FX2000-Walther NightHawk-Smidth&Wesson

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Låst
Brugeravatar
Big Dane
Newbie
Newbie
Indlæg: 20
Tilmeldt: 30. aug 2006, 16:05
Geografisk sted: Vejle
Kontakt:

FX2000-Walther NightHawk-Smidth&Wesson

Indlæg af Big Dane » 30. aug 2006, 17:35

Jeg har lige erhvervet en FX2000, den er købt uden licens(200skud)165ms, med Licens 35 skud udgangshastighed 280ms. Der medfølger en umbachonøgle til justering af udgangshastighed. Det lyder lidt for nemt til at være den eneste forskel på uden og med licens, der må da være mere til forskel, er der nogen plumpe?
Til Riflen købte jeg en Bushnell 2.5-10 x 45 ( kikkerten er til en jagtriffel).

Derudover købte jeg også en Walther Nighthawk Pistol (kulsyre).

Jeg havde i forvejen en Smidth&Wesson skiveskydnings pistol model 79G,
Desværre er o-ringen i bundskruen gået i skykker, så kulsyren fiser ud med det samme, nu er det ikke en alm. o-ring men en der er lavet af nylon eller lign. og den er firkantet i profilen for bedre at kunne holde på trykket.
Jeg har prøvet at kontakte S&W med de laver kun revolver i dag og har ingen reservedele til min Pistol, ærgeligt, hvad gør man? :shock:

FX2000 er afprøvet og skudt nogenlunde ind med kikkerten, det siges at man kan ramme en golfkugle på 100m, det tror jeg gerne, der er kul på, der er ca 3mm fra haglet´s bagside og ud til overfladen på et bræt af gran.

Det siger sig selv at der ikke er samme go i Walther Nighthawk 120ms
dden skyder udemærket, blot er det træls at der er dobbelt action og man ikke kan spænde hanen, jeg har en idé med at finde f.eks et stykke gummi af passende tykkelse og sætte bag på aftrækkeren, så man kan mærke at nu er punktet nået lige inden skudet går, så er det lidt nemmere at dossere trykket på aftrækkeren.

S&W skyder vældig godt, eller gjorde inden o-ringen gik i stykker.
[img]http://www.pbase.com/ritzlau/image/66007243
[img]http://www.pbase.com/ritzlau/image/66007246
[/img]http://www.pbase.com/ritzlau/image/66007248
Big Dane

Brugeravatar
Nygaard
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 501
Tilmeldt: 27. jul 2004, 18:16
Interesser: Våben, motocross
Geografisk sted: Vendsyssel

Re: FX2000-Walther NightHawk-Smidth&Wesson

Indlæg af Nygaard » 30. aug 2006, 21:30

Big Dane skrev:Jeg har prøvet at kontakte S&W med de laver kun revolver i dag og har ingen reservedele til min Pistol, ærgeligt, hvad gør man? :shock:
Ringer eller eller tage ned til det lokale maskinværksted, og høre om de kan lave en magen til den gamle ;-)
Fate is a fickle bitch..

Brugeravatar
Big Dane
Newbie
Newbie
Indlæg: 20
Tilmeldt: 30. aug 2006, 16:05
Geografisk sted: Vejle
Kontakt:

Indlæg af Big Dane » 30. aug 2006, 21:46

Tak for svar Nygaard, men jeg tror ikke lige at et maskinværksted laver firkant profil o-ring i nylon, det er vidst en ommer. :;:#
Big Dane

Brugeravatar
Yamamoto
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1706
Tilmeldt: 27. jul 2006, 21:50
Geografisk sted: København
Been thanked: 6 times

Re: FX2000-Walther NightHawk-Smidth&Wesson

Indlæg af Yamamoto » 30. aug 2006, 22:50

Big Dane skrev:Jeg har lige erhvervet en FX2000, den er købt uden licens(200skud)165ms, med Licens 35 skud udgangshastighed 280ms. Der medfølger en umbachonøgle til justering af udgangshastighed. Det lyder lidt for nemt til at være den eneste forskel på uden og med licens, der må da være mere til forskel, er der nogen plumpe?
Der skal lidt mere til, se http://www.nordisk-forum.dk/misc/FX_Gladiator.pdf (fundet i toolboxen). Vejledningen er godt nok til en Gladiator men FX2000 ligner nok til at den kan bruges (iflg folk som har prøvet).

Brugeravatar
Big Dane
Newbie
Newbie
Indlæg: 20
Tilmeldt: 30. aug 2006, 16:05
Geografisk sted: Vejle
Kontakt:

Indlæg af Big Dane » 30. aug 2006, 23:26

Hej Yamamoto, tak for svaret, de ligner godtnok ikke hinanden ret meget
Gladiator og FX2000, FX mangler også hurtigindstillingen til 165,220,290, der skal man dreje med en umbacho for max til 290ms.
men den pdf fil hvad gik den egentlig ud på? var det den lille messing plumbe vist til sidst der skal fjernes, for ellers kan jeg ikke rigtig se at man har opnået andet at adskille riflen og samle den igen.
Når man fjerner kolben fra cylinder og løbet er der en lille justerskrue 3-4cm bag ved manometeret, i vejledningen står der at man her kan justere udgangshastigheden til 290ms, og at man så har 35 skud i stedet for de 200 skud.
Jeg venter lige med at skille noget ad indtil jeg får FX pumpen direkte fra FXAIRGUNS.com i Hova Sweden
Big Dane

Brugeravatar
Yamamoto
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1706
Tilmeldt: 27. jul 2006, 21:50
Geografisk sted: København
Been thanked: 6 times

Indlæg af Yamamoto » 31. aug 2006, 00:01

Hmm, kan ske at jeg tog fejl, men der er en tråd om emnet i forummet et sted. Sikkert en af dem med FX i emnet.

Du har set ret, det er den der lille messingplombe som skal fjernes samt regulatoren der skal vendes så den arbejder med de store huller.

Vi må lige se om der er en FX-2000 ejer som kan præcisere nærmere :)

Brugeravatar
kt8
Banned
Banned
Indlæg: 670
Tilmeldt: 16. maj 2005, 19:09
Geografisk sted: NordJylland

Indlæg af kt8 » 31. aug 2006, 00:37

Vi bruger ikke licens i DK, kun tv-licens :mrgreen:

Men co2 er ulovligt medmindre man har en våbentilladelse, som jeg er 99% sikker på du ikke har til de modeller du nævner :neutral:

Brugeravatar
Joe_black
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 817
Tilmeldt: 4. feb 2004, 18:18
Geografisk sted: Jyllinge
Has thanked: 1 time

Indlæg af Joe_black » 31. aug 2006, 06:54

En FX-2000 en med 10 joule transfer port, eller 40 Joule transferport. Den er lige til at skifte når man skiller skyderen ad. Det er forskellen på en licens og licensfri FX-2000

Ud over det kan den med unbraco skruen reguleres i hastighed, for at finde sweet spot for det hagl man bruger.

Ergo, kan den reguleres op over 200 m/s er den licens fri.

Ps, der ligger split tegning af den her
Tikka T3 / Zeiss 3-12X56

R2D2
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 252
Tilmeldt: 15. jan 2006, 19:39
Interesser: Pistolskydning
Geografisk sted: Aalborg
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 7 times

Indlæg af R2D2 » 31. aug 2006, 12:36

Kan du ikke lige smide et billede op af den o-ring - tror nu ikke det er noget problem at lave.

Brugeravatar
Big Dane
Newbie
Newbie
Indlæg: 20
Tilmeldt: 30. aug 2006, 16:05
Geografisk sted: Vejle
Kontakt:

Indlæg af Big Dane » 31. aug 2006, 19:19

Hej Joe, kunne du ikke fortælle hvilket nummer på tegningen vi taler om, her er linket: http://www.fxairguns.net/index2.html
du skriver kan den justeres op til over 200ms er den licensfri, jeg forstår det således ikke meget gennemslagskraft 165ms = 200 skud og
280ms stor gennemslagskraft = 35 skud.
Det er ingen problem for mig at skaffe den reservedel der skal udskiftes.

R2D2 jeg vil prøve at tegne en sådan en 0-ring med mål, så smider jeg den op her. jeg har ikke den originale da den var sprunget, jeg erstattede den med en alm. o-ring men det virker ikke, trykket går af gyppen øjeblikkelig.
Big Dane

Brugeravatar
Joe_black
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 817
Tilmeldt: 4. feb 2004, 18:18
Geografisk sted: Jyllinge
Has thanked: 1 time

Indlæg af Joe_black » 31. aug 2006, 20:23

Big Dane skrev:Hej Joe, kunne du ikke fortælle hvilket nummer på tegningen vi taler om, her er linket: http://www.fxairguns.net/index2.html
du skriver kan den justeres op til over 200ms er den licensfri, jeg forstår det således ikke meget gennemslagskraft 165ms = 200 skud og
280ms stor gennemslagskraft = 35 skud.
Det er ingen problem for mig at skaffe den reservedel der skal udskiftes.
Nu er jeg lost.
Hvad er din opfattelse af skyderen, når du starter på 200 bar i tanken - skyder 32 skud, er der så mere eller mindre end 160 bar på den.
Er den købt i dk (Fra ny af) eller i sverige.


Den dims der hedder 83-84-32 er den samme i forskellig udførelse. 83-84 er 16 og 10 joule, den du skal bruge hedder 32 og er high power 40 joule. (det er transferporten)

Var det det du ville vide?
Billede
Billede
Tikka T3 / Zeiss 3-12X56

Brugeravatar
Nygaard
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 501
Tilmeldt: 27. jul 2004, 18:16
Interesser: Våben, motocross
Geografisk sted: Vendsyssel

Indlæg af Nygaard » 31. aug 2006, 21:09

Big Dane skrev:Tak for svar Nygaard, men jeg tror ikke lige at et maskinværksted laver firkant profil o-ring i nylon, det er vidst en ommer. :;:#
Tag et billede af den eller tegn den. Jeg kan måske lave en til dig... ;-)
Fate is a fickle bitch..

Brugeravatar
Big Dane
Newbie
Newbie
Indlæg: 20
Tilmeldt: 30. aug 2006, 16:05
Geografisk sted: Vejle
Kontakt:

Indlæg af Big Dane » 31. aug 2006, 23:43

Joe skrev:
Nu er jeg lost.
Hvad er din opfattelse af skyderen, når du starter på 200 bar i tanken - skyder 32 skud, er der så mere eller mindre end 160 bar på den.
Er den købt i dk (Fra ny af) eller i sverige.


Den dims der hedder 83-84-32 er den samme i forskellig udførelse. 83-84 er 16 og 10 joule, den du skal bruge hedder 32 og er high power 40 joule. (det er transferporten)

Var det det du ville vide?
-----------------------------------------------------------------------------------

Ja præcis, Tak.
Ja det er købt i Sverige. Derfor ingen problem med at skaffe reservedele.
Der manglede en FX-Clamp som bruges til montering af geværrem eller sætte riflen på en trefod. Den skulle være i kassen hvilket den ikke var, så han sender en. FX-Pumpen havde han ikke hjemme, så derfor kommer den direkte fra Fabrikken.
Jeg spurgte om hvad forskel der var på licens og licensfri, og fik at vide at der skulle fjernes en plumbe det tog 10min. men på tegningen er der vist en justerskrue som stiller fra 165ms til 280ms.
på FXAIRGUNS.COM under FX2000 står der teknisk data: licensfri 5.5-165ms (ca 200skud)
Licens: 5.5 -280ms (ca 35 skud), ved en påfyldning.
---------------------------------------------------------------
Hej Nygaard

Jeg prøver at forklare i stedet for at tegne:
En o-ring er profilen som bekendt rund, det er o-ringen også, men her er der tale om en firkant profil og selvfølgelig er ringen rund.
Jeg har taget nogle mål: rillen i bundskruen hvor ringen sidder i er 3,5mm,
dybden er 15,00mm i diameter og udvendig er målet 19,00mm. cylinderen
hvor man skruer bundskruen op i er 19,35mm.
der er en stift man kan trykke ind for at punktere patronen, og gør jeg det er det at luften slipper ud, du kan se hvordan den ser ud på:
http://www.pbase.com/ritzlau/image/66007243
selvfølgelig er den specielle o-ring ikke hård som glas, men den er hårdere en en gu. o-ring :razz:

----------------------------------------------
En anden ting hvordan får man den hvide rude op hvor de stå xx skrev:
og hvordan får man et billede direkte i indlæget?
:;_=)
Big Dane

Brugeravatar
Joe_black
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 817
Tilmeldt: 4. feb 2004, 18:18
Geografisk sted: Jyllinge
Has thanked: 1 time

Indlæg af Joe_black » 1. sep 2006, 06:01

Big Dane skrev:Jeg spurgte om hvad forskel der var på licens og licensfri, og fik at vide at der skulle fjernes en plumbe det tog 10min. men på tegningen er der vist en justerskrue som stiller fra 165ms til 280ms.
på FXAIRGUNS.COM under FX2000 står der teknisk data: licensfri 5.5-165ms (ca 200skud)
Licens: 5.5 -280ms (ca 35 skud), ved en påfyldning.
Du skal bruge en ny transferport part nr 32.

Du quoter med knappen i højre hjørne oppe. (Af det indlæg der skal quotes fra)
Tikka T3 / Zeiss 3-12X56

Brugeravatar
Nygaard
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 501
Tilmeldt: 27. jul 2004, 18:16
Interesser: Våben, motocross
Geografisk sted: Vendsyssel

Indlæg af Nygaard » 1. sep 2006, 16:04

Big Dane skrev:Jeg prøver at forklare i stedet for at tegne:
En o-ring er profilen som bekendt rund, det er o-ringen også, men her er der tale om en firkant profil og selvfølgelig er ringen rund.
Jeg har taget nogle mål: rillen i bundskruen hvor ringen sidder i er 3,5mm,
dybden er 15,00mm i diameter og udvendig er målet 19,00mm. cylinderen
hvor man skruer bundskruen op i er 19,35mm.
der er en stift man kan trykke ind for at punktere patronen, og gør jeg det er det at luften slipper ud, du kan se hvordan den ser ud på:
http://www.pbase.com/ritzlau/image/66007243
selvfølgelig er den specielle o-ring ikke hård som glas, men den er hårdere en en gu. o-ring :razz:
:;_=) Tegn den! :lol:

Er det den sorte ring som sidder på den ventil eller hvad det er på billedet?
Fate is a fickle bitch..

Brugeravatar
Erik the Viking
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 992
Tilmeldt: 12. maj 2005, 09:27
Geografisk sted: Jylland, Danmark
Been thanked: 1 time

Indlæg af Erik the Viking » 1. sep 2006, 17:22

Big Dane skrev:Jeg prøver at forklare i stedet for at tegne:
En o-ring er profilen som bekendt rund, det er o-ringen også, men her er der tale om en firkant profil og selvfølgelig er ringen rund.
Der findes nogle ringe der bruges til stemplet på borhamre etc., de har en facon som ligner en mellemting mellem bogstaverne x og o, altså en firkantet profil med runde hjørner og talje, fordelen ved disser ringe i forhold til alm oringer er at de ikke har tendens til at rulle og samtidig har en forsænkning der kan holde på smøremidlet.

Men ved ikke hvad de hedder, ikke x-ringe i hvertfald for de ser ud som bogstavet.
----------------------------------------------
En anden ting hvordan får man den hvide rude op hvor de stå xx skrev:
og hvordan får man et billede direkte i indlæget?
prøv at søge internt på "hvordan quoter man"
..eller prøv at fingere nogle svar og betragt hvordan tegnene står, det er næsten den letteste måde at lære det på, og du kan bare bakke ud igen.
Indsætte billeder:

Billeder må ikke være større i bredden end 500 pixels, ellers skal vi andre sitte og scrolle på skærmen (ved alm. 1024x768) når tekst læses.

Derfor reducerer du først billedet til 500 pix i bredden og højden i tilsvarende forhold, der findes bla. a. en Windows XP tilbehør der er fiks til dette:
http://www.microsoft.com/windowsxp/down ... rtoys.mspx

Ellers klikker du bare på "gennemse ..." som lader dig vælge en fil fra disken, jeg laver altid et "indgående" og "udgående" rodbibliotek, så ved man altid hvor man har sit shit og kan forberede billeder til senere afgang.

Dernæst klikker du "tilføj vedhæftede filer" og "vis prøve" og så skulle den være der.
Du kan også tilføje tekst til hver billede.
Erik the Viking
"..Samtidig bør alle luftvåben ind under SKV ordningen, sådan at vi får bugt med dette "plinkeri"" (citat Arne)

Brugeravatar
Yamamoto
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1706
Tilmeldt: 27. jul 2006, 21:50
Geografisk sted: København
Been thanked: 6 times

Indlæg af Yamamoto » 1. sep 2006, 17:43

Mht attachment af billeder (som jeg lige har prøvet for første gang) skal man lige være opmærksom på at ved flere billeder vises de i omvendt rækkefølge af upload orden under 'vis prøve', men ved den endelige post er de i upload orden. Det tog mig derfor at par forsøg at få det i den orden jeg ønskede, men nu kan jeg huske det til næste gang.

Brugeravatar
Niels
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2324
Tilmeldt: 20. maj 2004, 10:12
Interesser: Windows NT3.5
Geografisk sted: Esbjerg
Has thanked: 67 times
Been thanked: 212 times

Indlæg af Niels » 1. sep 2006, 20:45

Erik the Viking skrev: En o-ring er profilen som bekendt rund, det er o-ringen også, men her er der tale om en firkant profil og selvfølgelig er ringen rund.
Der findes nogle ringe der bruges til stemplet på borhamre etc., de har en facon som ligner en mellemting mellem bogstaverne x og o, altså en firkantet profil med runde hjørner og talje, fordelen ved disser ringe i forhold til alm oringer er at de ikke har tendens til at rulle og samtidig har en forsænkning der kan holde på smøremidlet.

Men ved ikke hvad de hedder, ikke x-ringe i hvertfald for de ser ud som bogstavet.
De hedder "quad" ringe.

De laves af noget halvhårdt gummi, som kaldes "Viton".
Vh
Niels

--
If it ain't Broke.....Fix it till it is!

Brugeravatar
Big Dane
Newbie
Newbie
Indlæg: 20
Tilmeldt: 30. aug 2006, 16:05
Geografisk sted: Vejle
Kontakt:

Indlæg af Big Dane » 2. sep 2006, 03:13

Tak for alle svarene, med tekst og billeder prøver jeg mig lidt frem.

Jeg er meget dårlig til at tegne men har førsøgt + taget et par billeder af bundskruen, de kan ses her:http://www.pbase.com/ritzlau/airgun
Ja, det var en sort o-ring, den er væk på de nye billeder.

Nu venter jeg bare på pumpen, så skiller jeg geværet ad når luften er lukket ud.
Jeg synes eller der er gang i geværet , 6mm ind i et bræt, og skyder igennem en kaffedåse af den slags man køber med expresso kaffe i.

Det lyder interessant med de o-ringe til trykluft værktøj, men der er nok svært at få en der passer. Det er ret ærgeligt fordi pistolen var ikke helt gratis. Det ses ikke på billedet men der er en stilleskrue under løbet til justering. Jeg er også ret overbevidst om at den skyder bedre en de nye
S&W laver nu om stunder, men den er selvfølgelig kun en 1 skuds. :-;>/
Big Dane

Brugeravatar
Erik the Viking
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 992
Tilmeldt: 12. maj 2005, 09:27
Geografisk sted: Jylland, Danmark
Been thanked: 1 time

Indlæg af Erik the Viking » 4. sep 2006, 07:54

Jeg er også ret overbevidst om at den skyder bedre en de nye
S&W laver nu om stunder, men den er selvfølgelig kun en 1 skuds. :-;>
Ja mon ikke, og du burde også anskaffe dig en model 41 som den er lavet efter.
Hvis du vil vide mere om den kunne du prøve at stille spørgsmål i denne vintage gruppe eller bare ose lidt rundt, det er nogle flinke gutter, og der er en masse fine billeder {*\-/*}
http://www.network54.com/Forum/405945/
Erik the Viking
"..Samtidig bør alle luftvåben ind under SKV ordningen, sådan at vi får bugt med dette "plinkeri"" (citat Arne)

Brugeravatar
Big Dane
Newbie
Newbie
Indlæg: 20
Tilmeldt: 30. aug 2006, 16:05
Geografisk sted: Vejle
Kontakt:

Indlæg af Big Dane » 4. sep 2006, 12:18

Erik skrev:
Ja mon ikke, og du burde også anskaffe dig en model 41 som den er lavet efter.
Hvis du vil vide mere om den kunne du prøve at stille spørgsmål i denne vintage gruppe eller bare ose lidt rundt, det er nogle flinke gutter, og der er en masse fine billeder .
--------------------------------------
Jeg går ud fra at du mener Smidth&Wesson model 41?

Nygaard skrev tag et billede af o-ringen måske kan jeg lave en, og Niels skrev den er lavet at matriale Viton. Nu kunne jeg godt tænke mig at vide om det er noget Nygaard kan lave?
Linket til USA, jeg prøver at se om der er hjælp der.
-----------------------------------------------------------------
Walther Nighthawk var et fejlkøb, jeg vidste det faktisk før jeg gik ud af butikken, det var nemlig ikke meningen at jeg skulle købe FX2000 hvilket jeg gjorde efter først at have købt Walteren, men sket er sket, derfor er Walteren til salg til kostpris, vejledende 2695 sv kr: pris 2400 dkr med 10 kulsyrepatroner og en æske hagl.
http://www.pbase.com/ritzlau/image/66007246
:-;>/
Big Dane

Brugeravatar
Niels
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2324
Tilmeldt: 20. maj 2004, 10:12
Interesser: Windows NT3.5
Geografisk sted: Esbjerg
Has thanked: 67 times
Been thanked: 212 times

Indlæg af Niels » 4. sep 2006, 16:48

Big Dane skrev:Erik skrev:
Ja mon ikke, og du burde også anskaffe dig en model 41 som den er lavet efter.
Hvis du vil vide mere om den kunne du prøve at stille spørgsmål i denne vintage gruppe eller bare ose lidt rundt, det er nogle flinke gutter, og der er en masse fine billeder .
--------------------------------------
Jeg går ud fra at du mener Smidth&Wesson model 41?

Nygaard skrev tag et billede af o-ringen måske kan jeg lave en, og Niels skrev den er lavet at matriale Viton. Nu kunne jeg godt tænke mig at vide om det er noget Nygaard kan lave?
Linket til USA, jeg prøver at se om der er hjælp der.
-----------------------------------------------------------------
Walther Nighthawk var et fejlkøb, jeg vidste det faktisk før jeg gik ud af butikken, det var nemlig ikke meningen at jeg skulle købe FX2000 hvilket jeg gjorde efter først at have købt Walteren, men sket er sket, derfor er Walteren til salg til kostpris, vejledende 2695 sv kr: pris 2400 dkr med 10 kulsyrepatroner og en æske hagl.
http://www.pbase.com/ritzlau/image/66007246
:-;>/
Nønæ, jeg skrev at quadringe laves af viton - jeg skrev ikke noget om den der sidder i din luftbøsse :mrgreen:
En form for hårdt urethan gummi, ville umiddelbart være et godt valg.
Vh
Niels

--
If it ain't Broke.....Fix it till it is!

Brugeravatar
Yamamoto
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1706
Tilmeldt: 27. jul 2006, 21:50
Geografisk sted: København
Been thanked: 6 times

Indlæg af Yamamoto » 4. sep 2006, 22:15

Big Dane skrev:Walther Nighthawk var et fejlkøb, jeg vidste det faktisk før jeg gik ud af butikken, det var nemlig ikke meningen at jeg skulle købe FX2000 hvilket jeg gjorde efter først at have købt Walteren, men sket er sket, derfor er Walteren til salg til kostpris, vejledende 2695 sv kr: pris 2400 dkr med 10 kulsyrepatroner og en æske hagl.
http://www.pbase.com/ritzlau/image/66007246
:-;>/
Hmm, det var dog en brutal vekslekurs du holder dig, dagens kurs er 0,80 dkr til en svensk og så er kostprisen dkk 2156. Jeg har checket lidt anmeldelser af den og folk er ikke specielt imponerede af præcisionen (men i den ene anmeldelse var han heller ikke imponeret af Webley Hurricanes præcision og den har jeg skudt 1 cm grupper med på 7-8 meter). Den er heller ikke lovlig i danmark så måske skal du hive lidt af prisen før nogen bliver sultne nok (ikke kigge i min retning, jeg skal betale for min nye Logun i denne uge og det gør avs nok i min pengepung).

Brugeravatar
Big Dane
Newbie
Newbie
Indlæg: 20
Tilmeldt: 30. aug 2006, 16:05
Geografisk sted: Vejle
Kontakt:

Indlæg af Big Dane » 5. sep 2006, 00:54

yamamoto skrev:

Hmm, det var dog en brutal vekslekurs du holder dig, dagens kurs er 0,80 dkr til en svensk og så er kostprisen dkk 2156
Den er heller ikke lovlig i danmark så måske skal du hive lidt af prisen før nogen bliver sultne nok.
------------------------------------
nu er kursen alså 0,8105, men med hagl og patroner, okay så siger vi 2250 kr.
Netop derfor, det man ikke må er altid det sjoveste. :twisted:
----------------------------------------------------------------------
Havde en BRNO riffel cal 22 med 12 riffelgange og kikertsigte en dejlig riffel, derudover en spansk caliber 12 dobbelløbet haglspreder, og en
Mauser fra krigen med en schudt & Larsen pibe fra Otterup cal 222 det var en bane riffel. Fik indbrud i kælderen og væk var det hele.
haglsprederen så jeg ikke igen fordi den var blevet afsavet derfor ville politiet ikke udlevere den og riflen der så jeg kun kikkerten igen, bane riflen kom heller ikke for dagens lys.
Big Dane

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14347
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1745 times
Been thanked: 1272 times
Kontakt:

Indlæg af Lycon » 5. sep 2006, 01:07

Big Dane skrev:------------------------------------
nu er kursen alså 0,8105, men med hagl og patroner, okay så siger vi 2250 kr.
Netop derfor, det man ikke må er altid det sjoveste. :twisted:
Lad mig igen gøre det klart at våben med Co2 som drivmiddel er tilladelseskrævende i Danmark, hvorfor det fordre en tilladelse at besidde og købe nævnte våben.

Såfremt disse forhold ikke er i orden vil hverken du, din salgsannonce eller en eventuel køber være velkommen her på NVF. Vi vil heller ikke se opfordinger til at begå ulovligheder, uagtet hvor uskyldig eller sjovt det end måtte lyde.

Tak for din forståelse.
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Låst