HW 30s vertikal spredning - stramme skruer

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Besvar
686
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 272
Tilmeldt: 22. mar 2006, 20:58
Interesser: Pistolskydning og luftvåben
Geografisk sted: Nordsjælland
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 19 times
Been thanked: 34 times

HW 30s vertikal spredning - stramme skruer

Indlæg af 686 » 21. feb 2017, 13:53

Jeg har nu i nogle uger været den glade ejer af en HW 30s.

Den skyder pæne små grupper hjemme hos mig. Men "lige pludselig" begyndte den at sende et hagl 10 cm under den pæne gruppe - tilbage til små grupper - et hagl 8 cm under gruppen.

Første gang: Det var nok mig
Anden gang: Dårligt hagl
Tredje gang: Der er noget galt.

Efter en del læsning på nettet slog det mig, at den begyndte at opføre sig dårligt efter jeg havde strammet diverse skruer - HW 97KTéren skulle ha strammet skruer - HW 30séren fik en tur også.

Når skruerne, som holder løbet bliver for stramme, så lukker den ikke på samme måde hver gang.

Løsning: Skruerne, som holder løbet skal være så løse, at der ikke er sidevers spil. Men løse nok til, at løbet vil falde ned af sig selv, når det ikke er låst. Herefter er det tilbage til dejligt små grupper.

En erfaring rigere :-)

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is
Indlæg: 7298
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 1069 times

Re: HW 30s vertikal spredning - stramme skruer

Indlæg af Langenge » 21. feb 2017, 17:54

På mine luftbøsser plejer j,eg at stramme dem til jeg kan mærke, at fjederskiverne "tager fat". Ikke mere.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Besvar