Nogen erfaringer med Kral Arms PCP ?

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Besvar
HBHansen
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 376
Tilmeldt: 4. feb 2010, 21:44
Interesser: Blankvåben, skydevåben, jagt o
Geografisk sted: Vendsyssel
Has thanked: 27 times
Been thanked: 34 times

Nogen erfaringer med Kral Arms PCP ?

Indlæg af HBHansen » 27. jun 2017, 22:21

De ser jo lækre ud og prisen er OK....

Brugeravatar
SorenSD
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1352
Tilmeldt: 18. jul 2015, 00:01
Interesser: Benchrest target shooting
Geografisk sted: Sydjylland
Geografisk sted: Grindsted
Has thanked: 492 times
Been thanked: 657 times
Kontakt:

Re: Nogen erfaringer med Kral Arms PCP ?

Indlæg af SorenSD » 28. jun 2017, 12:44

Har efterhånden set flere gode reviews af dem på Youtube, så tænker ikke, at man går helt galt i byen :smile:

Jeg har da også selv luret lidt :smile:

https://www.youtube.com/watch?v=tNdhnLzVVB4&t=1234s

https://www.youtube.com/watch?v=PvUjftHirl0

Og priserne ser rigtige fornuftige ud :smile:
:smile: :thumbup:

Sindur1
Newbie
Newbie
Indlæg: 21
Tilmeldt: 30. maj 2015, 00:16
Interesser: PCP luftgevær
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 8 times
Been thanked: 2 times

Re: Nogen erfaringer med Kral Arms PCP ?

Indlæg af Sindur1 » 28. jun 2017, 17:39

Jeg kan klart anbefale den! Til prisen er den helt fantastisk. Den kan ikke helt måle sig med PCP'ere af FX og AirArms som koster det dobbelte, men den er alle pengene værd i min optik! Jeg har haft lavet en gruppe på 40 meter, som var lige under 8mm i diameteren - altså næsten hul i hul på 40 meter. Der er super mange effektive skud per fyldning uden træfpunktet falder! (Langt flere end ureguleret AA eller ældre FX'ere!). Den larmer dog noget uden lyddæmper, men er temmelig stille med. Jeg har ikke fortrudt mit køb :biggrin:
LANGT bedre end Hatsan


Hvis du har nogle spørgsmål er du velkommen til at spørge løs :blink:
Mvh Jens

Slettet bruger

Re: Nogen erfaringer med Kral Arms PCP ?

Indlæg af Slettet bruger » 29. jun 2017, 10:21

Har skudt en del med Kral Puncher Breaker Silent(KPB) i .22.

Det stemmer, at den larmer en del, så Silent versionen er absolut at foretrække.
Selv i Silent versionen er den imidlertid ganske støjende, formentlig fordi shrouden ikke dækker hele løbet, og fordi der ikke er baffles i den.
Vi bestilte og installerede et særligt sæt med baffles til shrouden på Silent-versionen, og den er nu rigtigt stille.
Fra samme sted bestilte vi også en ekstra hammerfjeder, som installeredes uden problemer inde i den eksisterende hammerfjeder.

På KPB Man kan jo indstille transferportens størrelse glidende, og på markering 3 (af 4) skyder den nu 910 fps med den ekstra hammerfjeder og JSB Jumbo Heavy 18,13 grain.
På fuld kraft (indstilling 4) skyder den 985 fps.

Præcisionen er virkeligt god, og vi har gentagne gange oplevet 10-skuds grupper på ca. 10-15 mm. på 50 meter.

Dens svage side lader til at være ladearmen, der tilsyneladende er lavet af forkromet støbejern !
Mange har oplevet, at den fik metaltræthed og først bøjede sig, siden ikke kunne lukkes og til sidst knækkede....
Der er en anmeldelse samt en meget lang tråd om Kral Puncher Breaker, og om problemet på:
http://www.airgunnation.com/topic/my-ne ... -review-2/
Der er for nylig en, ,der har lavet en udskiftningsladearm i stål, ligesom der er links vedr. den ekstra lyddæmperindsats og den kraftigere hammerfjeder.

Hvis problemet med ladearmen bliver/er løst, så er min oplevelse, at det er en af de PCP, hvor forholdet mellem kvalitet og pris er rigtigt godt.

HBHansen
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 376
Tilmeldt: 4. feb 2010, 21:44
Interesser: Blankvåben, skydevåben, jagt o
Geografisk sted: Vendsyssel
Has thanked: 27 times
Been thanked: 34 times

Re: Nogen erfaringer med Kral Arms PCP ?

Indlæg af HBHansen » 17. jul 2017, 11:43

Tak for svar gutter :thumbup:

Sindur1
Newbie
Newbie
Indlæg: 21
Tilmeldt: 30. maj 2015, 00:16
Interesser: PCP luftgevær
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 8 times
Been thanked: 2 times

Re: Nogen erfaringer med Kral Arms PCP ?

Indlæg af Sindur1 » 18. jul 2017, 01:55

FriLuft skrev:Har skudt en del med Kral Puncher Breaker Silent(KPB) i .22.

Det stemmer, at den larmer en del, så Silent versionen er absolut at foretrække.
Selv i Silent versionen er den imidlertid ganske støjende, formentlig fordi shrouden ikke dækker hele løbet, og fordi der ikke er baffles i den.
Vi bestilte og installerede et særligt sæt med baffles til shrouden på Silent-versionen, og den er nu rigtigt stille.
Fra samme sted bestilte vi også en ekstra hammerfjeder, som installeredes uden problemer inde i den eksisterende hammerfjeder.

På KPB Man kan jo indstille transferportens størrelse glidende, og på markering 3 (af 4) skyder den nu 910 fps med den ekstra hammerfjeder og JSB Jumbo Heavy 18,13 grain.
På fuld kraft (indstilling 4) skyder den 985 fps.

Præcisionen er virkeligt god, og vi har gentagne gange oplevet 10-skuds grupper på ca. 10-15 mm. på 50 meter.

Dens svage side lader til at være ladearmen, der tilsyneladende er lavet af forkromet støbejern !
Mange har oplevet, at den fik metaltræthed og først bøjede sig, siden ikke kunne lukkes og til sidst knækkede....
Der er en anmeldelse samt en meget lang tråd om Kral Puncher Breaker, og om problemet på:
http://www.airgunnation.com/topic/my-ne ... -review-2/
Der er for nylig en, ,der har lavet en udskiftningsladearm i stål, ligesom der er links vedr. den ekstra lyddæmperindsats og den kraftigere hammerfjeder.

Hvis problemet med ladearmen bliver/er løst, så er min oplevelse, at det er en af de PCP, hvor forholdet mellem kvalitet og pris er rigtigt godt.

Hvor er den ekstra hammer fjeder købt?
Mvh Jens

Slettet bruger

Re: Nogen erfaringer med Kral Arms PCP ?

Indlæg af Slettet bruger » 19. jul 2017, 00:01

Hej Jens.

Fjederen er fra samme mand, som laver baffles til shrouden på silent versionen.

Du skriver: ”Jeg har ikke fortrudt mit køb.” af KPB.
Det lyder måske lidt mærkeligt, når du samtidigt har sat den til salg på både DBA;
http://www.dba.dk/luftriffel-kral-arms- ... 035226338/
og på Gul og Gratis;
https://www.guloggratis.dk/sport/jagt-o ... ffel-635mm

I det lys er det selvfølgelig forståeligt, at du benytter tråden til at rose KPB ved at skrive, at du klart kan anbefale den og, at den er helt fantastisk til prisen...

Vi kan være enige om, at man får en del til prisen.
Således koster den EUR 569,- fra ny hos Krale, svarende til kr. 4.230,-.
Din pris på kr. 5.000,- for en brugt virker derfor en anelse urealistisk.

Besvar