Nyt luftgevær: Hvad skal jeg købe af tilbehør?

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Raptor660
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 684
Tilmeldt: 12. maj 2014, 17:11
Interesser: Bue skydning & luftvåben
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 174 times
Been thanked: 90 times

Nyt luftgevær: Hvad skal jeg købe af tilbehør?

Indlæg af Raptor660 » 31. jul 2014, 17:56

Hejsa

Er ny her inde og har længere tid kigget på luftgevær, desværre er pengene ikke til PCP lige nu. Så har kigget lidt rundt og har læst her inde, den jeg faldt mest for hvor jeg kunne være med til prisen er en Weirauch HW 97 kt blackline. Planen er at købe den her i dk, hvis det skulle give problemer med den, så er det nemmere at få lavet den her hjemme med det samme.

Jeg har ikke alle penge til den lige nu, men snart! :biggrin:

Det jeg er ude efter er, hvad skal der købes sammen med riflen og hvad er nødvendig for vedligeholde riflen?

Skal der gøres noget ved riflen når man har købt den, eller kan man bare gå ud og skyde med den?

På forhånd tak
Senest rettet af Refraktorius 15. aug 2014, 11:18, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: overskrift justeret til at passe til indlæggets hensigt. Læs gerne indlægget om indlæg øverst i Small Talk :-)
FX Wildcat mk2 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)
Weirauch HW 100 T FAC 4.5mm (Hawke SF Tactical 8.5-25x42)
Weirauch HW 100 TK 7.5joule 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)

Gixxer3000
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 315
Tilmeldt: 1. aug 2005, 09:03
Interesser: Luftvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 37 times

Re: Nyt luftgevær

Indlæg af Gixxer3000 » 31. jul 2014, 18:12

Hej.

Fin riffel du har valgt. Der er ikke noget som umiddelbart SKAL købes her i starten. En kikkert måske hvis det ikke allerede er med i planen, hagl og en god våben olie måske men ikke nødvendigt til at starte med. Der er nok nogle herinde der ville starte med at skille den helt ad og smøre alt op igen, men bare køb den og kom ud og skyd mens der er godt vejr.

Amdi_
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 79
Tilmeldt: 16. maj 2011, 19:37
Interesser: Jagt/Flugtskydning/PCP
Geografisk sted: Mariagerfjord
Been thanked: 3 times

Re: Nyt luftgevær

Indlæg af Amdi_ » 31. jul 2014, 19:51

Der er ingen sigtemidler på den model, så du skal have en kikkert med i samme ombæring

Raptor660
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 684
Tilmeldt: 12. maj 2014, 17:11
Interesser: Bue skydning & luftvåben
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 174 times
Been thanked: 90 times

Re: Nyt luftgevær

Indlæg af Raptor660 » 31. jul 2014, 21:43

Tusinde tak for svar

Det er mig der er langsom :oops: havde glemt at skrive at jeg også skulle have en kikkert med. Nu kender jeg ikke sælger ved Pamhule, men nogle er gode til at lokke en masse ubrugeligt i en rookie som mig og gad ikke have noget billig skrammel som jeg vil blive ked af senere og pengene så er spildt.

Men jeg skal vel bruge noget til at rense den med og som forslået olie, så den ikke ruster. Men jeg kunne forstille mig det var billiger at købe i Tyskland sammen med noget beskyttelse til riflen og kikkert osv?

Havde jeg haft bare lidt forstand på at skyde, så havde jeg skilt den af og gjort den ren selv. Er der nogen steder man kan lære det? Det kunne jo også være hyggeligt at møde andre her indefra :smile:
FX Wildcat mk2 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)
Weirauch HW 100 T FAC 4.5mm (Hawke SF Tactical 8.5-25x42)
Weirauch HW 100 TK 7.5joule 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)

Brugeravatar
BentxBetjent
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3735
Tilmeldt: 22. mar 2012, 23:24
Interesser: Rifler, airguns
Geografisk sted: Udenfor Horsens
Has thanked: 644 times
Been thanked: 658 times

Re: Nyt luftgevær

Indlæg af BentxBetjent » 31. jul 2014, 21:53

Raptor660 skrev:Tusinde tak for svar

Det er mig der er langsom :oops: havde glemt at skrive at jeg også skulle have en kikkert med. Nu kender jeg ikke sælger ved Pamhule, men nogle er gode til at lokke en masse ubrugeligt i en rookie som mig og gad ikke have noget billig skrammel som jeg vil blive ked af senere og pengene så er spildt.

Men jeg skal vel bruge noget til at rense den med og som forslået olie, så den ikke ruster. Men jeg kunne forstille mig det var billiger at købe i Tyskland sammen med noget beskyttelse til riflen og kikkert osv?

Havde jeg haft bare lidt forstand på at skyde, så havde jeg skilt den af og gjort den ren selv. Er der nogen steder man kan lære det? Det kunne jo også være hyggeligt at møde andre her indefra :smile:
Mon ikke Jesper5036 melder sig på banen med en skydedag i Tønder.. :Hug: Jeg tror han snakkede om Ult. september.. :???:
Det er jo næsten i din baghave..
Når statsmænd tyr til vold, er det menneskeheden der lider.
( ͡° ͜ʖ ͡°)


Det tager kun 2 minutter ..........

Raptor660
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 684
Tilmeldt: 12. maj 2014, 17:11
Interesser: Bue skydning & luftvåben
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 174 times
Been thanked: 90 times

Re: Nyt luftgevær

Indlæg af Raptor660 » 31. jul 2014, 22:02

Det kunne dæleme være lækkert! Og endnu bedre hvis det er inden jeg når at købe en riffel. For så kunne man virkelig nå at kigge på en masse rifle og kikkerter , det kunne jo være det var med til at ændre ens beslutning. Syntes det er svært at bare vælge ud fra billeder osv på nettet hvis i forstår mig :smile:
FX Wildcat mk2 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)
Weirauch HW 100 T FAC 4.5mm (Hawke SF Tactical 8.5-25x42)
Weirauch HW 100 TK 7.5joule 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Nyt luftgevær

Indlæg af C-X » 31. jul 2014, 23:49

Raptor660 skrev:Tusinde tak for svar

Det er mig der er langsom :oops: havde glemt at skrive at jeg også skulle have en kikkert med. Nu kender jeg ikke sælger ved Pamhule, men nogle er gode til at lokke en masse ubrugeligt i en rookie som mig og gad ikke have noget billig skrammel som jeg vil blive ked af senere og pengene så er spildt.

Men jeg skal vel bruge noget til at rense den med og som forslået olie, så den ikke ruster. Men jeg kunne forstille mig det var billiger at købe i Tyskland sammen med noget beskyttelse til riflen og kikkert osv?

Havde jeg haft bare lidt forstand på at skyde, så havde jeg skilt den af og gjort den ren selv. Er der nogen steder man kan lære det? Det kunne jo også være hyggeligt at møde andre her indefra :smile:
Jeg har haft bestilt en HW 97 kt dernede - den var på et rigtig godt ferietilbud. Da jeg ringede ned til butikken, fordi jeg egentlig helst ville have haft den som Black Line, kunne ejeren oplyse, at han skam ikke havde det tilbudte våben på lager, selv om han altså havde solgt mig det over shoppen!
Nej, jeg kunne pænt vente til det kom ham i hænde fra fabrikken. En Black Line kunne jeg naturligvis sagtens købe, med samme ventetid, til fuld pris.

Fik nok af danske forhandlere (Hunters House var endnu værre - ville ikke stå ved deres annoncerede pris og skulle også have den hjem først), så jeg importerede fra Schneider, sammen med et tunsæt. Alt i alt kom våbnet nok til at koste mig det samme, men jeg slap for de forhandlere og fik mig et tunet full power våben, der er en fornøjelse hver eneste gang.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
SYE
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 203
Tilmeldt: 26. sep 2011, 20:07
Interesser: Luftvåben
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 7 times
Been thanked: 23 times
Kontakt:

Re: Nyt luftgevær

Indlæg af SYE » 1. aug 2014, 09:53

Hej,
Jeg har selv en Weirauch HW 97k blackline - Jeg kan varmt anbefale den. Det er en rigtig lækker skyder, der godt nok ligger i den tunge ende, som det eneste lille minus. Men solid kvalitet vejer godt til.

Raptor660
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 684
Tilmeldt: 12. maj 2014, 17:11
Interesser: Bue skydning & luftvåben
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 174 times
Been thanked: 90 times

Re: Nyt luftgevær

Indlæg af Raptor660 » 1. aug 2014, 10:29

C-X skrev:
Raptor660 skrev:Tusinde tak for svar

Det er mig der er langsom :oops: havde glemt at skrive at jeg også skulle have en kikkert med. Nu kender jeg ikke sælger ved Pamhule, men nogle er gode til at lokke en masse ubrugeligt i en rookie som mig og gad ikke have noget billig skrammel som jeg vil blive ked af senere og pengene så er spildt.

Men jeg skal vel bruge noget til at rense den med og som forslået olie, så den ikke ruster. Men jeg kunne forstille mig det var billiger at købe i Tyskland sammen med noget beskyttelse til riflen og kikkert osv?

Havde jeg haft bare lidt forstand på at skyde, så havde jeg skilt den af og gjort den ren selv. Er der nogen steder man kan lære det? Det kunne jo også være hyggeligt at møde andre her indefra :smile:
Jeg har haft bestilt en HW 97 kt dernede - den var på et rigtig godt ferietilbud. Da jeg ringede ned til butikken, fordi jeg egentlig helst ville have haft den som Black Line, kunne ejeren oplyse, at han skam ikke havde det tilbudte våben på lager, selv om han altså havde solgt mig det over shoppen!
Nej, jeg kunne pænt vente til det kom ham i hænde fra fabrikken. En Black Line kunne jeg naturligvis sagtens købe, med samme ventetid, til fuld pris.

Fik nok af danske forhandlere (Hunters House var endnu værre - ville ikke stå ved deres annoncerede pris og skulle også have den hjem først), så jeg importerede fra Schneider, sammen med et tunsæt. Alt i alt kom våbnet nok til at koste mig det samme, men jeg slap for de forhandlere og fik mig et tunet full power våben, der er en fornøjelse hver eneste gang.
Okay, ja så skal de danske forhandlere ikke hyle over, at salget ryger til udlandet med sådan en kunde service. Det der bekymre mig mest er hvis der sker noget med den og den skal sendes der ned igen, for jeg kan ikke selv lave den.

Jeg sidder og prøver at regne ud, hvad den løber op i med export fjeder og fragt osv. Men jeg ved ikke rigtig hvor jeg skal kigge efter den fjeder?
FX Wildcat mk2 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)
Weirauch HW 100 T FAC 4.5mm (Hawke SF Tactical 8.5-25x42)
Weirauch HW 100 TK 7.5joule 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)

Raptor660
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 684
Tilmeldt: 12. maj 2014, 17:11
Interesser: Bue skydning & luftvåben
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 174 times
Been thanked: 90 times

Re: Nyt luftgevær

Indlæg af Raptor660 » 1. aug 2014, 10:31

SYE skrev:Hej,
Jeg har selv en Weirauch HW 97k blackline - Jeg kan varmt anbefale den. Det er en rigtig lækker skyder, der godt nok ligger i den tunge ende, som det eneste lille minus. Men solid kvalitet vejer godt til.
Det lyder super, ang vægten det overlever jeg nok for jeg har ikke holdt andre rifler i nogle år, så har ikke noget at sammenligne med :smile:
FX Wildcat mk2 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)
Weirauch HW 100 T FAC 4.5mm (Hawke SF Tactical 8.5-25x42)
Weirauch HW 100 TK 7.5joule 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Nyt luftgevær

Indlæg af C-X » 1. aug 2014, 10:42

Det kan faktisk være en fordel, hvis man skal skyde med andre våben senere. Er man vandt til en tung riffel, så kan man altid med noget der er lettere eller i samme vægtklase.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Amar Skytten
Newbie
Newbie
Indlæg: 10
Tilmeldt: 10. jul 2014, 17:22
Interesser: Kal. 12 / luftvåben
Geografisk sted: København
Been thanked: 1 time

Re: Nyt luftgevær

Indlæg af Amar Skytten » 1. aug 2014, 12:10

Hej kan også klart anbefalde Weihrauch HW 97.
Har lige købt HW 97 K black line, fra en dansk online forhandler, havde ikke lyst til selv at skifte til eksport fjeder.
købte et samlet sæt: HW 97 K black line, Weihrauch 3-9 x 40 kikkert (størrelsen passer godt til geværet, tydeligt skyde billede) og en Weihrauch Lyddæmper, Samlet pris: 4.700,-
Lyddæmperen skulle der søges tilladelse til. den fik jeg efter 5 dage i ferie sæsonen, hos våbenkontoret toftegåds plads valby.
Lydddæmperen har dog ikke den store effekt på geværet, fjeder lyder er stadig meget markant (ingen ghost sniping i haven) men ser fin ud på geværet :hunter:

Solgt mit gamle Diana 46 og må sige Weihrauch´en er en klar forbedring og meget præcis.
Vedhæftede filer
IMG_0869.JPG
IMG_0869.JPG (90.03 KiB) Vist 10019 gange

Slettet bruger

Re: Nyt luftgevær

Indlæg af Slettet bruger » 2. aug 2014, 07:40

[quote="Raptor660"]Tusinde tak for svar



Men jeg skal vel bruge noget til at rense den med og som forslået olie, så den ikke ruster. Men jeg kunne forstille mig det var billiger at købe i Tyskland sammen med noget beskyttelse til riflen og kikkert osv?

Hej Raptor660, udvendigt og på bevægelige dele, kan du sagtens bruge symaskineolie/hobbyolie fra Brugsen, husk når du har brugt olie i piben, den skal trækkes tør bagefter,, det er helt forbudt lige at dryppe lidt olie ned i cylinderen, du kan gøre mere skade end gavn. :razz:

Raptor660
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 684
Tilmeldt: 12. maj 2014, 17:11
Interesser: Bue skydning & luftvåben
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 174 times
Been thanked: 90 times

Re: Nyt luftgevær

Indlæg af Raptor660 » 2. aug 2014, 16:35

Amar Skytten skrev:Hej kan også klart anbefalde Weihrauch HW 97.
Har lige købt HW 97 K black line, fra en dansk online forhandler, havde ikke lyst til selv at skifte til eksport fjeder.
købte et samlet sæt: HW 97 K black line, Weihrauch 3-9 x 40 kikkert (størrelsen passer godt til geværet, tydeligt skyde billede) og en Weihrauch Lyddæmper, Samlet pris: 4.700,-
Lyddæmperen skulle der søges tilladelse til. den fik jeg efter 5 dage i ferie sæsonen, hos våbenkontoret toftegåds plads valby.
Lydddæmperen har dog ikke den store effekt på geværet, fjeder lyder er stadig meget markant (ingen ghost sniping i haven) men ser fin ud på geværet :hunter:

Solgt mit gamle Diana 46 og må sige Weihrauch´en er en klar forbedring og meget præcis.
Uhh den er sgu lidt fræk, sidder og ærger mig over at ikk alle pengene er der endnu :wall: men pyt håber glæden når så endelig kommer bliver stor :biggrin:
FX Wildcat mk2 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)
Weirauch HW 100 T FAC 4.5mm (Hawke SF Tactical 8.5-25x42)
Weirauch HW 100 TK 7.5joule 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)

Raptor660
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 684
Tilmeldt: 12. maj 2014, 17:11
Interesser: Bue skydning & luftvåben
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 174 times
Been thanked: 90 times

Re: Nyt luftgevær

Indlæg af Raptor660 » 2. aug 2014, 16:40

Pneumaten skrev:
Raptor660 skrev:Tusinde tak for svar



Men jeg skal vel bruge noget til at rense den med og som forslået olie, så den ikke ruster. Men jeg kunne forstille mig det var billiger at købe i Tyskland sammen med noget beskyttelse til riflen og kikkert osv?

Hej Raptor660, udvendigt og på bevægelige dele, kan du sagtens bruge symaskineolie/hobbyolie fra Brugsen, husk når du har brugt olie i piben, den skal trækkes tør bagefter,, det er helt forbudt lige at dryppe lidt olie ned i cylinderen, du kan gøre mere skade end gavn. :razz:
Tusinde tak for svar

Det skal siges at jeg er meget emsige med alle mine ting, så vedligeholdelse vægter jeg højt. Jeg hader rust, ridser og slør, så vil gøre alt for at holde den så pæn som muligt :blink: når pengene er der så skriver jeg igen. For så skal jeg bruge hjælp så jeg får købt det rigtige, så jeg ikke skal ud og lave ekstra ordre :smile:

Beskyttelse til kikkert, hvad tænker du på der?
FX Wildcat mk2 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)
Weirauch HW 100 T FAC 4.5mm (Hawke SF Tactical 8.5-25x42)
Weirauch HW 100 TK 7.5joule 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)

Raptor660
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 684
Tilmeldt: 12. maj 2014, 17:11
Interesser: Bue skydning & luftvåben
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 174 times
Been thanked: 90 times

Re: Nyt luftgevær

Indlæg af Raptor660 » 2. aug 2014, 19:32

Så lige denne vid og må sige at han roser den ikke ret meget

http://m.youtube.com/watch?v=ytxnxcyK0F8
FX Wildcat mk2 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)
Weirauch HW 100 T FAC 4.5mm (Hawke SF Tactical 8.5-25x42)
Weirauch HW 100 TK 7.5joule 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)

Brugeravatar
Robse
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1902
Tilmeldt: 21. feb 2011, 11:29
Interesser: Skydevåben: Krudt & Luft
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 168 times
Been thanked: 222 times

Re: Nyt luftgevær

Indlæg af Robse » 2. aug 2014, 21:34

Amar Skytten skrev: Lyddæmperen skulle der søges tilladelse til. den fik jeg efter 5 dage i ferie sæsonen, hos våbenkontoret toftegåds plads valby.
Halvvejs OT, og dog: Attention alle dem der stadig ikke tror at man kan få en lyddæmper legalt til en luftskyder !

:razz:
You will be hollow. We shall squeeze you empty, and then we shall fill you with ourselves.
― George Orwell, 1984

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: Nyt luftgevær

Indlæg af Sort » 2. aug 2014, 23:37

Robse skrev:
Amar Skytten skrev: Lyddæmperen skulle der søges tilladelse til. den fik jeg efter 5 dage i ferie sæsonen, hos våbenkontoret toftegåds plads valby.
Halvvejs OT, og dog: Attention alle dem der stadig ikke tror at man kan få en lyddæmper legalt til en luftskyder !

:razz:
Ja men det bliver samtlige tråde bagud jo ikke rettet af. Der vil altid stå hvad der lige galdt dengang og det kommer folk så til at læse og tro på et stykke tid.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Raptor660
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 684
Tilmeldt: 12. maj 2014, 17:11
Interesser: Bue skydning & luftvåben
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 174 times
Been thanked: 90 times

Re: Nyt luftgevær

Indlæg af Raptor660 » 11. aug 2014, 19:02

Jeg surfer stadig rundt og lure på fjedre fætre og har tit kigget på wh 98. Er der en grund til den ikke bliver nævnt ret meget?

Den er godt nok knæk, men der er store muligheder for justeringer på, jeg tænker kind pude osv? :smile:
FX Wildcat mk2 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)
Weirauch HW 100 T FAC 4.5mm (Hawke SF Tactical 8.5-25x42)
Weirauch HW 100 TK 7.5joule 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)

Brugeravatar
Holmgren
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 192
Tilmeldt: 5. nov 2013, 08:43
Interesser: Nnnn
Geografisk sted: Nnnn
Has thanked: 5 times
Been thanked: 13 times

Re: Nyt luftgevær

Indlæg af Holmgren » 11. aug 2014, 20:54

Tja, ejerne virker i hvert fald glade http://www.airgunadvice.net/viewtopic.php?t=14734 :eek:
...

Brugeravatar
Niels
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2324
Tilmeldt: 20. maj 2004, 10:12
Interesser: Windows NT3.5
Geografisk sted: Esbjerg
Has thanked: 67 times
Been thanked: 212 times

Re: Nyt luftgevær

Indlæg af Niels » 11. aug 2014, 22:57

Raptor660 skrev:Jeg surfer stadig rundt og lure på fjedre fætre og har tit kigget på wh 98. Er der en grund til den ikke bliver nævnt ret meget?

Den er godt nok knæk, men der er store muligheder for justeringer på, jeg tænker kind pude osv? :smile:
Det er en hw95 i et andet skæfte, og med en bøsning rundt om løbet der giver lidt vægt i forenden. Det er der nogen der godt kan li.
Alt det gode du kan finde om hw95, gælder også for hw98.
Vh
Niels

--
If it ain't Broke.....Fix it till it is!

Raptor660
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 684
Tilmeldt: 12. maj 2014, 17:11
Interesser: Bue skydning & luftvåben
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 174 times
Been thanked: 90 times

Re: Nyt luftgevær

Indlæg af Raptor660 » 12. aug 2014, 11:21

Jeg takker for links og svar

Som der også bliver skrevet her, så er balancen længere fremme på den HW 98 og som jeg forstår det kan det godt blive lidt træls under stående skydning.

Syntes det er lidt ærgerligt at de ikke laver justerbar kind pude på de andre, det kunne have været lækker og have haft den mulighed på HW 97 kt også
FX Wildcat mk2 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)
Weirauch HW 100 T FAC 4.5mm (Hawke SF Tactical 8.5-25x42)
Weirauch HW 100 TK 7.5joule 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)

Raptor660
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 684
Tilmeldt: 12. maj 2014, 17:11
Interesser: Bue skydning & luftvåben
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 174 times
Been thanked: 90 times

Re: Nyt luftgevær

Indlæg af Raptor660 » 14. aug 2014, 16:19

Nu er dyret på vej hjem og har kun tjekket track&trace 30 gange i dag :giggle: men jeg har luret rundt på nettet og fundet diverse vids hvor den bliver skilt af og samlet. Det burde jeg altså også kunne gøre vil jeg mene, er der noget jeg skal være speciel ops på?

Jeg har bestilt den uden export fjeder, så der burde vel ikke være meget tryk på når jeg skiller den af ved fjederen vel?

Og til sidst hvilken fedt/pasta og olie skal der bruges til smøring af de indre dele?
FX Wildcat mk2 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)
Weirauch HW 100 T FAC 4.5mm (Hawke SF Tactical 8.5-25x42)
Weirauch HW 100 TK 7.5joule 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)

Brugeravatar
Holmgren
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 192
Tilmeldt: 5. nov 2013, 08:43
Interesser: Nnnn
Geografisk sted: Nnnn
Has thanked: 5 times
Been thanked: 13 times

Re: Nyt luftgevær

Indlæg af Holmgren » 15. aug 2014, 08:59

ups, du skulle nok også have bestilt noget http://www.sportwaffen-schneider.de/pro ... s_id/25913 :wall:

Nå, men det kan sikkert også fås i DK. Det er meget vigtigt, at der ikke kommer alm. fedt eller olie i cylinderen, da det vil diesle (selvantænde) når du skyder. Det ødelægger præcisionen og i værste fald geværet.
...

Raptor660
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 684
Tilmeldt: 12. maj 2014, 17:11
Interesser: Bue skydning & luftvåben
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 174 times
Been thanked: 90 times

Re: Nyt luftgevær: Hvad skal jeg købe af tilbehør?

Indlæg af Raptor660 » 15. aug 2014, 17:32

Holmgren tak for svar, jeg skal have det bestilt inden jeg skiller dyret af. Jeg mangler også dorne for at komme videre :smile:

Noget helt andet er, at dyret kom i dag wee :DancingBanana: dælme hurtig levering må man sige :numberone:

Første håndsindtryg er at den er tung! Meget tungere end jeg havde forstillet mig. Da jeg monterede kikkerten stod jeg og sigtede rundt i haven stående og der gik ikke lang tid inden jeg fik polio arme og begyndte at ryste, det var et lille minus.

Udseende er lidt BR agtig med det syntetiske skæfte, men stadig dejligt at se noget andet end træ skæftet. :smile:

Jeg started med at skyde på 10 meter for at nogenlunde skyde den ind. Jeg har ikke skudt i over 20år så jeg kæmpede for at ramme og var ved at blive fortvivlet, for jeg kunne ikke ramme en skid :wall: jeg havde stavlet to puder oven på hinanden som anlæg, men det duede slet ikke. Så de blev skiftet ud med en indkøbs kurv og en tynd pude plus min hånd i mellem, så hjalp det sgu :smile:

Jeg startede med crossman hagl og de fungere ok, så prøvede jeg 10 hagl af HN ftt de rammer bare dårligt! Jeg sluttede af med JSB Excact og de fungere dælen dulme :numberone: hvis jeg kan holde riflen stille, så rammer de også hvor den peger :biggrin:

Jeg har skudt riflen ind på 20meter, da jeg max kan skyde 40 meter her i haven. Jeg købte sådan en plinke fætter, som står på 30meter og hvis jeg tager 1 mil dot ned, så rammer den bare hver gang :smile:

Scopet er jeg bare super glad for og den er alle pengene værd, men har lidt fortrudt jeg ikke tog en 4x12x50 størrelsen genere ikke mig overhovedet :smile:

Tasken som der også er blevet linket til her inde købte jeg også, til de penge får man virkelig noget for pengene. Den er robust med masser af plads og lommer også er den flot :numberone:

Alt i alt er jeg super glad for mit køb og jeg har bare skudt max hele eftermiddagen :biggrin: dog har geværet en noget høj twang lyd, så planen er et V-Mach kit og håber det kan dæmpe lyden lidt :smile:

En sidste ting, hvor langt må man skrue den juster skrue ud til aftrækkeren? Fra fabrikken af syntes jeg aftrækket er meget hård, så har skruet den en del ud for at lette på trækket. Men kunne godt tænke mig at få den længere ud endnu :smile:
FX Wildcat mk2 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)
Weirauch HW 100 T FAC 4.5mm (Hawke SF Tactical 8.5-25x42)
Weirauch HW 100 TK 7.5joule 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)

Besvar