fx fyldekit utæt ved udluftningsskruen

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Besvar
Sniper 223
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 58
Tilmeldt: 21. jan 2011, 14:33
Interesser: rifler og ammunnition
Geografisk sted: nordfyn
Has thanked: 1 time

fx fyldekit utæt ved udluftningsskruen

Indlæg af Sniper 223 » 1. maj 2017, 09:41

Hej.
Jeg har købt en helt ny FX T12 med fyldekit som har virket super fint, men nu efter ca 10 fyldninger er det blevet utæt ved udluftningsskruen på fyldekittet.
Så vil jeg så høre om der er nogle der har haft samme problem? eller der er nogle der ved om det er en eller anden spec. pakning eller det er en alm. o ring som man nemt kan skifte selv.
Jeg har jo selvfølgelig garanti da det er helt nyt men hvis det er nemt at klare selv er det nemmere og hurtigere end køre fra fyn til jylland.
Håber der er nogle der kender til problemet.
Mvh. sniper 223

Andrik
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 326
Tilmeldt: 2. jun 2011, 18:09
Interesser: luftrifler, elbas, selvsmageri
Geografisk sted: Sydsjælland
Has thanked: 87 times
Been thanked: 94 times

Re: fx fyldekit utæt ved udluftningsskruen

Indlæg af Andrik » 1. maj 2017, 09:53

Hvad er det for et fyldekit? hvad er mærket. Er det også fra FX i Sverige.
Men nye o-ringe er nemme at få sendt i en konvolut og som regel også nemme at skifte.

Jeg har selv et par fyldekits af ukendt oprindelse, som fik nyt liv for få kroner. Hvis du nøje måler dimensionen på pågældende o-ring, og skriver til
Best Fittings i England, er der stor chance for, at de har de ringe du skal bruge. Det har jeg haft fornøjelse af. Og o-ringe skal man under alle omstændigheder have lidt ekstra af.

Hilsen Andrik :smile:
They can cut off our fingers one by one, but if we join together, we can make a powerful fist.

Sitting Bull.

Gixxer3000
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 315
Tilmeldt: 1. aug 2005, 09:03
Interesser: Luftvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 37 times

Re: fx fyldekit utæt ved udluftningsskruen

Indlæg af Gixxer3000 » 1. maj 2017, 10:34

Jeg har lige kigget på mit gamle fx kit som har været adskilt de sidste par år. Jeg kan ikke se eller huske om der har været en oring eller fiberskive i bunden, men en hurtig test med 3 omgange teflontape virkede fint =)

-Edit-
Jeg er dog ret sikker på der har lagt en tyk hvid fiberskive i bunden så hvis det er tilfældet så spænd den lidt eller brug lidt teflontape.
Senest rettet af Gixxer3000 1. maj 2017, 10:41, rettet i alt 3 gange.

Brugeravatar
BentxBetjent
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3734
Tilmeldt: 22. mar 2012, 23:24
Interesser: Rifler, airguns
Geografisk sted: Udenfor Horsens
Has thanked: 644 times
Been thanked: 658 times

Re: fx fyldekit utæt ved udluftningsskruen

Indlæg af BentxBetjent » 1. maj 2017, 10:38

Gixxer3000 skrev:Jeg har lige kigget på mit gamle fx kit som har været adskilt de sidste par år. Jeg kan ikke se eller huske om der har været en oring eller fiberskive i bunden, men en hurtig test med 3 omgange teflontape virkede fint =)
Kender ikke lige konstruktionen af FX fyldekit. Mon ikke det er en nåleventil, dvs. uden pakning >> stål eller messingspids mod messingsæde.
Når statsmænd tyr til vold, er det menneskeheden der lider.
( ͡° ͜ʖ ͡°)


Det tager kun 2 minutter ..........

Gixxer3000
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 315
Tilmeldt: 1. aug 2005, 09:03
Interesser: Luftvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 37 times

Re: fx fyldekit utæt ved udluftningsskruen

Indlæg af Gixxer3000 » 1. maj 2017, 10:47

BentxBetjent skrev:
Kender ikke lige konstruktionen af FX fyldekit. Mon ikke det er en nåleventil, dvs. uden pakning >> stål eller messingspids mod messingsæde.
Hullet man skruer ventilen i er dybere end længden på gevindet på ventilen, så er ret sikker på det bare skal spændes lidt sammen og der ligger en plastik skive i bunden. Ellers så virker teflontape som sagt =)

Sniper 223
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 58
Tilmeldt: 21. jan 2011, 14:33
Interesser: rifler og ammunnition
Geografisk sted: nordfyn
Has thanked: 1 time

Re: fx fyldekit utæt ved udluftningsskruen

Indlæg af Sniper 223 » 1. maj 2017, 11:58

Hej.
Det er et FX fylde kit der er tale om ( i kan se det på Østjysk våbenhandels side ) og det er ud af det lille hul på siden at det blæser ud af selv om skruen er skruet i bund.
Jeg prøver lige at se lidt nærmere på det.
Tak for alle svar og muligheder .
Mvh. sniper 223

Sniper 223
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 58
Tilmeldt: 21. jan 2011, 14:33
Interesser: rifler og ammunnition
Geografisk sted: nordfyn
Has thanked: 1 time

Re: fx fyldekit utæt ved udluftningsskruen

Indlæg af Sniper 223 » 1. maj 2017, 13:19

Hej.
Så tror jeg at det er tæt igen.
Jeg skilte det ad. der var godt nok en nylon ring som nålen bliver skruet ned imod, den tog jeg ud og rensede ( der sad faktisk et par messing spåner fra produktionen vil jeg tro ) så follede jeg lidt pak tape ( 5-6 lag ) og lagde under nylon ringen. lukke nålen skulle spændes lidt hårdere nu end før, jeg tror messing spånerne havde nået at lave et par små mærker i pakningen, men det lader til at være tæt. Så det er super godt.
Tak for hjælpen og de gode svar.
Mvh. sniper 223

Besvar