Sindsyg fejlvurdering på Lauritz.com

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Besvar
Brugeravatar
CIS
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 797
Tilmeldt: 19. jul 2011, 21:10
Interesser: Våben, film, teknik og viden
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 79 times
Been thanked: 208 times

Sindsyg fejlvurdering på Lauritz.com

Indlæg af CIS » 1. jun 2013, 02:19

Jeg undrer mig til stadighed over lauritz.com´s vurderinger..

Se deres vurdering af 5 stk Kina luftrifler af den totalt ubruglige slags, den type man kan købe på alle markeder til kr 100,-eller derunder pr stk. som regel inc. en ubrugelig plastikkikkert ...

Prøv selv at tjekke deres vurdering ud, den er så langt ved siden af, at det skriger til himlen :wall:

Luftgevær, Tritan, model nr. B2-4 (5)
Varenummer: 3010121

http://www.lauritz.com/da/auktion/luftg ... /i3010121/
Bare en god gerning er bedre en et helt livs bønner....

Brugeravatar
TheMuel
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 34
Tilmeldt: 18. okt 2012, 05:48
Interesser: Buer, knive, friluftsliv.
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Sindsyg fejlvurdering på Lauritz.com

Indlæg af TheMuel » 1. jun 2013, 06:49

He he, Den sidste idiot bliver aldrig født... :grimasse:

Uldsok
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1029
Tilmeldt: 21. jan 2013, 13:18
Interesser: Genladning, skydning, fiskeri
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 28 times
Been thanked: 52 times

Re: Sindsyg fejlvurdering på Lauritz.com

Indlæg af Uldsok » 1. jun 2013, 10:12

De glemmer samtidig at nævne de kræver jagttegn, men det er nok for at få prisen op.
Måske skulle man byde, det kunne være oplagt at bruge dem som "omgangsbøsser", her 1.juni 2013 :giggle:

Slettet bruger

Re: Sindsyg fejlvurdering på Lauritz.com

Indlæg af Slettet bruger » 1. jun 2013, 17:47

CIS skrev:Jeg undrer mig til stadighed over lauritz.com´s vurderinger..

Se deres vurdering af 5 stk Kina luftrifler af den totalt ubruglige slags, den type man kan købe på alle markeder til kr 100,-eller derunder pr stk. som regel inc. en ubrugelig plastikkikkert ...

Prøv selv at tjekke deres vurdering ud, den er så langt ved siden af, at det skriger til himlen :wall:

Luftgevær, Tritan, model nr. B2-4 (5)
Varenummer: 3010121

http://www.lauritz.com/da/auktion/luftg ... /i3010121/
Jammen, verden er sku da, af lave,, tjek På Lauritz.dum..
Men det er sku da rart at de sætter prisen for højt,, jeg skulle have vurderet nogle Georg jensen Sølvsker ,,
Jeg fik at vide at det var sølvpris, jeg solgte dem til 10 gange sølvpris,, .. :rolf: Til en privat samler.. :rolf:

EMD
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 279
Tilmeldt: 20. jan 2008, 15:36
Interesser: Jagt og natur.
Geografisk sted: Tórshavn.
Has thanked: 7 times
Been thanked: 30 times

Re: Sindsyg fejlvurdering på Lauritz.com

Indlæg af EMD » 1. jun 2013, 20:51

De er da helt klart vurdert for højt, men ikke sindsygt for højt. De står typisk til 249 kr på internetsider. Hvad man kan købe dem til på f.eks. Hjallerup Marked, er en anden sag. Så den rette vurderingspris burde være 1245 kr. istedet for 1800 kr.
Men lad nu Laurits.com ligge. Den kritik fører ikke til andet end forhøjet blodtryk hos dem, som lader sig blive irrereret. Der er 1000 andre forretninger, som også tager ågerpris, og idag skal man altid undersøge markedet, inden man køber noget. Mærkelig nok er der stadig godtroende folk, som tror på en butiksindehaver/ sælger tager mindst muligt for en vare. Selvfølgelig vil han tjene mest mulig på kunden, det er jo hans levebrød.

Brugeravatar
BackpackM
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 465
Tilmeldt: 10. nov 2007, 15:42
Interesser: Løb, HF-radio, min familie
Geografisk sted: Hillerød
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times

Re: Sindsyg fejlvurdering på Lauritz.com

Indlæg af BackpackM » 1. jun 2013, 22:26

Bliver helt nostalgisk..... :cry:

Kan genkende åbnemekanismen til løbet og det ligner efter min bedste hukommelse min første luftriffel - købt i en fiske- og udendørsforretning i Hillerød for 200 kroner tilbage i 2007......

Tja... det er utroligt at Lauritz kan vurdere dem til mere end et par hundrede kroner stykket!

Mvh Michael

Tikka T3 Lite 6,5x55, S&L Superdome44
Krico 22LR semi
Husqvarna 300 o/u
Air Arms TX200 (LR edition)
HW97kt (LR edition, MK II)

Brugeravatar
CIS
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 797
Tilmeldt: 19. jul 2011, 21:10
Interesser: Våben, film, teknik og viden
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 79 times
Been thanked: 208 times

Re: Sindsyg fejlvurdering på Lauritz.com

Indlæg af CIS » 3. jun 2013, 08:16

EMD skrev:De er da helt klart vurdert for højt, men ikke sindsygt for højt. De står typisk til 249 kr på internetsider. Hvad man kan købe dem til på f.eks. Hjallerup Marked, er en anden sag. Så den rette vurderingspris burde være 1245 kr. istedet for 1800 kr.
Men lad nu Laurits.com ligge. Den kritik fører ikke til andet end forhøjet blodtryk hos dem, som lader sig blive irrereret. Der er 1000 andre forretninger, som også tager ågerpris, og idag skal man altid undersøge markedet, inden man køber noget. Mærkelig nok er der stadig godtroende folk, som tror på en butiksindehaver/ sælger tager mindst muligt for en vare. Selvfølgelig vil han tjene mest mulig på kunden, det er jo hans levebrød.
Med al respect, du ved godt, at NVF-forrumet, bla. er et diskussion-forum, og medlemmerne derfor har ret, til at diskutere det vi ønsker, bare vi overholder de retningslinier, der gælder herinde, og det også, selv en eller flere af medlemmerne herinde, ikke bryder sig om et eller andet givet emne, eller finder det direkte ulødigt...
Bare en god gerning er bedre en et helt livs bønner....

EMD
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 279
Tilmeldt: 20. jan 2008, 15:36
Interesser: Jagt og natur.
Geografisk sted: Tórshavn.
Has thanked: 7 times
Been thanked: 30 times

Re: Sindsyg fejlvurdering på Lauritz.com

Indlæg af EMD » 3. jun 2013, 13:59

CIS skrev:
EMD skrev:De er da helt klart vurdert for højt, men ikke sindsygt for højt. De står typisk til 249 kr på internetsider. Hvad man kan købe dem til på f.eks. Hjallerup Marked, er en anden sag. Så den rette vurderingspris burde være 1245 kr. istedet for 1800 kr.
Men lad nu Laurits.com ligge. Den kritik fører ikke til andet end forhøjet blodtryk hos dem, som lader sig blive irrereret. Der er 1000 andre forretninger, som også tager ågerpris, og idag skal man altid undersøge markedet, inden man køber noget. Mærkelig nok er der stadig godtroende folk, som tror på en butiksindehaver/ sælger tager mindst muligt for en vare. Selvfølgelig vil han tjene mest mulig på kunden, det er jo hans levebrød.
Med al respect, du ved godt, at NVF-forrumet, bla. er et diskussion-forum, og medlemmerne derfor har ret, til at diskutere det vi ønsker, bare vi overholder de retningslinier, der gælder herinde, og det også, selv en eller flere af medlemmerne herinde, ikke bryder sig om et eller andet givet emne, eller finder det direkte ulødigt...
undskyld!, så trækker jeg de sidste 3 linjer tilbage af min tekst tilbage.

Brugeravatar
CIS
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 797
Tilmeldt: 19. jul 2011, 21:10
Interesser: Våben, film, teknik og viden
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 79 times
Been thanked: 208 times

Re: Sindsyg fejlvurdering på Lauritz.com

Indlæg af CIS » 4. jun 2013, 12:49

EMD skrev:
CIS skrev:
EMD skrev:De er da helt klart vurdert for højt, men ikke sindsygt for højt. De står typisk til 249 kr på internetsider. Hvad man kan købe dem til på f.eks. Hjallerup Marked, er en anden sag. Så den rette vurderingspris burde være 1245 kr. istedet for 1800 kr.
Men lad nu Laurits.com ligge. Den kritik fører ikke til andet end forhøjet blodtryk hos dem, som lader sig blive irrereret. Der er 1000 andre forretninger, som også tager ågerpris, og idag skal man altid undersøge markedet, inden man køber noget. Mærkelig nok er der stadig godtroende folk, som tror på en butiksindehaver/ sælger tager mindst muligt for en vare. Selvfølgelig vil han tjene mest mulig på kunden, det er jo hans levebrød.
Med al respect, du ved godt, at NVF-forrumet, bla. er et diskussion-forum, og medlemmerne derfor har ret, til at diskutere det vi ønsker, bare vi overholder de retningslinier, der gælder herinde, og det også, selv en eller flere af medlemmerne herinde, ikke bryder sig om et eller andet givet emne, eller finder det direkte ulødigt...
undskyld!, så trækker jeg de sidste 3 linjer tilbage af min tekst tilbage.
:Hug: Du behøver ikke at trække noget som helst tilbage, dit indlæg er lige så velkommen som alle andre, jeg valgte blot at kommentere det, da jeg blot ville gøre opmærksom på, at vi jo diskuterer ret bredt herinde, og er rigtigt gode, syntes jeg, til at give hinanden plads, uanset hvad vi vælger at skrive om.
Bare en god gerning er bedre en et helt livs bønner....

Uldhatten
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 197
Tilmeldt: 14. aug 2009, 20:49
Interesser: Fjedervåben
Geografisk sted: Hillerød
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Sindsyg fejlvurdering på Lauritz.com

Indlæg af Uldhatten » 4. jun 2013, 14:36

Jeg giver CIS fuldstændig ret. Lauritz virker ikke synderligt kompetente i deres vurderinger. De har netop vurderet mit Omega guldlommeur fra 1916 til 3000 kr. hvor Bruun Rasmussen vurderer det til 5000 kr. som realistisk hammerslagspris, og måske 6000 kr. med lidt held i sprøjten.

Onkel_P
Newbie
Newbie
Indlæg: 1
Tilmeldt: 12. jun 2013, 19:13
Interesser: jagt
Geografisk sted: østjylland

Re: Sindsyg fejlvurdering på Lauritz.com

Indlæg af Onkel_P » 12. jun 2013, 19:20

Overvurderet eller ej....
Er der nogen herinde der har erfaring med selve luftgeværet ... ??

Er det da komplet ubrugelige ?

Uldsok
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1029
Tilmeldt: 21. jan 2013, 13:18
Interesser: Genladning, skydning, fiskeri
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 28 times
Been thanked: 52 times

Re: Sindsyg fejlvurdering på Lauritz.com

Indlæg af Uldsok » 14. jun 2013, 15:21

Onkel_P skrev:
Er det da komplet ubrugelige ?
Ja, de er komplet ubrugelige i DK fordi:

1. Har du ikke jagttegn må du ikke længere købe og anvende luftvåben større end 4,5mm
2. Har du jagttegn må du godt købe og eje luftvåben større end 4,5mm, men du må ikke bruge det pågældende våben til jagt, da mundingshastigheden på de opgivne 135m/s ligger under de påkrævede 200 m/s der er minimumskravet til jagt med luftvåben i DK

Har du jagttegn må du altså købe våbnet, men det eneste du kan gøre med det er, at stille det til permanent langtidsparkering i dit godkendte skafor blå våbenskab, hvorfor værdien af de omtalte våben er betydeligt tættere på 0 kr. end den optimistiske vurdering på de 1800 kr.

Brugeravatar
Keldda
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1448
Tilmeldt: 23. okt 2010, 22:57
Interesser: gamle Luftvåben/våben
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 32 times
Been thanked: 50 times

Re: Sindsyg fejlvurdering på Lauritz.com

Indlæg af Keldda » 14. jun 2013, 17:13

Onkel_P skrev:Overvurderet eller ej....
Er der nogen herinde der har erfaring med selve luftgeværet ... ??

Er det da komplet ubrugelige ?
Jaja , og det kan du da også få , jeg har 2-3 stykker stående , dem må du få hvis du henter dem og kan vise jagttegn , hvis ikke , skruer jeg løbet af og afleverer dem til frit lejde policen , resten beholder jeg bare for sjov , piletræs skæftene brænder fint , skruer og fjedre kan man få brug for , jeg har godt nok jagttegn men ingen grund til at beholde skramlet.
står man i lort til halsen skal man holde munden lukket

Brugeravatar
CIS
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 797
Tilmeldt: 19. jul 2011, 21:10
Interesser: Våben, film, teknik og viden
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 79 times
Been thanked: 208 times

Re: Sindsyg fejlvurdering på Lauritz.com

Indlæg af CIS » 14. jun 2013, 20:11

Onkel_P skrev:Overvurderet eller ej....
Er der nogen herinde der har erfaring med selve luftgeværet ... ??

Er det da komplet ubrugelige ?
Ja. De var og er ubruglige til det de er beregnet at skulle bruge til ...

Aftrækket er som at trække en skrue ud af et stykke træ, umulig at dosere, og så stram, at sigtet flytter sig, når man skal trykke på aftrækkeren...

Og kvalliteten af af resten af riflen, er lige så skrækkelig..

Man kan købe gode Kinesiske luftrifler, feks. AR modellerne, som AR 1000 og AR 3000 er fantastiske til prisen.
Bare en god gerning er bedre en et helt livs bønner....

Besvar