Indskydning af Gamo CFX .22 5,5 mm.

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Besvar
Andreas R
Newbie
Newbie
Indlæg: 5
Tilmeldt: 24. dec 2008, 09:36
Interesser: Luftvåben, mekanik, maskinarbejde, og PC
Geografisk sted: Lolland Falster, Sakskøbing

Indskydning af Gamo CFX .22 5,5 mm.

Indlæg af Andreas R » 25. dec 2008, 13:31

Hej allesammen.

for det 1. jeg er helt ny her, så hvis I kommer med fagligt svære udtryk, så forklar dem venligst.

Nu til spørgsmålet ><>z_
Jeg er den lykkelige ejer af et stk Gamo CFX .22 5,5 mm. Luftgevær
http://www.sonos.dk/Graphics/Products/457.jpg

På luftgeværet er dette monteret:
http://www.iversen-import.dk/SL/PI/1/9/ ... jpg?c=11_0
&
http://www.iversen-import.dk/SL/PI/1/9/ ... jpg?c=11_0

Jeg har prævet at indskyde geværet med nogle Field Target Trophy hagl. Resultatet er bare ikke tilfredsstillende. Udover disse hagl har jeg købt mig nogle æsker af Gamo Rocket & nogle Gamo Expander.

Jeg har hørt flere sige at Gamo CFX er et godt, og præcist gevær, bare ikke lige i mit tilfælde :evil: .
Så er der en venlig sjæl her på siden, der på "menneske" sprog kan forklare mig hvordan jeg skyder mit gevær rigtig godt ind?

Geværet skal hovedsagligt bruges til jagt af div skadedyr, rotter mus. Fugle skader, krager, råger osv. på 10-20-30 m.

Jeg håber på der er en der gider tage sig tid til lige at forklare mig dette.

Mvh Andreas Rasmussen

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: Indskydning af Gamo CFX .22 5,5 mm.

Indlæg af Sort » 25. dec 2008, 14:06

Som ved al indskydning starter du med at finde et hagl der minimerer våbenets spredning. Et generelt råd er NVF haglet, men prøv endeligt så mange forskellige du kan finde.

Når så du får fine samlede skud grupper på feks 25m, med riflen støttet af sandsæk og gerne i liggende skydestilling, klikker du bare kikkerten ind så grupperne er midt i skiven.

Spredning skyldes somreget haglene, men det kan være kikkertfejl, nu har du jo to sigtemidler (et af dem er så måske lidt ulovligt) Hvis ingen af dem kan lave en pæn skud gruppe er det nok haglene den er gal med.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Slettes3
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3241
Tilmeldt: 16. aug 2004, 16:11
Interesser: Slettes
Geografisk sted: Danmark
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 403 times

Re: Indskydning af Gamo CFX .22 5,5 mm.

Indlæg af Slettes3 » 25. dec 2008, 14:48

Andreas R skrev:Jeg har hørt flere sige at Gamo CFX er et godt, og præcist gevær, bare ikke lige i mit tilfælde :evil:
Jeg håber på der er en der gider tage sig tid til lige at forklare mig dette.

Mvh Andreas Rasmussen
Jeg er ked af at høre, du er blevet fyldt med løgn.
Gamoluftgeværere er noget "crap"..ligeså deres hagl...Det var de osse for 30 år siden..det er de osse nu, og i alt evig tid. Du kan sikkert finde nogen som syntes deres Gamo er bare det bedste i verden, men så spørg indtil hvad de så ellers har haft!. Gamo`er er nogle fastalavnsriis, som er markedsbestemt til, at alle i Somalia kan købe et luftgevær, og ikke til nordeuropæer, som har lidt flere penge imellem hænderne og ved bedre...sorry to say.
Havde du fået en Diana 35-45 som var lavet for 20 år siden, havde det været bedre .
Skynd dig det at sælg/forærer den væk til een du ikke kan lide, eller smide den i en skovsø.. og få dig noget tysk eller engelsk luftgevær inden nytår.

TVN
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 346
Tilmeldt: 15. okt 2008, 18:58
Geografisk sted: Vejle
Been thanked: 1 time

Re: Indskydning af Gamo CFX .22 5,5 mm.

Indlæg af TVN » 25. dec 2008, 17:07

Jeg har selv et CFX i 5,5. Og kender her din indskydnings-frustration. Nogle dage kunne jeg ramme samme hul i bulls eye, andre dage kunne jeg ikke finde nogle tendenser i skudenes placeringer, og kunne derfor ikke indstille kikkerten efter det, på min CFX.

Mit råd er; de dage hvor det driller skal du ikke pille ved kikkerten!!! læg geværet til side og lav noget andet.
Vent til de dage du virkelig oplever tegn på at kikkerten bør justeres.
Det lyder dumt, men jeg fornemmer at kroppen og ens generelle velbefindende har meget at sige når der skal rammes præsist.

En anden ting med CFX er teknikken. - Prøv at tage geværet op og tryk det hårdt og fast ind til din skulder, så det virkelig støtter under skudet. Skyd da mod et eller andet og eksperimenter med din teknik med dette lette gevær. Varier din måde at trykke på aftrækkeren, da denne er årsag til megen afvigelse.

Geværet fejler ikke andet end at det er et Gamo CFX...

PS. har nu købt et HW97k, og jo!.... det er utroligt hvor meget et geværs detaljer afgør, hvor nemt/svært det er at ramme præsist med! <;>

Brugeravatar
Miguel
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 83
Tilmeldt: 19. okt 2007, 16:08
Geografisk sted: Aalborg

Re: Indskydning af Gamo CFX .22 5,5 mm.

Indlæg af Miguel » 26. dec 2008, 10:21

Sikke da en gang useriøst gang opkast rigby...

Nå ja jeg har selv en CFX, jeg havde forventet et aftræk der var lidt mere ala på en riffel og det er det eneste der skuffer..
Men ellers kan det ikke lade sig gøre, at skyde mere præcist med noget andet luftgevær. På 20m kan mit min CFX nemt skyde hul i hul. Konklusion er at rigby skal lære at sigte lidt bedre :twisted:

Jeg har monteret en gammel gammel kikkert fra min endnu ældre mauser og det virker fint.
Skal lige kigge efter hvad jeg bruger af hagl, kan være det kan hjælpe. Ellers vil jeg mene det er din kikkert der fejler noget.

Med hensyn til indskydningen, er det bedst at bruge en skydebænk, hvor geværet kan ligge fast så det ikke bliver påvirket af menneskelige fejl som rysten og åndedræt og den slags.

Jeg har selv bare skudt 5 skud liggende uden støtte på 10m, derefter indstillet og så skudt 5 skud igen. Gør det igen og igen indtil du bliver tilfreds.

Hvad er dine erfaringer inden for skydning??? Da det som alt andet kræver øvelse at kunne skyde præcist >>::/
If there was a saying “A man needs only one rifle”, then this rifle must be a MANNLICHER SCOUT ELITE....

Brugeravatar
Grey
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 494
Tilmeldt: 19. jan 2008, 21:22
Interesser: Skydning og værktøj
Geografisk sted: Østjylland
Been thanked: 1 time

Re: Indskydning af Gamo CFX .22 5,5 mm.

Indlæg af Grey » 26. dec 2008, 11:17

Hejsa, jeg har også haft problemer med indskydningen af min CFX (dog 4,5mm) og jeg opgav faktisk til sidst.
Efter lidt tid blev det et "lege" gevær, så det blev tunet, fik en ny aftrækker fra Charlie og så lavede jeg et nyt stock til det, så det passer 100% til mig. Hvilken en af tingene der hjalp ved jeg ikke, men der har ikke være bøvl siden, nu kan jeg ligge på ca 50m og placere skudene inden for en 2krone (med anlæg selvfølgelig).
Vil da nok prøve at skifte aftrækkeren, inden du kaster det i sø'en, du kan købe den den ved Sonos.dk, og der er ikke de store problemer med at få den skiftet.
Jeg bruger NVF, H&N og RWS hagl, som er gode hagl efter min mening, har dog ikke prøvet Field Target Trophy. Hvis jeg derimod bruger mine billige diablo'er (500 for 20kr) ligger skudene blandet over hele skiven, så det kan bestemt anbefales at købe de lidt bedre og dyrere hagl.

Hvis du følger rigby's råd, og giver det væk, så bare send det i min retning. Jeg har prøvet flere Diana og HW'er og jeg stadig min CFX'er er en dejlig luftriffel :)
_________________
Mvh. Allan Ø


-hvis man leger med tis, brænder man i sengen-

Brugeravatar
kapperman
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 58
Tilmeldt: 18. feb 2008, 22:14
Geografisk sted: Broby, Fyn
Has thanked: 3 times

Re: Indskydning af Gamo CFX .22 5,5 mm.

Indlæg af kapperman » 26. dec 2008, 19:34

Rigbymauser skrev:
Andreas R skrev:Jeg har hørt flere sige at Gamo CFX er et godt, og præcist gevær, bare ikke lige i mit tilfælde :evil:
Jeg håber på der er en der gider tage sig tid til lige at forklare mig dette.

Mvh Andreas Rasmussen
Jeg er ked af at høre, du er blevet fyldt med løgn.
Gamoluftgeværere er noget "crap"..ligeså deres hagl...Det var de osse for 30 år siden..det er de osse nu, og i alt evig tid. Du kan sikkert finde nogen som syntes deres Gamo er bare det bedste i verden, men så spørg indtil hvad de så ellers har haft!. Gamo`er er nogle fastalavnsriis, som er markedsbestemt til, at alle i Somalia kan købe et luftgevær, og ikke til nordeuropæer, som har lidt flere penge imellem hænderne og ved bedre...sorry to say.
Havde du fået en Diana 35-45 som var lavet for 20 år siden, havde det været bedre .
Skynd dig det at sælg/forærer den væk til een du ikke kan lide, eller smide den i en skovsø.. og få dig noget tysk eller engelsk luftgevær inden nytår.
Hold da op for en gang ævl, der blev slynget ud der. :puke:

Har selv ejet et par gamoer cf20, cf30 og en hunter 440. på de afstande der bliver nævnt her skal man dælme være en ringe skytte hvis ikke du kan ramme med dem. Har dog aldrig selv ejet en cfx, men har skudt en lidt med en kammerats cfx .22, og den er jeg faktisk meget imponeret over, sat op mod min gamle hw97 .22. Det der nok gør det sidste for den ikke helt er med, er aftrækket, men dette skulle kunne løses med en gtr trigger fra charlie. Men aftrækket har jo meget at sige..

Min mening om gamo, er at de lave nogle gode våben til prisen, man skal dog holde sig fra deres billigste modeller. Og giver dog rigby ret ang. deres hagl, det er ikke lykkedes mig at finde et hagl fra dem, der er noget værd.
Forguder slet ikke gamo, og nej det er da ikke samme kvalitet som eks. diana eller Weihrauch.
Men ligefrem at få det til at lyde som det værste skrammel der findes, er der jo ikke grund til.

tilbage til topic

Har ikke selv været med til at skyde min kammerats cfx ind, men da jeg prøvede hans på 25-30m kunne jeg da holde samlingen inden for en 2kr. Og kunne helt sikkert også forbedres, hvis jeg fik lidt flere skud med det. Mener faktisk at vi skød med h&n ftt hagl, som jeg har gjort med de fleste af mine .22 fjedergevær.

Men nu skriver du ikke hvad du forventer af dit gevær, og om du er helt nybegynder med et fjedergevær, for har godt nok selv været frustreret mange gange over sådan en fjederbandit, som efter min mening slet ikke er så nemme at skyde med som folk tror.
De kræver træning og rigtig mange hagl for at finde den rigtige teknik med at holde det løst men ikke for løst, kuglebane/fald og finde ud af hvilke hagl der går bedst i netop ens eget gevær.

Er dog nu smuttet på PCP vognen, og der kommer til at gå længe før jeg vil gå tilbage til en fjeder igen.. >>::/

Men ellers søg på forum, der står meget godt rundt omkring som kan hjælpe dig igang igen.
FX Cyclon .22 m. MTC viper 4-16x50 IRS SCB

Brugeravatar
kapperman
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 58
Tilmeldt: 18. feb 2008, 22:14
Geografisk sted: Broby, Fyn
Has thanked: 3 times

Re: Indskydning af Gamo CFX .22 5,5 mm.

Indlæg af kapperman » 26. dec 2008, 19:38

Nu kunne jeg ikke se, hvilken montage til din kikkert du har brugt, men hvis det er en billigere og ikke dampa lign. model, så vil jeg anbefale et kikkertstop. har haft lidt svært ved at holde kikkerter på plads uden dampa mount, eller den billigere løsning med kikkertstop på mine fjedergevær.
FX Cyclon .22 m. MTC viper 4-16x50 IRS SCB

Brugeravatar
Henrik P
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 201
Tilmeldt: 21. feb 2008, 15:23
Geografisk sted: sydsjælland
Been thanked: 1 time

Re: Indskydning af Gamo CFX .22 5,5 mm.

Indlæg af Henrik P » 26. dec 2008, 20:36

tror også fejlen ligger i mangel på kikkertstop.....kikkertene hopper rundt på CFXen.....

vi monterede kikkertstop på en kammerats CFX også i .22 og han skyder nu inden for en 2krone på 20 meter fritstående....

CFXen i sig selv er ganske præcis... prøv evt at afmontere kikkert og indskyd de faste sigtemidler... kan du ramme hver gang med dem, ja så ligger problemet i kikkert eller montage (temmelig sikkert montage)
Float like a butterfly, sting like a bee
(våben skal håndteres som Windows, peg og klik... Hvis du virkelig mener det, så er det, peg og dobbelt klik)

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: Indskydning af Gamo CFX .22 5,5 mm.

Indlæg af Sort » 26. dec 2008, 21:02

Lige omkring kvaliteten af CFX.
Den konkurrerer åbenlyst med HW97k i prisklasse. Du kan købe en CFX, tune, rense udskifte aftræk og få den bedre end en HW97'er. Men når du så hælder samme budget i HW'en opdager du hurtigt hvor de ekstra par kroner i våbenpris blev af.

Med det sagt, så er både CFX og HW97k uden modifikationer, ganske udemærkede regulerings og jagtvåben. Hvis man sørger for at finde hagl der får det bedste ud af våbenet (ikke altid NVF hagl men ret tit) og bruger den tid det tager at lære at håndtere den dobbeltvirkende rekyle plus evt lidt knagende aftræk.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Brugeravatar
BackpackM
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 465
Tilmeldt: 10. nov 2007, 15:42
Interesser: Løb, HF-radio, min familie
Geografisk sted: Hillerød
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times

Re: Indskydning af Gamo CFX .22 5,5 mm.

Indlæg af BackpackM » 26. dec 2008, 22:23

Nu har jeg selv været herinde i et års tid, og igen og igen læst følgende påstand: Gamo er værre end hvis man købte en lort, mens Weichrau er sin vægt værd i platin, og eneste option hvis man vil værre noget indenfor (fjeder)musikken......

Personligt har jeg ikke prøvet sidstnævnte, men har selv været ejer af en CFX Royal.

Mine erfaringer med denne kort fortalt (Med påmonteret Hawke Sport kikkert): Som "havegevær" med skudlænger omkring 20-25 meter er det bare dejligt..... Ringe rekyl, grupper på få centimeter, rigelig kraft til at gennemhulle såvel roer som kålhoveder.

Faktisk en yderst god skyder.... Den lærte mig rigtig meget omkring glæden ved at skyde! Solgte den efter jeg havde købt mig fattig i PCP-legetøj (som godt nok er lækkert, men hvis man sammenligner kiloprisen svært at sammenligne........).

Nej, jeg fatter ikke hvad så mange herinde har imod Gamo's basisskydere..... :roll:

Mvh Michael

Tikka T3 Lite 6,5x55, S&L Superdome44
Krico 22LR semi
Husqvarna 300 o/u
Air Arms TX200 (LR edition)
HW97kt (LR edition, MK II)

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21703
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 463 times
Been thanked: 2364 times

Re: Indskydning af Gamo CFX .22 5,5 mm.

Indlæg af Refraktorius » 26. dec 2008, 22:41

BackpackM skrev: Nej, jeg fatter ikke hvad så mange herinde har imod Gamo's basisskydere..... :roll:
Mvh Michael
Jeg trådte mine barnesko med en "Gamo Cadet", der åd adskillige tusind hagl, på et tidspunkt blev lidt flad, fik en ny fjeder og åd adskillige tusind mere. Havesnegle, diverse rodfrugter, matchbox-biler og tændstikæsker i hobetal blev klasket på varierende afstande uden brok.
Jeg solgte den, og fortryder det stadig.

Senere kom der en PR-15 til, den har jeg endnu, og den kører også bare (og den indvendige kvalitet er betydeligt bedre end min nye HW-40, der hovedsagligt er trykstøbt zink og presninger til samling. Gamo'en er drejede og sammenskruede dele).

Ikke et ondt ord herfra om de gamle Gamo'er.


(Men der er klare elementer af religion med i det. Jeg er også mægtig glad for min HW97K, som jeg stadig er ved at lære at kende)
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: Indskydning af Gamo CFX .22 5,5 mm.

Indlæg af Sort » 26. dec 2008, 22:47

Nej, jeg fatter ikke hvad så mange herinde har imod Gamo's basisskydere.....
Jeg synes så selv jeg gav CFX en ret fair bedømmelse ifht HW97. (det er aftrækket og marginaler der skilder de to i utunet stand fra hinanden)

Det der er med gamo er at de i lange tider har lavet ringe våben og solgt dem som guld, typisk plastdele der knækkede, knækløb der blev sjaskede, fjedre der gav op osv osv.

Med CFX har Gamo samlet seriøst op om sagen og leveret et udemærket og holdbart produkt. Lægger man sammen hvad folk har ejet af gamo bras indtil nu er det bare en ringe trøst (jeg mindes i hvertfald et par tusind spildte aviskroner). Som haglproducent burde de i øvrigt lukke, eller købe licens til at lave noget de ikke selv havde udviklet. Deres hagl er med til at holde blandt andet CFX nede i sølet og det fortjener den faktisk ikke.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Andreas R
Newbie
Newbie
Indlæg: 5
Tilmeldt: 24. dec 2008, 09:36
Interesser: Luftvåben, mekanik, maskinarbejde, og PC
Geografisk sted: Lolland Falster, Sakskøbing

Re: Indskydning af Gamo CFX .22 5,5 mm.

Indlæg af Andreas R » 27. dec 2008, 00:12

Det er rigtig rart med så mange tilbagemeldinger :razz:

Jeg har nu fulgt jeres svar, og vil her i morgen prøve at starte fra 0 af igen. Måske montere en anden kikkert, hvis det går helt i hårknude.


Geværet skal bruges til jagt af div skadedyr, og småfugle. Dette er dog kun på "hobby-basis" jeg er ingen seriøs jæger, og bliver det nok heller aldrig.
Jeg er til daglig i lære som traktormekaniker, og intereserer mig meget for mekanik, så hobbyen med luftgeværer er kun for at få et afbræk. Men derfor må det jo gerne være ordenligt, ikke?

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: Indskydning af Gamo CFX .22 5,5 mm.

Indlæg af Sort » 27. dec 2008, 14:59

Med "småfugle" mener du naturligvis kun de lovligt jagt og regulerbare arter :neutral:
Prøv de faste sigtemidler og se om ikke du kan få en rimelig samling (test nogle forskellige hagl), hvis kikkerten derefter giver problemer selv med kikkertstop eller dampa montage. Så er det jo der skoen trykker.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Brugeravatar
Thor1975
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 95
Tilmeldt: 14. maj 2013, 11:37
Interesser: IPSC, Jagt og Genladning
Geografisk sted: Høng
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times

Re: Indskydning af Gamo CFX .22 5,5 mm.

Indlæg af Thor1975 » 12. mar 2017, 20:07

Rigbymauser skrev:
Andreas R skrev:Jeg har hørt flere sige at Gamo CFX er et godt, og præcist gevær, bare ikke lige i mit tilfælde :evil:
Jeg håber på der er en der gider tage sig tid til lige at forklare mig dette.

Mvh Andreas Rasmussen
Jeg er ked af at høre, du er blevet fyldt med løgn.
Gamoluftgeværere er noget "crap"..ligeså deres hagl...Det var de osse for 30 år siden..det er de osse nu, og i alt evig tid. Du kan sikkert finde nogen som syntes deres Gamo er bare det bedste i verden, men så spørg indtil hvad de så ellers har haft!. Gamo`er er nogle fastalavnsriis, som er markedsbestemt til, at alle i Somalia kan købe et luftgevær, og ikke til nordeuropæer, som har lidt flere penge imellem hænderne og ved bedre...sorry to say.
Havde du fået en Diana 35-45 som var lavet for 20 år siden, havde det været bedre .
Skynd dig det at sælg/forærer den væk til een du ikke kan lide, eller smide den i en skovsø.. og få dig noget tysk eller engelsk luftgevær inden nytår.
Undskyld jeg siger det, men du er da en hat at høre på :thumbdown: jeg skyder nemt 4 skud på 30m inden for en 25øre, med min Gamo Black Fusion IGT Mach1 4.5mm

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9700
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1725 times
Been thanked: 2152 times
Kontakt:

Re: Indskydning af Gamo CFX .22 5,5 mm.

Indlæg af Bofhenator » 12. mar 2017, 20:17

Thor1975 skrev: Undskyld jeg siger det, men du er da en hat at høre på
:zombie:

Uden at stille mig til dommer om Rigbys udsagn... Men tråden er fra 2008 ;-)
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
Thor1975
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 95
Tilmeldt: 14. maj 2013, 11:37
Interesser: IPSC, Jagt og Genladning
Geografisk sted: Høng
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times

Re: Indskydning af Gamo CFX .22 5,5 mm.

Indlæg af Thor1975 » 12. mar 2017, 20:20

Bofhenator skrev:
Thor1975 skrev: Undskyld jeg siger det, men du er da en hat at høre på
:zombie:

Uden at stille mig til dommer om Rigbys udsagn... Men tråden er fra 2008 ;-)
he he he fedt, den havde jeg ikke lige set, men det gør hans uduelige religions udtalelse ikke bedre :smile:

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Indskydning af Gamo CFX .22 5,5 mm.

Indlæg af Timber » 12. mar 2017, 20:26

Thor1975 skrev:
Bofhenator skrev:
Thor1975 skrev: Undskyld jeg siger det, men du er da en hat at høre på
:zombie:

Uden at stille mig til dommer om Rigbys udsagn... Men tråden er fra 2008 ;-)
he he he fedt, den havde jeg ikke lige set, men det gør hans uduelige religions udtalelse ikke bedre :smile:
Tja, hvis du følger med i diverse tråde herinde, så er det ikke ligefrem ros der dominerer når det gælder GAMO... De er sikkert blevet lidt bedre på det seneste, men stadig ikke imponerende... :blink: :razz:
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Brugeravatar
Prestone
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 381
Tilmeldt: 13. feb 2009, 16:36
Interesser: Håndvåben og finurligheder.
Geografisk sted: Ulstrup
Has thanked: 2 times
Been thanked: 34 times

Re: Indskydning af Gamo CFX .22 5,5 mm.

Indlæg af Prestone » 13. mar 2017, 15:52

Jeg havde en 5.5 CFX i sin tid før det stak lidt af og tog overhånd, og den skød faktisk pisse godt, jeg var super glad for den og den skød rigtig godt med FTT.

P.
It´s good to have healthy pets, you never know when you will be forced to eat them.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2633 times

Re: Indskydning af Gamo CFX .22 5,5 mm.

Indlæg af C-X » 13. mar 2017, 18:21

Det er også en Gamo der får rigtig hæderlig kritik. Dog ville jeg gerne se en sådan holde de ca. 50 år og tusinder af skud, som mange Weihrauch og Diana klarer, med minimum af nye dele og service.

IGT'erne får også rimelig kritik. Gasram'en er fra BSA og nogle af modellerne er også produceret på BSA fabrikken, nu ejet af Gamo. Så rigtige Gamoer er det jo ikke engang. Tillige er mange essentielle dele i plast, så de vil næppe holde i flere årtier.

Så ud fra tidspunktet, hvor Rigby fremkom med sin kritik, så vil jeg give ham ret. Faktisk holder den meget langt hen ad vejen i dag også og kun undtagelser og forbehold trækker i den modsatte grøft.

Kunne jeg selv finde på en moderne plastik-Gamo? Jeg har tit overvejet det, må jeg ærligt indrømme, men fornuften har ramt mig hver gang, indtil videre.
Med 2 HW97 bliver behovet for en ny Gamo også mindre, og jeg har stadig den Gamo Cadet, med det elendige aftræk, som jeg lærte at skyde med som hvalp. På under 10 meter skyder den faktisk rimeligt. Jeg vil dog gerne have noget med Gasram og break barrel...
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Indskydning af Gamo CFX .22 5,5 mm.

Indlæg af Timber » 13. mar 2017, 21:41

C-X skrev:Det er også en Gamo der får rigtig hæderlig kritik. Dog ville jeg gerne se en sådan holde de ca. 50 år og tusinder af skud, som mange Weihrauch og Diana klarer, med minimum af nye dele og service.

IGT'erne får også rimelig kritik. Gasram'en er fra BSA og nogle af modellerne er også produceret på BSA fabrikken, nu ejet af Gamo. Så rigtige Gamoer er det jo ikke engang. Tillige er mange essentielle dele i plast, så de vil næppe holde i flere årtier.

Så ud fra tidspunktet, hvor Rigby fremkom med sin kritik, så vil jeg give ham ret. Faktisk holder den meget langt hen ad vejen i dag også og kun undtagelser og forbehold trækker i den modsatte grøft.

Kunne jeg selv finde på en moderne plastik-Gamo? Jeg har tit overvejet det, må jeg ærligt indrømme, men fornuften har ramt mig hver gang, indtil videre.
Med 2 HW97 bliver behovet for en ny Gamo også mindre, og jeg har stadig den Gamo Cadet, med det elendige aftræk, som jeg lærte at skyde med som hvalp. På under 10 meter skyder den faktisk rimeligt. Jeg vil dog gerne have noget med Gasram og break barrel...
Det er rigtigt at de har oppet sig gennem tiden, men synes stadig der liiige mangler det sidste... I hvert fald i forhold til tysk og engelsk mekanik...

Det er lidt sjovt at se reviews af diverse Gamo'er når de skal lave præcisionsskydninger.. Så er det altid på 20 max 25 meter, med liidt halvstore grupper, og en dårlig hårdag.. :giggle:

Og jeg har da faktisk også en oldtusse gammel Cadet et sted.. :fun:
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Besvar