Første luftgevær?!

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7281
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 286 times
Been thanked: 1066 times

Re: Første luftgevær?!

Indlæg af Langenge » 31. jul 2017, 14:12

Skizoid skrev:Hej.

Timber:
Hvis du kigger på de billeder fra det træf jeg lige har holdt, vil du ikke se nogen Hatsaner.. Og det er der nok en grund til..
Og hvis du kikker grundig efter kan du se ikke mindre end tre "Kina-bøsser"
Fire.
Jeg havde en Norico med også :smile:
Jeg har aldrig haft en Hatsan, men dem jeg har prøvet, har jeg intet kunne ramme med. Min Norico klarer lige øldåsetesten på 60 meters afstand.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Første luftgevær?!

Indlæg af C-X » 31. jul 2017, 14:20

Bruger man under 1.000,- så kan man forvente legetøj. Hvis man som begynder ikke stiller større krav, end at man kan ramme det sorte i skiven, på 10-15 meter, så vil jeg give Happy ret i, at den bemeldte Hatsan er et rimeligt bud på en sjov begynderskyder. V0 eller heller ikke i hegnet, som mange andre Hatsan skydere, men høj nok til destruktiv adfærd mod aggressive og invasive havenisser.

Hvis man finder mere sjov i præcision, så er man nok gået galt i byen og vil ikke finde en Hatsan fjederskyder særligt sjov. Der er en af de små Weihrauch meget bedre og lidt dyrere.

Vil man have både power og præcision, så koster det jo, som bekendt.

Jeg finder det ikke helt fair, at køre alle Hatsan over én kam, når nu der bydes ind med et konkret gevær. Lige så findes der hæderlige Gamo, blandt meget legetøj.

Vi er nok også nødt til, at erkende, at vi ikke alle har samme præferencer og samme købekraft mht grej, heller ikke i low end afdelingen.

Kunne jeg samle denne tyrker op, let brugt, til en plovmand, så kunne den fint blive rotteskyder i en stald eller et værksted, på den rigtige dag, ingen tvivl om det. Dåseskydning og lidt spas ville den også blive budt på. Skiveskydning, knap så meget.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Første luftgevær?!

Indlæg af Timber » 31. jul 2017, 14:23

Ja ja i to... Godt ord igen.. :fun:

Måske det var lidt groft skåret op, men jeg vil altså stadig mene der er en forskel.. Selvfølgelig kan en rutineret skytte godt ramme med et "dårligt" gevær, hvor det måske kniber den anden vej.. Og som alt andet er det et spørgsmål om forventninger

Men nu har jeg selv været den vej igennem, inden jeg så lyset. Nu er jeg kun ud i feinschmeckerei, hvor det er smådetaljer der er på spil..

Og desuden er der jo en del viden og erfaring herinde man bestemt ikke skal tage fejl af.. Og selv om det nærmest nogen gange lyder lidt henad religionskrig, så er der visse tendenser der går igen. Og der er Hatsan altså ikke en af dem.. Men selvfølgelig bliver alt da som sådan bedre, så hvem ved i fremtiden.. :???:

Og endnu engang tak for hyggeligt fremmøde forresten.. :razz:

Skizoid skrev:Hej.

Timber:
Hvis du kigger på de billeder fra det træf jeg lige har holdt, vil du ikke se nogen Hatsaner.. Og det er der nok en grund til..
Og hvis du kikker grundig efter kan du se ikke mindre end tre "Kina-bøsser"
2 stk. SAG AR 3000 Hunter, hvor den ene er tunet/optimeret af legendariske Longrifle og den anden af mig selv.
1 stk. QB 36-2
Og jeg synes at QB 36-2 er et godt førstekøb og den kan fåes i Sverigestan for kun 799,- svenske kr.
http://www.jula.se/catalog/fritid/friti ... te-780023/

(Undskyld, men jeg ku' ikke la' vær med at drille lidt og synes at Happy måske har lidt ret mht. dette forums fagpolitiske holdning til, hvad et godt luftgevær er, uagtet en lidt uheldig tone)
((Gameplay, smadre ting og være lidt usikker på at ramme helt præcis er også sjovt og jeg elsker at skyde ting i stykker, hvilket alle de "rigtige" luftgevær også gør og hvis Timber uploader videoen af smadrekassen,har vi et bevis derpå))
Langenge skrev:
Skizoid skrev:Hej.

Timber:
Hvis du kigger på de billeder fra det træf jeg lige har holdt, vil du ikke se nogen Hatsaner.. Og det er der nok en grund til..
Og hvis du kikker grundig efter kan du se ikke mindre end tre "Kina-bøsser"
Fire.
Jeg havde en Norico med også :smile:
Jeg har aldrig haft en Hatsan, men dem jeg har prøvet, har jeg intet kunne ramme med. Min Norico klarer lige øldåsetesten på 60 meters afstand.
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Første luftgevær?!

Indlæg af Timber » 31. jul 2017, 14:28

C-X skrev:Bruger man under 1.000,- så kan man forvente legetøj. Hvis man som begynder ikke stiller større krav, end at man kan ramme det sorte i skiven, på 10-15 meter, så vil jeg give Happy ret i, at den bemeldte Hatsan er et rimeligt bud på en sjov begynderskyder. V0 eller heller ikke i hegnet, som mange andre Hatsan skydere, men høj nok til destruktiv adfærd mod aggressive og invasive havenisser.

Hvis man finder mere sjov i præcision, så er man nok gået galt i byen og vil ikke finde en Hatsan fjederskyder særligt sjov. Der er en af de små Weihrauch meget bedre og lidt dyrere.

Vil man have både power og præcision, så koster det jo, som bekendt.

Jeg finder det ikke helt fair, at køre alle Hatsan over én kam, når nu der bydes ind med et konkret gevær. Lige så findes der hæderlige Gamo, blandt meget legetøj.

Vi er nok også nødt til, at erkende, at vi ikke alle har samme præferencer og samme købekraft mht grej, heller ikke i low end afdelingen.

Kunne jeg samle denne tyrker op, let brugt, til en plovmand, så kunne den fint blive rotteskyder i en stald eller et værksted, på den rigtige dag, ingen tvivl om det. Dåseskydning og lidt spas ville den også blive budt på. Skiveskydning, knap så meget.
Præcis... Det hele bunder ud i et spørgsmål om forventninger og økonomi.. Indrømmet, jeg hygger mig da også nogen gange med nogle billige skrammelbøsser jeg har, for der er ligesom lidt mere udfordring, p.g.a. lidt flere usikkerhedsfaktorer..

Det er lige før det faktisk kan blive kedeligt at skyde, når man ved man rammer hver gang.. :fun: :fun:
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7281
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 286 times
Been thanked: 1066 times

Re: Første luftgevær?!

Indlæg af Langenge » 31. jul 2017, 14:54

Men ikke desto mindre har Timber ret.
En masse luftbøsseentusiaster, med skydere fra 0 kr. og opefter. Men JEG så heller ingen Hatsan fjederbøsser.... :???:
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Slettet bruger

Re: Første luftgevær?!

Indlæg af Slettet bruger » 31. jul 2017, 19:48

Skizoid skrev:Hej.

Timber:
Hvis du kigger på de billeder fra det træf jeg lige har holdt, vil du ikke se nogen Hatsaner.. Og det er der nok en grund til..
Og hvis du kikker grundig efter kan du se ikke mindre end tre "Kina-bøsser"
2 stk. SAG AR 3000 Hunter, hvor den ene er tunet/optimeret af legendariske Longrifle og den anden af mig selv.
1 stk. QB 36-2
Og jeg synes at QB 36-2 er et godt førstekøb og den kan fåes i Sverigestan for kun 799,- svenske kr.
http://www.jula.se/catalog/fritid/friti ... te-780023/
Udover en Daystate Harrier og et per FX, havde jeg også et par kinesere med, herunder en SPA p10 bullpup og en SPA/Artemis CP900W, som begge også er på et par af billederne...
Sidstnævnte er iøvrigt også et godt bud på et begynder (PCP) gevær til ca. kr. 2.000,-.
Det har magasin, god kraft, er let at vedligeholde/tune og har rimelig god præcision...:
https://www.nordisk-forum.dk/viewtopic.php?t=66307
Senest rettet af Slettet bruger 1. aug 2017, 15:09, rettet i alt 1 gang.

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Første luftgevær?!

Indlæg af Timber » 31. jul 2017, 20:02

FriLuft skrev:
Skizoid skrev:Hej.

Timber:
Hvis du kigger på de billeder fra det træf jeg lige har holdt, vil du ikke se nogen Hatsaner.. Og det er der nok en grund til..
Og hvis du kikker grundig efter kan du se ikke mindre end tre "Kina-bøsser"
2 stk. SAG AR 3000 Hunter, hvor den ene er tunet/optimeret af legendariske Longrifle og den anden af mig selv.
1 stk. QB 36-2
Og jeg synes at QB 36-2 er et godt førstekøb og den kan fåes i Sverigestan for kun 799,- svenske kr.
http://www.jula.se/catalog/fritid/friti ... te-780023/
Udover en Daystate Harrier og et per FX, havde jeg også et par kinesere med, herunder en SPA p10 bullpup og en SPA/Artemis CP900W, som begge også er på et par af billederne...
Førstnævnte er iøvrigt også et godt bud på et begynder (PCP) gevær.
Det har magasin, god kraft, er let at vedligeholde/tune og har rimelig god præcision...:
https://www.nordisk-forum.dk/viewtopic.php?t=66307
Den SPA/Artemis var faktisk ret nuttet... Desværre rendte jeg jo rundt som et bedre EPO-barn, så jeg nåede desværre ikke at prøve den... Men ja, den ser ud som en ganske glimrende budget PCP, til begyndere.. :thumbup:
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Første luftgevær?!

Indlæg af Timber » 31. jul 2017, 20:03

Langenge skrev:Men ikke desto mindre har Timber ret.
En masse luftbøsseentusiaster, med skydere fra 0 kr. og opefter. Men JEG så heller ingen Hatsan fjederbøsser.... :???:
Men til gengæld synes jeg tit man ser dem til salg på diverse brugtmarkeder.. Og det er næsten altid noget med at sælger kun har skudt et par hundrede skud, og ikke har tid til at skyde mere , og bla bla bla... :???:
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7281
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 286 times
Been thanked: 1066 times

Re: Første luftgevær?!

Indlæg af Langenge » 31. jul 2017, 20:14

Timber skrev:
Langenge skrev:Men ikke desto mindre har Timber ret.
En masse luftbøsseentusiaster, med skydere fra 0 kr. og opefter. Men JEG så heller ingen Hatsan fjederbøsser.... :???:
Men til gengæld synes jeg tit man ser dem til salg på diverse brugtmarkeder.. Og det er næsten altid noget med at sælger kun har skudt et par hundrede skud, og ikke har tid til at skyde mere , og bla bla bla... :???:
Måske det er de samme mennesker, der kun har købt en håndpumpe, og ikke har overskud/penge til at købe flasker mv. endsige finde et sted at få dem fyldt.
Samme grund til, at jeg kun har fjederbøsser.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Første luftgevær?!

Indlæg af Timber » 31. jul 2017, 20:30

Langenge skrev:
Timber skrev:
Langenge skrev:Men ikke desto mindre har Timber ret.
En masse luftbøsseentusiaster, med skydere fra 0 kr. og opefter. Men JEG så heller ingen Hatsan fjederbøsser.... :???:
Men til gengæld synes jeg tit man ser dem til salg på diverse brugtmarkeder.. Og det er næsten altid noget med at sælger kun har skudt et par hundrede skud, og ikke har tid til at skyde mere , og bla bla bla... :???:
Måske det er de samme mennesker, der kun har købt en håndpumpe, og ikke har overskud/penge til at købe flasker mv. endsige finde et sted at få dem fyldt.
Samme grund til, at jeg kun har fjederbøsser.
Nu var det også fjederbøsser jeg mente.. Det er lidt svært at pumpe sådan en.. :blink: :fun: :fun:

Men ja, du har nok ret..
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7281
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 286 times
Been thanked: 1066 times

Re: Første luftgevær?!

Indlæg af Langenge » 31. jul 2017, 20:43

Timber skrev:
Langenge skrev:
Timber skrev:
Langenge skrev:Men ikke desto mindre har Timber ret.
En masse luftbøsseentusiaster, med skydere fra 0 kr. og opefter. Men JEG så heller ingen Hatsan fjederbøsser.... :???:
Men til gengæld synes jeg tit man ser dem til salg på diverse brugtmarkeder.. Og det er næsten altid noget med at sælger kun har skudt et par hundrede skud, og ikke har tid til at skyde mere , og bla bla bla... :???:
Måske det er de samme mennesker, der kun har købt en håndpumpe, og ikke har overskud/penge til at købe flasker mv. endsige finde et sted at få dem fyldt.
Samme grund til, at jeg kun har fjederbøsser.
Nu var det også fjederbøsser jeg mente.. Det er lidt svært at pumpe sådan en.. :blink: :fun: :fun:

Men ja, du har nok ret..
Arrrhhh, undskyld :oops: Jeg troede du mente de billige SPA/Artemis PCP.
Min fejl....
Men ja, man ser tit Hatsan til salg brugt. Og som nævnt, ikke nogen Hatsan til et lille træf som dit, hvor der ellers var en del billige skydere.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Første luftgevær?!

Indlæg af C-X » 31. jul 2017, 20:55

Til sådan et træf, er en præcisionsmæssigt udfordret bøsse nok heller ikke det sjoveste. Jeg ville heller ikke præsentere andre for min Gamo Cadet, trods jeg synes den er ganske underholdende, med sit elendige aftræk og manglende præcision. Skal jeg ramme noget ude på over 10 meter, vil det bero på held. :giggle:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7281
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 286 times
Been thanked: 1066 times

Re: Første luftgevær?!

Indlæg af Langenge » 31. jul 2017, 21:01

C-X skrev:Til sådan et træf, er en præcisionsmæssigt udfordret bøsse nok heller ikke det sjoveste. Jeg ville heller ikke præsentere andre for min Gamo Cadet, trods jeg synes den er ganske underholdende, med sit elendige aftræk og manglende præcision. Skal jeg ramme noget ude på over 10 meter, vil det bero på held. :giggle:
Arrrhhh, jeg har en kineser hvor selv 5 meter beror på held...
Og har selv en eller anden lille Gamo fra en gang i firserne.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Første luftgevær?!

Indlæg af C-X » 31. jul 2017, 21:04

Jo-jo, det betvivler jeg slet ikke :biggrin:

Men tog du dem med til træf?
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Første luftgevær?!

Indlæg af Timber » 31. jul 2017, 21:06

C-X skrev:Til sådan et træf, er en præcisionsmæssigt udfordret bøsse nok heller ikke det sjoveste. Jeg ville heller ikke præsentere andre for min Gamo Cadet, trods jeg synes den er ganske underholdende, med sit elendige aftræk og manglende præcision. Skal jeg ramme noget ude på over 10 meter, vil det bero på held. :giggle:
Nu nævner jeg ingen navne, men der var da lige en halv times herlig underholdning med børnegeværer, hvor især en hvis rodfrugt demonstrerede at en lilla børneskyder sagtens kan ramme dåser på 35+ meter... :blink: :fun: :fun:

Edit, nu med billede..
IMG_0242.JPG
Senest rettet af Timber 31. jul 2017, 21:11, rettet i alt 1 gang.
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7281
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 286 times
Been thanked: 1066 times

Re: Første luftgevær?!

Indlæg af Langenge » 31. jul 2017, 21:09

C-X skrev:Jo-jo, det betvivler jeg slet ikke :biggrin:

Men tog du dem med til træf?
Baahhhhhhh :moon:
Nej, jeg tog 1 x HW97K, 2 x Diana 34, 1 x Diana 21, 1 x Norico og 1 x CO2 til plastkugler med.
Fordi det simpelthen er sjovere at kunne ramme det man nu sigter på :smile:
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Andrik
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 326
Tilmeldt: 2. jun 2011, 18:09
Interesser: luftrifler, elbas, selvsmageri
Geografisk sted: Sydsjælland
Has thanked: 87 times
Been thanked: 94 times

Re: Første luftgevær?!

Indlæg af Andrik » 1. aug 2017, 13:44

Hvem er ham med det illuminerede gevær :rolf:
They can cut off our fingers one by one, but if we join together, we can make a powerful fist.

Sitting Bull.

Browning425
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 189
Tilmeldt: 1. maj 2011, 16:24
Interesser: Jagt med hagl
Geografisk sted: Færøerne
Has thanked: 18 times
Been thanked: 35 times

Re: Første luftgevær?!

Indlæg af Browning425 » 6. aug 2017, 12:29

jeg var med kammerater i sommerhus torsdag og fredag . vi medbragte en hatsan torpedo , gamo young explorer , diana 23 , og en diana 52 .
den ene af os har aldrig skudt med luftgevær før .
på 12 meter var gamoen og diana 52 dem han ramte med . vi skød på et rotte faldmål og et spinner target
hatsan er så kraftig at bare du rammer målet vælter det . spinneren ramte han ikke , den kunne vælte en dåse baked beans ude på 30 meter ,
men ikke uden rigtig mange forbiskud .
jeg tror 90 % af det skyldes et rigtig stivt og upræcist aftræk , der forværres af et TH skæfte .
den store overaskelse var gamo´en , den gjorde det rigtig godt , især med spinneren på 12 meter .
denne her spinner http://www.gamosa.co.za/xproddisplay.php?id=868900
denne her gamo http://www.aceros-de-hispania.com/gamo- ... g-explorer
kikkerten der følger med kan i smide direkte i skraldespanden , den er fuldstændig ubrugelig

gamo´en er forsynet med en nikko stirling 4x40 , den vælter også øldåser på 30 meter når man har regnet ud hvor højt man skal holde .

ingen af os er mesterskytter der skyder hul i hul på 10 meter skiver .

PS hvad har i gjort af happy ? :smile:
Molot vepr 12
Browning 425
Browning auto 5 kal. 16
Mossberg 500 slugster
Greener EG
2 x J P sauer s/s Cal 16
Javier arana "La Sorda" s/s Cal 28
belgisk no name s/s cal 12
Aya Cosmos
Toz T03
Baikal ij27
Remington 11-87

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3350
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 632 times

Re: Første luftgevær?!

Indlæg af Flugteren » 6. aug 2017, 12:48

Browning425 skrev:
PS hvad har i gjort af happy ? :smile:
Han har ikke været online siden 30. juli, og han tilmeldte sig den 27. Han fik flere henstillinger til at begrænse sit brug af emojis (blandt andet af mig), og Lycon valgte så at begrænse Happy´s brug af smileys i en periode. Derudover ville han ikke anerkende, at der her på forum huserer meget kyndige brugere, der stort set allesammen kan bekræfte, at Hatsan overvejende set er et luftgevær man køber, fordi hastigheden på pakken lugter "lidt af krudtvåben", og ikke fordi man ønsker "hul-i-hul"-præcision.

I sidste ende fandt Happy nok ud af, at enten har man en fornuftig tilgang til tingene, eller også får man en pæn henstilling om at rette ind.

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Første luftgevær?!

Indlæg af Timber » 6. aug 2017, 14:20

Flugteren skrev:
Browning425 skrev:
PS hvad har i gjort af happy ? :smile:
Han har ikke været online siden 30. juli, og han tilmeldte sig den 27. Han fik flere henstillinger til at begrænse sit brug af emojis (blandt andet af mig), og Lycon valgte så at begrænse Happy´s brug af smileys i en periode. Derudover ville han ikke anerkende, at der her på forum huserer meget kyndige brugere, der stort set allesammen kan bekræfte, at Hatsan overvejende set er et luftgevær man køber, fordi hastigheden på pakken lugter "lidt af krudtvåben", og ikke fordi man ønsker "hul-i-hul"-præcision.

I sidste ende fandt Happy nok ud af, at enten har man en fornuftig tilgang til tingene, eller også får man en pæn henstilling om at rette ind.
Det er meget pudsig ja.. Foruden at være herinde, så er jeg også medlem af et par luftgeværsgrupper inde på FB, hvoraf jeg af en eller anden mystisk grund er blevet administrator på en af dem.. :giggle: .. Nåmen, der er også altid en eller anden der lige melde sig ind og skal bruge et luftgevær der skal være billigt, præcist, og vildt hårdtskydende.. Og som regel har de kigget på en eller anden Hatsan fjedermodel..

Så kommer gerne de obligatoriske tilhængere frem der skyder hul i hul grupper på 50 meter+ med dem, men af en eller anden grund aldrig har tid til at tage billede af gruppen, og lægge den op som bevis.. :giggle:

Og når man så påpeger dette, får man som regel intet svar, eller i få tilfælde en sviner, for man har jo ikke forstand på det man skriver om, trods 35 års+ erfaring med luftgeværsskydning.... :what: :help:

Og man skal slet ikke begynde at påpege at der er altså en årsag til pris og kvalitet hænger sammen lige på dette punkt...
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Happy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 312
Tilmeldt: 27. jul 2017, 23:21
Interesser: Luftvåben/Bue-skydning/Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1185 times
Been thanked: 47 times

Re: Første luftgevær?!

Indlæg af Happy » 7. aug 2017, 01:26

Hej Timber :smile: har såmænd blot været optaget af andet ! og jeg er Ikke bekendt med, at jeg skulle være udsat for nogle restriktioner (fred være med dette, i givet fald - for jeg vil heller Ikke kunne tage det alvorligt - i givet fald !). Og Nej jeg anderkender personligt ingen kyndighed hos/fra personer som (efter min personlige mening) dybt useriøst - og over "en kam" - udøver Useriøs Hetz - imod alle modeller, af et bestemt mærke luftvåben og imod alle købere/ejere og øvrige brugere af dette (for jeg er IKKE og bliver aldrig "mærke-snop" - og eller en person, som kun kan føle et selvværd ved - at skulle nedgøre andre og deres ting). Vedr. evt. "henstillingér" - så er jeg som sagt tilhænger af gensidig respekt - og taler pænt - også til folk som, at jeg Ikke bryder mig om - Og til folk som har en anden mening og eller smag end min. I derimod Håner og Nedgør (som at jeg ser det) ikke blot flere hundrede tusind købere/ejere/brugere af Hatan våben, og deres våben - men også - Netop Dette Forum - med manglende ydmyghed, overfor forummet - når, at I "klogere" Jer hovmodigt over for nye brugere, istedet for, at byde dem velkommen ! Der er Ikke en eneste af Jer - som reelt ved, noget som helst, om mig som person - og alligevel tillader I Jer, at nedgøre og udvise både Bedre-videnhed og Arrogance overfor mig (og andre nye deltagere i forummet) - Det Finder Jeg Trist (og det giver mig en vis forståelse af, hvorfor at en god del, af mine mange luftvåben bekendte - ikke gider spilde tid på, at deltage i netop dette forum). Nogle af Jer tror og bilder sig åbenbart ind, at I Selvsagt og til enhver tid, er klogere end alle andre - og bedre end alle andre, uanset hvad - Jeg synes, at Disse (Dem af Jer, som måtte føle og tænke sådanne - om sig selv - i forhold til andre) måske skulle overveje, at tænke lidt over hvad, at det var som skete i Nazi-tyskland, under anden verdenskrig - og så kigge jer selv i spejlet, (men dette er blot min personlige mening....). Jeg personligt - har Intet behov for - "at skulle Hyle i flok", "en Fører" og eller "en sand Gud" - og Jeg kommer aldrig til, at have nogen reel respekt for sådanne personer - og eller personer som, at jeg personlig opfatter, som sådanne......... Mvh Happy :smile: Jeg har personligt våben af mange mærker - bla. Diana, Weihrauch, Bsa og mange flere - så den der din sidste og barnlige bemærkning om/vedr Hatsan købere og brugere (ala dem som Bøller/Mobbere benytter sig af på folkeskole-nivau) må stå som dit eget vidnesbyrd om - Hvem og Hvad, at Du reelt er og består af som person.... (jeg har iøvrigt også, betragteligt mere end 35 års erfaring, med brug af luftvåben - og andre-våben-typer - men har Intet behov for, at skulle prale med dette....). En anden grund til, at jeg Ikke er så ofte "online", er - at Jeg personligt har fravalgt, at eje en PC og at have internet forbindelse, da at jeg personligt har den opfattelse, at der er bedre ting, at bruge tiden på/og med (jeg ejer heller ikke noget fjernsyn), men dette er mit valg - og jeg føler intet behov for, at skulle nedgøre andre - som har truffet et andet valg vedr. disse ting. At Du er "Administrator"/blev dette, er iøvrigt ikke noget som, at du (efter min mening) bør "føre dig frem på" - for da gør du dig selv - Uværdig - til, at være netop dette/administrator ! Og tro mig på mit ord - folk du ikke kender - og personer som, at du (personligt) aldrig kommer til, at vide det om - er blevet rekruteret til - Betragteligt Større Tilids-hverv....... Jeg mener stadigvæk, at Hatsan modellen - Striker 1000 s - for mange - vil være et rigtig godt valg - som første luftgevær ! :smile: )
Kun Æreløse, Kujoner og Tosser - hævder - at slå ihjel - i "Guds Navn" ! Normale mennesker og mennesker med Selvrespekt - Står ved Deres Ansvar - for Egne Handlinger !

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7708
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 590 times
Been thanked: 1243 times

Re: Første luftgevær?!

Indlæg af T-REX » 7. aug 2017, 04:08

Happy: Lidt formatering af din tekst, så den bliver læsbar, vil være en ide...

Jeg tabte tråden, og gav op, efter 2 linier.
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

Brugeravatar
Crowbar
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 161
Tilmeldt: 19. sep 2012, 00:09
Interesser: Natur & Teknik.
Geografisk sted: Sydjylland
Has thanked: 36 times
Been thanked: 25 times
Kontakt:

Re: Første luftgevær?!

Indlæg af Crowbar » 7. aug 2017, 10:09

Hej.

Velkommen til NVF Happy.

Med fare for at få endnu et gok af battet:

Happy:
bla bla Vrøvl bla bla
Jeg er den lykkelige ejer af "afvigende" luftgevær, nyder at smadre ting med luftgevær der skyder sindsygt hårdt (sommetider forbi / rammer).
Jeg kan ikke genkende Happys beskrivelse af dette forum (nazi sammenligning) og føler trang til at gå kraftig i rette med hans kritik af Timber.

NVF er er meget sagligt og faktuelt !

Timer er INTET af det du beskylder ham for !

Ha' en go' uge !
Mvh. Michael.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Første luftgevær?!

Indlæg af C-X » 7. aug 2017, 11:05

Hej Happy,

Trods navnet og smileyerne, så virker du ret Un-happy. Dine skriblerier fremkommer meget selvmodsigende og du fremstår meget selvhævdende og selvretfærdig, imens du nedgør groft sagt alle andre, selv når de står med fremstrakt hånd (nej, ikke i 45 grader!).
Lad være med at komme med nazi-referencer, det er beskæmmende for debatten, det er uden sammenligning til nuværende situation, og desuden var deres budskab mere klart end dit.

Kyndighed og evt. arrogance ophæver ikke hinanden. Massevis af utiltalende mennesker har, gennem tiden, haft ret i deres saglige argumenter. Hvis du, pga dine subjektive holdninger til andre, fraskriver god saglighed, så er det dig der taber bolden.

Mht. din Hatsan Striker 1000S, så efterlyste jeg nogle billeder af nogle grupper du havde opnået - stadig intet svar. Skal vi forholde os objektivt, så giv os noget at forholde os til. Fremkommer man med en påstand, så er det god skik at følge påstanden op med en form for dokumentation.

Modsat så mange andre, så er jeg ganske åben overfor, at din anbefaling kan være ganske korrekt - såfremt vi er enige om hvad der udgør et godt begyndergevær, som vi har vendt her i debatten, hvilket også gav nogen opbakning til dne argumenter.

Drop fnidderet og kom frisk ind i kampen igen, med noget brugbart. Ellers spår jeg dig et kort ophold herinde, men så får du nok også mere tid til alle dem du kender, der ikke bryder sig om vores lille oase af gensidig hjælpsomhed og næsten fri debat, om nogle af de mest spændende emner, mest for mænd. :razz:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Første luftgevær?!

Indlæg af Timber » 7. aug 2017, 21:00

Happy skrev:Hej Timber ..en hel masse... :smile: )
Nu er det jo mig der får hele skraldet, så må jeg jo tage til genmæle...

Som andre allerede har beskrevet, så er forummet herinde rimeligt seriøst(I hvert fald med de fleste ting), og de folk der skriver om tingene VED også noget om det de omtaler..

Du har ret i at jeg sandsynligvis ikke kender dig som person, og du kender så vidt jeg ved, heller ikke mig som person.. Så derfor var mit svar heller ikke rettet mod dig personligt.. Men mere generelt baseret på den erfaring jeg har fra omtalte forummer.. Jeg beklager hvis du følte det var personligt ment.. :razz:

Jeg synes heller ikke at der er nogen der hetzer nogen herinde.. Og gør nogen endelig det, stoppes det ret hurtigt af moderatorer eller admins.. Plus at der er rimelig god selvjustits herinde også.. Folk er flinke til at give et hint hvis noget eskalerer..

Det er lidt en stående joke herinde at især Hatsan fjedergeværer er nogle totaltsygtvildthårdtskydendeforbi nogen.. Og indrømmet, det kan måske se lidt underligt ud for nytilkommende.. Men der er bestemt ikke ment hverken hetz eller ondt i det.. Faktisk er folk, i hvert fald når man møder dem ude i den virkelige verden, ganske fordomsfrie vedrørende forskellige mærker. Skizioids kineser f.eks., som er ganske fantastisk til at skyde huller i både pavillontage og presenninger(Undskyld, kunne ikke dy mig.. :giggle: ), bliver der da ikke set ned på, når der er træf. Tværtimod.. Folk prøver hinandens geværer, og hygger sig gevaldigt med det.. Omend det lyder som en skrøne, kan det faktisk næsten blive kedeligt at skyde med en af de dyre hul i hul maskiner.. Så skal man lige have et par skud med en gammel skæv Gamo, så kører det igen..

Folk må købe og skyde alt det de vil med diverse Hatsaner.. Men det er stadig tankevækkende at der stort set ingen er repræsenteret ved diverse træf der er blevet holdt.. Og at dem der har skudt med dem, alle er enige i ovenstående konklusion... Så noget må der da være om sagen..
Egentlig laver de faktisk nogle ganske glimrende PCP'er til pengene, mens deres fjeder og gasramgeværer er notorisk overpowered. Men megasjove at smadre dåser og deslige med..

Desuden er det god skik herinde at underbygge sine påstande f.eks ved at poste billeder fra en gruppe eller to, så der ligesom er hold i tingene.. Jeg kunne jo sagtens påstå at jeg er i stand til at skyde hul i hul grupper på 100 meter.. Men uden beviser, vil det jo bare være pral fra min side af, og hvad kan de andre så bruge det til. Så siger det jo mere om mig, end om sagen..

M.h.t. det med admindelen i en FB gruppe og de 35+års erfaring, var det hverken pral eller noget, men blot en oplysning om at jeg i hvert fald har noget at have mine ting i..

Håber noget af det gav mening, og så håber jeg ellers vi ses derude til et træf en dag.. :blink: :razz:
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Besvar