Nyt luftgevær!

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Besvar
Brugeravatar
Werecat
This member is
This member is
Indlæg: 725
Tilmeldt: 19. jul 2007, 13:33
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 103 times
Been thanked: 557 times

Nyt luftgevær!

Indlæg af Werecat » 18. mar 2017, 03:27

Så kom det hjem! Efter ca 1½ måned kom pakken fra Luchtbuks og jeg bliver nødt til at dele det med nogen(min kone er meget lidt interesseret) og det bliver jer :smile: .
S&S.jpg
S&S.jpg (55.84 KiB) Vist 8869 gange
Det blev et "Teds holdover" setup, fraset at jeg fravalgte fx no limits mounts og selvfølgelig i 4,5mm.
FX impact 1.jpg
FX impact 1.jpg (337.64 KiB) Vist 8869 gange
FX impact .177
MTC Viper Pro 5-30x50
Atlas V8 BT10-LW17
Sportsmatch HTO67C High 30mm Weaver mounts (Jeg ender nok med at købe mounts med forward offset, da jeg har lang hals og kommer for langt frem til god eye relief når jeg krammer hende godt :Hug:)

Da det er mit første PCP blev det også til:
Med legekammerater.jpg
Med legekammerater.jpg (90.72 KiB) Vist 8869 gange
Chrony M1
FX turbo 4 stage pumpe.

Jeg har bestilt fra flere forskellige steder (Luchtbuks, Mundilar og ARprotech) og delene er kommet dryssende i flere dråber, men alle er, som billederne viser, kommet i hus.

Modtagelsen af selve riflen var lidt en emotionel rutschebanetur, da jeg åbnede kassen var der fedtede fingre på mit dejlige nye våben! Der var nogen der havde skæmmet hende med noget tape og proben manglede! Tapen nævnte godt nok noget med at proben skulle monteres først, men jeg stod lidt med oplevelsen af at jeg havde fået en-eller-andens brugt returtøs med potentielle defekter med en .177 pibe og så havde man glemt at sætte proben i inden man sendte!!! :mad:
Vred (og måske lidt forhastet :getout: ) mail til Joost, der høfligt (og hurtigt! :numberone: ) forklarede at fedtfingrene var på alle de våben de fik fra FX fordi de blev testskudt, og at FX aldrig sender våbnene med proben i (formodentlig pga. joulerestriktionen i sverige). Kufferten blev rodet igennem og proben blev fundet mellem skumpladerne.
Efter en behørig undskyldning til Joost ( :bowdown: ), var humøret højt igen og jeg kunne hygge mig med at samle vidunderet.

Jeg bestilte også en JSB prøvepakke, selvom der er enighed om at JSB exact 4,52mm skulle være optimalt, men præsterede, da jeg forsøgte at åbne den (havde ikke gennemskuet at jeg skulle fjerne noget tape og dreje låget :oops: )at flå låget lidt voldsomt af så haglene blev blandet. :wall:
Man kan heldigvis se forskel på de fleste af haglene, men Exact 4,50, 4,51 og 4,52 er vist ikke umiddelbart til at kende forskel på.

Så står jeg blot tilbage med.... Hvor hulen kan jeg skyde tøsen, jeg har ingen have og som http://nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=29&t=67777 med al tydelighed viser, døjer Fyn med mangel på ildsjæle med skydeplads, der vil lægge jord til skydning.

Det kan ikke vente til sommerferien for min pegefinger klør! :sniper:

Her ligger hun sødt i kufferten (der måtte skæres lidt i skummet for at der var plads til bipod og kikkert.) og venter på at blive taget i brug. :cry:
Sov sødt.jpg
Sov sødt.jpg (114.68 KiB) Vist 8869 gange
Senest rettet af Werecat 18. mar 2017, 16:20, rettet i alt 1 gang.
Caspian1911 skrev:
12. jul 2020, 15:27
Refraktorius. Agressiv? Ja. Let forståelig? Ja
4151

Brugeravatar
Radis
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1698
Tilmeldt: 29. maj 2009, 10:22
Interesser: Pestcontrol,PCP,Pistolskydning
Geografisk sted: Skanderborg
Has thanked: 286 times
Been thanked: 248 times

Re: Nyt luftgevær!

Indlæg af Radis » 18. mar 2017, 09:02

Werecat skrev:Så kom det hjem! Efter ca 1½ måned kom pakken fra Luchtbuks og jeg bliver nødt til at dele det med nogen(min kone er meget lidt interesseret) og det bliver jer :smile: .
S&S.jpg
Det blev et "Teds holdover" setup, fraset at jeg fravalgte fx no limits mounts og selvfølgelig i 4,5mm.
FX impact 1.jpg
FX impact .177
MTC Viper Pro 5-30x50
Atlas V8 BT10-LW17
Sportsmatch HTO67C High 30mm Weaver mounts (Jeg ender nok med at købe mounts med forward offset, da jeg har lang hals og kommer for langt frem til god eye relief når jeg krammer hende godt :Hug:)

Da det er mit første PCP blev det også til:
Med legekammerater.jpg
Chrony M1
FX turbo 4 stage pumpe.

Jeg har bestilt fra flere forskellige steder (Luchtbuks, Mundilar og ARprotech) og delene er kommet dryssende i flere dråber, men alle er, som billederne viser, kommet i hus.

Modtagelsen af selve riflen var lidt en emotionel rutschebanetur, da jeg åbnede kassen var der fedtede fingre på mit dejlige nye våben! Der var nogen der havde skæmmet hende med noget tape og proben manglede! Tapen nævnte godt nok noget med at proben skulle monteres først, men jeg stod lidt med oplevelsen af at jeg havde fået en-eller-andens brugt returtøs med potentielle defekter med en .177 pibe og så havde man glemt at sætte proben i inden man sendte!!! :mad:
Vred (og måske lidt forhastet :getout: ) mail til Joost, der høfligt (og hurtigt! :numberone: ) forklarede at fedtfingrene var på alle de våben de fik fra FX fordi de blev testskudt, og at FX aldrig sender våbnene med proben i (formodentlig pga. joulerestriktionen i sverige). Kufferten blev rodet igennem og proben blev fundet mellem skumpladerne.
Efter en behørig undskyldning til Joost ( :bowdown: ), var humøret højt igen og jeg kunne hygge mig med at samle vidunderet.

Jeg bestilte også en JSB prøvepakke, selvom der er enighed om at JSB exact 4,52mm skulle være optimalt, men præsterede, da jeg forsøgte at åbne den (havde ikke gennemskuet at jeg skulle fjerne noget tape og dreje lovet :oops: )at flå låget lidt voldsomt af så haglene blev blandet. :wall:
Man kan heldigvis se forskel på de fleste af haglene, men Exact 4,50, 4,51 og 4,52 er vist ikke umiddelbart til at kende forskel på.

Så står jeg blot tilbage med.... Hvor hulen kan jeg skyde tøsen, jeg har ingen have og som http://nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=29&t=67777 med al tydelighed viser, døjer Fyn med mangel på ildsjæle med skydeplads, der vil lægge jord til skydning.

Det kan ikke vente til sommerferien for min pegefinger klør! :sniper:

Her ligger hun sødt i kufferten (der måtte skæres lidt i skummet for at der var plads til bipod og kikkert.) og venter på at blive taget i brug. :cry:
Sov sødt.jpg
Den er godt nok fin :thumbup:
Jeg kan godt lide at du har gået "hele linen ud", og købt en Impact som din første PCP :numberone:
Hvad måtte du slippe for selve riflen?

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9700
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1725 times
Been thanked: 2152 times
Kontakt:

Re: Nyt luftgevær!

Indlæg af Bofhenator » 18. mar 2017, 09:59

Tillykke! Den er røv fed!
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Andrik
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 327
Tilmeldt: 2. jun 2011, 18:09
Interesser: luftrifler, elbas, selvsmageri
Geografisk sted: Sydsjælland
Has thanked: 87 times
Been thanked: 95 times

Re: Nyt luftgevær!

Indlæg af Andrik » 18. mar 2017, 10:28

Tillykke mange gange. :numberone:
They can cut off our fingers one by one, but if we join together, we can make a powerful fist.

Sitting Bull.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11090
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2636 times

Re: Nyt luftgevær!

Indlæg af C-X » 18. mar 2017, 12:53

Jeg vil ikke kalde den smuk, med det "forskæfte", men brutal og praktisk ser den ud! :biggrin:

Kunne godt tænke mig en i .25 :oops:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Condor
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 130
Tilmeldt: 28. feb 2009, 19:10
Interesser: Luftvåben
Geografisk sted: Taastrup
Has thanked: 12 times
Been thanked: 1 time

Re: Nyt luftgevær!

Indlæg af Condor » 18. mar 2017, 17:01

Wouw den er fed. :numberone:
FX Verminator

Know guns, Know peace, know liberty.
No guns, no peace no liberty.

Brugeravatar
Werecat
This member is
This member is
Indlæg: 725
Tilmeldt: 19. jul 2007, 13:33
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 103 times
Been thanked: 557 times

Re: Nyt luftgevær!

Indlæg af Werecat » 18. mar 2017, 17:34

Tak tak, jeg er også rigtig glad for hende til trods for at jeg endnu ikke har skudt med hende. :oops:

Smag og behag er jo som bekendt forskellige. Jeg har været forelsket i looket siden jeg så det på Teds, jeg er til sorte minimalistiske rifler og hvis der er en snert AR-15 over dem så skader det absolut heller ikke. I starten fandtes det ikke i .177, hvilket jeg var lidt træt af, for ellers havde det alt; regulator, højt shotcount, præcision, weaver ad libitum, indbygget moderator og bullpup type.

Joost var ikke til at forhandle med ("the price is on the webpage"), så jeg endte med at give 14.715 kr (1976€) inkl. porto for selve riflen. Prisen i Danmark er heller ikke til forhandling og jeg tror at Jaguargruppen(eller måske er det FX, men jeg tvivler) tænker at folk ikke kan finde på at bestille uden for landet, så den er skruet op til 16.320, hvilket de pådutter deres forhandlere i bedste (og ulovlige :mad: ) kartelvis. Ihvertfald er prisen den samme over hele landet og forhandlerne undskylder meget når man prøver at lægge op til en bedre pris, men de må ikke sælge den billigere. Og det er ikke momsen der gør hele forskellen, for salgskatten i holland er 21%.

Det hele (inkl. porto og haglprøvepakke) løber op på 21.964 kr. Det er absolut en stor udskrivning fra legetøjsbudgettet, men indtil videre er jeg ganske tilfreds. :eek:

Edit: Glemte Atlas bipod'en total 24.611 kr. :oops:
Senest rettet af Werecat 6. apr 2017, 17:02, rettet i alt 4 gange.
Caspian1911 skrev:
12. jul 2020, 15:27
Refraktorius. Agressiv? Ja. Let forståelig? Ja
4151

Spyde
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 470
Tilmeldt: 14. mar 2014, 18:59
Interesser: Knive
Geografisk sted: Sjælland
Been thanked: 96 times

Re: Nyt luftgevær!

Indlæg af Spyde » 18. mar 2017, 17:35

Lækkert gevær og lækkert udstyr, der er ikke sparet på noget ;-)

Brugeravatar
ARD
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 333
Tilmeldt: 22. sep 2008, 18:52
Geografisk sted: København
Been thanked: 21 times

Re: Nyt luftgevær!

Indlæg af ARD » 19. mar 2017, 19:36

Til lykke med den lille nye, så kom du endelig med på PCP bølgen.

Du kunne evt finde en gammel telefonbog og bruge den som bagstop for at prøve geværet indenfor.

Mvh. Alex

Brugeravatar
Werecat
This member is
This member is
Indlæg: 725
Tilmeldt: 19. jul 2007, 13:33
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 103 times
Been thanked: 557 times

Re: Nyt luftgevær!

Indlæg af Werecat » 19. mar 2017, 21:13

Det er ulempen med en kone på barsel. Hun er altid hjemme, så det er svært at gøre sådan noget og ikke blive opdaget. :saintdevil:
Caspian1911 skrev:
12. jul 2020, 15:27
Refraktorius. Agressiv? Ja. Let forståelig? Ja
4151

Gixxer3000
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 316
Tilmeldt: 1. aug 2005, 09:03
Interesser: Luftvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 37 times

Re: Nyt luftgevær!

Indlæg af Gixxer3000 » 20. mar 2017, 03:35

Den er fed og velkommen i (impact)PCP klubben. Så mangler du kun ekstra magasiner før du er klar :giggle:
Der er ingen grund til at græde over prisen, det er kun den første PCP der er dyr pga alt tilbehøret.
Husk lige at tjekke hvordan den skyder inden du skruer løs på dyret, det er let at fare vild i alle indstillinger. Skriv fabriks indstillinger ned. Regulatortryk, powerwheel og hvad linie den forreste drejeknap ved tanken står på, så kan du altid vende tilbage. Den er lidt fintfølende så 1 ting ad gangen.
Så bare igang med at finde et sted at :tmg:

FearlessBOB
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 26
Tilmeldt: 25. jan 2014, 20:51
Interesser: Luftvåben
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Nyt luftgevær!

Indlæg af FearlessBOB » 22. mar 2017, 14:32

Så står jeg blot tilbage med.... Hvor hulen kan jeg skyde tøsen, jeg har ingen have og som http://nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=29&t=67777 med al tydelighed viser, døjer Fyn med mangel på ildsjæle med skydeplads, der vil lægge jord til skydning.

Det kan ikke vente til sommerferien for min pegefinger klør! :sniper:




Tillykke med den lille ny, den er lækker. :thumbup:

Lige nu passer jeg hus for "de gamle", der er på krydstogt i middelhavet, så fra nu og frem til Søndag eftermiddag, ville du være velkommen her, ved Fårevejle/Ordrup, der er mulighed for at skyde fra 0 til 35 meter, stående, siddende med anlæg og liggene, selfølgelig under sikre forhold, med fornuftigt bagstop. Jeg ved godt det ikke lige er i nabolaget, så der er også mulighed for overnatning.
Diana Mod.34 (cal.177)
Diana Mod.48 Black Professionel (cal.177)
Diana Mod.350 Magnum Classic (cal.177)
Diana Mod.350 Magnum (cal.177)
Webley Tempest (cal.177)
Weihrauch HW100S F.S.B (cal.177)

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: Nyt luftgevær!

Indlæg af Sort » 23. mar 2017, 20:16

hmm tjo der var vist nogen der skød med luftbøsser på fyn.. jeg kan ikke lige helt huske om det var super populært :rolf:

tror ikke lige jeg kender nogle steder tættere end 100km fra fyn (dvs ca den sikkerhedsafstand jeg plejer at holde). Men der må være nogen.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Brugeravatar
Werecat
This member is
This member is
Indlæg: 725
Tilmeldt: 19. jul 2007, 13:33
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 103 times
Been thanked: 557 times

Re: Nyt luftgevær!

Indlæg af Werecat » 25. mar 2017, 00:22

FearlessBOB skrev: Lige nu passer jeg hus for "de gamle", der er på krydstogt i middelhavet, så fra nu og frem til Søndag eftermiddag, ville du være velkommen her, ved Fårevejle/Ordrup, der er mulighed for at skyde fra 0 til 35 meter, stående, siddende med anlæg og liggene, selfølgelig under sikre forhold, med fornuftigt bagstop. Jeg ved godt det ikke lige er i nabolaget, så der er også mulighed for overnatning.
Tak for tilbuddet, men så er der næsten lige så langt til min mors sommerhus på stevns. Desuden har jeg vagt i weekenden og havde også i går, så det var lige i dag jeg havde noget tid efter jeg havde sovet lidt.

Jeg udnyttede dog chancen. Efter jeg var kommet hjem efter nattevagt og EFTER min kone var gået til tumlastik med vores datter, "kom jeg til" at indskyde på et træ der står ca. 50 m væk.
Når jeg ikke kan skyde hvor jeg bor, er det ikke fordi jeg ikke kan gøre det forsvarligt, men snarere at jeg er omgivet af speltfamilier der ville flejne ud hvis de opdagede at jeg skød.
Så jeg udnyttede at jeg kan sidde godt tilbagetrukket i spisestuen med vinduet på klem og have en smal sprække til at skyde ud af, men samtidig have godt udsyn. Bagstoppet er jorden og en meget lille skov. Der var dog ingen hagl der ikke ramte træet og efter 14 skud skød den hul i hul når man sigtede på et af de tidligere træf.

FUUUUUUCCCKKKK!!! det er som at skyde med en laser! :sniper:

Det kan godt være at jeg får brug for no limit mounts, når den uden problemer sætter dem hul i hul på 50 m.
Caspian1911 skrev:
12. jul 2020, 15:27
Refraktorius. Agressiv? Ja. Let forståelig? Ja
4151

Besvar