Første luftgevær?!

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11092
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2636 times

Re: Første luftgevær?!

Indlæg af C-X » 11. jul 2017, 19:48

F.eks. denne 2-7x32; http://www.sportwaffen-schneider.de/pro ... ts_id/8819

Eller denne 4x32 med lys; http://www.sportwaffen-schneider.de/pro ... s_id/26738

Hvis ikke du hellere vil have et af de andre...: http://www.sportwaffen-schneider.de/ind ... _1610_1615

One piece montagen er endda hæderlig, hvis du ikke volder den.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is
Indlæg: 7306
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 1071 times

Re: Første luftgevær?!

Indlæg af Langenge » 11. jul 2017, 19:53

Og jeg har rigtigt gode erfaringer med denne:
http://www.sportwaffen-schneider.de/pro ... s_id/12492
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Første luftgevær?!

Indlæg af Timber » 11. jul 2017, 19:59

Langenge skrev:Og jeg har rigtigt gode erfaringer med denne:
http://www.sportwaffen-schneider.de/pro ... s_id/12492
+1 til den... Den model har været min standard kikkert til stort set alle mine luftgeværer.. Og har holdt til lidt af hvert, bl.a. en Hatsan 125.. Og kan den holde til det, kan den holde til alt... :fun:
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Brugeravatar
Werecat
This member is
This member is
Indlæg: 726
Tilmeldt: 19. jul 2007, 13:33
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 103 times
Been thanked: 560 times

Re: Første luftgevær?!

Indlæg af Werecat » 11. jul 2017, 21:32

Langenge skrev:Og jeg har rigtigt gode erfaringer med denne:
http://www.sportwaffen-schneider.de/pro ... s_id/12492
Men Nikko Stirling kan også drille.
https://www.nordisk-forum.dk/viewtopic. ... ng#p711994

Hvis økonomien er til det ville jeg anbefale et Hawke sidewinder. Men det koster noget mere!
Caspian1911 skrev:
12. jul 2020, 15:27
Refraktorius. Agressiv? Ja. Let forståelig? Ja
4151

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11092
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2636 times

Re: Første luftgevær?!

Indlæg af C-X » 11. jul 2017, 22:06

Klart Nikko Stirling har sine begrænsninger, men til prisen er det stadig rigtig meget grej og et rigtig godt sted at starte. Jeg har haft en i 4 år og den har jeg ikke været sød ved, men den har holdt til det.

En skam Vortex ikke laver en spring rated serie af rør, for de har den fedeste garanti i prisklassen.

Hvor meget garanti har Hawke?
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Happy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 312
Tilmeldt: 27. jul 2017, 23:21
Interesser: Luftvåben/Bue-skydning/Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1185 times
Been thanked: 47 times

Re: Første luftgevær?!

Indlæg af Happy » 29. jul 2017, 23:30

Hatsan striker 1000 s vil evt være et rigtig godt valg som første luftgevær (pris omkring en 1000 kr seddel) og bla på et tidspunkt kåret som bedste køb til prisen :numberone: Det er relativt let-vægt, solidt, skudstærkt (305m/s) og ganske præcist. Det kræver dog en smule kræfter at "knække" hvorfor - at det ikke egner sig til alt for unge eller til regulært fysisk "svage" personer :biggrin:
Kun Æreløse, Kujoner og Tosser - hævder - at slå ihjel - i "Guds Navn" ! Normale mennesker og mennesker med Selvrespekt - Står ved Deres Ansvar - for Egne Handlinger !

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7568
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 451 times
Been thanked: 909 times

Re: Første luftgevær?!

Indlæg af Raptor357 » 30. jul 2017, 00:29

Happy skrev:Hatsan striker 1000 s vil evt være et rigtig godt valg som første luftgevær (pris omkring en 1000 kr seddel) og bla på et tidspunkt kåret som bedste køb til prisen :numberone: Det er relativt let-vægt, solidt, skudstærkt (305m/s) og ganske præcist. Det kræver dog en smule kræfter at "knække" hvorfor - at det ikke egner sig til alt for unge eller til regulært fysisk "svage" personer :biggrin:
Hatsan har ikke megen harmoni i deres luftrifler, det går ud over træfsikkerheden. Så Hatsan er noget man som udgangspunkt skal gå udenom vedmindre man vil have noget der skyder super hårdt og vedsiden af eller lyder som et s-tog der laver en katastrofe opbremsning. :wall: :wall: :wall:
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Happy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 312
Tilmeldt: 27. jul 2017, 23:21
Interesser: Luftvåben/Bue-skydning/Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1185 times
Been thanked: 47 times

Re: Første luftgevær?!

Indlæg af Happy » 30. jul 2017, 02:29

:smile: Svar Til Raptor 357 Dette har Du jo lov til at mene.... Men Magen til forud-indtaget og Generaliserende Vrøvl :rolf: skal man godt nok lede længe efter - hvis at du spørger mig - til min Personlige mening :smile: Men fred være med din opfattelse !!! (Det er mig personligt underordnet om, at andre evt. skulle dele din opfattelse - for jeg kan simpelthen Ikke tage folk der generaliserer med hensyn til alle - et enkeltstående Mærke`s - mange forskellige modeller alvorligt :smile: Jeg dømmer heller ikke folk med en bestemt hud-farve eller politisk holdning over "en kam" - men bedømmer dem som enkelt-individer :smile: ) og (Jeg tvivler stærkt på, at du har prøvet dem alle ? :wall: :wall: :wall: :wall: og :wall: altså alle Hatsan`s modeller !) :biggrin: Jeg respektere fuldt ud - at du har din holdning - men jeg kan bare IKKE tage den alvorligt :smile: Der er iøvrigt en glimrende balance/harmoni i Hatsan striker 1000 s - efter min personlige mening :eek: Og den rammer noget nær formidabelt (Så godt - at den rent faktisk, bruges til Jagt, af flere :numberone: :rock: ) og der er sku ej hellere Ikke meget bremsende Fut-Tog over Striker 1000 s skud-lyd :giggle: Tillad mig, at spørge dig - Hvor mange Hatsan modeller har du rent faktisk personligt ejet - og eller - afprøvet over længere tid - og afprøvet vel at mærke med en positiv indgangs-vinkel ??? Har jeg ret hvis, at jeg antar - Ikke en eneste ??? :smile: (blandt mine våben er der bla. både Feinwerkbau, Diana, Weihrauch, Gamo, BSA, Sherridan - udover Hatsan og en del andre... Da Jeg IKKE på nogen måde er "Mærke-Frelst"/"Mærke-racist" benytter jeg et hvilket som helst mærke, hvis at jeg måtte finde en model god - til et eller flere relevante brugs-formål). Mvh Happy :smile:
Kun Æreløse, Kujoner og Tosser - hævder - at slå ihjel - i "Guds Navn" ! Normale mennesker og mennesker med Selvrespekt - Står ved Deres Ansvar - for Egne Handlinger !

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2039
Tilmeldt: 27. maj 2014, 19:23
Interesser: Jagt, IPSC langspyt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 840 times
Been thanked: 266 times

Re: Første luftgevær?!

Indlæg af LapuaMagnum » 30. jul 2017, 10:23

Happy skrev::smile: Svar Til Raptor 357 Dette har Du jo lov til at mene.... Men Magen til forud-indtaget og Generaliserende Vrøvl :rolf: skal man godt nok lede længe efter - hvis at du spørger mig - til min Personlige mening :smile: Men fred være med din opfattelse !!! (Det er mig personligt underordnet om, at andre evt. skulle dele din opfattelse - for jeg kan simpelthen Ikke tage folk der generaliserer med hensyn til alle - et enkeltstående Mærke`s - mange forskellige modeller alvorligt :smile: Jeg dømmer heller ikke folk med en bestemt hud-farve eller politisk holdning over "en kam" - men bedømmer dem som enkelt-individer :smile: ) og (Jeg tvivler stærkt på, at du har prøvet dem alle ? :wall: :wall: :wall: :wall: og :wall: altså alle Hatsan`s modeller !) :biggrin: Jeg respektere fuldt ud - at du har din holdning - men jeg kan bare IKKE tage den alvorligt :smile: Der er iøvrigt en glimrende balance/harmoni i Hatsan striker 1000 s - efter min personlige mening :eek: Og den rammer noget nær formidabelt (Så godt - at den rent faktisk, bruges til Jagt, af flere :numberone: :rock: ) og der er sku ej hellere Ikke meget bremsende Fut-Tog over Striker 1000 s skud-lyd :giggle: Tillad mig, at spørge dig - Hvor mange Hatsan modeller har du rent faktisk personligt ejet - og eller - afprøvet over længere tid - og afprøvet vel at mærke med en positiv indgangs-vinkel ??? Har jeg ret hvis, at jeg antar - Ikke en eneste ??? :smile: (blandt mine våben er der bla. både Feinwerkbau, Diana, Weihrauch, Gamo, BSA, Sherridan - udover Hatsan og en del andre... Da Jeg IKKE på nogen måde er "Mærke-Frelst"/"Mærke-racist" benytter jeg et hvilket som helst mærke, hvis at jeg måtte finde en model god - til et eller flere relevante brugs-formål). Mvh Happy :smile:
Det er vel ikke helt løgn at der forholdsmæssigt har været flere Hatsan end Weirauch igennem tiden der har haft problemer med præsicionen. Hatsan har vist været meget ramt af at de ofte skød meget hårdt og temmelig spredt. Jeg kan ikke udtale mig om det omtalte våben, men lad os se nogle grupper på 50 meter i vindstille med et kraftig Hatsan gevær, så kan vi tage stilling til om det er præcist eller ej. Vi har heldigvis alle vores mening om hvornår noget er præcist nok til vores brug. Nogle mener at kan man ramme inde for en bukkeskive (20 cm) på 100 meter er det godt hvor andre går efter meget mindre grupper :smile:

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3359
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 633 times

Re: Første luftgevær?!

Indlæg af Flugteren » 30. jul 2017, 10:55

Happy skrev::smile: Svar Til Raptor 357 Dette har Du jo lov til at mene.... Men Magen til forud-indtaget og Generaliserende Vrøvl :rolf: skal man godt nok lede længe efter - hvis at du spørger mig - til min Personlige mening :smile: Men fred være med din opfattelse !!! (Det er mig personligt underordnet om, at andre evt. skulle dele din opfattelse - for jeg kan simpelthen Ikke tage folk der generaliserer med hensyn til alle - et enkeltstående Mærke`s - mange forskellige modeller alvorligt :smile: Jeg dømmer heller ikke folk med en bestemt hud-farve eller politisk holdning over "en kam" - men bedømmer dem som enkelt-individer :smile: ) og (Jeg tvivler stærkt på, at du har prøvet dem alle ? :wall: :wall: :wall: :wall: og :wall: altså alle Hatsan`s modeller !) :biggrin: Jeg respektere fuldt ud - at du har din holdning - men jeg kan bare IKKE tage den alvorligt :smile: Der er iøvrigt en glimrende balance/harmoni i Hatsan striker 1000 s - efter min personlige mening :eek: Og den rammer noget nær formidabelt (Så godt - at den rent faktisk, bruges til Jagt, af flere :numberone: :rock: ) og der er sku ej hellere Ikke meget bremsende Fut-Tog over Striker 1000 s skud-lyd :giggle: Tillad mig, at spørge dig - Hvor mange Hatsan modeller har du rent faktisk personligt ejet - og eller - afprøvet over længere tid - og afprøvet vel at mærke med en positiv indgangs-vinkel ??? Har jeg ret hvis, at jeg antar - Ikke en eneste ??? :smile: (blandt mine våben er der bla. både Feinwerkbau, Diana, Weihrauch, Gamo, BSA, Sherridan - udover Hatsan og en del andre... Da Jeg IKKE på nogen måde er "Mærke-Frelst"/"Mærke-racist" benytter jeg et hvilket som helst mærke, hvis at jeg måtte finde en model god - til et eller flere relevante brugs-formål). Mvh Happy :smile:
Nu er du helt ny på forum, og kan derfor undskyldes lidt. Jeg synes, du burde læse de forskellige indlæg igennem angående Hatsan; der er brugere herinde, som har meget stor teknisk indsigt i konstruktion og opbygning af luftgeværer, og stort set alle herinde er enige om, at Hatsan er et mærke, der skyder sindssygt hårdt....forbi.

Du finder ikke kvalitet i et Hatsan-gevær. Du kan muligvis finde nok præcision til, at man kan plinke dåser på op til 20 meters afstand, og det kan jo være nok.

Problemet med mange Hatsan-rifler er, at de ofte sender haglet op omkring supersonisk hastighed, og det er haglet slet ikke designet til. Det gør, at haglet mister al præcision og blot flyver tilfældigt. Det er af mindre betydning på nærmest klods hold, men af stor betydning på længere afstande. Desuden er de mekaniske dele ikke ret godt "sat sammen" - fit og finish er ikke god, og det skaber inkonsistens i afgivelsen af skuddet, hvilke skaber forskellige kuglebaner.

Der ER en årsag til, at Hatsan er et billigmærke. En Hatsan vil du aldrig kunne gemme i halvtreds år og regne med, at den med en ny fjeder og lidt olie samt en ny o-ring vil kunne skyde godt igen. Det kan du med en Weihrauch eller en Diana. Kvaliteten skinner altid igennem.

Du kan i øvrigt ikke blot antage, at Raptor357 aldrig har prøvet et Hatsan-gevær. Din attitude i dit svar gør, at du fremstår en smule hoven og nedgørende, hvis man mener, at Hatsan ikke ligefrem er rigtig gode luftriffel (hint: det er korrekt).

Det ville klæde dig at fjerne nogle af emojierne og gå lidt mere ydmygt til sagen.

Browning425
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 189
Tilmeldt: 1. maj 2011, 16:24
Interesser: Jagt med hagl
Geografisk sted: Færøerne
Has thanked: 18 times
Been thanked: 35 times

Re: Første luftgevær?!

Indlæg af Browning425 » 30. jul 2017, 15:01

jeg har personligt erfaringer med 3 hatsan produkter , en torpedo 150 TH , og 2 hatsan mp-a , en i cal 12 , og en i 20( det er så ikke et luftvåben )

torpedo,en ejer en kammerat , jeg kan ikke ramme med den , mens han skyder rimeligt ok med den . til gengæld kan han ikke skyde lige godt som jeg gør med min egen diana 52 . hvorfor det er sådan har jeg ikke noget godt bud på , udover at vi ikke har samme kropsbygning .
jeg vejer 85 kg , han vejer 120+

eneste anke jeg har ved den torpedo er aftækket , det utroligt hårdt , jeg har ikke målt det , men vurdere det er over 12 kg , og meget uldent .
jeg har haft den delvist adskilt , og syntes ikke mekanikken var specielt dårligt lavet , undtagen aftrækket som virker overkomliceret , måske for at undgå sagsøgninger fra det amerikanske marked ??

deres halvauto haglgeværer har jeg ikke personligt haft nogle problemer med . dog skal det siges at jeg ikke bruger dem så meget .

ellers synes jeg det er forfriskende at se nye medlemmer er aktive på forum . jeg synes der er mange , specielt i luftvåben , der kun har nogle få indlæg , om et specifict gevær de vil købe , og så hører man ikke fra dem igen .

og spar så lidt på ikonerne :smile: :razz:
Molot vepr 12
Browning 425
Browning auto 5 kal. 16
Mossberg 500 slugster
Greener EG
2 x J P sauer s/s Cal 16
Javier arana "La Sorda" s/s Cal 28
belgisk no name s/s cal 12
Aya Cosmos
Toz T03
Baikal ij27
Remington 11-87

Browning425
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 189
Tilmeldt: 1. maj 2011, 16:24
Interesser: Jagt med hagl
Geografisk sted: Færøerne
Has thanked: 18 times
Been thanked: 35 times

Re: Første luftgevær?!

Indlæg af Browning425 » 30. jul 2017, 15:05

jeg vil gøre opmærksom på at mit forrige indlæg ikke skal læses som om jeg er en bedre skytte end min ven , kun at jeg skyder marginalt bedre med mit eget gevær .
Molot vepr 12
Browning 425
Browning auto 5 kal. 16
Mossberg 500 slugster
Greener EG
2 x J P sauer s/s Cal 16
Javier arana "La Sorda" s/s Cal 28
belgisk no name s/s cal 12
Aya Cosmos
Toz T03
Baikal ij27
Remington 11-87

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11092
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2636 times

Re: Første luftgevær?!

Indlæg af C-X » 30. jul 2017, 16:34

Hvor gode grupper kan sådan en Hatsan Striker 1000s levere, på hhv 10-20-30 meter?
Hvordan er aftrækket?
Hvad handles de til?

Bare så vi har en forventningsafstemning.

~ 300 m/s med PBA hagl lyder da fint, hvis man giver den lidt bly i stedet. Selve skyderen ser også tilforladelig ud. Jeg ville ikke være totalt afvisende på forhånd, ud over jeg ikke vil købe tyrkerbøsser fra ny af.

Jeg har aldrig skudt en Hatsan, så jeg skal ikke afvise, at de også kan have mindre ringe produkter, måske endda ligefrem enkelte hæderlige, blandt fjederskyderne.
PCP kan de jo levere ganske fornuftigt, i budgetklasserne.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Happy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 312
Tilmeldt: 27. jul 2017, 23:21
Interesser: Luftvåben/Bue-skydning/Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1185 times
Been thanked: 47 times

Re: Første luftgevær?!

Indlæg af Happy » 30. jul 2017, 22:27

:smile: Svar til Flugteren :smile: 1. Jeg føler intet behov for, at skulle undskyldes og, at jeg er ny her på NVF er sagen underordnet (Jeg opfatter personligt dette som, at du skriver vedr. dette - som et Ualmindeligt Plat og Uintelligent forsøg på en Provokation - som at jeg vælger, at besvare høfligt med seriøsitet) :smile: 2. Hvad, at du skriver om, at man ikke - i noget - Hatsan gevær, kan finde præcision til andet " dåse-skydning, er Ikke blot nedladende tale, men også direkte ukorekt og usandt (Tjek evt lige videoer af Hatsan Striker 1000 s præstationer på youtube) :smile: 3. Hvad ved du specifikt om min personlige våbenkyndighed ? (skal vi lige være enige om, at denne kender du intet til) :smile: 4. Læs venligst hvad, at jeg faktisk skriver om (og læs det hele !) før, at du kommentere på dette ! Hvad jeg her skrev om var/er "Et Godt Valg Til Første Luftgevær" og om En Specifik Hatsan model - nemlig modellen "Hatsan Striker 1000 s" (Jeg skrev Ikke om mærket Hatsan generelt - og derfor er det, i denne her sammenhængen - fuldstændigt uvedkommende, hvad som at nogle Muligvis våbenkyndige herindefra måtte mene - om mærket som helhed) :smile: 5. Du må gerne personligt opfatte Hatsan som - "et billig mærke" - dette er dog Ikke en holdning som, at jeg på nogen måde deler eller finder, at der er belæg for ! :smile: 6. Min mening - vedr. det her som at du skriver om ydmyghed i forhold til mig personligt - er nok, at det snare er noget som, at Du Selv bør tænke lidt mere over, at udvise overfor både forhold til andre - og i forhold til Våbenkyndighed.... (Du har selvsagt lov til, at have dine meninger ! men ikke til at udøve en generel nedladen hetz imod et specifikt "Mærke" og evt. tilhængere af dette). :smile: Mine Hatsanèr kommer til, at gå i arv sammen med alle mine andre luftvåben, af andet mærke - og de vil ligesom de andre, også være der om 50 år, for Hatsan`s kvalitet og finish er skam ganske udemærket - det handler om at passe på sine ting og at vedligeholde dem med - Kyndig Hånd ! :smile: 8. :smile: Hvad jeg bruger af Emojèr i mine tekster, er faktisk overhovedet ikke noget, som at du som sådan skal forsøge, at bilde dig selv ind, at du skal bestemme over - herinde er du IKKE mere end andre brugere ! Hvad der gælder os alle - er at Vi alle bør forsøge, at holde et vist nivau af takt og tone... Dette gælder Dig... Mig.... og alle Andre brugere på lige fod. Mvh Happy :smile: og tak for dit indlæg trods alt :smile:
Kun Æreløse, Kujoner og Tosser - hævder - at slå ihjel - i "Guds Navn" ! Normale mennesker og mennesker med Selvrespekt - Står ved Deres Ansvar - for Egne Handlinger !

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2039
Tilmeldt: 27. maj 2014, 19:23
Interesser: Jagt, IPSC langspyt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 840 times
Been thanked: 266 times

Re: Første luftgevær?!

Indlæg af LapuaMagnum » 30. jul 2017, 22:36

Happy skrev::smile: Svar til Flugteren :smile: 1. Jeg føler intet behov for, at skulle undskyldes og, at jeg er ny her på NVF er sagen underordnet (Jeg opfatter personligt dette som, at du skriver vedr. dette - som et Ualmindeligt Plat og Uintelligent forsøg på en Provokation - som at jeg vælger, at besvare høfligt med seriøsitet) :smile: 2. Hvad, at du skriver om, at man ikke - i noget - Hatsan gevær, kan finde præcision til andet " dåse-skydning, er Ikke blot nedladende tale, men også direkte ukorekt og usandt (Tjek evt lige videoer af Hatsan Striker 1000 s præstationer på youtube) :smile: 3. Hvad ved du specifikt om min personlige våbenkyndighed ? (skal vi lige være enige om, at denne kender du intet til) :smile: 4. Læs venligst hvad, at jeg faktisk skriver om (og læs det hele !) før, at du kommentere på dette ! Hvad jeg her skrev om var/er "Et Godt Valg Til Første Luftgevær" og om En Specifik Hatsan model - nemlig modellen "Hatsan Striker 1000 s" (Jeg skrev Ikke om mærket Hatsan generelt - og derfor er det, i denne her sammenhængen - fuldstændigt uvedkommende, hvad som at nogle Muligvis våbenkyndige herindefra måtte mene - om mærket som helhed) :smile: 5. Du må gerne personligt opfatte Hatsan som - "et billig mærke" - dette er dog Ikke en holdning som, at jeg på nogen måde deler eller finder, at der er belæg for ! :smile: 6. Min mening - vedr. det her som at du skriver om ydmyghed i forhold til mig personligt - er nok, at det snare er noget som, at Du Selv bør tænke lidt mere over, at udvise overfor både forhold til andre - og i forhold til Våbenkyndighed.... (Du har selvsagt lov til, at have dine meninger ! men ikke til at udøve en generel nedladen hetz imod et specifikt "Mærke" og evt. tilhængere af dette). :smile: Mine Hatsanèr kommer til, at gå i arv sammen med alle mine andre luftvåben, af andet mærke - og de vil ligesom de andre, også være der om 50 år, for Hatsan`s kvalitet og finish er skam ganske udemærket - det handler om at passe på sine ting og at vedligeholde dem med - Kyndig Hånd ! :smile: 8. :smile: Hvad jeg bruger af Emojèr i mine tekster, er faktisk overhovedet ikke noget, som at du som sådan skal forsøge, at bilde dig selv ind, at du skal bestemme over - herinde er du IKKE mere end andre brugere ! Hvad der gælder os alle - er at Vi alle bør forsøge, at holde et vist nivau af takt og tone... Dette gælder Dig... Mig.... og alle Andre brugere på lige fod. Mvh Happy :smile: og tak for dit indlæg trods alt :smile:
Happy, det ville hjælpe meget mere hvis der kom nogle beviser på bordet. Og en venlig opfordring vil være at lige kende folk på deres skriverier inden du fare i blækhuset og vise lidt ydmyghed overfor forummet.

Venligt ment.

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

Happy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 312
Tilmeldt: 27. jul 2017, 23:21
Interesser: Luftvåben/Bue-skydning/Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1185 times
Been thanked: 47 times

Re: Første luftgevær?!

Indlæg af Happy » 30. jul 2017, 22:46

Svar til Browning :smile: tak for dine Hatsan bemærkninger m.v. Af mærket Hatsan har jeg selv Aktuelt - en 155 Torpedo, som at jeg er vildt glad for og Rigtig Godt Tilfreds med ! (Jeg rammer fint med den på 25-35 m afstand - og da jeg bruger mine våben efter hvad som at jeg finder dem egnet til - kan jeg kun :smile: over den - den har en formidabel Ild-kraft :biggrin: ), derudover har jeg aktuelt en Hatsan p1 PCP pistol og en Hatsan Sortie Semi-auto-PCP pistol. (jeg har haft adskillige andre modeller af mærket - og er Aldrig blevet skuffet :smile: ). Jeg har iøvrigt også aktuelt en Diana 52 (48,52 og 54 er mine Absolutte Personlige Favoritter når, at vi snakker om fjeder-gevær. Herudover Feinwerkbau 601. Jeg kan godt li weihrauch`s HW 45 og HW 75 pistoler og geværet HW 77, men de andre gevær modeller er Ikke lige mig personligt (trods deres ubestrideligt fine skyde-egenskaber finder jeg dem personligt lidt for "feminine" og svage - på nær HW 90 som bare slet ikke falder i min smag :smile:
Kun Æreløse, Kujoner og Tosser - hævder - at slå ihjel - i "Guds Navn" ! Normale mennesker og mennesker med Selvrespekt - Står ved Deres Ansvar - for Egne Handlinger !

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7568
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 451 times
Been thanked: 909 times

Re: Første luftgevær?!

Indlæg af Raptor357 » 30. jul 2017, 22:50

Ikke alt hvad hatsan laver er dårligt, deres haglvåben er udemærkede, specielt til prisen og deres PCP luftrifler med lothar walther piber er yderst præcise men lyder som et s-tog der katestrofebremser. De kræver bare en lyddæmper, det gør alle udæmpede PCP rifler, men lyden stiger med kraften riflen leverer og hatsan leverer meget kraft og lydtryk.
Jeg er ikke ude på at :prisoner: men bare fordi at kombinationen af evner gange erfaring ikke giver det store bliver en almindelig hatsan luftriffel ikke præcis.
Jeg er villig til at tage udfordringen op, mit luftgevær er en airarms og jeg stiller gerne op til en sammenlignings test.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Happy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 312
Tilmeldt: 27. jul 2017, 23:21
Interesser: Luftvåben/Bue-skydning/Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1185 times
Been thanked: 47 times

Re: Første luftgevær?!

Indlæg af Happy » 30. jul 2017, 22:59

:smile: Til lapua - jeg tænker lige lidt over hvad du her har skrevet :smile: Med Jeg holder fast i at generel HETZ imod - alle et enkeltstående mærkes modeller - uden hensyntagen til specifik bedømmelse af hvert enkelt - at dette kan Jeg ikke på nogen måde tage seriøst :smile: Jeg har luftvåben af adskillige mærker. Jeg synes personligt, at der "herinde" er en alt for negativ tilgang til "IKKE MÆRKE VARER" og på et til tider ret usagligt grundlag (jeg har læst ganske mange "artikler og indlæg"). Vedr. "BEVISER" så må jeg opfordre til at man med åbent sind og en positiv tilgang søger på Youtube og Gogle - for kan jeg finde "BEVISERNE" så bør andre reelt Objektive personer med reel interesse - jo også kunne dette :smile: Vedr ydmyghed - jeg forsøger altid, at opføre mig respektfuldt ! - men min Respekt opnår man kun hvis at man Viser mig den samme respekt som, at man selv ønsker at blive mødt med fra mig.... Ydmyg - føler jeg Personligt - Intet som helst behov for - at være overfor nogen som helst - men jeg er stor tilhænger af Gensidig Respekt :respekt: Og at man viser Hinanden Respekt (Efter min personlige mening bør "en Konge" og en "Prostitueret" mødes med samme med-menneskelige respekt :smile: bør alle behandle hinanden med samme respekt :smile: )
Senest rettet af Happy 30. jul 2017, 23:41, rettet i alt 3 gange.
Kun Æreløse, Kujoner og Tosser - hævder - at slå ihjel - i "Guds Navn" ! Normale mennesker og mennesker med Selvrespekt - Står ved Deres Ansvar - for Egne Handlinger !

Happy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 312
Tilmeldt: 27. jul 2017, 23:21
Interesser: Luftvåben/Bue-skydning/Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1185 times
Been thanked: 47 times

Re: Første luftgevær?!

Indlæg af Happy » 30. jul 2017, 23:11

Hej Raptor :smile: hvilken model Air Arm`s har du ? :smile: lige dem har jeg aldrig prøvet ! Og Tak for din åbne tilgang :respekt: med hensyn til min skydning - så har jeg det med det - ligesom at jeg har med mine Marathon-løb m.v. - jeg gider ikke konkurrere med/imod andre :smile: jeg har intet behov for evt., at være bedre til noget end andre :smile: min virkelighed handler om udfordre mig selv og at yde mit bedste i enhver situation og om at være god nok til mig selv :smile: ikke om at konkurrere med eller mod andre - kun sejre over mig selv føler jeg en tilfredsstilelse ved :smile: (Og er jeg underlig fordi, at jeg har det sådan - så er det fint med mig :biggrin: )
Kun Æreløse, Kujoner og Tosser - hævder - at slå ihjel - i "Guds Navn" ! Normale mennesker og mennesker med Selvrespekt - Står ved Deres Ansvar - for Egne Handlinger !

Happy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 312
Tilmeldt: 27. jul 2017, 23:21
Interesser: Luftvåben/Bue-skydning/Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1185 times
Been thanked: 47 times

Re: Første luftgevær?!

Indlæg af Happy » 30. jul 2017, 23:21

:smile: Hej C-x prøv at tjekke modellen på You-tube - der er nogle fine videoer som kan give dig et godt indtryk af Striker 1000s - og husk at være fair det er et meget enkelt basis gevær - i en ok kvalitet :eek: kan som regl findes til omkring en 1000 kr seddel men det svinger lidt :smile:
Kun Æreløse, Kujoner og Tosser - hævder - at slå ihjel - i "Guds Navn" ! Normale mennesker og mennesker med Selvrespekt - Står ved Deres Ansvar - for Egne Handlinger !

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7568
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 451 times
Been thanked: 909 times

Re: Første luftgevær?!

Indlæg af Raptor357 » 30. jul 2017, 23:52

Jeg skyder med en S410 Xtra FAC. Den er rimelig præcis. :alcohol: det kan slet ikke sammenlignes med en fjeder bandit.
Jeg går til konkurrence, men kun på hobbyplan og kun med pistol.
Pistol konkurrencer er nu meget sjove når humøret er til det, ellers kan jeg ikke ramme og gider ikke engang møde :oops:
Jeg ville dø af et marathon med de krav jeg stiller til mig selv, det samme gælder min skydning, jeg accepterer ikke meget mindre end et hul i skiven og over for de krav er det de færreste ting der er gode nok, du kan lave en test. Stil en skive med siden til på 25m, kan man ikke flække den med senest andet skud med en 5,5mm luftriffel ville jeg begynde at mugge alvorligt :mad:
Vi er nok ikke så forskellige, du har bare ikke været der hvor f.eks. Jeg er endnu. Og set lyset :biggrin:
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14341
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1745 times
Been thanked: 1272 times
Kontakt:

Re: Første luftgevær?!

Indlæg af Lycon » 30. jul 2017, 23:53

Happy skrev:Hvad jeg bruger af Emojèr i mine tekster, er faktisk overhovedet ikke noget, som at du som sådan skal forsøge, at bilde dig selv ind, at du skal bestemme over - herinde er du IKKE mere end andre brugere!
Men det er jeg, og jeg er enig med de øvrige brugere om at du skal holde igen med dit forbrug af smileys. Det virker utroligt infantil, og i et omfang jeg kun ville forvente at se på et site som Arto. Da du ikke har ville tage nogle af de henstillinger til efterretning som enkelte brugere der er lidt ældre i gårde har tilskyndet, :shame: har vi besluttet at administrer dit smiley-forbrug for dig. Du vil derfor nu erfare at du maksimalt kan indsætte 3 smilies pr indlæg i en periode.
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11092
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2636 times

Re: Første luftgevær?!

Indlæg af C-X » 31. jul 2017, 00:32

Happy skrev::smile: Hej C-x prøv at tjekke modellen på You-tube - der er nogle fine videoer som kan give dig et godt indtryk af Striker 1000s - og husk at være fair det er et meget enkelt basis gevær - i en ok kvalitet :eek: kan som regl findes til omkring en 1000 kr seddel men det svinger lidt :smile:
Nu spørger jeg til manden med geværet - hvilke grupper kan du få ud af det på 10-20-30 meter?
Alt inkl., også flyers.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Første luftgevær?!

Indlæg af Timber » 31. jul 2017, 13:05

Happy skrev::smile: Til lapua - jeg tænker lige lidt over hvad du her har skrevet :smile: Med Jeg holder fast i at generel HETZ imod - alle et enkeltstående mærkes modeller - uden hensyntagen til specifik bedømmelse af hvert enkelt - at dette kan Jeg ikke på nogen måde tage seriøst :smile: Jeg har luftvåben af adskillige mærker. Jeg synes personligt, at der "herinde" er en alt for negativ tilgang til "IKKE MÆRKE VARER" og på et til tider ret usagligt grundlag (jeg har læst ganske mange "artikler og indlæg"). Vedr. "BEVISER" så må jeg opfordre til at man med åbent sind og en positiv tilgang søger på Youtube og Gogle - for kan jeg finde "BEVISERNE" så bør andre reelt Objektive personer med reel interesse - jo også kunne dette :smile: Vedr ydmyghed - jeg forsøger altid, at opføre mig respektfuldt ! - men min Respekt opnår man kun hvis at man Viser mig den samme respekt som, at man selv ønsker at blive mødt med fra mig.... Ydmyg - føler jeg Personligt - Intet som helst behov for - at være overfor nogen som helst - men jeg er stor tilhænger af Gensidig Respekt :respekt: Og at man viser Hinanden Respekt (Efter min personlige mening bør "en Konge" og en "Prostitueret" mødes med samme med-menneskelige respekt :smile: bør alle behandle hinanden med samme respekt :smile: )
Jeg har prøvet nogle forskellige Hatsanmodeller, og er selv den (u)lykkelige ejer af en Hatsan 125... Så jeg vil mene jeg har noget baggrundsviden at udtale mig på... Men altså, et Hatsan fjedergevær, uanset model, er ganske glimrende til sjov baghaveplink på maks 30-40 meter, afhængig af model.. Men glem alt om præcisionsskydning med dem.. De er lavet efter opskriften totaltvildthårdtskydende.. Og det kan de i den grad.. Men det er det..

Jeg har også set et par reviews af den, og bemærk, der er ingen af dem der er over 25 meter. Og skudgruppen er , bevares, stadig inden for 1 MOB(Minute of Beercan), men så heller ikke bedre.. Der kan en kvalitetsfjederbøsse altså skyde stort set hul i hul...

Skal man have bare nogenlunde præcision, så skal man over i deres PCP'ere, hvor man faktisk kan skyde helt hæderligt. Specielt dem med LW-løb..

Hvis du kigger på de billeder fra det træf jeg lige har holdt, vil du ikke se nogen Hatsaner.. Og det er der nok en grund til..

Igen, man skal gøre op med sig selv hvad man vil.. Skyde helt vildt sygt hårdt, eller ramme præcist.. Begge dele kan altså ikke kombineres..

Åh ja, det er ganske god kutyme at lægge billeder af grupper op, hvis man mener man skyder megagodt med et gevær. Så er der jo fakta bag påstanden.. Ellers er det at betragte som ren pral vil jeg mene.. :blink: Og det er så kun luft(hø hø)...

Desuden skal man ikke undervurdere evnerne på nogle af de gutter herinde.. De ved hvad de snakker om, og der er gods bag deres udtalelser.. Det er bevist masser af gange på diverse træf.. :thumbup:
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Brugeravatar
Crowbar
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 161
Tilmeldt: 19. sep 2012, 00:09
Interesser: Natur & Teknik.
Geografisk sted: Sydjylland
Has thanked: 36 times
Been thanked: 25 times
Kontakt:

Re: Første luftgevær?!

Indlæg af Crowbar » 31. jul 2017, 14:05

Hej.

Timber:
Hvis du kigger på de billeder fra det træf jeg lige har holdt, vil du ikke se nogen Hatsaner.. Og det er der nok en grund til..
Og hvis du kikker grundig efter kan du se ikke mindre end tre "Kina-bøsser"
2 stk. SAG AR 3000 Hunter, hvor den ene er tunet/optimeret af legendariske Longrifle og den anden af mig selv.
1 stk. QB 36-2
Og jeg synes at QB 36-2 er et godt førstekøb og den kan fåes i Sverigestan for kun 799,- svenske kr.
http://www.jula.se/catalog/fritid/friti ... te-780023/

(Undskyld, men jeg ku' ikke la' vær med at drille lidt og synes at Happy måske har lidt ret mht. dette forums fagpolitiske holdning til, hvad et godt luftgevær er, uagtet en lidt uheldig tone)
((Gameplay, smadre ting og være lidt usikker på at ramme helt præcis er også sjovt og jeg elsker at skyde ting i stykker, hvilket alle de "rigtige" luftgevær også gør og hvis Timber uploader videoen af smadrekassen,har vi et bevis derpå))
Mvh. Michael.

Besvar