Gamo CFX Royal, et værdigt bud?

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Besvar
StefanK
Newbie
Newbie
Indlæg: 11
Tilmeldt: 20. jun 2013, 23:09
Interesser: Aut. Dåsevælter
Geografisk sted: Outside US/CA

Gamo CFX Royal, et værdigt bud?

Indlæg af StefanK » 20. jun 2013, 23:41

Hej NVF.

Jeg kommer fra et fritidslandbrug nord for Silkeborg, hvor vi i mange år har skudt med et godt gammelt Silvan luftgevær. Det har altid været uhyggeligt sjovt at vælte dåser eller klappe dyrefigurerne op i loften i vores skydekasse ;)

Jeg har her på det sidste tænkt på at tage et skridt længere op ad stigen. I den forbindelse har jeg set på et, efterhånden mit indtryk, populære Gamo CFX Royal, og en Royal fordi jeg kan lide det "æstetiske" i træ. Det er jo ikke tysk / engelsk kvalitet som Weihrauch eller Diana, men det passer ret godt til min pengepung omkring de 2k-2.6k :) Sammen med en kikkert.

Jeg er virkelig ny i det her fag, selvom jeg har lært rigtigt meget indenfor de sidste 5 timer idag. Men:

Er en spændestangs luftgevær god til en "begynder"? Det "afskrækker" mig en smule, om jeg kan finde ud af at vedligeholde sådan et instrument i løbet, o-ringe osv. Men overvurderer jeg opgaven ?

Min far er en fritidsjæger, som en gang imellem tager ud i vores mose, hvor vildtet lever i relativ stor stil. I den forbindelse spurgte han om jeg kunne skyde nogle af de utallige råger/krager der sidder i vores store træer på ejendommen. Der ligger en DLG som nabo, så kragerne kommer ofte forbi. Men er denne 4,5mm kraftig nok til at gøre indtryk på dem? :)

Hvad med støjniveauet? og er det svært at skifte aftrækkeren til Charlie Datuna'en, da jeg gang på gang læser kritik af std. aftrækkeren.

Tak for hjælpen!

Gundtoft
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 136
Tilmeldt: 7. sep 2012, 00:15
Interesser: PCP luftvåben
Geografisk sted: Fredericia
Been thanked: 7 times

Re: Gamo CFX Royal, et værdigt bud?

Indlæg af Gundtoft » 21. jun 2013, 00:34

Tjek lige jagtloven- din far burde kende den
Fx 2000 optisan viper 6-24x56irs
Fx Ranchero.
Steyr lp 10
Röhm twinmaster top
Baikal izh 46m

Brugeravatar
Romvig
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 500
Tilmeldt: 23. apr 2008, 16:24
Interesser: Flyvning og Luft våben
Geografisk sted: Skive
Has thanked: 2 times
Been thanked: 21 times

Re: Gamo CFX Royal, et værdigt bud?

Indlæg af Romvig » 21. jun 2013, 05:50

en cfx er vist ikke det værste gevær du kan købe, dette sagt alene ud fra hvad andre skriver herinde :oops: MEN hvis jeg skal give dig et råd så bliver det at købe et kvalitets gevær med det samme ,meeeget billiger i lange løb :wall: jeg har selv taget den "billige" vej først og har haft flere stående i skabet der skyder sindsygt hårdt men ofte forbi :rolf:
mht til at regulere så kræver det en 5,5 med min 200m/s og et jagttegn ikke for at virke men for at det er lovligt :???:
hvis du vil se på forskelligt grej , så kom evt til skyde weekend her om en måneds tid ellers er du velkommen til at kigge forbi og prøve de forskellige jeg har
Mvh
Romvig
________________________________________
Har endnu ikke fundet et projekt så enkelt
at det ikke kan gøres forkert

Brugeravatar
TheMuel
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 34
Tilmeldt: 18. okt 2012, 05:48
Interesser: Buer, knive, friluftsliv.
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Gamo CFX Royal, et værdigt bud?

Indlæg af TheMuel » 21. jun 2013, 05:57

Jeg har haft en CFX Royal (kunstofskæfte udgaven) i nogle år nu, og den er jeg godt tilfreds med. Både jeg og ungerne kan håndtere geværet og rammer stort det vi sigter efter (20 M.). Som amatørskytte har jeg ingen kritik af aftrækkeren, men dermed ikke sagt at den er god. Jeg er bare ikke bedre vant! Kikkerten bør dog være af en vis kvalitet pga. rekylet (jeg har skudt et par forskellige kikkerter ud af kurs). Kunststofskæfte udgaven virker lettere og mere strømlinet end træ udgaven, men det er vel smagssag. Der er umiddelbart ingen vedligehold på geværet at bekymre sig om og støjniveau'et heller ikke. Umiddelbart vil jeg tro at den i 4,5 mm nemt afliver krager, dog ikke på lovlig vis jf. jagtloven.

Brugeravatar
BentxBetjent
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3734
Tilmeldt: 22. mar 2012, 23:24
Interesser: Rifler, airguns
Geografisk sted: Udenfor Horsens
Has thanked: 644 times
Been thanked: 658 times

Re: Gamo CFX Royal, et værdigt bud?

Indlæg af BentxBetjent » 21. jun 2013, 06:41

Romvig skrev:en cfx er vist ikke det værste gevær du kan købe, dette sagt alene ud fra hvad andre skriver herinde :oops: MEN hvis jeg skal give dig et råd så bliver det at købe et kvalitets gevær med det samme ,meeeget billiger i lange løb :wall: jeg har selv taget den "billige" vej først og har haft flere stående i skabet der skyder sindsygt hårdt men ofte forbi :rolf:
mht til at regulere så kræver det en 5,5 med min 200m/s og et jagttegn ikke for at virke men for at det er lovligt :???:
hvis du vil se på forskelligt grej , så kom evt til skyde weekend her om en måneds tid ellers er du velkommen til at kigge forbi og prøve de forskellige jeg har
Ja... tag dig endelig tiden til komme til lufttosse arrangementet hos Romvig: http://www.nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=29&t=47524
Jeg var selv med for første gang sidste år, der er en masse forskellige at kigge på, pille ved, og prøve...

PS. OG så skal du være over 18 og have tilladelse til regulering hvis du skal skyde sorte fugle..
Når statsmænd tyr til vold, er det menneskeheden der lider.
( ͡° ͜ʖ ͡°)


Det tager kun 2 minutter ..........

StefanK
Newbie
Newbie
Indlæg: 11
Tilmeldt: 20. jun 2013, 23:09
Interesser: Aut. Dåsevælter
Geografisk sted: Outside US/CA

Re: Gamo CFX Royal, et værdigt bud?

Indlæg af StefanK » 21. jun 2013, 08:42

Jeg er 21, og Jeg har ikke jagttegn, men det får jeg inden for en måneds tid, og inden da sker der selvfølgelig ingen regulering.
Gundtoft skrev:Tjek lige jagtloven- din far burde kende den
Nu er lov jo lov, ja. Men grunden til jeg er forvirret, er at flere nævner krager, duer og råger som mål med deres 4,5 HW'ere. Vores lokale autoriserede leverandør af luftgevær og andet jagtgrej sagde også, at jeg skulle vente på at hans nye modeller kommer hjem i næste uge fordi (og så kom en lang smøre, som jeg ikke helt kunne holde trit med den anden dag, men nok kan dd, omkring kaliber osv. hvis man skal regulerer råger.
Romvig skrev:en cfx er vist ikke det værste gevær du kan købe, dette sagt alene ud fra hvad andre skriver herinde :oops: MEN hvis jeg skal give dig et råd så bliver det at købe et kvalitets gevær med det samme ,meeeget billiger i lange løb :wall: jeg har selv taget den "billige" vej først og har haft flere stående i skabet der skyder sindsygt hårdt men ofte forbi :rolf:
Tja, der er vidst meget blandede meninger. Men jeg vægter råd fra jer med erfaring højere end den gennemsnitlige youtube review / salgshjemmeside. Det var ellers mit indtryk af Gamo'en var udemærket starter våben, fordi det var relativt kraftigt og præcist. Men det der skræmte mig væk fra fx. Diana, det var at hjemmesiden "arms-gallery".dk skriver, at de er svære at få reservedele til. Og samtidig, så er det umiddelbart deres billigste model der ligger i min område, når man medregner en god kikkert oveni.
Diana 240F
TheMuel skrev:Jeg har haft en CFX Royal (kunstofskæfte udgaven) i nogle år nu, og den er jeg godt tilfreds med.
Tak for input'tet

Og jeg skriver lige til Romvig :)

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14304
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1736 times
Been thanked: 1265 times
Kontakt:

Re: Gamo CFX Royal, et værdigt bud?

Indlæg af Lycon » 21. jun 2013, 09:33

StefanK skrev:Det var ellers mit indtryk af Gamo'en var udemærket starter våben, fordi det var relativt kraftigt og præcist.
Fixed it for ya. :blink:
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

StefanK
Newbie
Newbie
Indlæg: 11
Tilmeldt: 20. jun 2013, 23:09
Interesser: Aut. Dåsevælter
Geografisk sted: Outside US/CA

Re: Gamo CFX Royal, et værdigt bud?

Indlæg af StefanK » 21. jun 2013, 10:06

Lycon skrev:
StefanK skrev:Det var ellers mit indtryk af Gamo'en var udemærket starter våben, fordi det var relativt kraftigt og præcist.
Fixed it for ya. :blink:
For pokker da :shock:

Jeg så en anden tråd, hvor en begynder stod med valget imellem Diana 21 og 31. Han endte med 21'eren, men er 31'eren et mere seriøst bud. Fra denne hjemmeside, som vidst er ofte brugt herinde, koster den 1600 kroner.
http://www.versandhaus-schneider.de/pro ... s_id/10285

Men anmeldelser siger, at den er noget af en oplevelse at "knække" når man skal lade, fordi den vidst har en speciel vægtfordeling.

- Jeg vil helst købe noget af det rigtige første gang ;)

Uldhatten
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 197
Tilmeldt: 14. aug 2009, 20:49
Interesser: Fjedervåben
Geografisk sted: Hillerød
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Gamo CFX Royal, et værdigt bud?

Indlæg af Uldhatten » 21. jun 2013, 10:48

Nu er jagtlov jo jagtlov, men englænderne sværger til kal. 4.5 til fjerkræ. Jeg kan kun på det allervarmeste anbefale en HW77 (med spændstang). Her får du , modsat HW97, også åbne sigtemidler med. Har selv været hele Weihrauch raden rundt samt div. Diana'er, kinesere (SAG) og spaniere. Havde besluttet, at det nu var slut med snobberi og anskaffede mig en Norica Storm (da alle mine kvalitets kanoner var afskibet i 5.5). Den var jeg umiddelbart rigtig glad for, lige indtil jeg skød med en af mine venners HW77. En ting er at skyde dårligt, men når riflen direkte modarbejder en, og man på dette grundlag taber håneretten, så er det sgu' bare for meget. Norica'en blev solgt, og nu er jeg igen den lykkelige ejer af en HW77+HW50S - så er der ikke mere pis :razz:

Moralen er: brug lidt flere penge på riflen, hvor HW77 med sit flydende stempel ikke er helt så hård ved kikkert som mange andre fjederkanoner. Jeg er glad for Sutters's billige 35 euro 3-12x40 mildot kikkert. Den er lysstærk og er blevet straffet behørigt på diverse kikkertdræbere (som Diana 34, Norica Storm og HW80) uden at bukke under.

Tager du riflen hjem fra Target-Master i Holland har du fuld FAC fjeder fra starten og pris er ca. 2800 kr. inkl. fragt.

Vh Ulrik

Slettet bruger

Re: Gamo CFX Royal, et værdigt bud?

Indlæg af Slettet bruger » 21. jun 2013, 10:56

StefanK skrev:
Lycon skrev:
StefanK skrev:Det var ellers mit indtryk af Gamo'en var udemærket starter våben, fordi det var relativt kraftigt og præcist.
Fixed it for ya. :blink:
For pokker da :shock:

Jeg så en anden tråd, hvor en begynder stod med valget imellem Diana 21 og 31. Han endte med 21'eren, men er 31'eren et mere seriøst bud. Fra denne hjemmeside, som vidst er ofte brugt herinde, koster den 1600 kroner.
http://www.versandhaus-schneider.de/pro ... s_id/10285

Men anmeldelser siger, at den er noget af en oplevelse at "knække" når man skal lade, fordi den vidst har en speciel vægtfordeling.

- Jeg vil helst købe noget af det rigtige første gang ;)
Hej der,, En ting du skal tænke på, hvis du køber fra Tyskland,, så er det max 7,5 joule, det er ca. lig med 175 m/s
i 4,5 mm... du ryger nok ned på 140-150 m/s i 5,5 mm,, du kan jo så købe en eksportfjeder ved siden af,, 200,- 500,- kr, plus fjeder tjære, håndrens, ect... ( nå ja, du skal jo selv skifte fjeder )..
Smag og behag, men er det nogle få hundrede, det drejer sig om,, ???
Gamo CFX,, jeg har en i 4,5 mm, en Royal,, den har jeg kun været glad for,, fast pibe, et sikkert ladesystem,, ( drejeskål ),, der er kun brug for få kræfter når man lader,,, ( aftrækket, jeg tror at der er lavet ændringer på aftræk, siden jeg købte min,, så den er ikke nem at tale med om, )..
Skæfte på en CFX,, Træ,, så er den så tung, at du kan skyde med den i en skydebænk,, :razz:

Uldhatten
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 197
Tilmeldt: 14. aug 2009, 20:49
Interesser: Fjedervåben
Geografisk sted: Hillerød
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Gamo CFX Royal, et værdigt bud?

Indlæg af Uldhatten » 21. jun 2013, 11:09

Vær ydermere opmærksom på at de 2 nævnte Diana'er har ry for at være noget kantede fra fabrikken og derfor optimalt set bør tunes af en, der ved hvad han gør (læs Longrifles 31 review).

StefanK
Newbie
Newbie
Indlæg: 11
Tilmeldt: 20. jun 2013, 23:09
Interesser: Aut. Dåsevælter
Geografisk sted: Outside US/CA

Re: Gamo CFX Royal, et værdigt bud?

Indlæg af StefanK » 21. jun 2013, 11:14

Uldhatten skrev: Moralen er: brug lidt flere penge på riflen, hvor HW77 med sit flydende stempel ikke er helt så hård ved kikkert som mange andre fjederkanoner. Jeg er glad for Sutters's billige 35 euro 3-12x40 mildot kikkert. Den er lysstærk og er blevet straffet behørigt på diverse kikkertdræbere (som Diana 34, Norica Storm og HW80) uden at bukke under.

Tager du riflen hjem fra Target-Master i Holland har du fuld FAC fjeder fra starten og pris er ca. 2800 kr. inkl. fragt.

Vh Ulrik
Min far har altid opdraget mig med, at når man skal købe noget, skal man opveje hvad man får, hvis man giver noget ekstra. Den tankegang er altid god i alle henseender. :) Nu er jeg stadig virkelig ny i feltet, men kan du forklarer mig forskellen imellem de to modeller der er at finde inde på Target Master. Den ene er:
WEIHRAUCH HW77K - LuchtdrukGeweer - kaliber 4.50mm / .177
WEIHRAUCH HW77K - LuchtdrukGeweer - kaliber 5.50mm / .22

De koster det samme :) Og for at være rigtigt træls, kan jeg få dig til at linke til den kikkert du har påmonteret? Jeg kan ikke finde nogle relevante hints på Sutter i kombination med scope eller kikkert :) Jeg vil gerne have et gevær der bare virker, som ikke kræver så meget vedligehold som der bliver nævnt herover ifm. Diana'en. (Jeg læser lige den artikel du linkede til)

Uldhatten
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 197
Tilmeldt: 14. aug 2009, 20:49
Interesser: Fjedervåben
Geografisk sted: Hillerød
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Gamo CFX Royal, et værdigt bud?

Indlæg af Uldhatten » 21. jun 2013, 11:26

StefanK skrev:
Uldhatten skrev: Moralen er: brug lidt flere penge på riflen, hvor HW77 med sit flydende stempel ikke er helt så hård ved kikkert som mange andre fjederkanoner. Jeg er glad for Sutters's billige 35 euro 3-12x40 mildot kikkert. Den er lysstærk og er blevet straffet behørigt på diverse kikkertdræbere (som Diana 34, Norica Storm og HW80) uden at bukke under.

Tager du riflen hjem fra Target-Master i Holland har du fuld FAC fjeder fra starten og pris er ca. 2800 kr. inkl. fragt.

Vh Ulrik
Min far har altid opdraget mig med, at når man skal købe noget, skal man opveje hvad man får, hvis man giver noget ekstra. Den tankegang er altid god i alle henseender. :) Nu er jeg stadig virkelig ny i feltet, men kan du forklarer mig forskellen imellem de to modeller der er at finde inde på Target Master. Den ene er:
WEIHRAUCH HW77K - LuchtdrukGeweer - kaliber 4.50mm / .177
WEIHRAUCH HW77K - LuchtdrukGeweer - kaliber 5.50mm / .22

De koster det samme :) Og for at være rigtigt træls, kan jeg få dig til at linke til den kikkert du har påmonteret? Jeg kan ikke finde nogle relevante hints på Sutter i kombination med scope eller kikkert :) Jeg vil gerne have et gevær der bare virker, som ikke kræver så meget vedligehold som der bliver nævnt herover ifm. Diana'en. (Jeg læser lige den artikel du linkede til)
Forskellen på de to er kaliber 4.5 vs 5.5. Det er den korte udgave (K) i begge tilfælde. Du kan også få den i den alm. lange udgave. Du skal jo være opmærksom på, at der måske kan være noget knas med at hive en 5.5 hjem med den nye lov.

http://www.sutter-gmbh.de/Rifle-Scopes/ ... :2596.html

http://www.sutter-gmbh.de/Mounts/Mount- ... :1647.html

10 euro i fragt fra Sutter samlet.

StefanK
Newbie
Newbie
Indlæg: 11
Tilmeldt: 20. jun 2013, 23:09
Interesser: Aut. Dåsevælter
Geografisk sted: Outside US/CA

Re: Gamo CFX Royal, et værdigt bud?

Indlæg af StefanK » 21. jun 2013, 11:31

Ej, det var sq pinligt. Havde ikke set der stod 5,5mm :wall: Læste 4,5 på begge.

Det du ville anbefale, er at købe denne:
HW77K
http://www.target-master.nl/product_inf ... s_id=20553
eller
HW77
http://www.target-master.nl/product_inf ... s_id=20553

Altså, kort eller lang:) Vil den lange ikke sørge for bedre præcision?Evt. mere lyddæmpning da det også har en hvis relevans :)

kombineret med det scope mount og scope du linkede til.

Det runder 3000 kroner, og så står jeg med det i hænderne.

Det er 700 kroner over budgettet, men jeg kan fornemme på dig, at det er det værd. Også samtlige anmeldelser jeg læser omkring HW77 roser dens præcision.

Brugeravatar
BentxBetjent
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3734
Tilmeldt: 22. mar 2012, 23:24
Interesser: Rifler, airguns
Geografisk sted: Udenfor Horsens
Has thanked: 644 times
Been thanked: 658 times

Re: Gamo CFX Royal, et værdigt bud?

Indlæg af BentxBetjent » 21. jun 2013, 11:58

Hvis du har tænkt dig at jage/regulere med den... så skal det være 5.5mm. Og minimum V0 på 200m/s. (fabrikstal)
Når statsmænd tyr til vold, er det menneskeheden der lider.
( ͡° ͜ʖ ͡°)


Det tager kun 2 minutter ..........

Uldhatten
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 197
Tilmeldt: 14. aug 2009, 20:49
Interesser: Fjedervåben
Geografisk sted: Hillerød
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Gamo CFX Royal, et værdigt bud?

Indlæg af Uldhatten » 21. jun 2013, 12:00

Det vil være 700 kr. godt givet ud. Så kan du jo altid spare sammen til mere forkromet optik, hvis du skønner det nødvendigt.

Jeg er selv en stor mand på små 2m og har derfor altid sværget til den lange model. Nu har det så maget sig sådan, at jeg nu har match udgaven, som er den korte model, i det et agtværdigt forummedlem havde dette til salg. Jeg må med skam meddele, at jeg foretrækker den korte model (det er det med holdninger og standpunkter :biggrin: ).

Som jeg lige ser det, har du byttet rundt på de 2 links (baseret på løbslængderne).

Husk i øvrigt at spørge Target-Master om de har den på lager eller om der er leveringstid. De kan være bissede med leveringstider.

Vh Ulrik

StefanK
Newbie
Newbie
Indlæg: 11
Tilmeldt: 20. jun 2013, 23:09
Interesser: Aut. Dåsevælter
Geografisk sted: Outside US/CA

Re: Gamo CFX Royal, et værdigt bud?

Indlæg af StefanK » 21. jun 2013, 12:09

- Så må min far selv skyde de krager og jeg holder mig til materielle ting :)

- jeg er selv 1.92 så hvis den korte (K) passer til dig, gør den det helt sikkert også til mig. Jeg kontakter dem senere og hører dem ad:) passer "Mounted" til en x16 fra sutter eller bliver den for voldsom + ekstra vægt :)

Brugeravatar
Rower
Newbie
Newbie
Indlæg: 3
Tilmeldt: 14. nov 2012, 21:43
Interesser: Jagt, Våbenteknik
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 4 times

Re: Gamo CFX Royal, et værdigt bud?

Indlæg af Rower » 21. jun 2013, 12:10

Hej
Jeg har et CFX Royal i 5,5 (som sikkert aldrig kommer ud af skabet igen nu jeg ikke må skyde i haven...) Men det har skudt ganske fint og det har skudt mange skud. Det er også ganske pænt lavet specielt skæftet er jeg glad for, der sidder et flot stykke træ på mit.

Uldhatten
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 197
Tilmeldt: 14. aug 2009, 20:49
Interesser: Fjedervåben
Geografisk sted: Hillerød
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Gamo CFX Royal, et værdigt bud?

Indlæg af Uldhatten » 21. jun 2013, 13:01

StefanK skrev:- Så må min far selv skyde de krager og jeg holder mig til materielle ting :)

- jeg er selv 1.92 så hvis den korte (K) passer til dig, gør den det helt sikkert også til mig. Jeg kontakter dem senere og hører dem ad:) passer "Mounted" til en x16 fra sutter eller bliver den for voldsom + ekstra vægt :)
Du vil fint kunne få glæde af både den korte og den lange, så det er lidt et religionsspørgsmål. Synes selv at K udgave er bedre balanceret.

Det nævnte Mount passer til 1" rør (2.54). Vil gætte på at deres 16x er 30mm rør, men ikke sikker. De har masser af valgmuligheder til 30mm rør også.

I øvrigt er man jo uskyldig, hvis en kragefugl flyver ind foran skiven i skudøjeblikket :biggrin:

StefanK
Newbie
Newbie
Indlæg: 11
Tilmeldt: 20. jun 2013, 23:09
Interesser: Aut. Dåsevælter
Geografisk sted: Outside US/CA

Re: Gamo CFX Royal, et værdigt bud?

Indlæg af StefanK » 21. jun 2013, 13:41

Jeg tror jeg holder mig til K, fordi den er mere handy end den lange. Og den kikkert du foreslog :) så ved jeg det passer sammen :) Researcher lige lidt yderligere for at være helt sikker. Men for pokker, tak for alt input i den her tråd!:)

Uldhatten
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 197
Tilmeldt: 14. aug 2009, 20:49
Interesser: Fjedervåben
Geografisk sted: Hillerød
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Gamo CFX Royal, et værdigt bud?

Indlæg af Uldhatten » 21. jun 2013, 13:50

Det er jo ikke en verdensklassekikkert, men jeg tvivler på, at du bliver skuffet til en start. Husk så i øvrigt også, at hagl også er en videnskab. H & N Field Target Trophy går rigtig fint i 77'eren (de købes hos Sonos.dk). Alternativt har Schneider Stoeger X-Field, der er FTT under andet navn (til det halve). God weekend med Dankortet og vh Ulrik :razz:

StefanK
Newbie
Newbie
Indlæg: 11
Tilmeldt: 20. jun 2013, 23:09
Interesser: Aut. Dåsevælter
Geografisk sted: Outside US/CA

Re: Gamo CFX Royal, et værdigt bud?

Indlæg af StefanK » 24. jun 2013, 14:55

Der er mellem 4-6 ugers leveringstid på Hw77k fra target-master.nl. Det er fint nok, men de holder lidt igen med at svare på, hvad de gør ifbm reklamationer. Nogle erfaringer derindefra target Master ?:)

Uldhatten
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 197
Tilmeldt: 14. aug 2009, 20:49
Interesser: Fjedervåben
Geografisk sted: Hillerød
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Gamo CFX Royal, et værdigt bud?

Indlæg af Uldhatten » 26. jun 2013, 08:36

Jeg har lige modtaget min HW50s flot emballeret og i prima stand. Jeg har intet at klage over, men aner ikke hvordan de stiller sig ved reklamationer (MEN, de er jo hollændere - verdens mest nærige folkefærd :fun: ). Ellers må du jo slippe 700 kr. mere inkl. fragt, og købe den herhjemme.

Brugeravatar
Boerge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1400
Tilmeldt: 12. feb 2011, 20:30
Interesser: haglgevær, riffel, ammunition
Geografisk sted: østjylland
Has thanked: 213 times
Been thanked: 470 times

Re: Gamo CFX Royal, et værdigt bud?

Indlæg af Boerge » 26. jun 2013, 09:50

Loven siger minimum 5,5 mm til omtalte vildtarter. Men - som den stående vittighed på et af politiets våbenkontorer: "Jagtloven - nej den gælder ikke for Djursland og visse dele af Midtjylland".
Nå - spøg til side. Noget er lov - noget andet er praksis. Hvis en givet model i 5,5 mm har en udgangshastighed på 200 m/sek, så vil samme model i 4,5 mm jo nok være tæt på 300 m/sek. Og rent faktisk efter min mening mere velegnet til råger og krager m.v.
Andre interesser:
Frimærkesamling, astronomi og dyremishandling!!

Besvar