Gravøl.. Stå sammen... skål..

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Besvar
Slettet bruger

Gravøl.. Stå sammen... skål..

Indlæg af Slettet bruger » 31. maj 2013, 18:46

Hej allesammen, kl: 23:59 der åbner jeg en pils, kaster den ned i kråsen, ,, når jeg har fået vejeret igen, så spytter jeg eder og forbandelser ud....
:mad: :mad: :mad: :mad: :mad:
Er der nogle som har lyst til at gøre det samme,,,
så velkommen i klubben,,,,,,..
Fanden tage en vis mand...... :razz: :alcohol:
Kan i have det godt alle lidelsesfæller.... :asswipe: JM.

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: Gravøl.. Stå sammen... skål..

Indlæg af Sort » 31. maj 2013, 20:14

1 juni 2013, aldrig glemt aldrig tilgivet.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Yankie7
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 197
Tilmeldt: 20. okt 2010, 15:42
Interesser: luftgevær/PCP/skydevåben
Geografisk sted: holstebro
Been thanked: 10 times

Re: Gravøl.. Stå sammen... skål..

Indlæg af Yankie7 » 31. maj 2013, 20:56

:NVFrules: :razz:

Uldsok
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1029
Tilmeldt: 21. jan 2013, 13:18
Interesser: Genladning, skydning, fiskeri
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 28 times
Been thanked: 52 times

Re: Gravøl.. Stå sammen... skål..

Indlæg af Uldsok » 31. maj 2013, 20:59

Det er desværre ikke kun JM der er noget galt med, de fleste politikere er højtuddannede skrivebords akademikere, der ikke har praktisk erfaring med noget som helst, mange af dem har aldrig haft et arbejde, eller har været uden for byen og så skal det gå galt.
Denne ændring er bare en dråbe i havet, politikernes dagsorden ligger lysår fra resten af befolkningens ønsker, det kan være holdningen til EU, indvandrerbande problematikken og nu altså de voldsomt farlige luftvåben. Alle beslutninger træffes ud fra ”hvad kan jeg som politiker få ud af dette”, eller ”i hvilken bog fra universitetet kan jeg mon læse mig frem til hvad jeg skal gøre i denne situation”. :puke: :puke: :puke:

Gixxer3000
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 315
Tilmeldt: 1. aug 2005, 09:03
Interesser: Luftvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 37 times

Re: Gravøl.. Stå sammen... skål..

Indlæg af Gixxer3000 » 31. maj 2013, 22:02

Og kl 00.01 så får den lige et par :tmg: som tak for lort. Og sikkert osse i fremtiden.

Fanastril
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 216
Tilmeldt: 30. jan 2013, 17:59
Interesser: plinking
Geografisk sted: Øresund
Has thanked: 16 times
Been thanked: 21 times

Re: Gravøl.. Stå sammen... skål..

Indlæg af Fanastril » 31. maj 2013, 23:19

Dego skrev: de fleste politikere er højtuddannede skrivebords akademikere, der ikke har praktisk erfaring med noget som helst, [...]”i hvilken bog fra universitetet kan jeg mon læse mig frem til hvad jeg skal gøre i denne situation”.
Lad nu vær, at give akademia skyld for politisk oportunisme. Disse ministre har typisk IKKE højere universitetsuddannelse; måske har de erhvervet den fine grad, bachelor (bortset fra, i Tyskland, hvor de snyder sig til PhD).

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: Gravøl.. Stå sammen... skål..

Indlæg af Sort » 31. maj 2013, 23:35

Fanastril skrev:]Lad nu vær, at give akademia skyld for politisk oportunisme. Disse ministre har typisk IKKE højere universitetsuddannelse; måske har de erhvervet den fine grad, bachelor (bortset fra, i Tyskland, hvor de snyder sig til PhD).
I sidste ende kan man have alle de papirer man vil og stadig være total idiot. Problemet er nok nærmere at vi andre faktisk stemmer på de politikere vi bliver budt.

Hvis der var stemmer i fornuft af en art, ville vi se mere af det.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Kalthoff
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 8. jan 2012, 22:48
Interesser: jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 3318 times
Been thanked: 413 times

Re: Gravøl.. Stå sammen... skål..

Indlæg af Kalthoff » 1. jun 2013, 00:19

Pneumaten skrev:Hej allesammen, kl: 23:59 der åbner jeg en pils, kaster den ned i kråsen, ,, når jeg har fået vejeret igen, så spytter jeg eder og forbandelser ud....
:mad: :mad: :mad: :mad: :mad:
Er der nogle som har lyst til at gøre det samme,,,
så velkommen i klubben,,,,,,..
Fanden tage en vis mand...... :razz: :alcohol:
Kan i have det godt alle lidelsesfæller.... :asswipe: JM.
Gravøllet for mit vedkommende blev en BB Viking IPA fra Bryghuset Braunstein :alcohol: Skal man drikke bør det gøres ordentlig med gode kvalitets produkter.

:mad: Bødskov Banden :puke:

Kalthoff
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 8. jan 2012, 22:48
Interesser: jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 3318 times
Been thanked: 413 times

Re: Gravøl.. Stå sammen... skål..

Indlæg af Kalthoff » 1. jun 2013, 00:20

Fanastril skrev:
Dego skrev: de fleste politikere er højtuddannede skrivebords akademikere, der ikke har praktisk erfaring med noget som helst, [...]”i hvilken bog fra universitetet kan jeg mon læse mig frem til hvad jeg skal gøre i denne situation”.
Lad nu vær, at give akademia skyld for politisk oportunisme. Disse ministre har typisk IKKE højere universitetsuddannelse; måske har de erhvervet den fine grad, bachelor (bortset fra, i Tyskland, hvor de snyder sig til PhD).
Det tyske sprog rummer den vidunderlige glose "Akademiker Dunkel".

Uldsok
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1029
Tilmeldt: 21. jan 2013, 13:18
Interesser: Genladning, skydning, fiskeri
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 28 times
Been thanked: 52 times

Re: Gravøl.. Stå sammen... skål..

Indlæg af Uldsok » 1. jun 2013, 01:10

Ifølge diverse kilder består folketinget af næsten 60 % politikere med lange videregående uddannelser, hvoraf en stor del samtidig ikke har nogen særlig erhvervsmæssig erfaring, det er sgu da problematisk!

Så i øvrigt et par sekunder af et klip i tv den anden dag med Kristian Thulesen Dahl fra Dansk Folkeparti, hvor man så han spillede fodbold og sad og fik en bajer med gutterne i omklædningsrummet. Det er sgu da sådan nogle typer der mangler i folketinget, altså politikere der lever som ganske almindelige mennesker ved siden af, de har en hobby og kommer ud og bliver påvirket af det der foregår i det virkelige liv, udenfor murene på Christiansborg.

Brugeravatar
37Webbing
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 246
Tilmeldt: 25. maj 2010, 00:14
Interesser: Samler / Militærhistorie
Geografisk sted: Vestsjælland
Has thanked: 42 times
Been thanked: 41 times

Re: Gravøl.. Stå sammen... skål..

Indlæg af 37Webbing » 1. jun 2013, 01:25

Dego skrev:....højtuddannede skrivebords akademikere, der ikke har praktisk erfaring med noget som helst, mange af dem har aldrig haft et arbejde, eller har været uden for byen og så skal det gå galt...

Praktisk erfaring med hvad? Praktisk erfaring med akademisk arbejde...?
Det håber jeg da jeg har, ellers ville jeg da være en sørgelig akademiker :razz:

En politiker der var utroligt inkompetent, var da Anker Jørgensen, og han var ikke akademiker. Han klarede da elegant at køre landet i sænk.

Det er ikke os alle sammen der har hovedet så dybt begravet i r*ven som Bødskov og co.'

God weekend og lad os håbe den her lov bliver et kortvarigt sort kapitel i Danmarkshistorien. :razz:
Sammen med de andre makværkslove.

Brugeravatar
Leadbyte
This member is
This member is
Indlæg: 423
Tilmeldt: 6. apr 2005, 15:35
Interesser: Sortkrudt, Nimbus,
Geografisk sted: København
Has thanked: 29 times
Been thanked: 11 times

Re: Gravøl.. Stå sammen... skål..

Indlæg af Leadbyte » 1. jun 2013, 13:35

Sort skrev:Hvis der var stemmer i fornuft af en art, ville vi se mere af det.
Hvis jeg ser dit navn på stemmesedlen, så får du mindst 1 stemme :blink:

men det er du jo nok for fornuftig til :razz:
Murphy var optimist.

Brugeravatar
The Yeti
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 21. jun 2005, 22:36
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Malmø
Has thanked: 60 times
Been thanked: 140 times

Re: Gravøl.. Stå sammen... skål..

Indlæg af The Yeti » 1. jun 2013, 13:45

Dego skrev:Ifølge diverse kilder består folketinget af næsten 60 % politikere med lange videregående uddannelser, hvoraf en stor del samtidig ikke har nogen særlig erhvervsmæssig erfaring, det er sgu da problematisk!

Så i øvrigt et par sekunder af et klip i tv den anden dag med Kristian Thulesen Dahl fra Dansk Folkeparti, hvor man så han spillede fodbold og sad og fik en bajer med gutterne i omklædningsrummet. Det er sgu da sådan nogle typer der mangler i folketinget, altså politikere der lever som ganske almindelige mennesker ved siden af, de har en hobby og kommer ud og bliver påvirket af det der foregår i det virkelige liv, udenfor murene på Christiansborg.
Nu er han vel Cand merc jur uden praktisk erfaring...

For mit vedkommende så er jeg fløjtende ligeglad med politikernes baggrund jeg er sådanset kun interesseret i om de er dygtige og står for en fornuftig politik. Jeg bliver ikke gladere af at det er en der har været VVSer i 20 år der går mit liv surt med åndsvage regler ifht hvis det var en PhD dit eller dat der stod bag.





The Yeti



Sent from my iPhone using Tapatalk

LK
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 318
Tilmeldt: 10. aug 2006, 07:51
Interesser: Sjov teknik.
Geografisk sted: Århus
Been thanked: 11 times

Re: Gravøl.. Stå sammen... skål..

Indlæg af LK » 1. jun 2013, 15:46

Hm, ja, sådan en som rørsmeden Carsten Hansen (S) har da sikkert masser af praktisk erfaring, og er jo helt klart ikke akademiker, men er derimod et brovtende tågehorn, der ikke har taget ét eneste fornuftigt politisk initiativ i sin ministertid.

Sådan nogen typer som ham trænger vi da ikke til alt for mange af på borgen efter min mening.

Mvh
Lars

Slettet bruger

Re: Gravøl.. Stå sammen... skål..

Indlæg af Slettet bruger » 1. jun 2013, 16:40

37Webbing skrev:
Dego skrev:....højtuddannede skrivebords akademikere, der ikke har praktisk erfaring med noget som helst, mange af dem har aldrig haft et arbejde, eller har været uden for byen og så skal det gå galt...

Praktisk erfaring med hvad? Praktisk erfaring med akademisk arbejde...?
Det håber jeg da jeg har, ellers ville jeg da være en sørgelig akademiker :razz:

En politiker der var utroligt inkompetent, var da Anker Jørgensen, og han var ikke akademiker. Han klarede da elegant at køre landet i sænk.

Det er ikke os alle sammen der har hovedet så dybt begravet i r*ven som Bødskov og co.'

God weekend og lad os håbe den her lov bliver et kortvarigt sort kapitel i Danmarkshistorien. :razz:
Sammen med de andre makværkslove.
:goodpost: .. Jeg har trykket en forsvarsminister i hånden,, han havde en baggrund som konstabel,,
det havde jeg det godt med,,, jeg tror, at skulle jeg give hånd, til en eller snydedum akademiker, som vil kloge i hvordan landets forsvar, skal køres, uden nogen form for faglig, baggrund,,, så er jeg bange for at min str, 12, hånd, ville gøre noget, som håndens ejer ville blive straffet for... :???:
Når man snakker stat/etat,, . Politichefen, er jo ikke bare en der lige kommer, med en fin karakterbog, fino, du bliver lige boss, for det Danske politi,, Forsvarschefen, han kommer ikke med et merit, jeg har læst om krig,, jeg har været i hjemmeværnet,, jeg har skudt med et 5,5 mm luftgevær.. ok, så får du får lige 4 store stjerner på skulderne,,,..Det er vigtige job,, det kræver at man ved, hvad, fanden, der sker, hvad, fanden man snakker om, årevis af erfaring,,, ...
Det er vigtige funktioner i et samfund som det vi har i Danmark,,.
Den vigtigste, Funktion,, (Folketinget ), det er fyldt med folk,som, ( her, er der plads til at folk selv kan skrive ))( he he, man må ikke skrive skvadderhoveder ..)
Men stadig, vi lever i et Demokrati, ( Læste de sidste meningsmålinger,, efter næste valg, vi vil stadig have et demokrati,, men der vil ikke stå social, foran,,)... :oops:
Beklager hvis mine menings udbrud støder nogle..... :freak:

Slettet bruger

Re: Gravøl.. Stå sammen... skål..

Indlæg af Slettet bruger » 1. jun 2013, 16:49

Kalthoff skrev:
Pneumaten skrev:Hej allesammen, kl: 23:59 der åbner jeg en pils, kaster den ned i kråsen, ,, når jeg har fået vejeret igen, så spytter jeg eder og forbandelser ud....
:mad: :mad: :mad: :mad: :mad:
Er der nogle som har lyst til at gøre det samme,,,
så velkommen i klubben,,,,,,..
Fanden tage en vis mand...... :razz: :alcohol:
Kan i have det godt alle lidelsesfæller.... :asswipe: JM.
Gravøllet for mit vedkommende blev en BB Viking IPA fra Bryghuset Braunstein :alcohol: Skal man drikke bør det gøres ordentlig med gode kvalitets produkter.

:mad: Bødskov Banden :puke:
Tøsenjunge,, en 24 grader varm Grambrinus, så sover man så godt,, :razz:

Uldsok
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1029
Tilmeldt: 21. jan 2013, 13:18
Interesser: Genladning, skydning, fiskeri
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 28 times
Been thanked: 52 times

Re: Gravøl.. Stå sammen... skål..

Indlæg af Uldsok » 1. jun 2013, 19:57

Jeg er selvfølgelig ikke fortaler for et folketing bestående af rørsmede og murerlærlinge, jeg er dybest set som de fleste blot interesseret i, at landet ledes demokratisk, retfærdigt og på ærlig vis. Jeg er bestemt heller ikke modstander af høje uddannelser, det er jo en del af det vi skal klare os med i dette land, men på mig virker det som om de folkevalgte politikere distancerer sig mere og mere fra den menige dansker og samtidig har jeg et behov for at give mig selv en forklaring på, hvorfor dette sker.

Folketinget er i dag uddannelsesmæssigt slet ikke repræsentanter for befolkningen og at der vedtages flere og flere tåbelige lovændringer er de fleste enige i, jeg vælger så for egen regning at sammenkæde dette med det faktum, at de folkevalgte oftere og oftere, ikke har en reel erhvervsmæssig erfaring fra fx det private arbejdsmarked, et arbejdsmarked som ellers er det der driver landet og betaler de voldsomme offentlige udgifter vi har.

Med praktisk erfaring mener jeg altså, at man har været ude og arbejde i det virkelige liv i en årrække og ikke er gået direkte fra uddannelsessystemet og ind på Christiansborg.

LK
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 318
Tilmeldt: 10. aug 2006, 07:51
Interesser: Sjov teknik.
Geografisk sted: Århus
Been thanked: 11 times

Re: Gravøl.. Stå sammen... skål..

Indlæg af LK » 1. jun 2013, 21:10

Dego - vi kan hurtigt blive enige om, at der er alt for mange skolelærere derinde :razz: :fun:

- og den med Carsten Hansen var heller ikke helt fair...

Mvh
Lars

Brugeravatar
Natuglen
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 365
Tilmeldt: 6. maj 2012, 18:09
Interesser: Naturen
Geografisk sted: >Fyn<
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Gravøl.. Stå sammen... skål..

Indlæg af Natuglen » 1. jun 2013, 21:22

Tjaa far,mor.søn,datter, det lugter sku lidt af indavl.

Uldsok
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1029
Tilmeldt: 21. jan 2013, 13:18
Interesser: Genladning, skydning, fiskeri
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 28 times
Been thanked: 52 times

Re: Gravøl.. Stå sammen... skål..

Indlæg af Uldsok » 1. jun 2013, 21:27

LK skrev:Dego - vi kan hurtigt blive enige om, at der er alt for mange skolelærere derinde :razz: :fun:

- og den med Carsten Hansen var heller ikke helt fair...

Mvh
Lars
Fåck det, lad os gå ud og skide skyde i haven :razz:

Brugeravatar
C-SB
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1103
Tilmeldt: 20. nov 2008, 18:24
Interesser: Luftgevær skydning
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 55 times
Been thanked: 38 times
Kontakt:

Re: Gravøl.. Stå sammen... skål..

Indlæg af C-SB » 1. jun 2013, 22:44

Dego skrev:Jeg er selvfølgelig ikke fortaler for et folketing bestående af rørsmede og murerlærlinge, jeg er dybest set som de fleste blot interesseret i, at landet ledes demokratisk, retfærdigt og på ærlig vis. Jeg er bestemt heller ikke modstander af høje uddannelser, det er jo en del af det vi skal klare os med i dette land, men på mig virker det som om de folkevalgte politikere distancerer sig mere og mere fra den menige dansker og samtidig har jeg et behov for at give mig selv en forklaring på, hvorfor dette sker.

Folketinget er i dag uddannelsesmæssigt slet ikke repræsentanter for befolkningen og at der vedtages flere og flere tåbelige lovændringer er de fleste enige i, jeg vælger så for egen regning at sammenkæde dette med det faktum, at de folkevalgte oftere og oftere, ikke har en reel erhvervsmæssig erfaring fra fx det private arbejdsmarked, et arbejdsmarked som ellers er det der driver landet og betaler de voldsomme offentlige udgifter vi har.

Med praktisk erfaring mener jeg altså, at man har været ude og arbejde i det virkelige liv i en årrække og ikke er gået direkte fra uddannelsessystemet og ind på Christiansborg.
Ja det lugter meget af "jeg alene vide" og det er mine holdninger der gør sig gældende, ikke vælgernes. Så længe jeg kan pisse territorium af og redde mig en god pension er jeg da kold i r**** over for folkets meninger og holdninger.
____________
Men den dag kommer hvor der bliver valg, og da skal der ikke levnes dem en eneste stemme.
:cry: :alcohol: er åbenbart det eneste vi lovligt (endnu) kan på nuværende tidspunkt for at dulme sorgen over tabet.

Brugeravatar
The Yeti
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 21. jun 2005, 22:36
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Malmø
Has thanked: 60 times
Been thanked: 140 times

Re: Gravøl.. Stå sammen... skål..

Indlæg af The Yeti » 2. jun 2013, 09:11

Det med at distancerer sig tror jeg gå begge veje. Vi - befolkningen - er ikke længere aktive i vælgerforeninger. Kan holdninger ikke destilleres til noget der passer til en afstemning eller noget der kan likes så har det kun interesse hvis det rammer en personligt. Indvandring er nok undtaget. Politikkerne forsøger så med fokusgrupper design politik mv at sikre sig opbakning men hvis ret skal være ret var det vist os der skred fra festen først.

Om det er ovenstående eller den generelle mig mig mig tildens ved jeg ikke, men vi danskere accepterer heller ikke flertallets beslutninger som en del f det at leve i et demokrati. Vi ved godt at Riget fattes penge, men de skal fan.. ikke skære ned så det rammer mig.

Men alt det er jo spildt mælk. Det der er interesant er hvordan man igen får folk til dels at føle sig repræsenteret og dels igen at acceptere ulempen ved et demokrati - man bestemmer ikke selv.





The Yeti



Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
havian
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 25
Tilmeldt: 26. jul 2007, 22:59
Geografisk sted: Vestsjælland
Been thanked: 1 time

Re: Gravøl.. Stå sammen... skål..

Indlæg af havian » 4. jun 2013, 01:21

har kun en ting at sige om Hr Bødskov , han er KLAPHATTEN der var årsag til jeg smed 5K i tab på en 5,5 , så op i &%¤&¤ med ham den nar der ikke aner hvad han foretager sig

Gundtoft
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 136
Tilmeldt: 7. sep 2012, 00:15
Interesser: PCP luftvåben
Geografisk sted: Fredericia
Been thanked: 7 times

Re: Gravøl.. Stå sammen... skål..

Indlæg af Gundtoft » 4. jun 2013, 02:07

Som lærer er det svært for mig at fortælle eleverne om demokratiets velsignelser, når vi for tiden ser et system der er styret af spindoktorer og selvcentrerede, virkelighedsfjerne politikere. Efter at jeg i år har oplevet kommunal skolereform, lockout og nu heller ikke må slappe af med min førhen lovlige hobby, så kan jeg kun sige til mine elever: vær taknemmelig for at vi ikke styres af Pol Pot, Hitler, Stalin eller Djenkis Kahn....
Meeeeen, kan vi virkelig ikke gøre det bedre?????

Ps. Jeg tror min næste stemmeseddel bliver blank.... For første gang i 24 år.
Fx 2000 optisan viper 6-24x56irs
Fx Ranchero.
Steyr lp 10
Röhm twinmaster top
Baikal izh 46m

Besvar