Praktiske erfaringer med Combro cb-625 MK4 chronograph?

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Besvar
Novocaine
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 40
Tilmeldt: 26. jan 2020, 17:13
Interesser: Luftvåben & Fiskeri
Geografisk sted: Hovedstaden
Has thanked: 2 times
Been thanked: 7 times

Praktiske erfaringer med Combro cb-625 MK4 chronograph?

Indlæg af Novocaine » 27. maj 2023, 09:49

Hej Fora,
Er der nogen her på fora der har praktiske erfaringer med Combro cb-625 MK4 chronograph eller varianter her af? Også om hvordan fik i fat i en, det ligner at den er lavet i England men det ser ud til at der ikke er nogen der vil sælge ud af England? Eller også melder pågældende forretning udsolgt.

Men trin et er vel at hente oplysninger om kvaliteten, da dens kompakthed giver den en lækkerheds faktor i mine øjne.

Edit, har kigget på Youtube men de videoer der er der ser lift reklame agtige ud.

Jeg er fuld sving at bore, polere, slibe, mv. på Dominator 1250 og det kunne være sjovt at se om det hjælper, eller det bare er god terapi.

På forhånd tak.
Novo.

Brugeravatar
ARD
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 333
Tilmeldt: 22. sep 2008, 18:52
Geografisk sted: København
Been thanked: 21 times

Re: Praktiske erfaringer med Combro cb-625 MK4 chronograph?

Indlæg af ARD » 31. maj 2023, 16:12

Den har jeg brugt flere år i træk, den kan både tage luftvåben og airsoft, dvs plastik kugler. Man skal bare sørge for at centrere de to sensorer om løbs-mundingen så man ikke skyder den i stykker. Det er vigtigt at man overholder disciplin omkring sikkerheden så man ikke kommer til skade når den påsættes, dvs. ingen magasiner i eller hagl....

Efterfølgende har jeg også fået en FX der er radarbaseret så den kan kun bruges hvis den får ca 5 til 10 meter frit luft til at måle hastigheden af haglet. Jeg har ikke prøvet at skyde airsoft henover den men tror ikke ar den virker... Den kunne ikke måle en std. cal. 22 LR skudt ud af en pistol på en 15m bane. Den er nemmere at bruge end Combro hvis du overholder de krav den har til hagl-hastigheder.

Explorer
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1204
Tilmeldt: 12. jan 2006, 22:04
Interesser: Jagt - Våben/PCP - Genladning
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 68 times
Been thanked: 53 times

Re: Praktiske erfaringer med Combro cb-625 MK4 chronograph?

Indlæg af Explorer » 31. maj 2023, 17:19

Ikke en jeg kender, men måden den virker på ligner meget denne fra ali som jeg har, den er super præcis og pålidelig, giver samme resultater som min FX chrono :thumbup:


https://www.aliexpress.com/item/4000827 ... 1802tijL8b

Novocaine
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 40
Tilmeldt: 26. jan 2020, 17:13
Interesser: Luftvåben & Fiskeri
Geografisk sted: Hovedstaden
Has thanked: 2 times
Been thanked: 7 times

Re: Praktiske erfaringer med Combro cb-625 MK4 chronograph?

Indlæg af Novocaine » 1. jun 2023, 09:12

Hej.

Takker for godt input

Jeg har bestilt en tuner ventil fra PCP tunes så indtil den kommer er der ikke noget haste værk, (Indien). jeg sliber og polerer videre.

Jeg kan se at Combro'en nu er oppe i 49£ så med moms og fragt lander den vel på 550-600 Dkk. og han nægter stadig at sende ud af England.

Den ting fra Ali koster Ca, det samme og ser vel ligeså tillidsvækkende ud, som Combro'en, og virker tilsyneladende efter samme princip, samt de review der er på den ser ud til at være Ok. selv om jeg ved at kvalitet i/fra Kina er et lotteri. men den er absolut en mulighed.

Hmmm, ved ikke rigtigt hvad jeg gøre.

Novo.

Engfred

Re: Praktiske erfaringer med Combro cb-625 MK4 chronograph?

Indlæg af Engfred » 1. jun 2023, 11:54

Sorry med sådan et lidt forsinket svar.
Den er noget lort - hullet er for lille og det er for ringe plastik.
Når du så endelig tror du har knækket koden og den er monteret på løbet som den skal - så gør solen eller bare for meget lys at den ikke vil måle hastigheden.
Min anbefaling - den kan være god til at kaste efter en gal hund.

Jeg købte i stedet en mage til denne https://www.aliexpress.com/item/1005001 ... 5lxamZVGl7

Den kan kun vise m/s og ikke fps hvis man er mere til de udenlandske forums.

Jeg har siden købt en FX Chronograph, men skal jeg lige hurtigt tjekke en hagl hastighed - bruger jeg som oftest kina modellen.
Men hold dig langt fra Combro'en det er s.. godt nok en bundskraper :puke:

Explorer
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1204
Tilmeldt: 12. jan 2006, 22:04
Interesser: Jagt - Våben/PCP - Genladning
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 68 times
Been thanked: 53 times

Re: Praktiske erfaringer med Combro cb-625 MK4 chronograph?

Indlæg af Explorer » 1. jun 2023, 23:01

Har også et par stykker ala denne fra ali, de er også præcise og gir målinger hver gang, og så skal de ikke skrues på skyderen hvilket er rart når der skal tunes :thumbup:

https://www.aliexpress.com/item/1005004 ... 2656106117

Novocaine
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 40
Tilmeldt: 26. jan 2020, 17:13
Interesser: Luftvåben & Fiskeri
Geografisk sted: Hovedstaden
Has thanked: 2 times
Been thanked: 7 times

Re: Praktiske erfaringer med Combro cb-625 MK4 chronograph?

Indlæg af Novocaine » 3. jun 2023, 08:50

Hej.

Takker igen for input og links, jeg tror jeg bliver nød til at købe en "rigtig" chrono, så er den også nemmere at sælge videre, med en Walther og en HW 100 er der vel grænser hvor meget/længe der kan/skal måles.

Jeg må så nok erkende at at selv om min pung er lavet af muldvarpeskind og mørklægnings gardiner så skal den nok frem og se dagens lys.

Tak og ha' en god weekend.

Brugeravatar
Krung
This member is
This member is
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 10. apr 2012, 10:46
Interesser: Skydning, jagt, ballistik.
Geografisk sted: Remouladebæltet (kbh)
Has thanked: 443 times
Been thanked: 486 times

Re: Praktiske erfaringer med Combro cb-625 MK4 chronograph?

Indlæg af Krung » 3. jun 2023, 10:43

Hvis du fx bare skal måle et par gange, så kan vi da mødes på 50m banen på KSC. Jeg har endnu ikke fået min FX ud på 50 m mere end 1 gang.

En chronograph er fin at have, men det er måske ikke alle der behøver at købe en.
.172x2, .177, .204, .22, .224, .243, .264, .308, .355, .357, .410, .366, .73. Buy Hard, Cry Hard.

Novocaine
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 40
Tilmeldt: 26. jan 2020, 17:13
Interesser: Luftvåben & Fiskeri
Geografisk sted: Hovedstaden
Has thanked: 2 times
Been thanked: 7 times

Re: Praktiske erfaringer med Combro cb-625 MK4 chronograph?

Indlæg af Novocaine » 4. jun 2023, 09:03

Hej,

Hvis jeg ender med ikke at købe en chronograph vil jeg meget gerne benytte mig af dit venlige tilbud, det skal her siges at jeg bor så tæt på at jeg kan cykle der ud på 10 min. så det er fuldstændigt nemt, jeg har også skudt pistol der ude en del år tilbage.

Jeg følger lidt op denne sag her i tråden, hvis min tuning ender med noget jeg er tilfreds med/stolt af så kan det være at jeg starter en separat tråd om det jeg har lavet på min Walther, jeg har indtil nu foto dokumenteret det jeg har lavet.

Mvh. Novo og ha' en god dag.

Novocaine
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 40
Tilmeldt: 26. jan 2020, 17:13
Interesser: Luftvåben & Fiskeri
Geografisk sted: Hovedstaden
Has thanked: 2 times
Been thanked: 7 times

Re: Praktiske erfaringer med Combro cb-625 MK4 chronograph?

Indlæg af Novocaine » 25. jul 2023, 08:50

Hej.

Nå. jeg lovede en opdatering.

Valget faldt på en CED M2 Chronograph købt af et andet medlem her her på NVF, har kun pakket den ud og lavet et par prøve serier, når jeg er mere familiær med den kan det være at jeg skriver et par linjer om den.

Men første indtryk er den virker meget fint, måske lidt flimsy i konstruktionen (meget hård plast) men mere herom senere.

Novocaine

Besvar