Hvilke hagl er gode til NP XL 1500?

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: Hvilke hagl er gode til NP XL 1500?

Indlæg af Sort » 21. feb 2013, 16:43

Jeg har skudt med et par crossman nitropiston skydere og generelt føles de som rimelig kvalitet til prisen og de rammer også anstændigt for fjederbøsser at være.
Men jeg har ikke skudt nok med dem til rigtigt at sige om de er rigtigt præcise. Men konceptet og konstruktionen er bestemt fristende.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Blower
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 261
Tilmeldt: 8. sep 2012, 20:58
Interesser: USA biler luft våben
Geografisk sted: vendsyssel
Has thanked: 5 times
Been thanked: 21 times

Re: Hvilke hagl er gode til NP XL 1500?

Indlæg af Blower » 21. feb 2013, 18:22

Min xl 1500,kan prøves i marts til skydning i Frederikshavn,sort har jo prøvet den før uden modifikationer,nu er der trimmet på aftræket,så må vi se om det har forbedret præsitionen.
Sort skrev:Jeg har skudt med et par crossman nitropiston skydere og generelt føles de som rimelig kvalitet til prisen og de rammer også anstændigt for fjederbøsser at være.
Men jeg har ikke skudt nok med dem til rigtigt at sige om de er rigtigt præcise. Men konceptet og konstruktionen er bestemt fristende.
Life in the fast lane run a blower
Benjamin np xl 1500 4,5
Benjamin Marauder 4,5

Chili
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 48
Tilmeldt: 18. okt 2012, 19:38
Interesser: Luftgeværer
Geografisk sted: Nordsjælland
Been thanked: 1 time

Re: Hvilke hagl er gode til NP XL 1500?

Indlæg af Chili » 21. feb 2013, 18:31

Det hjalp i hvert fald på min, meget, nu er den næsten normal i aftrækket, men jeg bøjede jo også
en fjeder for at få et rimeligt blødt aftræk. Rullen var for triggerpunktet.
Nu venter jeg lige på nogle Crosman Premier Domed hagl, som flere har anbefalet til XL 1500.

Blower
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 261
Tilmeldt: 8. sep 2012, 20:58
Interesser: USA biler luft våben
Geografisk sted: vendsyssel
Has thanked: 5 times
Been thanked: 21 times

Re: Hvilke hagl er gode til NP XL 1500?

Indlæg af Blower » 21. feb 2013, 19:54

Nu vil jeg lade en uvildig skrive om min Crosman efter den er blevet testet,jeg har kun gode erfaring med Crosman hagl i 10,5 gr,og det er i min xl og Marauder PCP,når man samenligner Crosman vs H&N er der synlig kvalitets forskeld,men Crosman virker i Crosman.
Chili skrev:Det hjalp i hvert fald på min, meget, nu er den næsten normal i aftrækket, men jeg bøjede jo også
en fjeder for at få et rimeligt blødt aftræk. Rullen var for triggerpunktet.
Nu venter jeg lige på nogle Crosman Premier Domed hagl, som flere har anbefalet til XL 1500.
Life in the fast lane run a blower
Benjamin np xl 1500 4,5
Benjamin Marauder 4,5

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is
Indlæg: 7305
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 1070 times

Re: Hvilke hagl er gode til NP XL 1500?

Indlæg af Langenge » 21. feb 2013, 19:59

Min erfaring med Crosman nitro, siger mig, at den er rimelig præcis, og at deres hagl er overraskende præcise.
Jeg overvejer faktisk at få sådan en igen.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Chili
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 48
Tilmeldt: 18. okt 2012, 19:38
Interesser: Luftgeværer
Geografisk sted: Nordsjælland
Been thanked: 1 time

Re: Hvilke hagl er gode til NP XL 1500?

Indlæg af Chili » 21. feb 2013, 20:43

Den er da sjov på den måde, at der en udfordring i at få den til at skyde ordentligt, trimme alle
parametre, så man ser forbedringer. Jeg bliver jo glad hver gang en forbedring lykkes, der kan min
Weihrauch godt blive lidt kedelig, når den bare rammer plet gang på gang :biggrin:

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is
Indlæg: 7305
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 1070 times

Re: Hvilke hagl er gode til NP XL 1500?

Indlæg af Langenge » 21. feb 2013, 21:02

Chili skrev:Den er da sjov på den måde, at der en udfordring i at få den til at skyde ordentligt, trimme alle
parametre, så man ser forbedringer. Jeg bliver jo glad hver gang en forbedring lykkes, der kan min
Weihrauch godt blive lidt kedelig, når den bare rammer plet gang på gang :biggrin:
Enig :razz: Jeg har selv en HW97K. En af de bedste fjederbøsser på markedet, men på en måde også en af de kedeligste.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Chili
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 48
Tilmeldt: 18. okt 2012, 19:38
Interesser: Luftgeværer
Geografisk sted: Nordsjælland
Been thanked: 1 time

Re: Hvilke hagl er gode til NP XL 1500?

Indlæg af Chili » 22. feb 2013, 12:31

Nå, så er vi vist ved at være der. Nu kan jeg lave gode serier på 15 meter med få flyers, som jeg ikke kan forklare,
men det må jeg så leve med, måske får jeg en forklaring på dem en dag.

Jeg spændte løbet bedre fast i den tværgående skrue, den kunne tage en kvart omgang, og det mærkes ikke når jeg lader.
Kikkertsigtet lå "løst" i holderne, så jeg har lagt lidt selv-vulkaniserende gummitape ind og spændt til.
Mellem riflens mekanik og kolben har jeg også lagt lidt af dette gummi tape ind tre steder, hvor jeg kunne se slidmærker. Om
et par dage er det flydt ud og tilpasset sig helt til ujævnhederne.

Så nu venter jeg bare på Crosman's hagl, så må vi se om det lige gør det sidste, men jeg er godt tilfreds nu, bortset fra de
få flyers.

Slettet bruger

Re: Hvilke hagl er gode til NP XL 1500?

Indlæg af Slettet bruger » 2. mar 2013, 11:31

Chili skrev:Nå, så er vi vist ved at være der. Nu kan jeg lave gode serier på 15 meter med få flyers, som jeg ikke kan forklare,
men det må jeg så leve med, måske får jeg en forklaring på dem en dag.

Jeg spændte løbet bedre fast i den tværgående skrue, den kunne tage en kvart omgang, og det mærkes ikke når jeg lader.
Kikkertsigtet lå "løst" i holderne, så jeg har lagt lidt selv-vulkaniserende gummitape ind og spændt til.
Mellem riflens mekanik og kolben har jeg også lagt lidt af dette gummi tape ind tre steder, hvor jeg kunne se slidmærker. Om
et par dage er det flydt ud og tilpasset sig helt til ujævnhederne.

Så nu venter jeg bare på Crosman's hagl, så må vi se om det lige gør det sidste, men jeg er godt tilfreds nu, bortset fra de
få flyers.
Sorry, kan ikke lige lade vær´, men hvis man spørger om hvilket hagl, der passer bedst til ens (bøsse ). ( Hvilket kondom passer bedst til Knud` kone, ) ... ( kommer and på tryk, :giggle: kommer and på skydestilling :giggle: kommer and på kammertryk, :giggle: med eller uden briller.....( LØBSLÆNGDE ).
KONEN ER VED FOLDE HENDES, STR. 11 Hænder omkriNg Min HAls.... :prisoner:

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: Hvilke hagl er gode til NP XL 1500?

Indlæg af Sort » 2. mar 2013, 20:07

Pneumaten skrev:KONEN ER VED FOLDE HENDES, STR. 11 Hænder omkriNg Min HAls.... :prisoner:
Jeg har ikke små hænder, men 9 i elastiske handsker og 10-11 i skind er rigeligt.

Er du sikker på det er din kone? har du evt fået lavet en kromosom test?
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Brugeravatar
TheMuel
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 34
Tilmeldt: 18. okt 2012, 05:48
Interesser: Buer, knive, friluftsliv.
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Sv: Hvilke hagl er gode til NP XL 1500?

Indlæg af TheMuel » 25. apr 2013, 17:41

Jeg har selv overvejet at investere i denne Crosman model.
Men der er godt nok delte meninger om den må man sige.

http://www.airgundepot.com/benjamin-tra ... eview.html

Jeg er i hvert fald kommet i tvivl.


Sendt fra min GT-I9305 med Tapatalk2

Chili
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 48
Tilmeldt: 18. okt 2012, 19:38
Interesser: Luftgeværer
Geografisk sted: Nordsjælland
Been thanked: 1 time

Re: Hvilke hagl er gode til NP XL 1500?

Indlæg af Chili » 25. apr 2013, 21:08

Det afhænger jo af hvad du skal bruge den til? Hvis du ønsker power, sker det på bekostning af præcision, med mindre du vil ofre kassen.
Hvis det er til at gå og hyggeskyde lidt i haven, bør du nok ikke gå efter en overlyds. Crosman Benjamin NP XL 1500 har ikke verdens bedste trigger,
den er hård og kan kun justeres ved at skille triggeren ad. Hvis man først har prøvet en kvalitetstrigger, som kan finjusteres med et par skruer, vil man løbe skrigende væk fra Crosman's Gamo triggere.

Besvar