Takker ;-)Lasse68 skrev:DJØF'erne har talt. Hvem er de kættere der stiller spørgsmål.![]()
Sent from my iPad using Tapatalk
Takker ;-)Lasse68 skrev:DJØF'erne har talt. Hvem er de kættere der stiller spørgsmål.![]()
Det er også der, jeg tror man skal sætte skytset ind.J.H. skrev:Skal man se positivt på det er den mildest talt mangelfuld og derfor tilpas ufyldestgørende til at den kan tilsidesættes som sagligt argument og dokumentation for lovændringen.
Det havde straks været værre hvis der var landet en klump af en rapport på 50 sider, spækket med ballistik, eksempler, udtalelser fra retsmedicinere osv osv osv.
Jeg tror faktisk det er den ægte vare og at Kåre Linde selv (eller nogen med lignende placering) står bag både formulering og den rigtige argumentation med sagseksempler osv som fremgår af ministerens svar.Keldda skrev:Gu ved hvorfor jeg sidder med en følelse af at det pladder bare er et forsøg på at lukke munden på nogen ??
Enig – jeg fik selv den tanke, da jeg så referencerne igennem. Med henvisning til disse er der slet ikke belæg for at skelne mellem 4,5 mm og de større luftvåbenkalibre. Med den forskruede logik, der er lagt for dagen i dette ”arbejde” burde det hele faktisk forbydes.Robse skrev:Og hvorfor mon, ovennævnte taget i betragtning, har
man ikke blot forbudt det hele på een gang?
Jeg søgte aktindsigt ang. "Rigspolitiets farlighedsvudering af projektiler affyret fra luftvåben" og har så "KUN" fået detRobse skrev:Hvis man beder om aktindsigt, er det så ikke normal
praksis at man får indsigt i samtlige akter der vedrører
sagen ?
Man kan jo ikke bede om dokumenter som man ikke kender
eksistensen af og omvendt kan man jo ikke være sikker
på at modtage alt - eller skal man blot gå ud fra at det
man modtager ER alt? Såfremt sidstnævnte er tilfældet
står der skidt til for JM & Co....
Det er lige præcis hvad jeg har gjort i min sag om aktindsigt (http://www.nordisk-forum.dk/viewtopic.p ... start=1175)The Yeti skrev:Måske skulle man overveje en klage til ombudsmanden over dels den langsommeligere der tilsyneladende er begrundelse med ikke eksisterende hensyn, alternativt at der er givet mangelfuld aktindsigt.
Hej Oscar123!Oscar123 skrev:Det er lige præcis hvad jeg har gjort i min sag om aktindsigt (http://www.nordisk-forum.dk/viewtopic.p ... start=1175)The Yeti skrev:Måske skulle man overveje en klage til ombudsmanden over dels den langsommeligere der tilsyneladende er begrundelse med ikke eksisterende hensyn, alternativt at der er givet mangelfuld aktindsigt.
Jeg skal i øvrigt opfordre til, at alle som har en mening om hvad man kunne gøre rent faktisk selv retter henvendelser til Justitsministeriet - og ikke kun lader det være op til de relativt få af os, der rent faktisk har gjort noget (og bliver ved med det).
Jo større pres - og gerne med forskellige vinkler - vi kan lægge på myndighederne i denne sag jo bedre.
![]()
Oscar123