Køb af Diana 27 T06

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Besvar
PhilipTB
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 49
Tilmeldt: 27. nov 2018, 21:04
Interesser: Jagt, Motorcykel, WW2
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 21 times
Been thanked: 8 times

Køb af Diana 27 T06

Indlæg af PhilipTB » 2. dec 2022, 11:34

Hej alle,


Da jeg var knægt i 90érne og besøgte morfar, gik meget af tiden med at skyde med luftgevær i hans store have. Han havde en Diana 27 i kaliber 4,5mm som jeg mener han selv havde erhvervet sig fra ny i slut 50´erne start 60´erne. Vi hyggede os vældigt med at skyde dåser og den kunne sætte det ene hagl oveni det andet hvis skytten der stod bag gjord sit. Den skød bare vildt godt. Morfar er her ikke længere men det er Diana´en. Dog skyder den ikke så præcist længerer da jeg desværre ikke altid behandlede den lige pænt som barn og løbet desværre pådraget sig nogle slag sorry morfar :bowdown: .

Nu hænger den på væggen og minder mig om en god tid med morfar og venner og en generelt rigtig god barndom!

Intererressen for luftvåben og især fjeder våben har været der lige siden og jeg har efterhånden haft en fin samling igennem af især Diana og Weirauch luftvåben som har vokset og svindet ind eftersom jeg har købt og solgt i gennem tiden.

Nu ser jeg så at en dansk forhandler sælger Diana 27 med T06 og jeg kontakter julemanden med det samme og han sætter nisserne i gang! Pludselig er man barn igen og der er laaaang tid til den 24 december! :biggrin:

- Når men det ihvertfald gået fuldstændig over mit hoved at Diana har/havde genskabt denne klassiker selvom jeg selv syntes at jeg følger godt med i hvad der rykker på sig på det marked. Det er ikke lykkedes mig at finde den til salg andre steder og heller ingen reviews og unboxing videoer på YT, ingen info på Dianas egen side. Så det jo bare endnu mere spændende !!! Ved at Diana får produceret nogle af deres billige rifler i Kina, håber denne Diana 27 er MADE IN GERMARNY og ikke blot DESIGNET IN GERMANY! KOM NU JULEAFTEN!!!

God jul til alle :NVFrules:
Mvh
Philip

PhilipTB
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 49
Tilmeldt: 27. nov 2018, 21:04
Interesser: Jagt, Motorcykel, WW2
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 21 times
Been thanked: 8 times

Re: Køb af Diana 27 T06

Indlæg af PhilipTB » 6. jan 2023, 08:31

En lille update på Diana 27.

Kom aldrig til at skyde med den.

-Det blev juleaften og tiden var kommet til at pakke gaven ud! Nåede kun at åbne papæsken og ser med det sammen at kærven er knækket af under transport. Selve kassen virkede som en kogt spaghetti. Forhandleren havde desværre kun pakket geværet ind i noget brunt papir udover den originale papkasse fra Diana. Øv. Sendt med GLS. Havde samme oplevelse sidste år med en anden luftriffel og der var den også kun pakket ind i noget tyndt papir og sendt med GLS og ankom hvor kornet var knækket af. Dog 2 forskellige forhandlere.

Heldigvis tyder det på jeg har handlet et ordentligt sted. Forhandleren kan desværre ikke skaffe flere da Diana kun har produceret et lille parti. Forhandleren forslog at de kunne købe en ny kærv hjem og rep riflen. Det har jeg takket nej til da jeg ikke kan vide hvad der er sket under transporten andet end noget tungt er tabt oven på geværet og risikoen er der, for det kan have gået ud over præcisionen. Nej tak der er jeg måske hysterisk. Forhandleren er gået med til at kreditere mig.

Har nu købt en HW30S stainless som sendes med DPD. Håber den når frem i 1 helt stykke. Hvorfor pakker man ikke tingene ordentligt ind inden man sender :freak: :???:

Håber i alle er kommet godt ind i det nye år og havde en glædelig jul!
Mvh
Philip

PhilipTB
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 49
Tilmeldt: 27. nov 2018, 21:04
Interesser: Jagt, Motorcykel, WW2
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 21 times
Been thanked: 8 times

Re: Køb af Diana 27 T06

Indlæg af PhilipTB » 30. jan 2023, 19:57

Ville lige dele et par billeder af min nye HW30. Planen var egentligt at køre med åbne sigtemidler men ja. Håber på godt vejr i den kommende weekend så jeg kan få skudt den ind.
Vedhæftede filer
BA507BE6-B044-422A-B89D-FD0E0F4AD987.jpeg
9B339836-5A3B-43B2-BF44-9CB2847B6799.jpeg
F8747055-5414-4C35-B054-2250AF01845F.jpeg
Mvh
Philip

Jeg vil på jagt
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 156
Tilmeldt: 16. okt 2019, 19:29
Interesser: Luftgevær og lystfiskeri
Geografisk sted: Nordfyn
Has thanked: 81 times
Been thanked: 40 times

Re: Køb af Diana 27 T06

Indlæg af Jeg vil på jagt » 31. jan 2023, 01:52

Tillykke med den, den skal du nok blive glad for :thumbup:
War is when your government tells you who the enemy is….Revolution is when you figure it out by yourself..!

PhilipTB
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 49
Tilmeldt: 27. nov 2018, 21:04
Interesser: Jagt, Motorcykel, WW2
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 21 times
Been thanked: 8 times

Re: Køb af Diana 27 T06

Indlæg af PhilipTB » 31. jan 2023, 06:39

Tak :smile:
Mvh
Philip

Besvar