TV2 i aften nyhederne om kraftige luftvåben...igen!

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Brugeravatar
Thomsen
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 867
Tilmeldt: 28. jun 2009, 15:46
Interesser: KABOOOM!!
Geografisk sted: København

Re: TV2 i aften nyhederne om kraftige luftvåben...igen!

Indlæg af Thomsen » 12. mar 2012, 22:25

Syntes der lidt mærkeligt at der i indslaget, bliver sagt " Designet til at nedlægge vildsvin".

Skal der ikke mere en 200joule ved E100, til at nedlægge et vildsvin ??

og rodes hjemmeside, er gået ned pga for mange brugere.. lidt reklame har den klovn da fået.

Og Mauser (Rex), jeg er glad for at du har medvirket FØR..... men sagt nej tak nu.... tak for at sætte det hele igang, meget kloge ord, du sagde dengang ( jesus krist :puke: )
I used to kill for money... but you`re my friend..... I`ll kill you for nothing.......

PBHorsens
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 75
Tilmeldt: 15. jan 2012, 21:58
Interesser: Luftvåben "PCP"
Geografisk sted: Østjylland

Re: TV2 i aften nyhederne om kraftige luftvåben...igen!

Indlæg af PBHorsens » 12. mar 2012, 22:41

Hejsa ...

Hvad med dem som PCP osv i 5,5mm og 6,35mm allerede , hvad gør vi?

:sniper: :tmg:
Hatsan BT65 SB Cal.22 NS 4-12x42
Hatsan AT44-10 LONG EDITION Cal.22 NS 4-12x42
Hatsan AT44-10 WOOD Cal.22 NS 4-12x42
Hatsan AT44-10 Cal.177 NS 2-7x32

Brugeravatar
Robse
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1904
Tilmeldt: 21. feb 2011, 11:29
Interesser: Skydevåben: Krudt & Luft
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 169 times
Been thanked: 222 times

Re: TV2 i aften nyhederne om kraftige luftvåben...igen!

Indlæg af Robse » 12. mar 2012, 22:43

PBHorsens skrev:Hejsa ...

Hvad med dem som PCP osv i 5,5mm og 6,35mm allerede , hvad gør vi?

:sniper: :tmg:
begynder at lege med modeltog i stedet..
You will be hollow. We shall squeeze you empty, and then we shall fill you with ourselves.
― George Orwell, 1984

PBHorsens
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 75
Tilmeldt: 15. jan 2012, 21:58
Interesser: Luftvåben "PCP"
Geografisk sted: Østjylland

Re: TV2 i aften nyhederne om kraftige luftvåben...igen!

Indlæg af PBHorsens » 12. mar 2012, 22:46

Hvad med os der har de PCP osv nu?
Hatsan BT65 SB Cal.22 NS 4-12x42
Hatsan AT44-10 LONG EDITION Cal.22 NS 4-12x42
Hatsan AT44-10 WOOD Cal.22 NS 4-12x42
Hatsan AT44-10 Cal.177 NS 2-7x32

PBHorsens
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 75
Tilmeldt: 15. jan 2012, 21:58
Interesser: Luftvåben "PCP"
Geografisk sted: Østjylland

Re: TV2 i aften nyhederne om kraftige luftvåben...igen!

Indlæg af PBHorsens » 12. mar 2012, 22:47

Ha ha ha gør du det ...
Robse skrev:
PBHorsens skrev:Hejsa ...

Hvad med dem som PCP osv i 5,5mm og 6,35mm allerede , hvad gør vi?

:sniper: :tmg:
begynder at lege med modeltog i stedet..
Hatsan BT65 SB Cal.22 NS 4-12x42
Hatsan AT44-10 LONG EDITION Cal.22 NS 4-12x42
Hatsan AT44-10 WOOD Cal.22 NS 4-12x42
Hatsan AT44-10 Cal.177 NS 2-7x32

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: TV2 i aften nyhederne om kraftige luftvåben...igen!

Indlæg af Sort » 12. mar 2012, 22:47

PBHorsens skrev:Hejsa ...

Hvad med dem som PCP osv i 5,5mm og 6,35mm allerede , hvad gør vi?

:sniper: :tmg:
Det er jo så det argument NVF gang på gang prøver at få igennem. Men det sælger jo ikke rigtigt aviser, ifht halvnazister der skyder grisehoveder og betjente.

Jeg har længe ønsket mig at lave en lille video, med hvad vi går og bruger vores luftvåben til. Men det går lidt trægt med projektet.
Om det er fordi folk ikke vil stå frem, eller bare at det er for meget bøvl og surt arbejde, ved jeg faktisk ikke. Men der sker ikke det store på den front.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

PBHorsens
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 75
Tilmeldt: 15. jan 2012, 21:58
Interesser: Luftvåben "PCP"
Geografisk sted: Østjylland

Re: TV2 i aften nyhederne om kraftige luftvåben...igen!

Indlæg af PBHorsens » 12. mar 2012, 22:48

Hvad med dem som PCP osv nu?
Sort skrev:
AirPellet skrev:
Sort skrev:Jeg håber sgu de har skrevet en ny bekendtgørelse. For Barfoeds udkast var den arveste gang klamp.
Jeg vil godt væde 100 kr på, at det bliver direkte copy/paste fra det tidligere forslag lavet i JM under Barfoed, måske med små ændringer. Det er jo så godt og gennemarbejdet, at det er plug and play... Desuden har den røde regering jo klart vist, at de ikke ejer en selvstændig ide og tanke, hvilket har givet udslag i masser af blå politik indtil nu..... Er der nogen der tør væde? :fun:
Det der giver lidt håb, er at de jo havde lovet kopien af barfoeds skrammel allerede til januar. Hvis der ikke er lavet noget om siden det løfte hvorfor så vente til nu? eller for den sags skyld til maj?

Enten har de ikke noget nyt og skubber indførelsen foran sig i håb om at den går i glemmebogen (det koster jo penge og politi timer) eller også er de ved at skrive/forhandle/udtænke noget nyt.
Hatsan BT65 SB Cal.22 NS 4-12x42
Hatsan AT44-10 LONG EDITION Cal.22 NS 4-12x42
Hatsan AT44-10 WOOD Cal.22 NS 4-12x42
Hatsan AT44-10 Cal.177 NS 2-7x32

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14347
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1745 times
Been thanked: 1272 times
Kontakt:

Re: TV2 i aften nyhederne om kraftige luftvåben...igen!

Indlæg af Lycon » 12. mar 2012, 22:48

PBHorsens skrev:Hvad med dem som PCP osv i 5,5mm og 6,35mm allerede , hvad gør vi?
PBHorsens skrev:Hvad med os der har de PCP osv nu?
Det er jo for pokker det det hele drejer sig om, der er INGEN der ved hvad der sker - god damit!

Men start med at læse Høringssvar til Retsudvalget, REU, Alm. del - Bilag 103, det giver et godt indblik i problemstillingen.

Og bagefter kan du læse vores supplerende besvarelse til JM's første udkast vedrørende en stramning her: NVF's Høringssvar til Retsudvalget, REU, Alm. del - Bilag 393.
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Simon5700
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1169
Tilmeldt: 29. okt 2008, 12:14
Geografisk sted: sydfyn
Has thanked: 28 times
Been thanked: 18 times

Re: TV2 i aften nyhederne om kraftige luftvåben...igen!

Indlæg af Simon5700 » 12. mar 2012, 23:00

ja det er sku surt at rodes stiller op også får alt den reklame :evil: men okay han mister måske 10-20 kunder men får flere hundrede nye :puke:

men nu hvor der findes så "farlige" luftbøsser at det kan dræbe et VILDSVIN, kunne man da håbe på at vi også får noget vildt vi må skyde udover ræv (om nogen år måske)
Tag ikke livet for seriøst, du slipper alligevel ikke levende fra det ..!

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: TV2 i aften nyhederne om kraftige luftvåben...igen!

Indlæg af Sort » 12. mar 2012, 23:04

PBHorsens skrev:Hvad med dem som PCP osv nu?
Tja hvis du kan skrive artikler og læserbreve er det nok nu du skal gå igang.
Hvis du har forbindelser blandt væsentlige journalister kunne NVF sikkert bruge dem.

Ellers går jeg ud fra at vi rejser en erstatningssag, hvis vi kan påvise at ændringen fratager os noget (muligheden for at skyde feks).
Grundloven har et fint kapitel om erstatning når staten tager ting fra folk, så måske vi kan få lidt penge for vores skydere :???:
Hvis vi ikke må beholde våbene og de bliver usælgelige, tja så må staten vel købe. Ellers kan vi jo altid donere grejet til.. andre interessenter.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Brugeravatar
Robse
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1904
Tilmeldt: 21. feb 2011, 11:29
Interesser: Skydevåben: Krudt & Luft
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 169 times
Been thanked: 222 times

Re: TV2 i aften nyhederne om kraftige luftvåben...igen!

Indlæg af Robse » 12. mar 2012, 23:11

Der var forresten en positiv mangel i udsendelsen; listen
med eksempler på kriminalitet, vold etc. udøvet med
disse kraftige luftvåben, listen der nødvendiggør et indgreb.
Måske fordi listen er tom :what:
You will be hollow. We shall squeeze you empty, and then we shall fill you with ourselves.
― George Orwell, 1984

Brugeravatar
LiberalLegion
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 110
Tilmeldt: 20. feb 2010, 16:42
Interesser: Militære håndvåben og Pistoler
Geografisk sted: Nørresundby-Nordjylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: TV2 i aften nyhederne om kraftige luftvåben...igen!

Indlæg af LiberalLegion » 12. mar 2012, 23:26

Jamen... men kan da ikke købe våbene uden tilladelse. Blev der ikke for ganske nyligt indført en lov, der gjorde at alle luftvåben over kal. 4.5 mm. altså det vil sige en 5.5 mm. f.eks. kun kunne købes hvis man har en tilladelse?

Just a question?
PRO REGE ET GREGE - FOR KONGE OG FOLK

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: TV2 i aften nyhederne om kraftige luftvåben...igen!

Indlæg af Timber » 12. mar 2012, 23:49

Sort skrev: Det er jo så det argument NVF gang på gang prøver at få igennem. Men det sælger jo ikke rigtigt aviser, ifht halvnazister der skyder grisehoveder og betjente.

Jeg har længe ønsket mig at lave en lille video, med hvad vi går og bruger vores luftvåben til. Men det går lidt trægt med projektet.
Om det er fordi folk ikke vil stå frem, eller bare at det er for meget bøvl og surt arbejde, ved jeg faktisk ikke. Men der sker ikke det store på den front.
Hvis du fortsat gerne vil lave den video har jeg bestemt ikke noget imod at stå frem. Og jeg vil også gerne lægge noget arbejde i det. Smid evt. en PB. hvis det har interesse..

M.v.h. Timber
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: TV2 i aften nyhederne om kraftige luftvåben...igen!

Indlæg af Timber » 12. mar 2012, 23:50

LiberalLegion skrev:Jamen... men kan da ikke købe våbene uden tilladelse. Blev der ikke for ganske nyligt indført en lov, der gjorde at alle luftvåben over kal. 4.5 mm. altså det vil sige en 5.5 mm. f.eks. kun kunne købes hvis man har en tilladelse?

Just a question?
Nej, men det er det den evt. nye lov eller bestemmelse, lægger op til...

M.v.h. Timber
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Gronne
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 27
Tilmeldt: 23. apr 2010, 22:43
Interesser: Luftvåben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: TV2 i aften nyhederne om kraftige luftvåben...igen!

Indlæg af Gronne » 12. mar 2012, 23:58

Hvis der findes nogle skarpe skribenter herinde, som kan skrive en pressemeddelelse, så findes der ganske glimrende kanaler til udsendelse af samme - Presswire og Pressport. Der når man alle medier i Danmark.

Nu må vi give de uvidende politikere en opsang for deres forbandede lovgivningsræs hele tiden, og så på meget svage grundlag.

Brugeravatar
Thomsen
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 867
Tilmeldt: 28. jun 2009, 15:46
Interesser: KABOOOM!!
Geografisk sted: København

Re: TV2 i aften nyhederne om kraftige luftvåben...igen!

Indlæg af Thomsen » 12. mar 2012, 23:59

LiberalLegion skrev:Jamen... men kan da ikke købe våbene uden tilladelse. Blev der ikke for ganske nyligt indført en lov, der gjorde at alle luftvåben over kal. 4.5 mm. altså det vil sige en 5.5 mm. f.eks. kun kunne købes hvis man har en tilladelse?

Just a question?
NEJ !
I used to kill for money... but you`re my friend..... I`ll kill you for nothing.......

Brugeravatar
Cookiedude91
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 212
Tilmeldt: 23. maj 2010, 18:32
Interesser: luftriffel skydning
Geografisk sted: 7620 vestjylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: TV2 i aften nyhederne om kraftige luftvåben...igen!

Indlæg af Cookiedude91 » 13. mar 2012, 00:02

Sort skrev:
PBHorsens skrev:Hejsa ...

Hvad med dem som PCP osv i 5,5mm og 6,35mm allerede , hvad gør vi?

:sniper: :tmg:
Det er jo så det argument NVF gang på gang prøver at få igennem. Men det sælger jo ikke rigtigt aviser, ifht halvnazister der skyder grisehoveder og betjente.

Jeg har længe ønsket mig at lave en lille video, med hvad vi går og bruger vores luftvåben til. Men det går lidt trægt med projektet.
Om det er fordi folk ikke vil stå frem, eller bare at det er for meget bøvl og surt arbejde, ved jeg faktisk ikke. Men der sker ikke det store på den front.
Jeg stiller hellere end gerne op, har også grejerne til at filme det, (canon eos 600D) nu ved jeg ikke hvor gamle folk her på forummet egentlig er, men tror jeg er en af de få i min aldersgruppe (er 20 år) der har våben af den kaliber vi går og leger med, personligt syntes jeg det er en fin synsvinkel at når sådan en som mig selv spinker og sparer for at købe luftvåben for ja efterhånden over 20000 kr. så er det sku fordi man har en stor interesse for det, ikke fordi man vil gå og lave lort med det.

Så du siger bare til sort :)
ain't nothin but a peanut

Frog
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 172
Tilmeldt: 12. feb 2005, 14:24
Interesser: Våben og MC
Geografisk sted: Værløse
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: TV2 i aften nyhederne om kraftige luftvåben...igen!

Indlæg af Frog » 13. mar 2012, 00:19

Jeg syntes det er helt fint man ikke må købe de helt kraftige våbe som fx en 9mm som levere 2 gange så meget energi som min salongriffel.
Der hvor jeg syntes det bliver intresand er hvor de vil trække grænsen bliver det ved 4,5 5,5 eller 6,35 eller bliver der en joule granse nogle der aner noget om det?
Personelig er det ikke et problem for mig da jeg har jagttegn men det kommer jo til at begranse de stedder hvor jeg må skyde med mine PCP gevær meget og det ville jeg være ked af.

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: TV2 i aften nyhederne om kraftige luftvåben...igen!

Indlæg af Timber » 13. mar 2012, 00:55

Frog skrev:Jeg syntes det er helt fint man ikke må købe de helt kraftige våbe som fx en 9mm som levere 2 gange så meget energi som min salongriffel.
Der hvor jeg syntes det bliver intresand er hvor de vil trække grænsen bliver det ved 4,5 5,5 eller 6,35 eller bliver der en joule granse nogle der aner noget om det?
Personelig er det ikke et problem for mig da jeg har jagttegn men det kommer jo til at begranse de stedder hvor jeg må skyde med mine PCP gevær meget og det ville jeg være ked af.
Præcis...Nu har jeg også både jagtegn og våbentilladelse, så som sådan betyder det heller ikke noget for mig. Men alligevel så vil det besværliggøre, og begrænse vores interesse betydeligt. Og yderligere vil den formodentlig kriminalisere en del uskyldige mennesker, som bare vil have lov til at dyrke deres sunde og naturlige hobby..

Jeg synes ikke der skal være nogen kaliberbegrænsning på luftvåben. Pris og få skud pr. optankning, samt dyr ammunition m.m., sætter vel en naturlig begrænsning på hvor udbredt de store kalibre alligevel bliver..

M.v.h. Timber
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Taby
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 437
Tilmeldt: 8. dec 2006, 08:17
Interesser: Jagt og skydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 66 times
Been thanked: 39 times

Re: TV2 i aften nyhederne om kraftige luftvåben...igen!

Indlæg af Taby » 13. mar 2012, 06:25

Hej

Det er da sjovt som alting er de tidligere regenters skyld. Hvorfor svarer han ikke bare på hvorfor han ikke selv har gjort noget i stedet for at klandre Lene E og Lars B. Måske har de netop ikke gjort noget videre, fordi de ikke mente der var et reelt behov for stramninger. At de så har sagt noget andet har været måske været for at stryge den ængstlige vælger med håret.

Men måske er det tiden til at kikke på de luftvåben inden de går hen og bliver et reelt problem og vi ser den første drabssag. Man må så bare håbe at der bliver sat en fornuftig grænse for hvornår de kræver tilladelse, så de mere almindelige luftvåben kan være allemandseje.

Mvh. Taby

Brugeravatar
Longrifle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3606
Tilmeldt: 28. maj 2005, 20:16
Interesser: skydning
Geografisk sted: Region Hovedstaden
Has thanked: 82 times
Been thanked: 364 times

Re: TV2 i aften nyhederne om kraftige luftvåben...igen!

Indlæg af Longrifle » 13. mar 2012, 07:59

Lige det her er grunden til at jeg opgav luft, da jeg ikke gider sidde og bide negle hver gang endnu en fortaler for frygt- og bekymringssamfundet føler behov for at fremskynde og fremstille endnu et tåbeligt forbud alene ud fra en journalistik gevinst - og en medløbende presset minister, der gerne rammer en målgruppe, der ikke har nogen stemme/interessegruppe.......(han glemmer så lige, at han sandsynligvis rammer tusinder af mennesker - men det skal han nok opdage, når det går op for hr. og fru Danmark, at de er potentielle kriminelle)

Problemet er, at det i våbenloven fremgår, at JM kan bestemme, specifikke våben kan placeres i depot (hvilket så må være i vores hjem)af samfundsmæssige hensyn.

Jeg vil dog mene, at der i et eller andet omfang må være mulighed for at påvirke lovgivningsarbejdet igen, igen via NVF, ligesom der også må være muligheder for en evt. samlet erstatningssag, nu da der er åbnet for kollektive søgsmål.

....Longrifle, der er glad for sine krudtvåben :eek:
Handle so, dass die Maxime deines Willens jederzeit zugleich als Prinzip einer allgemeinen Gesetzgebung gelten könne.

Brugeravatar
Sjaral
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 315
Tilmeldt: 13. aug 2009, 10:52
Interesser: Luftvåben/jagtvåben
Geografisk sted: Fredensborg
Has thanked: 33 times
Been thanked: 22 times

Re: TV2 i aften nyhederne om kraftige luftvåben...igen!

Indlæg af Sjaral » 13. mar 2012, 09:11

Sig mig, er det ikke en AirArms der er i baggrunden i starten af klippet?
sjaral

Daystate Grey Shadow 5.5 MTC 5-20x50
FX Gladiator-TomK 5.5 MTC 8-32x60
HW97K-LR Maccari 5.5 NS 4-12x42

Brugeravatar
The Yeti
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 21. jun 2005, 22:36
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Malmø
Has thanked: 60 times
Been thanked: 140 times

TV2 i aften nyhederne om kraftige luftvåben...igen!

Indlæg af The Yeti » 13. mar 2012, 09:25

Taby skrev:Hej

Det er da sjovt som alting er de tidligere regenters skyld. Hvorfor svarer han ikke bare på hvorfor han ikke selv har gjort noget i stedet for at klandre Lene E og Lars B. Måske har de netop ikke gjort noget videre, fordi de ikke mente der var et reelt behov for stramninger. At de så har sagt noget andet har været måske været for at stryge den ængstlige vælger med håret.

Men måske er det tiden til at kikke på de luftvåben inden de går hen og bliver et reelt problem og vi ser den første drabssag. Man må så bare håbe at der bliver sat en fornuftig grænse for hvornår de kræver tilladelse, så de mere almindelige luftvåben kan være allemandseje.

Mvh. Taby
Skulle man så ikke finde en løsning mht køkkenknive først, der har der jo været adskillige drab allerede. Når der så er en fin løsning der kan man jo se om der er andre reelle problemer bagefter.





The Yeti



Sent from my iPhone using Tapatalk

Frog
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 172
Tilmeldt: 12. feb 2005, 14:24
Interesser: Våben og MC
Geografisk sted: Værløse
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: TV2 i aften nyhederne om kraftige luftvåben...igen!

Indlæg af Frog » 13. mar 2012, 10:17

sjaral skrev:
Sig mig, er det ikke en AirArms der er i baggrunden i starten af klippet?
Det ligner meget en AirArms

Brugeravatar
Niels
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2324
Tilmeldt: 20. maj 2004, 10:12
Interesser: Windows NT3.5
Geografisk sted: Esbjerg
Has thanked: 67 times
Been thanked: 212 times

Re: TV2 i aften nyhederne om kraftige luftvåben...igen!

Indlæg af Niels » 13. mar 2012, 11:18

Taby skrev:Hej


Men måske er det tiden til at kikke på de luftvåben inden de går hen og bliver et reelt problem og vi ser den første drabssag. Man må så bare håbe at der bliver sat en fornuftig grænse for hvornår de kræver tilladelse, så de mere almindelige luftvåben kan være allemandseje.

Mvh. Taby

Nu har denslags forfærdelige våben jo rent faktisk eksisteret siden 1740 med ganske få ændringer til det vi ser idag. Og da der ikke er sket noget frygteligt endnu, skal du nok ikke holde vejret i spændt og ængstelig venten på at det sker lige med det første heller.

Og i virkeligheden er det nok ikke helt uden grund at luftvåben er et enormt dårligt valg hvis man vil være kriminel.
Vh
Niels

--
If it ain't Broke.....Fix it till it is!

Besvar