Ny våbenlov (kraftige luftvåben)

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14343
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1745 times
Been thanked: 1272 times
Kontakt:

Re: Ny våbenlov (kraftige luftvåben)

Indlæg af Lycon » 27. apr 2012, 18:04

HePe skrev:Lederartikel i Dagbladet Ringkøbing-Skjern:

http://dagbladetringskjern.dk/leder/nu- ... graaspurve
Jeg har skrevet til Carsten Bille Petersen, og gjort opmærksom på den faktuelle fejl vedrørende kaliberbegræsningen.
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is
Indlæg: 7310
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 1072 times

Re: Ny våbenlov (kraftige luftvåben)

Indlæg af Langenge » 27. apr 2012, 18:15

Lycon skrev:
HePe skrev:Lederartikel i Dagbladet Ringkøbing-Skjern:

http://dagbladetringskjern.dk/leder/nu- ... graaspurve
Jeg har skrevet til Carsten Bille Petersen, og gjort opmærksom på den faktuelle fejl vedrørende kaliberbegræsningen.
Jeg skrev også til Aftenshowet i går, angående de forkerte tekster i bunden af skærmen under indslaget.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8877
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1158 times
Kontakt:

Re: Ny våbenlov (kraftige luftvåben)

Indlæg af Fast Fumble » 27. apr 2012, 18:35

Mapzter skrev:Det er da rart at medierne er med på at holde politikerne op på det de siger :thumbup:
Det var nu næppe sket i dette tilfælde, hvis ikke jeg havde mailet et par journalister om det.
Jeg tror ikke de gider læse høringssvarene, for at tjekke for fejl i politiker-udtalelser. Og det troede Hr. Retsordføreren nok heller ikke, men se...
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14343
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1745 times
Been thanked: 1272 times
Kontakt:

Re: Ny våbenlov (kraftige luftvåben)

Indlæg af Lycon » 27. apr 2012, 18:36

Lycon skrev:
HePe skrev:Lederartikel i Dagbladet Ringkøbing-Skjern:

http://dagbladetringskjern.dk/leder/nu- ... graaspurve
Jeg har skrevet til Carsten Bille Petersen, og gjort opmærksom på den faktuelle fejl vedrørende kaliberbegræsningen.
Han har allerede svaret og takket for rettelsen, så det er jo super. :thumbup:
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8877
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1158 times
Kontakt:

Re: Ny våbenlov (kraftige luftvåben)

Indlæg af Fast Fumble » 27. apr 2012, 18:48

Lycon skrev:
Lycon skrev:
HePe skrev:Lederartikel i Dagbladet Ringkøbing-Skjern:

http://dagbladetringskjern.dk/leder/nu- ... graaspurve
Jeg har skrevet til Carsten Bille Petersen, og gjort opmærksom på den faktuelle fejl vedrørende kaliberbegræsningen.
Han har allerede svaret og takket for rettelsen, så det er jo super. :thumbup:
Kom lige med hans mailadresse, så vil jeg give ham lidt flere gode argumenter :biggrin:
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
C-SB
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1103
Tilmeldt: 20. nov 2008, 18:24
Interesser: Luftgevær skydning
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 55 times
Been thanked: 38 times
Kontakt:

Re: Ny våbenlov (kraftige luftvåben)

Indlæg af C-SB » 27. apr 2012, 18:48

Jeg giver ikke op uden kamp, og det bør i andre heller ikke gøre :nolisten: lad os for alvor stå sammen, uanset om det drejer sig om lempelse af loven eller erstatning af tabte værdier.
___________

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14343
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1745 times
Been thanked: 1272 times
Kontakt:

Re: Ny våbenlov (kraftige luftvåben)

Indlæg af Lycon » 27. apr 2012, 18:56

Fast Fumble skrev:
Lycon skrev:
Lycon skrev:
HePe skrev:Lederartikel i Dagbladet Ringkøbing-Skjern:

http://dagbladetringskjern.dk/leder/nu- ... graaspurve
Jeg har skrevet til Carsten Bille Petersen, og gjort opmærksom på den faktuelle fejl vedrørende kaliberbegræsningen.
Han har allerede svaret og takket for rettelsen, så det er jo super. :thumbup:
Kom lige med hans mailadresse, så vil jeg give ham lidt flere gode argumenter :biggrin:
cape@bergske.dk
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: Ny våbenlov (kraftige luftvåben)

Indlæg af Sort » 27. apr 2012, 20:08

nu hvor i har gang i pennen kan i jo prøve at sælge følgende vinkel:

Luftvåben er ikke blevet kraftigere siden 1800 tallet, men de er blevet billigere siden de dengang blev håndlavet til adel og bedre borgerskab. Nu hvor arbejderklassen via serieproduktion har råd. Griber arbejderpartiet (S) paradoksalt nok ind overfor muligheden for at eje luftvåben.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Simon5700
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1169
Tilmeldt: 29. okt 2008, 12:14
Geografisk sted: sydfyn
Has thanked: 28 times
Been thanked: 18 times

Re: Ny våbenlov (kraftige luftvåben)

Indlæg af Simon5700 » 27. apr 2012, 21:07

HePe skrev:Lederartikel i Dagbladet Ringkøbing-Skjern:

http://dagbladetringskjern.dk/leder/nu- ... graaspurve
det er nok mindre heldigt at nogen linker til 4,5mm der kan "dræbe" vildsvin, så tror jeg folk skyder sig selv i foden
Tag ikke livet for seriøst, du slipper alligevel ikke levende fra det ..!

Gronne
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 27
Tilmeldt: 23. apr 2010, 22:43
Interesser: Luftvåben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Ny våbenlov (kraftige luftvåben)

Indlæg af Gronne » 27. apr 2012, 21:37

Simon5700 skrev:
HePe skrev:Lederartikel i Dagbladet Ringkøbing-Skjern:

http://dagbladetringskjern.dk/leder/nu- ... graaspurve
det er nok mindre heldigt at nogen linker til 4,5mm der kan "dræbe" vildsvin, så tror jeg folk skyder sig selv i foden
Ja, gud fader bevares. Hvordan kan det lade sig gøre at have så få hjerneceller og linke til sådan en video. Er det igen en tåbelig våbenhandler, der lige er blevet lidt medieliderlig igen?

Tinysilas
Newbie
Newbie
Indlæg: 4
Tilmeldt: 27. apr 2012, 22:05
Interesser: Luftvåben
Geografisk sted: Gentofte
Been thanked: 1 time

Re: Ny våbenlov (kraftige luftvåben)

Indlæg af Tinysilas » 27. apr 2012, 22:42

Gronne skrev:
Simon5700 skrev:
HePe skrev:Lederartikel i Dagbladet Ringkøbing-Skjern:

http://dagbladetringskjern.dk/leder/nu- ... graaspurve
det er nok mindre heldigt at nogen linker til 4,5mm der kan "dræbe" vildsvin, så tror jeg folk skyder sig selv i foden
Ja, gud fader bevares. Hvordan kan det lade sig gøre at have så få hjerneceller og linke til sådan en video. Er det igen en tåbelig våbenhandler, der lige er blevet lidt medieliderlig igen?
Jeg ville ellers mene at det kunne være ganske fornuftigt hvis man fik medierne til at tage fat i den vinkel. At det ikke handler om kaliberen, men om anslagsenergien.
Vi slipper ikke udenom en regulering på den ene eller den anden måde. Det er da langt at foretrække hvis reglerne bliver sat efter anslagsenergien fremfor kaliberen.

JM vil aldrig slippe uden om bare at forbyde samtlige luftgeværer i Danmark. Den eneste måde de har kunne indføre reglerne som nu er jo fordi de går ud og siger "jaja, men de mest almindelige og ufarlige luftgeværer, dem som man kender fra gamle dage, de er stadig lovlige".

Hvis man går ind og påviser at disse regler slet ikke har den ønskede effekt og får medierne til at gribe faklen, så får JM godt nok svært ved at forsvare at ulovliggøre mange tusinde mennesker og luftvåben.

Og rent personligt synes jeg ikke at registrering af luftvåben ville være helt urimeligt.

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: Ny våbenlov (kraftige luftvåben)

Indlæg af Sort » 27. apr 2012, 22:48

Gronne skrev:
Simon5700 skrev:
HePe skrev:Lederartikel i Dagbladet Ringkøbing-Skjern:

http://dagbladetringskjern.dk/leder/nu- ... graaspurve
det er nok mindre heldigt at nogen linker til 4,5mm der kan "dræbe" vildsvin, så tror jeg folk skyder sig selv i foden
Ja, gud fader bevares. Hvordan kan det lade sig gøre at have så få hjerneceller og linke til sådan en video. Er det igen en tåbelig våbenhandler, der lige er blevet lidt medieliderlig igen?
NEJ NEJ NEJ manden har 230% ret!
Våben er røvfarlige det ved enhver. Bonus pater eller ej så kan folk da sige sigselv at den tynde ende af geværet gør naller. Det har jeg og NVF aldrig lagt skjul på og det er ikke vejen frem at bagatellisere noget somhelst.

Det væsentlige er at vi danskere (mindst 20-25% af befolkningen) har direkte kontakt med luftvåben jævnligt. Det kunne sådanset være tilspidsede stålstænger eller bue og pil. Pointen er at der er ingen der vil lægge røv til et skud/stik fordi vi jo faktisk ved bedre.

Er der lige hurtigt nogen der vil lægge røv til min 1995 nissan sunny 1,4 sport?

Godt så og lad os så komme videre til den faktiske pointe. Det er farligt at leve, faktisk så farligt at helt almindelig fodbold koster et til to menneskeliv årligt plus milliarder i personskader. For slet ikke at nævne dødstal og hospitalsregninger ved at gå på gaden.

Men betyder det så pr definition at almindelige lovlydige borgere ikke kan håndtere hverken farligt værktøj eller uhadada et luftgevær der indenfor 2mm træfområde kan ramme igennem øregangen på en gris og derved dræbe?
Der står ikke specifikt noget i mit smede svendebrev om at jeg kan håndtere en vinkelsliber eller en sømpistol til beton. Men jeg skal da lige love for at begge dele kan lave ravage hvis det er sådan vi skal måle alting.

Det handler om at almindelige bonus pater danskere (bonus pater famillia = den almindelige danske familliefader burde vide) Der har brugt tusindvis af kroner på et luftvåben. Så også burde vide det bedre end at lægge egen eller konens røv til et skud.
Ok ja det er problematisk at enkelte (dvs en) fynsk idiot kan eje og anskaffe nye luftvåben trods gentagne lovovertrædelser.

Men det er altså ikke noget der ligner rimelig grund til at stjæle 1-1½mio menneskers rettigheder, eller at pålægge ditto antal mennesker udgifter på 5-10 tusind kroner til tilladelser og registrering.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Brugeravatar
CIS
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 797
Tilmeldt: 19. jul 2011, 21:10
Interesser: Våben, film, teknik og viden
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 79 times
Been thanked: 208 times

Re: Ny våbenlov (kraftige luftvåben)

Indlæg af CIS » 27. apr 2012, 22:53

Bemærkede nogen, at JM stedfortræder, i det program hvor Sort deltog, fortalte at hele sagen startede med at et par forhandlere af de nu forbudte våben havde trådt frem offentlig og bedt om at få en regulering af kraftige luftrifler...

Mange tak Rex og Rode´s, jeg håber i bliver begravet i usælgelige luftvåben, og jeg håber at ingen herinde fra, aldrig lægger så meget som en krone i jeres forretninger frem over, og at jeres forræderi bliver kendt af hver mand, så i forsvinder fra branchen, i har ødelagt nok allerede ...
Bare en god gerning er bedre en et helt livs bønner....

Brugeravatar
Mindstorm
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1815
Tilmeldt: 15. jan 2006, 20:34
Interesser: IPSC, våbenteknik
Geografisk sted: Struer
Been thanked: 10 times

Re: Ny våbenlov (kraftige luftvåben)

Indlæg af Mindstorm » 27. apr 2012, 23:01

Stanley skrev:de vil give ejerne, et år til at få dem registeret, alså via SKV, man skal da være medlem i 1.5 år i en skyttefoening for at få en tiladlse til et våben i klubben. har jm da ikke et porblem der?????
Det er da kun for at få tilladelse til pistol at du skal være medlem i 2år, riffel kan du vel opnå den dag du melder dig ind i klubben.
Mvh Mindstorm

Brugeravatar
Timsen
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 806
Tilmeldt: 13. jan 2012, 16:32
Interesser: Skydning (lang,hagl,hånd)
Geografisk sted: Odense SØ
Has thanked: 242 times
Been thanked: 194 times
Kontakt:

Re: Ny våbenlov (kraftige luftvåben)

Indlæg af Timsen » 27. apr 2012, 23:16

Sort skrev:Det handler om at almindelige bonus pater danskere (bonus pater famillia = den almindelige danske familliefader burde vide) Der har brugt tusindvis af kroner på et luftvåben. Så også burde vide det bedre end at lægge egen eller konens røv til et skud.
Uden at forholde mig til "lovligheden" af din beton-sømpistol, så rammer du sømmet på hovedet her :giggle:

Pointen er vel i bund og grund at kriminelle psykopater kan ALTID finde noget at skyde med - og til betydeligt færre penge end vi har brugt på vores HIDTIL lovlige plinker-bøsser. Vi kan godt li' at skyde, ja - men vi har valgt luftvåben, da de netop har været betydeligt mindre farlige (og faktisk mere udfordrende efter min personlige mening) end krudtvåben.
Desuden fordi vi ikke har til hensigt at så hverken NOGET eller NOGEN ihjel med dem (jægere undtaget).

De har samtidig været tilgængelige for den ALMINDELIGE dansker, som gerne vil skyde lidt hyggeplink i ny og næ - og 99.9999% ville nok ikke gøre en flue fortræd.
Så er der lige den der famøse 0.0001% idioter - som smadrer det for alle andre - og som loven ændres for, for at "eliminere".

Der vil altid være en eller anden ustabil person, som misbruger et eller andet til at skade andre - skal der så et forbud til hver eneste gang??

Jeg ser personligt frem til at golfkøller (har været nævnt tidligere) bliver kategoriseret som et slagvåben, og kræver minimum en "slagvåbentilladelse" og aktivt medlemsskab i den lokale golfklub med korrekt GK(golfkølle)-påtegning , for at du må besidde, bære og anvende nævnte.
..og naturligvis kun i "anerkendelsesværdig" sammenhæng.
(PS: En anelse ironi (eller er det satire) kan være anvendt i afsnittet ovenfor..)
Never limit yourself to one style - shoot anything you can get your hands on.

Brugeravatar
Timsen
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 806
Tilmeldt: 13. jan 2012, 16:32
Interesser: Skydning (lang,hagl,hånd)
Geografisk sted: Odense SØ
Has thanked: 242 times
Been thanked: 194 times
Kontakt:

Re: Ny våbenlov (kraftige luftvåben)

Indlæg af Timsen » 27. apr 2012, 23:24

En lille fodnote - og sorry jeg spammer forummet...

Har NVF en "Facebook-poster", og/eller en/flere personer som kan skrive et kort/skarpt indlæg på FB eller lave en gruppe?
Facebook er et af de MEGET virkefulde medier vi ikke bør glemme i denne sag...

Jeg kunne godt lave en gruppe til det - men det ville have betydeligt mere pondus hvis nogen fra NVF-RT / NVF's FB profil lavede ét eller andet.
..og så fordi jeg ikke er det officielle talerør for NVF-luftskytter.

En gruppe som "Gør våbenloven også dig kriminel 1/6-2012?" eller noget i den retning
..som forklarer i simple termer hvad lovgivningen betyder for den almindelige dansker med en +4.5mm i skabet.
..som piller argumenterne for ændringen fra hinanden ("kraftig" = wtf!)
..osv.
Jeg tænker bare højt - plink mig bare ned... :biggrin:
Never limit yourself to one style - shoot anything you can get your hands on.

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: Ny våbenlov (kraftige luftvåben)

Indlæg af Sort » 27. apr 2012, 23:29

Timsen skrev:En lille fodnote - og sorry jeg spammer forummet...

Har NVF en "Facebook-poster", og/eller en/flere personer som kan skrive et kort/skarpt indlæg på FB eller lave en gruppe?
Facebook er et af de MEGET virkefulde medier vi ikke bør glemme i denne sag...

Jeg kunne godt lave en gruppe til det - men det ville have betydeligt mere pondus hvis nogen fra NVF-RT / NVF's FB profil lavede ét eller andet.
..og så fordi jeg ikke er det officielle talerør for NVF-luftskytter.

En gruppe som "Gør våbenloven også dig kriminel 1/6-2012?" eller noget i den retning
..som forklarer i simple termer hvad lovgivningen betyder for den almindelige dansker med en +4.5mm i skabet.
..som piller argumenterne for ændringen fra hinanden ("kraftig" = wtf!)
..osv.
Jeg tænker bare højt - plink mig bare ned... :biggrin:
Fremragende ide og jeg håber da på at NVF's FB redaktør sætter noget igang. Jeg skal nok skrive til skidtet, men jeg har jo hverken adgang eller rettigheder til at sætte i værk.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Gronne
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 27
Tilmeldt: 23. apr 2010, 22:43
Interesser: Luftvåben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Ny våbenlov (kraftige luftvåben)

Indlæg af Gronne » 27. apr 2012, 23:30

Timsen skrev:En lille fodnote - og sorry jeg spammer forummet...

Har NVF en "Facebook-poster", og/eller en/flere personer som kan skrive et kort/skarpt indlæg på FB eller lave en gruppe?
Facebook er et af de MEGET virkefulde medier vi ikke bør glemme i denne sag...

Jeg kunne godt lave en gruppe til det - men det ville have betydeligt mere pondus hvis nogen fra NVF-RT / NVF's FB profil lavede ét eller andet.
..og så fordi jeg ikke er det officielle talerør for NVF-luftskytter.

En gruppe som "Gør våbenloven også dig kriminel 1/6-2012?" eller noget i den retning
..som forklarer i simple termer hvad lovgivningen betyder for den almindelige dansker med en +4.5mm i skabet.
..som piller argumenterne for ændringen fra hinanden ("kraftig" = wtf!)
..osv.
Jeg tænker bare højt - plink mig bare ned... :biggrin:
God idé. En tanke - tror du folk frivilligt vil stille sig frem overfor deres vennekreds og sige, at de er kriminelle? :blink:

Brugeravatar
Timsen
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 806
Tilmeldt: 13. jan 2012, 16:32
Interesser: Skydning (lang,hagl,hånd)
Geografisk sted: Odense SØ
Has thanked: 242 times
Been thanked: 194 times
Kontakt:

Re: Ny våbenlov (kraftige luftvåben)

Indlæg af Timsen » 27. apr 2012, 23:38

Gronne skrev:God idé. En tanke - tror du folk frivilligt vil stille sig frem overfor deres vennekreds og sige, at de er kriminelle? :blink:
Nej - det tror jeg ikke - men pointen er også lidt - ER DU KLAR OVER AT DU BLIVER DET, hvis du har en +4.5mm liggende ??!
..og HVORFOR bliver du det?

Det sidste er jo nemlig hele essensen.
Jeg/du bliver nemlig kriminel (hvis ikke du har/tager jagttegn), fordi en PROMILLE af dem der hidtil har haft friheden til at anskaffe sig en plinkergøb, har misbrugt den frihed, og gjort skade på mennesker, dyr eller inventar - men hvorfor skal JEG straffes for det?. Jeg har da IKKE gjort noget...

Igen - det svarer til at ALLE golfspillere skal have inddraget deres golfkøller fordi jeg går amok med en golfkølle (bare rolig - det gør jeg ikke: jeg hader golf).
Men ps: Jeg er faktisk sikker på at en driver leverer betydeligt højere anslagsværdi end den .22 luftbøsse jeg ikke har før jeg har fået jagttegn.
Never limit yourself to one style - shoot anything you can get your hands on.

Brugeravatar
Keldda
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1448
Tilmeldt: 23. okt 2010, 22:57
Interesser: gamle Luftvåben/våben
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 32 times
Been thanked: 50 times

Re: Ny våbenlov (kraftige luftvåben)

Indlæg af Keldda » 27. apr 2012, 23:39

:evil: nu har jeg nedlagt min fjæsbog profil for over et halvt år siden , skal man så til at lukke op for det :puke: igen,i en god sags tjeneste godt nok ,men ok,fb er der vel ikke noget galt med som sådan, det er det :puke: folk skriver, :alcohol:
står man i lort til halsen skal man holde munden lukket

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: Ny våbenlov (kraftige luftvåben)

Indlæg af Sort » 27. apr 2012, 23:44

Gronne skrev:God idé. En tanke - tror du folk frivilligt vil stille sig frem overfor deres vennekreds og sige, at de er kriminelle? :blink:
Hermed en erklæring!
Jeg er pr bekendtgørelsens ikrafttræden åbenbart forbryder.
Jeg har absolut ingen intention om at begrænse mine aktiviteter og hvis det jeg PT gør med luftvåben fremover er ulovligt uanset om jeg registrerer eller ej. Så vil jeg ikke registrere mine våben.
Hvis det af populistiske årsager falder staten for brystet at jeg dyrker min hobby så må staten komme og hente mine våben. Hvis jeg på pågældende tidspunkt har et eller flere af mine luftvåben i hænderne. Må staten så se om den kan finde en betjent der vil vriste min retmæssige ejendom fra mig.
Folk der ved bare lidt om våben, ved så også hvad det er Charlton Heston plejer at sige i nævnte sammenhæng.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Brugeravatar
Yamamoto
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1706
Tilmeldt: 27. jul 2006, 21:50
Geografisk sted: København
Been thanked: 6 times

Re: Ny våbenlov (kraftige luftvåben)

Indlæg af Yamamoto » 27. apr 2012, 23:48

En vinkel jeg ikke kan se rejst endnu er at fristen for registrering af luftvåben er så meget kortere end fristen for registrering af glatløbede haglgeværer. Så vidt vides regnes der stadig med et mørketal på op til 250 000 uregistrerede glatløbede haglgeværer og hvor mange år siden er det at de blev registreringspligtige ved handel ?? Vi får et år.....

Og en anden vinkel, som jeg læser JM's forklaring om tilladelse via våbenpåtegning er der intet krav om at det er våbenpåtegning til luftgevær, blot at man har en våbenpåtegning. Det fremgår ikke om en SKV-3 er nok, men hvis tanken er at der skal være foretaget et vandelscheck burde SKV-3 være nok.

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8877
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1158 times
Kontakt:

Re: Ny våbenlov (kraftige luftvåben)

Indlæg af Fast Fumble » 27. apr 2012, 23:52

Yamamoto skrev:Og en anden vinkel, som jeg læser JM's forklaring om tilladelse via våbenpåtegning er der intet krav om at det er våbenpåtegning til luftgevær, blot at man har en våbenpåtegning. Det fremgår ikke om en SKV-3 er nok, men hvis tanken er at der skal være foretaget et vandelscheck burde SKV-3 være nok.
Men hvordan stiller SKV sig, hvis bare 100.000 melder sig ind i skytteforeninger for at få SKV-3, uden at være interesseret i at skyde konkurrencer? Kinabøsserne kan jo ikke konkurrere mod topklasse PCP geværer.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Yamamoto
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1706
Tilmeldt: 27. jul 2006, 21:50
Geografisk sted: København
Been thanked: 6 times

Re: Ny våbenlov (kraftige luftvåben)

Indlæg af Yamamoto » 28. apr 2012, 00:10

Fast Fumble skrev: Men hvordan stiller SKV sig, hvis bare 100.000 melder sig ind i skytteforeninger for at få SKV-3, uden at være interesseret i at skyde konkurrencer? Kinabøsserne kan jo ikke konkurrere mod topklasse PCP geværer.
Sådan er det da allerede i de foreninger jeg kender, max 25% af medlemmerne deltager i bare een konkurrenceskydning om året. Resten skyder kun for fornøjelsens skyld.

Brugeravatar
Robse
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1902
Tilmeldt: 21. feb 2011, 11:29
Interesser: Skydevåben: Krudt & Luft
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 168 times
Been thanked: 222 times

Re: Ny våbenlov (kraftige luftvåben)

Indlæg af Robse » 28. apr 2012, 00:14

Yamamoto skrev: Og en anden vinkel, som jeg læser JM's forklaring om tilladelse via våbenpåtegning er der intet krav om at det er våbenpåtegning til luftgevær, blot at man har en våbenpåtegning. Det fremgår ikke om en SKV-3 er nok, men hvis tanken er at der skal være foretaget et vandelscheck burde SKV-3 være nok.
hmmmnnn nn hvad skal man med en SKV3 når man har en SKV2 ?
You will be hollow. We shall squeeze you empty, and then we shall fill you with ourselves.
― George Orwell, 1984

Besvar