Evt. problemer med politiets sagsbehandling

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Brugeravatar
C-SB
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1103
Tilmeldt: 20. nov 2008, 18:24
Interesser: Luftgevær skydning
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 55 times
Been thanked: 38 times
Kontakt:

Re: Evt. problemer med politiets sagsbehandling

Indlæg af C-SB » 9. jul 2012, 17:11

sjaral skrev: jeg er voldsomt imod den nye luftvåbenlov Det er simpelthen så politikerdumt og ignporant Og jeg er fuldstændig klar over at luftvåbenloven ikke ændrer noget som helst på mængden og typen af våben i rocker/bande-miljøet, af den simple grund at man skulle være godt tosset for at bruge et luftgevær i den sammenhænge... Og så er de alt for dyre i forhold til illegale krudtvåben fra østlandende...

Indtil videre har jeg ikke set så meget som ét eneste solidt og fornuftigt argument for at gøre så mange borgere kriminelle/fratage dem en værdi uden at de kan gøre noget som helst ved det. Dermed ikke sagt at jeg ikke syntes at plinking skal være er erkendelsesværdigt formål, for det syntes jeg absolut det skal være... Og jeg syntes at Morten Bødskov er den kriminelle her, for han har ikke gjort sit arbejde med at undersøge de allermest basale ting, før han skrev under på det lovsjusk der nu foreligger... ligesom Du syntes at plinking er det bedste i verden. Jeg selv holder meget af begge dele, og er lige så krænket over luftloven som Du er, for den begrænser også mig til trods for at jeg har jagttegn...
Jeg har plukket lidt guldkorn frem fra jeres meninger.
Se venner det er sådanne holdninger og argumenter vi skal holde fast i. Og kæmpe videre med
:razz:
Claus

Intruder
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 147
Tilmeldt: 27. jan 2011, 20:59
Interesser: rigtig mange
Geografisk sted: Nordjylland
Been thanked: 7 times

Re: Evt. problemer med politiets sagsbehandling

Indlæg af Intruder » 9. jul 2012, 19:09

Hej Sjaral
Ud over lidt tilsyneladende fluek...... , så er vi jo tilsyneladende rimeligt enige alligevel ,-)

Nogle gange skal man (mig selv inklusive) være lidt forsigtig med den her éndimensionelle korrespondance (modsat man-to-man) :-)
godt ord igen
Det ER aldeles umandigt at gå ned på udstyr!
Des mere, større, hurtigere eller vildere des bedre
Livet skal leves og ikke bare holdes ud

Brugeravatar
Joker
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 521
Tilmeldt: 14. aug 2008, 20:13
Interesser: Luftgevær - jagt
Geografisk sted: Sydfyn
Has thanked: 60 times
Been thanked: 101 times

Re: Evt. problemer med politiets sagsbehandling

Indlæg af Joker » 9. jul 2012, 21:17

Hej.

Har haft fat i våbenkontoret i Odense ang. plinkertilladelse til skadedyrsbekæmpelse, det viser sig at man først skal godkendes af kommunen, og have et se. nr. for at kunne få tilladelse af den vej.
Han sagde at den eneste måde jeg lovligt forsat kunne skyde med mime 5,5 mm var på et jagttegn, så sådan ligger landet på Fyn.

Mvh.
Jacob

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14343
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1745 times
Been thanked: 1272 times
Kontakt:

Re: Evt. problemer med politiets sagsbehandling

Indlæg af Lycon » 9. jul 2012, 22:11

Joker skrev:Hej.

Har haft fat i våbenkontoret i Odense ang. plinkertilladelse til skadedyrsbekæmpelse, det viser sig at man først skal godkendes af kommunen, og have et se. nr. for at kunne få tilladelse af den vej.
Han sagde at den eneste måde jeg lovligt forsat kunne skyde med mime 5,5 mm var på et jagttegn, så sådan ligger landet på Fyn.
Du blander desværre to begreber sammen her. Plinking er det samme som øvelses- og målskydning, og har intet med kommunen eller skadedyrsbekæmpelse at gøre. Skadedyrsbekæmpelse har heller ikke noget med kommunen at gøre, med mindre du udfører det i kommunalt regi.

Det er i begge tilfælde (skadedyrsbekæmpelse og plinking) politiet der skal udstede de pågældende tilladelser.
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Brugeravatar
Joker
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 521
Tilmeldt: 14. aug 2008, 20:13
Interesser: Luftgevær - jagt
Geografisk sted: Sydfyn
Has thanked: 60 times
Been thanked: 101 times

Re: Evt. problemer med politiets sagsbehandling

Indlæg af Joker » 10. jul 2012, 06:30

Joker skrev:Rigspolitiet har lavet en rundskrivelse til Politikredsene, hvor der bla. står

Ansøgning til politiet om tilladelse til at besidde, erhverve, bære og anvende kraftige luft – og fjedervåben vil alene kunne imødekommes i helt særlige tilfælde.

Helt særlige tilfælde kan muligt være erhvervsmæssig skadedyrsbekæmpelse.



Det lugter lidt af at rigspolitiet forsøger at undgå at få nogle ansøgninger til plinkertilladelse :evil:
( Edit: Har spekuleret på hvad sammenhæng der er imellem plinkning og erhvervsmæssig skadedyrsbekæmpelse. :???: det kan jeg så ikke lige få øje på)

Jacob
Det indlæg fik jeg vidst ikke lavet særligt godt :neutral:
Citatet ( som er en mail jeg modtog fra våbenkontoret) skulle vidst have været med fra start, så havde det nok givet bedrer mening.
Med hensyn til se. nr. og godkendelse fra kommume, var det blot hvad betjenten fortalte mig.
Kan godt forstå der er en vis forviring, når man ikke kan regne med at de oplysninger man får fra våbenkotoret er rigtige.
Beklager misforståelserene

Mvh.
Jacob

Andrik
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 328
Tilmeldt: 2. jun 2011, 18:09
Interesser: luftrifler, elbas, selvsmageri
Geografisk sted: Sydsjælland
Has thanked: 87 times
Been thanked: 95 times

Re: Evt. problemer med politiets sagsbehandling

Indlæg af Andrik » 10. jul 2012, 12:07

Jeg har d. 3-7 modtaget kvittering fra vordingborg politi, på mine 2 luftskydere. Jeg ansøgte om registrering d. 6-6.

Jeg fik, som sagt at vide d. 6-6, at jeg godt kunne droppe, at søge om plinketilladelse. Lige meget hvad jeg gjorde og sagde, ville det aldrig blive tilladt. Dette var ordene, efter jeg havde snakket for min syge moster.
They can cut off our fingers one by one, but if we join together, we can make a powerful fist.

Sitting Bull.

Brugeravatar
Twilight
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 367
Tilmeldt: 14. jul 2010, 22:18
Interesser: Luftvåben
Geografisk sted: Kolding
Has thanked: 2 times
Been thanked: 28 times

Re: Evt. problemer med politiets sagsbehandling

Indlæg af Twilight » 13. jul 2012, 10:16

Jeg har den 11.06.12 afleveret et skema til registrering af min HW100 FSB vekselpibe hos Kolding Politi.
Med våbenart-kategorien udvidet med "Vekselpibe", skrevet med kuglepen-blå, samt en firkant jeg har krydset af.

Den medfølgende vejledning bliver her heller ikke fulgt, og de kan ikke stemple blanketten,
citat: "da der ikke er et våbenkontor på stationen".

"Mjoeh, men det står der ikke noget om i vejledningen", var min respons.

"Nej, men de stempler ikke blanketten".

Så jeg fik dem til at skrive datoen for indlevering med håndskrift, og så tage en kopi, som jeg så fik med.
Hvilket ikke kan bruges til en dyt, for denne kopi kan jeg nemt selv fabrikere, da der ikke er nogen stempler eller underskrift på.

Jaja, nu må vi se, hvornår jeg får min stemplede blanket retur.

Brugeravatar
Timsen
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 806
Tilmeldt: 13. jan 2012, 16:32
Interesser: Skydning (lang,hagl,hånd)
Geografisk sted: Odense SØ
Has thanked: 242 times
Been thanked: 194 times
Kontakt:

Re: Evt. problemer med politiets sagsbehandling

Indlæg af Timsen » 21. okt 2012, 20:10

Joker skrev:Hej.

Har haft fat i våbenkontoret i Odense ang. plinkertilladelse til skadedyrsbekæmpelse, det viser sig at man først skal godkendes af kommunen, og have et se. nr. for at kunne få tilladelse af den vej.
Han sagde at den eneste måde jeg lovligt forsat kunne skyde med mime 5,5 mm var på et jagttegn, så sådan ligger landet på Fyn.

Mvh.
Jacob
Nogenlunde samme respons jeg fik på min anmeldelse af lufbøsser + ansøgning om plinketilladelse i sidste uge, da jeg var inde og søge tilladelser (generelt).
Han ville gerne modtage plinketilladelsesansøgningen, men garanterede 100% afslag, så hans anbefaling var at spare de penge.
Jeg ville modtage kopi af anmeldelsen af luftbøsserne når de var behandlet (dvs. samme svar som mange andre her)

Hvis/når jeg får jagttegn kan luftbøsserne overføres til dette (for 840+420+420 kr.) hvorefter de må anvendes til JAGT.
..plinking kunne jeg stadig godt glemme...

Det er nu officielt nemmere at skyde med .308 riffel i DK end med luftgevær.


UPDATE: Modtog kvitteret anmeldelse af luftbøsser/besiddelse d. 24/10-2012 - så samlet behandlingstid incl. post 6 dage for den (med kvittering)
Senest rettet af Timsen 24. okt 2012, 15:12, rettet i alt 1 gang.
Never limit yourself to one style - shoot anything you can get your hands on.

Brugeravatar
HVK
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2387
Tilmeldt: 12. jul 2006, 12:27
Interesser: 2. VK.
Geografisk sted: Østjylland
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 61 times
Been thanked: 79 times

Re: Evt. problemer med politiets sagsbehandling

Indlæg af HVK » 21. okt 2012, 21:09

Andrik skrev:Jeg har d. 3-7 modtaget kvittering fra vordingborg politi, på mine 2 luftskydere. Jeg ansøgte om registrering d. 6-6.

Jeg fik, som sagt at vide d. 6-6, at jeg godt kunne droppe, at søge om plinketilladelse. Lige meget hvad jeg gjorde og sagde, ville det aldrig blive tilladt. Dette var ordene, efter jeg havde snakket for min syge moster.
Bed nu om at få det på skrift, og bed dem samtidig om en skriftlig klagevejledning.... Alt deres ordgejl kan vi ikke bruge til noget... :blink:

Ofte hjælper blot det at bede om det på skrift SAMT at bede om klagevejledningen - at den lokale betjent afgør det er jo rene Gestapo metoder.... (ikke at jeg tror at Gestapo nogensinde ville lade den enkelte skrankepave være dommer - det var de alt for professionelle til :razz: )

Med Det skriftlige afslag sender du blot en klage til Justits Ministeriet. Og hvis du ikke selv har lyst / evner til at formulere det får du nok hjælp her på forummet af Respons teamet....
"Don't fight a battle if you don't gain anything by winning"
Erwin Rommel

Brugeravatar
Joker
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 521
Tilmeldt: 14. aug 2008, 20:13
Interesser: Luftgevær - jagt
Geografisk sted: Sydfyn
Has thanked: 60 times
Been thanked: 101 times

Re: Evt. problemer med politiets sagsbehandling

Indlæg af Joker » 21. okt 2012, 21:13

Timsen skrev:
Joker skrev:Hej.

Har haft fat i våbenkontoret i Odense ang. plinkertilladelse til skadedyrsbekæmpelse, det viser sig at man først skal godkendes af kommunen, og have et se. nr. for at kunne få tilladelse af den vej.
Han sagde at den eneste måde jeg lovligt forsat kunne skyde med mime 5,5 mm var på et jagttegn, så sådan ligger landet på Fyn.

Mvh.
Jacob
Nogenlunde samme respons jeg fik på min anmeldelse af lufbøsser + ansøgning om plinketilladelse i sidste uge, da jeg var inde og søge tilladelser (generelt).
Han ville gerne modtage plinketilladelsesansøgningen, men garanterede 100% afslag, så hans anbefaling var at spare de penge.
Jeg ville modtage kopi af anmeldelsen af luftbøsserne når de var behandlet (dvs. samme svar som mange andre her)

Hvis/når jeg får jagttegn kan luftbøsserne overføres til dette (for 840+420+420 kr.) hvorefter de må anvendes til JAGT.
..plinking kunne jeg stadig godt glemme...

Det er nu officielt nemmere at skyde med .308 riffel i DK end med luftgevær.
Er det noget der er hold i, syntes ikke jeg har hørt om det før ( er det en lokal regel på Fyn :utilfreds: ) , betaler man også for et jagtgevær?
er det ikke kun for riffel? ( Spurgt i uvidenhed)

¨Mvh
Jacob

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is
Indlæg: 7310
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 1072 times

Re: Evt. problemer med politiets sagsbehandling

Indlæg af Langenge » 21. okt 2012, 21:28

Man betaler ikke for luftbøsser på jagttegn.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7568
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 451 times
Been thanked: 909 times

Re: Evt. problemer med politiets sagsbehandling

Indlæg af Raptor357 » 21. okt 2012, 21:36

Langenge skrev:Man betaler ikke for luftbøsser på jagttegn.
Nej men det gør man for plinker tilladelsen.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is
Indlæg: 7310
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 1072 times

Re: Evt. problemer med politiets sagsbehandling

Indlæg af Langenge » 21. okt 2012, 21:48

Raptor357 skrev:
Langenge skrev:Man betaler ikke for luftbøsser på jagttegn.
Nej men det gør man for plinker tilladelsen.
Læs hvad der står med rødt.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brugeravatar
TMA
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 264
Tilmeldt: 20. feb 2005, 16:10
Interesser: PCP gratis mad og flueknepperi
Geografisk sted: vestsjælland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 14 times

Re: Evt. problemer med politiets sagsbehandling

Indlæg af TMA » 30. apr 2013, 13:14

Hvis der ikke eksisterer et nr. i ens luftriffel, ka det så være rigtigt, at politiet forlanger at man får et slået i ???

Damen på våbenkontoret spurgte mig i øvrigt om jeg havde jagttegn eller var medlem af en skytteforening og havde tilladelse,...til begge dele svarede jeg nej,...så sagde hun, at "det SKULLE jeg have,..det var de nye regler",....hvorefter jeg svarede, "nej, hør nu lige her lille dame,...det skal jeg altså ikke, bare for at få det registreret"...og så blev der en lang diskution ud af det....
When guns are outlawed, only outlaws will have guns !

Brugeravatar
BentxBetjent
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3740
Tilmeldt: 22. mar 2012, 23:24
Interesser: Rifler, airguns
Geografisk sted: Udenfor Horsens
Has thanked: 651 times
Been thanked: 661 times

Re: Evt. problemer med politiets sagsbehandling

Indlæg af BentxBetjent » 30. apr 2013, 13:27

TMA skrev:hvorefter jeg svarede, "nej, hør nu lige her lille dame,...det skal jeg altså ikke, bare for at få det registreret"...og så blev der en lang diskution ud af det....
:rolf: :Hug:
Når statsmænd tyr til vold, er det menneskeheden der lider.
( ͡° ͜ʖ ͡°)


Det tager kun 2 minutter ..........

Brugeravatar
Radis
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1698
Tilmeldt: 29. maj 2009, 10:22
Interesser: Pestcontrol,PCP,Pistolskydning
Geografisk sted: Skanderborg
Has thanked: 286 times
Been thanked: 248 times

Re: Evt. problemer med politiets sagsbehandling

Indlæg af Radis » 30. apr 2013, 13:29

Til det første, ja. Sakset fra JM's hjemmeside:

Skal luft- og fjedervåbnet mærkes?

Luft- og fjedervåben med en kaliber over 4,5 mm, der erhverves, efter bekendtgørelsens ikrafttræden skal forsynes med et unikt nummer, så våbnet kan registreres i politiets våbenregister.

Dog er luft- og fjedervåben ikke omfattet af reglerne om at angive fabrikantens navn, fremstillingsland eller -sted, fremstillingsår og serienummer, eller et andet unikt brugervenligt mærke med en numerisk eller alfanumerisk kode til identifikation af fremstillingslandet.


Til det sidste: Jesus christ....

Brugeravatar
TMA
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 264
Tilmeldt: 20. feb 2005, 16:10
Interesser: PCP gratis mad og flueknepperi
Geografisk sted: vestsjælland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 14 times

Re: Evt. problemer med politiets sagsbehandling

Indlæg af TMA » 30. apr 2013, 13:39

Radis skrev:Luft- og fjedervåben med en kaliber over 4,5 mm, der erhverves, efter bekendtgørelsens ikrafttræden skal forsynes med et unikt nummer, så våbnet kan registreres i politiets våbenregister.
...Men mine våben er jo NETOP IKKE erhvervet efter bekendtgørelsens ikrafttræden....
When guns are outlawed, only outlaws will have guns !

Brugeravatar
Radis
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1698
Tilmeldt: 29. maj 2009, 10:22
Interesser: Pestcontrol,PCP,Pistolskydning
Geografisk sted: Skanderborg
Has thanked: 286 times
Been thanked: 248 times

Re: Evt. problemer med politiets sagsbehandling

Indlæg af Radis » 30. apr 2013, 13:57

TMA skrev:
Radis skrev:Luft- og fjedervåben med en kaliber over 4,5 mm, der erhverves, efter bekendtgørelsens ikrafttræden skal forsynes med et unikt nummer, så våbnet kan registreres i politiets våbenregister.
...Men mine våben er jo NETOP IKKE erhvervet efter bekendtgørelsens ikrafttræden....
Hmm. Jeg er et svar skyldig. Som loven læses, så skal du ikke. Men Policen selv kan formentligt heller ikke svare fyldestgørende på det :???:

Brugeravatar
TMA
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 264
Tilmeldt: 20. feb 2005, 16:10
Interesser: PCP gratis mad og flueknepperi
Geografisk sted: vestsjælland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 14 times

Re: Evt. problemer med politiets sagsbehandling

Indlæg af TMA » 30. apr 2013, 14:37

...Problem løst - jeg har netop talt med våbenkontoret i Roskilde,....de vidste hvad de talte om og gav mig 100% ret,...jeg skal ikke have noget nummer hugget i og ej heller nogen form for tilladelse,.....og ydermere lovede de mig også at de nok skulle kontakte den omtalte medarbejder i Kalundborg og ska' vi sige "sætte hende ind i reglerne" (det lyder lidt pænere) :giggle: .....men ku' jo heller ikke selv lade være, lige at ringe hende op og sige at det var noget sludder hun havde prøvet på at bilde mig ind :twisted:
When guns are outlawed, only outlaws will have guns !

Brugeravatar
Radis
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1698
Tilmeldt: 29. maj 2009, 10:22
Interesser: Pestcontrol,PCP,Pistolskydning
Geografisk sted: Skanderborg
Has thanked: 286 times
Been thanked: 248 times

Re: Evt. problemer med politiets sagsbehandling

Indlæg af Radis » 30. apr 2013, 14:40

TMA skrev:...Problem løst - jeg har netop talt med våbenkontoret i Roskilde,....de vidste hvad de talte om og gav mig 100% ret,...jeg skal ikke have noget nummer hugget i og ej heller nogen form for tilladelse,.....og ydermere lovede de mig også at de nok skulle kontakte den omtalte medarbejder i Kalundborg og ska' vi sige "sætte hende ind i reglerne" (det lyder lidt pænere) :giggle: .....men ku' jo heller ikke selv lade være, lige at ringe hende op og sige at det var noget sludder hun havde prøvet på at bilde mig ind :twisted:
:danishgun: Sådan! Dejligt med noget medvind på det spor

Brugeravatar
TMA
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 264
Tilmeldt: 20. feb 2005, 16:10
Interesser: PCP gratis mad og flueknepperi
Geografisk sted: vestsjælland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 14 times

Re: Evt. problemer med politiets sagsbehandling

Indlæg af TMA » 30. apr 2013, 15:15

Hun syntes jo så at hun VILLE ha ret i noget, så hun blev ved med igen og igen og igen, at sige at jeg alllllllllldrig måtte benytte det og tage det ud af skabet,........."hvor står der henne, at jeg ikke må tage det ud af skabet ?", sagde jeg så og fuldte op med "jeg vil jo en gang i mellem tage det ud og pudse lidt på det og kæle lidt for det,...og det kan jo i og for sig godt foregå ude i haven",....så gad hun bestemt ikke snakke mere med mig,..aah haa haaa :rolf: :rolf: :rolf:
When guns are outlawed, only outlaws will have guns !

Brugeravatar
Radis
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1698
Tilmeldt: 29. maj 2009, 10:22
Interesser: Pestcontrol,PCP,Pistolskydning
Geografisk sted: Skanderborg
Has thanked: 286 times
Been thanked: 248 times

Re: Evt. problemer med politiets sagsbehandling

Indlæg af Radis » 30. apr 2013, 16:22

Dut dut dut.......... :respekt:

Brugeravatar
TMA
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 264
Tilmeldt: 20. feb 2005, 16:10
Interesser: PCP gratis mad og flueknepperi
Geografisk sted: vestsjælland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 14 times

Re: Evt. problemer med politiets sagsbehandling

Indlæg af TMA » 30. apr 2013, 18:29

:razz:
When guns are outlawed, only outlaws will have guns !

Uldsok
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1029
Tilmeldt: 21. jan 2013, 13:18
Interesser: Genladning, skydning, fiskeri
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 28 times
Been thanked: 52 times

Re: Evt. problemer med politiets sagsbehandling

Indlæg af Uldsok » 30. apr 2013, 23:49

Jeg skal snart ned og registrere mit 5,5mm luftvåben.
Jeg har ikke egen jagt, men reguleringstilladelse fra Skov og Naturstyrelsen til bekæmpelse af husskader på egen grund og har derfor tænkt på, at ansøge om tilladelse til "indskydning" med den begrundelse, at jeg jo ikke lovligt kan indskyde luftgeværet andre steder... :biggrin:

Er det "genialt", eller har det været oppe før??

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7568
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 451 times
Been thanked: 909 times

Re: Evt. problemer med politiets sagsbehandling

Indlæg af Raptor357 » 1. maj 2013, 00:27

Bare brug blanketten som siger du ejede den før 1/6 2012. blev selv ringet op om jeg ikke hellere ville have den på jagt kortet, men forstod synspunktet om at denne blanket var til evigt ejerskab.
Du må jo stadig bruge den til jagt, bare den er registreret og ikke nødvendigvis på deres jagt blanket.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Besvar