sted: storkbh
Has thanked: 8 times
Been thanked: 2 times

Re: Ny luftriffel og scope - men hvad skal jeg vælge?

Indlæg af Bullseje » 8. sep 2017, 23:17

FrederikF skrev:Lav en sandsæk (eller en sæk med ris eller lignende). Indskyd liggende med hånden under våbnet hvilende mod sækken).
Det er væsentlig bedre end bænk imho.
Hvor henne i KBHområdet bor du?
Jeg behøver ikke vin, men hvis det er rimeligt tæt på skyder jeg gerne din riffel ind for dig.
Men jeg er ikke "lufttosse" - skød en million skud med en Diana som knægt - men det er et par år siden. Hvis sådan en fætter er lidt som krudtvåben, så tror jeg det kan klares.
Mvh Frederik

det lyder cool Frederik... :-)
jeg prøver lige selv det med hånden under...kan godt se pointen med at sigtet arbejder udfra ens egen masses påvirkning af skuddet. Ellers vender jeg lige tilbage ..


mange tak.

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Ny luftriffel og scope - men hvad skal jeg vælge?

Indlæg af Timber » 8. sep 2017, 23:34

Bullseje skrev:
FrederikF skrev:Lav en sandsæk (eller en sæk med ris eller lignende). Indskyd liggende med hånden under våbnet hvilende mod sækken).
Det er væsentlig bedre end bænk imho.
Hvor henne i KBHområdet bor du?
Jeg behøver ikke vin, men hvis det er rimeligt tæt på skyder jeg gerne din riffel ind for dig.
Men jeg er ikke "lufttosse" - skød en million skud med en Diana som knægt - men det er et par år siden. Hvis sådan en fætter er lidt som krudtvåben, så tror jeg det kan klares.
Mvh Frederik

det lyder cool Frederik... :-)
jeg prøver lige selv det med hånden under...kan godt se pointen med at sigtet arbejder udfra ens egen masses påvirkning af skuddet. Ellers vender jeg lige tilbage ..


mange tak.
Prøv at søge lidt på Youtube efter videoer med det såkaldte artilleryhold... Det vil forklare tingene..

F.eks. denne...


youtu.be/fOYSU5Lq7oA
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Bullseje
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 37
Tilmeldt: 3. jul 2017, 23:45
Interesser: luftgevær
Geografisk sted: storkbh
Has thanked: 8 times
Been thanked: 2 times

Re: Ny luftriffel og scope - men hvad skal jeg vælge?

Indlæg af Bullseje » 9. sep 2017, 09:31

[/quote]
Prøv at søge lidt på Youtube efter videoer med det såkaldte artilleryhold... Det vil forklare tingene..

F.eks. denne...

[/quote]


Tak.. men jeg skyder allerede sådan og ænderne går ned i hobetal fritstående... jeg tror bare jeg skal ha sat et bord og en stol op i godt vejr, og sidde med det stille og roligt med en sandsæk under hånden. Jeg har lige ville vænne naboerne lidt til tingene, og de har fundet ud af nu at jeg kun rammer skydekassen....

jeg stillede den simpelthen op ad mit terrasse vindue uden plade bag eller noget og skød 4 ænder og reset med 5 skud stående mens de var der..
så var den ged barberet og alle virker trygge og tilfredse...

p.s
en sjov side effekt med plinking i haven er at duerne som jeg har haft lyst til at regulere lidt men ikke gør det, åbenbart godt ved hvad et gevær er ...
haha den gamle af dem sad og gloede på mine stålænder og så de forsvandt en efter en....nu kommer de sjældent og sidder i haven og de uhuer ikke mere i nærheden af huset ....

haha thank god for giving pigeoens a little brain ....
Senest rettet af Bullseje 9. sep 2017, 09:56, rettet i alt 1 gang.

Bullseje
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 37
Tilmeldt: 3. jul 2017, 23:45
Interesser: luftgevær
Geografisk sted: storkbh
Has thanked: 8 times
Been thanked: 2 times

Re: Ny luftriffel og scope - men hvad skal jeg vælge?

Indlæg af Bullseje » 9. sep 2017, 09:38

Slowhand76 skrev:Tak for info, men har allerede modtaget min riffel og kikkert, fra mundilar. Blev en hw97k og hawke airmax 3-9x40, bare med de standard mounts, og det passer fint :thumbup:

Lige nu leger jeg med hvilke hagl den skyder bedst med

cool.... mundilar sælger dig ikke noget der ikke passer sammen tror jeg.. jeg synes bare singlemountet er bedre mht til evt spændinger i selve sigtet grundet 2 separate mounts.... men det er nok sjæjdent et problem..min hjerne så det bare som en bedre løsning.

mht hagl bruger jeg som sagt FTT green dome grundet svineri til andekassen...de rammer hver gang og er vist anbefalet af HW.
Jeg bruger FTT dome bly til målskiver men overvejer helt at skyde uden bly....

dog skød jeg en 25 bønner bly lige til at starte med for lige at smøre pipen lidt...men da jeg hader bly ,kunne jeg godt finde på at gå green vejen all over....
dog har jeg bygget en mål kasse der samler haglende sammen intakte via ballistiske gardiner (cowboy bukser) :-) ,,så det er mine fingre jeg tænker på...og det fingrene gør uden man tænker over det....du kan selv tænke videre.... :-)


jeg har lige et ? har din kolbe lidt castoff til højre? hvis man kigger langs rifflen bagfra drejer kolben så lidt til højre? jeg har ladet mig fortælle det er castoff for at få rifflen tættere til kinden fra højre side af... HW skriver det primært er et højrehånds gevær...som kan bruges af kejthåndede også...

jeg tænker at kolben er maskin lavet styret af en computer, og at den skal se sådan ud....



GL

Brugeravatar
BentxBetjent
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3734
Tilmeldt: 22. mar 2012, 23:24
Interesser: Rifler, airguns
Geografisk sted: Udenfor Horsens
Has thanked: 644 times
Been thanked: 658 times

Re: Ny luftriffel og scope - men hvad skal jeg vælge?

Indlæg af BentxBetjent » 9. sep 2017, 10:20

Bullseje skrev: jeg stillede den simpelthen op ad mit terrasse vindue uden plade bag eller noget og skød 4 ænder og reset med 5 skud stående mens de var der..
så var den ged barberet og alle virker trygge og tilfredse...
:thumbup:
Sikkert bagstop er hvor du ville anbringe din...... >indsæt selv<
- Vinduer
- Bil
- Kone (måske et dårligt eksempel :blink: )
Når statsmænd tyr til vold, er det menneskeheden der lider.
( ͡° ͜ʖ ͡°)


Det tager kun 2 minutter ..........

Slowhand76
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 57
Tilmeldt: 5. jul 2017, 15:22
Interesser: Hobby
Geografisk sted: Struer
Been thanked: 3 times

Re: Ny luftriffel og scope - men hvad skal jeg vælge?

Indlæg af Slowhand76 » 12. sep 2017, 09:26

Bullseje

Jeg har prøvet at tage et billede af min, ved ikke om du kan se hvad du omtaler

P.s je har en iPhone 6s plus, som jeg også tager billeder med, men dem vil siden her ikke uploade (fylder ca 1.7 MB), men hvis jeg tager et screenshot af billedet som fylder ca det dobbelt vil den godt uploade den, andre der oplever det
Vedhæftede filer
IMG_1478.PNG

Bullseje
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 37
Tilmeldt: 3. jul 2017, 23:45
Interesser: luftgevær
Geografisk sted: storkbh
Has thanked: 8 times
Been thanked: 2 times

Re: Ny luftriffel og scope - men hvad skal jeg vælge?

Indlæg af Bullseje » 15. sep 2017, 22:38

hey tak.

Det er mere når du roterer den 180 grader således du stadig har kolben mod dig selv og kigger nedefra mod triggeren... som jeg har skrevet tidligere er det muligvis noget med formen af skæftet der gør det ser lidt mystisk ud..men sætter man en loddestok langs siden af skæftet hvor piben er monteret, så sidder det nogenlunde i midten...men det kunne godt se lidt ud som om kolben måske er semi håndlavet, når jeg kigger på din vs min...så er der jo aldrig to der er helt ens,...

jeg kan prøve at se om jeg kan tage et billede af det... men det er ikke nemt med lige linier og mobiler grundet det alt for lille objektiv... :-)

Besvar