HW45 i stumper

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Besvar
Brugeravatar
Longrifle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3606
Tilmeldt: 28. maj 2005, 20:16
Interesser: skydning
Geografisk sted: Region Hovedstaden
Has thanked: 82 times
Been thanked: 364 times

HW45 i stumper

Indlæg af Longrifle » 4. aug 2009, 18:44

Mens jeg venter på "brumbassen" som min søn og har døbt HW80k´eren (i forventning om lyden af passerende 6,35 mm hagl), måtte jeg bruge tiden på at skille min HW45 ad. Dels vibrerer den en del + diesler konstant, og så er det jo spændende at se noget nyt.

Hold da op, der er mange stumper og det er ikke alt, der giver sig selv :shock:

Men nu er den renset i bund - så nu må jeg se, om jeg kan samle den igen :???: Men indtil videre er fjeder, stempel og cylinderdelen sat sammen igen. Så må jeg se, om jeg kan finde plads til alle fjedre mv.

Konen fik selvfølgelig smidt en låsering væk :evil: :evil: da hun lige ville flytte stumperne....GRRRRRRRRR
Vedhæftede filer
IMG_4154.JPG
IMG_4154.JPG (69.48 KiB) Vist 1955 gange
IMG_4156.JPG
IMG_4156.JPG (38 KiB) Vist 1956 gange
Handle so, dass die Maxime deines Willens jederzeit zugleich als Prinzip einer allgemeinen Gesetzgebung gelten könne.

Brugeravatar
milvo
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 36
Tilmeldt: 30. jul 2008, 15:21
Interesser: Luftvåben,bajere og middagslur
Geografisk sted: Vestegen

Re: HW45 i stumper

Indlæg af milvo » 4. aug 2009, 18:52

Hvis det er noget der virker, så får du sgu' min ned til samme behandling.
Der er vel gået et 2000 hagl igennem min og den diesler som en hel grillbar.

Milvo
Shinsung Career III 707. cal.22
HW97K. cal.22 ( Longrifle fixed )
HW45 silver star .cal.22
Gamo viper express. cal.22

Brugeravatar
Longrifle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3606
Tilmeldt: 28. maj 2005, 20:16
Interesser: skydning
Geografisk sted: Region Hovedstaden
Has thanked: 82 times
Been thanked: 364 times

Re: HW45 i stumper

Indlæg af Longrifle » 4. aug 2009, 21:09

Den er samlet igen - og virker :eek:

Fjederen så fin ud og var pænt lige på trods af, at den bugter sig i cylinderen. Pakningen var som ny selvom den har været udsat for massiv diesling igennem lang tid. Fine løsninger og kvali´ hele vejen igennem - på nær den sædvanlige HW smørring.

Nu skyder den uden diesling :mad:

Næste gang skiller jeg aftrækkeren helt ad og polerer det hele op.

Milvo, vent lige til jeg har haft den skilt ad igen - vil godt være helt sikker på hånden.
Handle so, dass die Maxime deines Willens jederzeit zugleich als Prinzip einer allgemeinen Gesetzgebung gelten könne.

Brugeravatar
Yamamoto
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1706
Tilmeldt: 27. jul 2006, 21:50
Geografisk sted: København
Been thanked: 6 times

Re: HW45 i stumper

Indlæg af Yamamoto » 5. aug 2009, 21:28

Longrifle skrev: Milvo, vent lige til jeg har haft den skilt ad igen - vil godt være helt sikker på hånden.
Hvis Milvo slipper levende fra det kan det være at du skulle have lov til at pille ved min også, jeg blev så træt af dieslingen at den røg ned i kassen igen og ikke har været brugt i over et år. Aftrækket er heller ikke noget at råbe hurra for i sin nuværende form og pga dieslingen gad jeg ikke lige smide et par 1000 hagl igennem for at slide det til.

Brugeravatar
Longrifle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3606
Tilmeldt: 28. maj 2005, 20:16
Interesser: skydning
Geografisk sted: Region Hovedstaden
Has thanked: 82 times
Been thanked: 364 times

Re: HW45 i stumper

Indlæg af Longrifle » 5. aug 2009, 21:52

Jeg føler mig selvsikker nok til at tage Milvos ind til service...............

Mit aftræk er lækkert, lækkert nu. Det kan i øvrigt stilles hele 3 steder. Min sikring faldt ud på et tidspunkt for lang tid siden, men da det kom til stykket havde jeg det egentligt bedre uden sikring - så ved man ligesom hvad man kan regne med + at der er fagligt sammenfald i at skyde uden sikring.
Handle so, dass die Maxime deines Willens jederzeit zugleich als Prinzip einer allgemeinen Gesetzgebung gelten könne.

Brugeravatar
Yamamoto
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1706
Tilmeldt: 27. jul 2006, 21:50
Geografisk sted: København
Been thanked: 6 times

Re: HW45 i stumper

Indlæg af Yamamoto » 5. aug 2009, 22:42

Inspireret af denne tråd fandt jeg min HW45 frem og begyndte at sætte min nye (brugte) kikkert på den. Jeg siger begyndte, for skruerne er voldet og kikkerten sat skævt i montagen og selvfølgelig er det 2 forskellige størrelser skruer og den anden størrelse har jeg ikke lige en nøgle til i 'våbensættet'. Jeg må vist lige forbi værkstøjsmagasinet i morgen for at få de rette stumper.

Besvar