Logun S-16xS første indtryk

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Besvar
Brugeravatar
Yamamoto
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1706
Tilmeldt: 27. jul 2006, 21:50
Geografisk sted: København
Been thanked: 6 times

Logun S-16xS første indtryk

Indlæg af Yamamoto » 9. sep 2006, 22:19

Så kom den endelig i fredags :)

Dejlig skyder, ting passer som fod i hose når man samler den. Jeg havde blystøvsopsamleren skilt ad og undrer mig lidt. Der er langt kammer i shrouden, så et kort kammer og sluttelig et længere kammer. Dette er som manualen siger at den skal samles, men siger teorien ikke normalt at det skal være langt, mellem og kort kammer ?? Jeg checkede og den kan samles i den rækkeføge men jeg har ikke prøveskudt den kombination (og jeg har ikke noget at måle evt forskel med). Aftrækket virker som om at det skal slides lidt til så jeg venter nogle 100 skud med at justere på det. Til min smag måtte det godt være en anelse lettere men det kan være at jeg vænner mig til det som det er nu.

Sigtet der blev leveret er desværre ikke det rigtige, det skulle have været med lys men er modellen uden. Det rigtige sigte skulle komme i næste uge og så bliver det byttet. Der var også gået ged i min tank men jeg fik Svens egen tank da det er den samme som jeg har bestilt. Den har så også lidt luft i endnu, god ting for jeg var i dykkershoppen på Frederiksberg for at få den fyldt helt, men deres kompressor er i stykker. De tager i øvrigt kr 50 for en fyldning (når de altså får en ny kompressor). Ingen rabat for partielle fyldninger.

Tasken er også helt fin, velcro løkker til at holde alting pænt på plads og masser af store og små lommer til småtingene. Jeg regner dog med at fjerne de ellers pæne Logun mærker så den er lidt mere diskret.

Det var de gode ting... det mindre gode er Loguns bipod og dens montering. Når jeg sammenligner tegning og riffel sidder skruen til rem-beslaget i det forkerte hul. Når, i det mindste flytter det bipoden længere frem. Næste problem er den lille skrue med hul i til remmen, skrues den i bund er den drejet 90 grader i forhold til hvordan den skal sidde når beslaget til bipoden skal monteres. Beslaget er faktisk et mini picatinny rail. Når, en lille skive kan fixe mange ting så på kom det, og så sidder lortet sku skævt! Af med den igen for nu, jeg kunne mærke at jeg var ved at blive irriteret og så skal man stoppe i tide.

Nu har jeg ikke nogen skydebane hjemme så jeg måtte være lidt kreativ for at få justeret sigtet. Frem med Ian Pellants Airgun program og regne lidt ballistik. Givet lidt fakta (sigte 70 mm over bore, 41 Joule og 14.6 grain halg) kom jeg frem til at hvis der skal rammes plet på 25 meter skal den skyde 48 mm under på 5 meter. I gang med tush og linial og lave en skive med 2 sæt krydser, et øverst til at sigte mod og et nederst til at ramme i. 140 klik senere var det nederste kryds blæst væk i midten.

Så var det tid at gå en tur med geværet i tasken for at afprøve om teorien passede. Fandt et passende sted med beton-klodser som bagstop og lidt byggematerialer som støtte. Fokus sagde at der var 35 meter. Op med en skive og afsted med de første 8 skud. De lå lidt til siden så der måtte lige en håndfuld klik til sideværts. Så var den der, men efter 5 skud var mit skivecentrum blæst i smadder af de udsplattede halg. Jeg havde flere skiver med men lyset var ved at forsvinde så jeg pakkede sammen igen.

Desværre er jeg ved at løbe tør for luft, sidste fyldning rakte kun til 180 bar. Jeg må ud til amager dykkercenter på mandag nu at dykkercentret på frederiksberg har smadret deres kompresser.
Senest rettet af Yamamoto 20. sep 2006, 22:57, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Joe_black
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 817
Tilmeldt: 4. feb 2004, 18:18
Geografisk sted: Jyllinge
Has thanked: 1 time

Indlæg af Joe_black » 10. sep 2006, 13:57

Tillykke med skyderen. Men inden du kommer for godt i gang.

[0*0*0]

:neutral:
Tikka T3 / Zeiss 3-12X56

Murdoch
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 245
Tilmeldt: 8. jun 2005, 12:06
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 1 time

Indlæg af Murdoch » 10. sep 2006, 16:52

STORT TILLYKKE!!!! DU BLIVER GLAD FOR DEN :eek: :eek: :eek:

Brugeravatar
Yamamoto
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1706
Tilmeldt: 27. jul 2006, 21:50
Geografisk sted: København
Been thanked: 6 times

Indlæg af Yamamoto » 10. sep 2006, 20:10

Billeder siger du ?? Her er så et par stykker. Kikkerten skal alligevel skiftes så den venter jeg med at tage billeder af.
Vedhæftede filer
S-16_shroud_moderator.jpg
closeup af pibespids, shroud og moderator
S-16_shroud_moderator.jpg (68.35 KiB) Vist 4664 gange
S-16_i_taske.jpg
S-16 i sin taske
S-16_i_taske.jpg (48.86 KiB) Vist 4664 gange

Brugeravatar
Joe_black
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 817
Tilmeldt: 4. feb 2004, 18:18
Geografisk sted: Jyllinge
Has thanked: 1 time

Indlæg af Joe_black » 10. sep 2006, 20:45

Det ser sku´godt ud. :D
Tikka T3 / Zeiss 3-12X56

Brugeravatar
NTS
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 691
Tilmeldt: 11. maj 2005, 14:37
Interesser: Jagt og skydning
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 7 times
Been thanked: 6 times

Indlæg af NTS » 11. sep 2006, 09:50

Tillykke med vidunderet - det er en fed riffel: FX-præcis, næsten lydløs og take-down. Hvad kan man forlange mere :mad: :mad: :mad:

Brugeravatar
tpe
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 219
Tilmeldt: 12. mar 2005, 20:33
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af tpe » 11. sep 2006, 10:05

Very nice, congratulations with the new baby.

tim
En mand, med mere hår - end forstand, feel free to write to me in Danish, English or Klingon.
http://www.scientificillustration.net

Brugeravatar
Erik the Viking
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 992
Tilmeldt: 12. maj 2005, 09:27
Geografisk sted: Jylland, Danmark
Been thanked: 1 time

Indlæg af Erik the Viking » 11. sep 2006, 12:22

Mums! :eek:
Erik the Viking
"..Samtidig bør alle luftvåben ind under SKV ordningen, sådan at vi får bugt med dette "plinkeri"" (citat Arne)

Brugeravatar
Bissen
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 921
Tilmeldt: 8. maj 2006, 18:58
Interesser: Airbrush og våben.
Geografisk sted: København
Has thanked: 3 times
Been thanked: 8 times

Indlæg af Bissen » 11. sep 2006, 12:25

Ja stort tillykke med monsteret.. :mad:

R2D2
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 252
Tilmeldt: 15. jan 2006, 19:39
Interesser: Pistolskydning
Geografisk sted: Aalborg
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 7 times

Indlæg af R2D2 » 11. sep 2006, 20:33

Tillykke med dyret.

Du skriver, at kikerten skal skiftes.

Hvilken en er det der sidder der nu, og bliver den sat til salg?

Brugeravatar
Yamamoto
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1706
Tilmeldt: 27. jul 2006, 21:50
Geografisk sted: København
Been thanked: 6 times

Indlæg af Yamamoto » 11. sep 2006, 23:33

Tillykke med vidunderet - det er en fed riffel: FX-præcis, næsten lydløs og take-down. Hvad kan man forlange mere
At den ikke havde kostet en halv bondegård ;)
Du skriver, at kikerten skal skiftes.

Hvilken en er det der sidder der nu, og bliver den sat til salg?
Kikkerten er en AGS SWAT 4-16x56 mil-dot og det er en fejllevering så Sven skal have den tilbage. Den rigtige er med lys, men ellers samme kikkert. Har også investeret i et 80 mm håndhjul som jeg ikke har monteret (gider ikke når jeg nu skulle få den rigtige kikkert senere på ugen).

Jeg rodede lidt med bipoden i dag (nu knægten alligevel var syg og jeg var hjemme) og en enkelt skive fik beslaget til rembøjlen til at have den rigtige vinkel. Den er stadig ikke helt lige, men det kan fikset. Bemærk dog på billedet at det ene ben er kørt lidt længere ud en det andet, tror at jeg skal bruge et vaterpas før det bliver helt lige.

Hvornår skal vi ud og skyde ?? >>::/
Vedhæftede filer
S-16_bipod_detail.jpg
Bipod montering tæt på (inkl blod tror jeg, skar mig på gevindet)
S-16_bipod_detail.jpg (62.2 KiB) Vist 4552 gange
S-16_bipod.jpg
Fuld rig næsten klar til skud (ingen magasin indsat)
S-16_bipod.jpg (61.16 KiB) Vist 4552 gange

Brugeravatar
Murerdrengen
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 31
Tilmeldt: 10. jul 2006, 18:53
Geografisk sted: Ringsted

Indlæg af Murerdrengen » 12. sep 2006, 21:00

Flotte billeder !!! :mad:
Venligst Murerdrengen !


FX 2000 C.22 Hawke SR 12

"Det koster bønder at spille skak......"

Brugeravatar
Cygnus X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1436
Tilmeldt: 19. apr 2004, 08:36
Interesser: skydere
Geografisk sted: Nord Kalifornien
Has thanked: 38 times
Been thanked: 118 times

Indlæg af Cygnus X » 13. sep 2006, 02:44

det er en super fed riffel, jeg havde æren af at leje lidt med en.....præcis, lydløs, 2x8 skud, takedown....hvad mere kan man ønske sig....

fed riffel tillyk med den
pick my lock and meet my glock

Brugeravatar
Pindsvin
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 77
Tilmeldt: 28. jun 2004, 16:03
Geografisk sted: Odense

Indlæg af Pindsvin » 15. sep 2006, 20:16

Hallo der...

Det er en vældig fin riffel....Tillykke

Hvor har du købt den fra og hvad måtte du betale for dette pragteksemplar ??

Jeg har været ude et ½ års tid fra NVF men har bestemt ikke glemt nydelsen ved luft....


Mvh

Grisen
MVH.
Pindgrisen
--------------------------------------
Professionals are predictable, it's the amateurs that are dangerous

Brugeravatar
Yamamoto
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1706
Tilmeldt: 27. jul 2006, 21:50
Geografisk sted: København
Been thanked: 6 times

Indlæg af Yamamoto » 16. sep 2006, 00:03

Pindsvin skrev:Hallo der...

Det er en vældig fin riffel....Tillykke

Hvor har du købt den fra og hvad måtte du betale for dette pragteksemplar ??

Jeg har været ude et ½ års tid fra NVF men har bestemt ikke glemt nydelsen ved luft....


Mvh

Grisen
Den er meget fin og jeg glæder til at få skudt lidt seriøst med den snarest.

Den er købt hos Dan-Game og efter nogen forhandling (og storkøbsrabat nu jeg købte fuldt kit) kom selve riflen ned på kr 7200 inkl moms. Så kommer alle de andre stumper (bipod, kikkert, montager, taske, flaske, hagl & renseset) oveni. Godt noget kan genbruges til det næste PCP projekt (men tegnedrengen skal lige komme sig).

Brugeravatar
Yamamoto
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1706
Tilmeldt: 27. jul 2006, 21:50
Geografisk sted: København
Been thanked: 6 times

Indlæg af Yamamoto » 22. sep 2006, 22:18

Og nu kan dyret skyde igen :) Undervejs lærte jeg lidt mere om aftrækker-mekanismen, hvis skruen til sikringen har været ude (som min kom) skal man til at resette stage 1 for at den får fat igen inden i. Nu jeg var ved at pille blev det bløde aftræk (stage 1) forkortet lidt og aftræksvægten (stage 2) lettet en smule. Stage 2 justeringen er ret følsom, en kvart omgang ud er nok til at den ikke vil spænde så den blev så kun løsnet en ottendedel. Så havde stage 1 rykket sig så næste gang sætter jeg stage 2 først.

Den rigtige kikkert skulle komme i næste uge sammen med de vedligeholdelsesstumper jeg bestilte, så bliver det tid til at splitte den totalt. Jeg regner med at snuppe et par billeder undervejs.

Jeg prøvede i øvrigt et enkelt skud uden det forreste kammer af ultra-shrouden, så larmer den godt nok en del mere!

Hvornår skal vi ud at skyde ??? >>::/

I øvrigt, regn ikke med at få den til samme pris som jeg fik den, selvom at i køber fuldt kit, Logun har hævet priserne og jeg fik den til den gamle pris. Jeg har prøvet at få Dan-game til at lave en NVF rabat-aftale men har ikke hørt noget tilbage om det endnu. Hvis nogen går med købs-tanker på en Logun drop mig en PB, så skal jeg nok tælle sammen og lokke lidt :)

Besvar