Afstemning efter TV2 indslaget i går

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Besvar

Vil du købe luftgevær nu efter seneste indslag i TV2 nyhederne?

Ja
68
62%
Nej
32
29%
Ved ikke
10
9%
 
Afgivne stemmer: 110

Gronne
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 27
Tilmeldt: 23. apr 2010, 22:43
Interesser: Luftvåben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Afstemning efter TV2 indslaget i går

Indlæg af Gronne » 13. mar 2012, 09:39

Hej folkens.

Trist og irriterende indslag på TV2 i går. Hvordan vil I forholde jer fra nu?

Frog
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 172
Tilmeldt: 12. feb 2005, 14:24
Interesser: Våben og MC
Geografisk sted: Værløse
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Afstemning efter TV2 indslaget i går

Indlæg af Frog » 13. mar 2012, 10:08

Jeg vil lige nu gå ind og købe en Bsa ultra multishot hos lystfiskeren :eek: til at suplere min AA s410 :rock:

Brugeravatar
Odsinger
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 291
Tilmeldt: 9. nov 2009, 10:54
Interesser: Jagt, skydning
Geografisk sted: Vestsjælland
Been thanked: 5 times

Re: Afstemning efter TV2 indslaget i går

Indlæg af Odsinger » 13. mar 2012, 10:27

Jeg har lige købt et air ranger sååh.. Og det går jeg ikke frivilligt af med igen :doublefuck:
Der er jo netop ingen herinde der bruger 5-20000 kr på luftgevær og grej og dinser for at røve en bank eller skyde efter hinanden. Vi gør det fordi vi har en seriøs hobby. Og på et plan hvor det i mine øjne umuligt kan genere nogen. At der så er nogle fjolser som ødelægger det er forkasteligt. Men hvad kan man gøre når vi har et hold journalister som kæmper en brav kamp for at sidestille entusiaster med kriminelle. For hr og fru Danmark har ingen ide om hvordan virkeligheden rent faktisk ser ud. De ser TV2, og bygger deres verdensbillede ud fra det. Det er klart at folk bliver bange når et luftgevær bliver udstillet som en dræbermaskine. Men selvom det var designet som en dræbermaskine, er der stadig ikke nogen entusiaster der bruger de til at "dræbe" med. Der er jo væsentlig forskel på bare at "dræbe" vildt og meningsløst, og så jage på et stykke land man har retten til hvor det foregår uden farer for andre mennesker. Dernæst er der jo absolut ingen drabslystne kriminelle der har råd til at bruge den slags penge på et luftgevær udelukkende for at slå alt omkring sig ihjel. De køber en billig køkkenkniv.. Og dem som skyder deres nabo i røven i håb om at dræbe dem havde jo alligevel nok bare tage et andet våben hvis ikke det var fordi at luftgeværet åbenbart i alle hjem er det som står først for.. :mad:
Mvh. Odsinger

Brugeravatar
Kølle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1087
Tilmeldt: 23. aug 2011, 15:00
Interesser: Våben-Foto.
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 80 times
Been thanked: 62 times

Re: Afstemning efter TV2 indslaget i går

Indlæg af Kølle » 13. mar 2012, 10:52

Hej alle NVFere!
Jeg fik ikke set indslaget i TV2 igår,jeg håber nogen har optaget det og
lægger det her på forum,jeg vil meget gerne se det og der er sikkkert
mange der også gerne vil :bowdown:

KØLLE
Så, nu er der ikke et vådt øje tørt.

WEIHRAUCH HW97KT.MK II.cal.177+MCT Viper 6-24x56 IRS.
V-MACH Tunet-Longrifle Edition.
WEIHRAUCH HW35K Limited Edition cal.177
WEIHRAUCH HW 75 cal.177.

Brugeravatar
Robse
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1902
Tilmeldt: 21. feb 2011, 11:29
Interesser: Skydevåben: Krudt & Luft
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 168 times
Been thanked: 222 times

Re: Afstemning efter TV2 indslaget i går

Indlæg af Robse » 13. mar 2012, 11:00

Kølle skrev:Hej alle NVFere!
Jeg fik ikke set indslaget i TV2 igår,jeg håber nogen har optaget det og
lægger det her på forum,jeg vil meget gerne se det og der er sikkkert
mange der også gerne vil :bowdown:

KØLLE
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id- ... ndkøb.html
You will be hollow. We shall squeeze you empty, and then we shall fill you with ourselves.
― George Orwell, 1984

Brugeravatar
Kølle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1087
Tilmeldt: 23. aug 2011, 15:00
Interesser: Våben-Foto.
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 80 times
Been thanked: 62 times

Re: Afstemning efter TV2 indslaget i går

Indlæg af Kølle » 13. mar 2012, 11:20

Robse skrev:
Kølle skrev:Hej alle NVFere!
Jeg fik ikke set indslaget i TV2 igår,jeg håber nogen har optaget det og
lægger det her på forum,jeg vil meget gerne se det og der er sikkkert
mange der også gerne vil :bowdown:

KØLLE
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id- ... ndkøb.html
TAK Robse,du er godt nok hurtig :respekt: det var flot gjort af dig :bowdown:

KØLLE
Så, nu er der ikke et vådt øje tørt.

WEIHRAUCH HW97KT.MK II.cal.177+MCT Viper 6-24x56 IRS.
V-MACH Tunet-Longrifle Edition.
WEIHRAUCH HW35K Limited Edition cal.177
WEIHRAUCH HW 75 cal.177.

Gronne
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 27
Tilmeldt: 23. apr 2010, 22:43
Interesser: Luftvåben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Afstemning efter TV2 indslaget i går

Indlæg af Gronne » 13. mar 2012, 13:56

Faldt lige over denne gamle nyhed - læg mærke til den lille Quickpoll under filmen. Ud af 3119 stemmer, synes kun 37% at der skal kræves våbentilladelse til at eje et luftgevær.

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id- ... -i-dk.html

Brugeravatar
C-SB
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1103
Tilmeldt: 20. nov 2008, 18:24
Interesser: Luftgevær skydning
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 55 times
Been thanked: 38 times
Kontakt:

Re: Afstemning efter TV2 indslaget i går

Indlæg af C-SB » 13. mar 2012, 17:18

Har stemt...............JA, selv om jeg har hvad jeg skal bruge, og ikke regner med at skal købe nyt. Det gør jeg udelukkende for at støtte de folk der gerne vil skyde større caliber end 4,5 / 5,5 mm da jeg tror grænsen kommer til at ligge der over.
Håber det bedste for os alle.
Claus

Brugeravatar
JPedersen
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 874
Tilmeldt: 7. nov 2010, 14:16
Interesser: jagt, vildt, våben og knive
Geografisk sted: Søborg
Has thanked: 8 times
Been thanked: 47 times

Re: Afstemning efter TV2 indslaget i går

Indlæg af JPedersen » 13. mar 2012, 17:34

Nu har jeg siddet og set filmen på tv2.dk

I stedet for at forbyde de kraftige luftgevær (altså de her "problem" gevær) kunne man vel lave noget tilladelse ligesom til riffel?
bare hvor du ikke behøver jagttegn eller noget andet, men du bliver checket igennem hos politiet??

Det ville for mig at se, være den rigtige løsning på deres problem. at man så må betale lidt gebyr for noget registrering,
betyder vel ikke det helt vilde hvis man gerne vil have et?

så er vi da udeover denne
Alle og enhver kan inden længe købe et nyt luftgevær, der er så kraftigt, at det kan dræbe - og det kan de gøre helt uden nogen form for tilladelse.
MVH Jonas

”Hvor mange skydevåben har de egentlig”?

”Flere end jeg har brug for, - men færre end jeg kunne tænke mig”

458hunter
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4208
Tilmeldt: 14. maj 2005, 19:19
Interesser: Skydning, jagt og MC
Geografisk sted: Øst-Sjælland
Has thanked: 827 times
Been thanked: 431 times

Re: Afstemning efter TV2 indslaget i går

Indlæg af 458hunter » 13. mar 2012, 18:55

Ja man kunne da bare lige registrere....

Er vi enige om at våbenkontorerne har rigeligt med at behandle tilladelser til rigtige våben. Forestil jer en behandlingstid, hvis 500.000 luftvåben pludselig skal registreres.

Derudover er der noget grundlæggende forkert i at lave lovgivning på områder hvor der ikke er et problem.

Brugeravatar
JPedersen
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 874
Tilmeldt: 7. nov 2010, 14:16
Interesser: jagt, vildt, våben og knive
Geografisk sted: Søborg
Has thanked: 8 times
Been thanked: 47 times

Re: Afstemning efter TV2 indslaget i går

Indlæg af JPedersen » 13. mar 2012, 19:05

Chrstn_Olsen skrev: Er vi enige om at våbenkontorerne har rigeligt med at behandle tilladelser til rigtige våben. Forestil jer en behandlingstid, hvis 500.000 luftvåben pludselig skal registreres.
Det er jo ikke så slemt at starte det nu, når denne "nye" type ikke er kommet i handel endnu.
tror næppe der er 500.00 der er lavet en ordre på dem?? :blink:

Hvor slemt kan det være? helt ærligt? har aldrig oplevet nogle problemer med at få en tilladelse, og hvis det gør "almindelig" mennesker glade at man ikke kan få den uden tilladelse,
så er det vel det..
MVH Jonas

”Hvor mange skydevåben har de egentlig”?

”Flere end jeg har brug for, - men færre end jeg kunne tænke mig”

Brugeravatar
Niels
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2324
Tilmeldt: 20. maj 2004, 10:12
Interesser: Windows NT3.5
Geografisk sted: Esbjerg
Has thanked: 67 times
Been thanked: 212 times

Re: Afstemning efter TV2 indslaget i går

Indlæg af Niels » 13. mar 2012, 19:11

Thorkil02 skrev:
Chrstn_Olsen skrev: Er vi enige om at våbenkontorerne har rigeligt med at behandle tilladelser til rigtige våben. Forestil jer en behandlingstid, hvis 500.000 luftvåben pludselig skal registreres.
Det er jo ikke så slemt at starte det nu, når denne "nye" type ikke er kommet i handel endnu.
tror næppe der er 500.00 der er lavet en ordre på dem?? :blink:
Der ER ikke nogen "ny" type.
Det er et luftgevær. Man har kunnet og har lavet denslags i hundreder af år. Der er intet nyt udover at den bruger batterier. Og det gør det ikke til noget specielt man pludselig er nødt til at tage ekstra hensyn til.

Der er ikke sket andet end at en journalist, igen, har forsøgt at skabe en folkestemning.
Vh
Niels

--
If it ain't Broke.....Fix it till it is!

Holmer
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 380
Tilmeldt: 9. nov 2009, 21:54
Interesser: Luftgevær PCP & Fjeder
Geografisk sted: Bornholm
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times

Re: Afstemning efter TV2 indslaget i går

Indlæg af Holmer » 13. mar 2012, 19:27

jo det er så slemt :evil:
hvis det er det oprindelige forslag der går igennem
så er det ALT OVER 4,5 der kræver registrering
og det er langt over 1/2 mill
sådan nogle medieliderlige inkompetente idioter til folketingspolitikere :wall:
og deres embedsværk

MVH
HOLMER
Thorkil02 skrev:
Chrstn_Olsen skrev: Er vi enige om at våbenkontorerne har rigeligt med at behandle tilladelser til rigtige våben. Forestil jer en behandlingstid, hvis 500.000 luftvåben pludselig skal registreres.
Det er jo ikke så slemt at starte det nu, når denne "nye" type ikke er kommet i handel endnu.
tror næppe der er 500.00 der er lavet en ordre på dem?? :blink:

Hvor slemt kan det være? helt ærligt? har aldrig oplevet nogle problemer med at få en tilladelse, og hvis det gør "almindelig" mennesker glade at man ikke kan få den uden tilladelse,
så er det vel det..
Senest rettet af Holmer 13. mar 2012, 19:32, rettet i alt 1 gang.
HW 100 S 4,5
Falcon T50 10-50x60 field target scope

Brugeravatar
JPedersen
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 874
Tilmeldt: 7. nov 2010, 14:16
Interesser: jagt, vildt, våben og knive
Geografisk sted: Søborg
Has thanked: 8 times
Been thanked: 47 times

Re: Afstemning efter TV2 indslaget i går

Indlæg af JPedersen » 13. mar 2012, 19:31

Niels skrev: Der ER ikke nogen "ny" type.
Det er et luftgevær. Man har kunnet og har lavet denslags i hundreder af år. Der er intet nyt udover at den bruger batterier. Og det gør det ikke til noget specielt man pludselig er nødt til at tage ekstra hensyn til.
Jeg har i hvert fald ikke før set et luftgevær der kunne sende et projektil på 175grain af sted med over 800 fps?
Det kan også være det bare mig der ikke har fulgt med i timen?
MVH Jonas

”Hvor mange skydevåben har de egentlig”?

”Flere end jeg har brug for, - men færre end jeg kunne tænke mig”

Brugeravatar
Niels
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2324
Tilmeldt: 20. maj 2004, 10:12
Interesser: Windows NT3.5
Geografisk sted: Esbjerg
Has thanked: 67 times
Been thanked: 212 times

Re: Afstemning efter TV2 indslaget i går

Indlæg af Niels » 13. mar 2012, 19:49

Thorkil02 skrev:
Niels skrev: Der ER ikke nogen "ny" type.
Det er et luftgevær. Man har kunnet og har lavet denslags i hundreder af år. Der er intet nyt udover at den bruger batterier. Og det gør det ikke til noget specielt man pludselig er nødt til at tage ekstra hensyn til.
Jeg har i hvert fald ikke før set et luftgevær der kunne sende et projektil på 175grain af sted med over 800 fps?
Det kan også være det bare mig der ikke har fulgt med i timen?
Ja det kan nemt være.
Vh
Niels

--
If it ain't Broke.....Fix it till it is!

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Afstemning efter TV2 indslaget i går

Indlæg af Timber » 13. mar 2012, 21:08

Var det tysken, eller italienerne der havde en 11 mm. luftfætter som de brugte i 1. verdenskrig? Den var da vist rimeligt potent.
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Brugeravatar
Niels
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2324
Tilmeldt: 20. maj 2004, 10:12
Interesser: Windows NT3.5
Geografisk sted: Esbjerg
Has thanked: 67 times
Been thanked: 212 times

Re: Afstemning efter TV2 indslaget i går

Indlæg af Niels » 13. mar 2012, 21:54

Timber skrev:Var det tysken, eller italienerne der havde en 11 mm. luftfætter som de brugte i 1. verdenskrig? Den var da vist rimeligt potent.
Det var snigskytter under napoleons krigen mod svjh schweitz og tyrkiet, men de 11 mm er vist ikke helt ved siden af.
Det var en urmager, Girandoni, der byggede dem, og pumpesystemerne til militæret.

De blev sjovt nok ikke til et våbenteknologisk gennembrud dengang heller - fordi det også dengang var noget bøvl..
Vh
Niels

--
If it ain't Broke.....Fix it till it is!

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Afstemning efter TV2 indslaget i går

Indlæg af Timber » 13. mar 2012, 22:34

Niels skrev:
Timber skrev:Var det tysken, eller italienerne der havde en 11 mm. luftfætter som de brugte i 1. verdenskrig? Den var da vist rimeligt potent.
Det var snigskytter under napoleons krigen mod svjh schweitz og tyrkiet, men de 11 mm er vist ikke helt ved siden af.
Det var en urmager, Girandoni, der byggede dem, og pumpesystemerne til militæret.

De blev sjovt nok ikke til et våbenteknologisk gennembrud dengang heller - fordi det også dengang var noget bøvl..
Åh, skal vi så langt tilbage... Jeg mente jo nok at de havde været i krig, men kunne ikke lige huske hvordan og hvorledes..

Takker.. :razz:
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Leadhead
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 106
Tilmeldt: 14. apr 2011, 11:11
Interesser: Bygselv
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 3 times
Been thanked: 6 times

Re: Afstemning efter TV2 indslaget i går

Indlæg af Leadhead » 13. mar 2012, 23:21

Det bliver meget spændende at se indholdet af bekendtgørelsen.

Men jeg er sikker på at den er lige så fejlfyldt og ukorrekt, som tv2, Rodes, REX og justitsministerens indslag i nyhederne.
Jeg vil gerne forslå at indføre forbud mod biler(tænk på alle de unge der har mistet livet allerede i år)..
Dette må lige være sagen for Socialdemokraterne, så er betalingsringen redet i land, samt de får gang i den offentlige transport.

Brugeravatar
SIBs
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 83
Tilmeldt: 27. okt 2011, 16:22
Interesser: pistolskydning, og naturen
Geografisk sted: Fynsland
Has thanked: 10 times
Been thanked: 13 times

Re: Afstemning efter TV2 indslaget i går

Indlæg af SIBs » 14. mar 2012, 09:30

Man har lov til at håbe det starter en ny bevægelse herhjemme!

Det kan vel ikke andet end betragtes rimeligt, med tanke den eksponering af bigbore luftrifler der har været i medierne, at HVIS våbnet kommer til at kræve jagttegn, at det så bliver muligt at rent faktisk at gå på JAGT med det... og ikke kun regulere råger og des lignende...

Når men nu med alt tydelighed viser HVOR kraftfulde disse våben er så kunne det være interessant at se medierne stikke en ePCP Rouge i hænderne på en "rigtig" jæger og placere ham foran en lille Bambi (eller vildsvin for den sags skyld) og bede ham skyde den. At høre en jæger nægte at skyde sådan en lille Bambi FORDI DEN IFØLGE DANSK LOVGIVNING IKKE ER KRAFTIG NOK!!! Det ville være: PRICELESS!

Det mindste man kunne forvente var: At når et våben har været i cirkulation og er blevet købt af forskellige mennesker, at man beskytter deres investering, uanset om de har købt våbnet for "sjov's skyld" eller andet. Som journalisten bliver gjort opmærksom på så lå der over 20 bestillinger på ePCP'en Rouge. Det repræsenterer en investering på over kr. 220.000 som vil blive gjort værdiløs med et pennestrøg. Tæller vi ammunition og andet udrustning der skal til for at få våbnet til at fungere er vi måske oppe på 50% mere: kr. 330.000 og det er for én forretning!

Og til vores kære Justitsminister: I mine øjne: Der læner man sig op af total inkompetence når man forsøger at påpege hvor "uansvarlige/langsomme" tidligere justitsministre har været omkring afklaring på spørgsmålet omkring "kraftige" luftgeværer, for at bortforklare ens egen ubeslutsomhed på spørgsmålet. Tværtimod bør det være en yderligere motivation for dig at få afklaret spørgsmålet evt. gro nogle nosser og sige til pressen: "Hør her: Hvad er problemet? Ja, man kan købe kraftige luftgeværer, og hvis de bliver brugt til personfarlig kriminalitet så skrider vi hurtigt ind, men som det er lige nu så er det eneste problem MEDIERNE der blæser det op helt og aldeles ude af proportioner."

Vorherre bevares! Hundehoveder og hængerøve, fæhoveder, lusede amatører, slapsvanse, småfede grødbønder, feje hunde, jammer-kommoder, elendige klamphuggere, skidespræller, narrehat, sølle skvat, tøffeldyr, bovlamme bidesild, pjalt, pjok, pudseklud, snotklat, lumpne lus, idiot, SOCIALDEMOKRAT! Jeg må :puke:

Med den logik pressen lægger for dagen glæder jeg mig til at se hvornår de sætter fokus på alle de biler der KAN køre mere end de maksimalt tilladte (130 km/t) i Danmark. Gad vide hvornår man begynder at kræve elektroniske fartbegrænsere i alle biler, gerne tilkoblet GPS så når man krydser bygrænsen så kan man ikke køre mere en 50 km/t. Det vil uden tvivl skabe flere arbejdspladser (eftermontering i ALLE biler) og redde væsentligt flere menneskeliv!
"Nothing is more destructive of respect for the government and the law of the land than passing laws which cannot be enforced." -Albert Einstein

JakobK
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 61
Tilmeldt: 26. maj 2010, 19:32
Interesser: Air rifles
Geografisk sted: Syd Jylland
Been thanked: 3 times

Re: Afstemning efter TV2 indslaget i går

Indlæg af JakobK » 18. mar 2012, 15:25

Med fare for at gøre dette til et politisk fora (men alt er vel også politik i dag) vil jeg blot gøre opmærksom på at kritiken af socialdemokratiet i denne sammenhæng er lidt hul.

Det er faktisk de konservative der har raslet med sablerne igennem de sidste 7 år. At det så er Morten Bødskov der for lov til at færdiggøre projektet er jeg personligt meget tryg ved.
De konservative, med Tom "Macho mand med underlivsbetændelse" Behnke i front har vel bare været nervøse for at befolkningen kunne gøre modstand når de fik indført deres politistat. Lidt pudsigt at en "Liberal" regering i løbet af 11 år fik gennemført flere lov tilføjelser (ikke ændringer) end i de foregående 35 år...

Besvar