,,Vi dræber ulve i Danmark”!

Her kan alt om jagt, vildtpleje og naturoplevelser diskuteres og erfaringer udveksles.
Lassescout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4979
Tilmeldt: 6. okt 2006, 19:13
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 494 times
Been thanked: 1139 times

Re: ,,Vi dræber ulve i Danmark”!

Indlæg af Lassescout » 5. dec 2021, 09:29

Definer et ulvesikkert hegn, der også kan fungere omkring de store ( kultur)hedearealer, der åbenbart skal afgræsses…..for IKKE at vende tilbage til OPRINDELIG vegetation….efter de 3 km is? Det her hegn duede ikke:
Du vender hele spørgsmålet på hovedet. Det er ikke hugget i sten at der skal gå får nogen steder. Hvis fårene ikke kan holdes dyrevelfærdsmæssigt forsvarligt der, så skal de ikke være der. Det samme gælder kvæg og heste i NNP´erne. Her er udfordringerne andre, men de skal løses, ellers kan man ikke holde dyr der.

Jeg kommer selv en del på Værnengene i Ringkøbing Fjord. Her går masser af kvier og naturplejer arealet hele sommeren, og der er ansat en hyrde til at føre tilsyn med dem og sørge for deres velfærd. Er der dyr der bliver syge, sørger han for at de får behandling. Det kan sagtens lade sig gøre, dyreejerne skal bare tage ansvaret på sig selvom det koster.
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Altmuligmand
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 110
Tilmeldt: 28. jun 2021, 21:25
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Lolland
Has thanked: 29 times
Been thanked: 28 times

Re: ,,Vi dræber ulve i Danmark”!

Indlæg af Altmuligmand » 5. dec 2021, 11:52

Samfundet har fundet at den eneste måde vi kan beskytte vores dyr på er med hegning. Derfor bør det også være med til at betale. Samfundet modtager jo gerne grundskatter og afgifter samt en del af overskud og moms af udkommet fra dyreholdet.

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4979
Tilmeldt: 6. okt 2006, 19:13
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 494 times
Been thanked: 1139 times

Re: ,,Vi dræber ulve i Danmark”!

Indlæg af Lassescout » 5. dec 2021, 12:08

Det er ikke "samfundet" der har hentet ulvene, de kom af sig selv. Og de dygtige landmænd har allerede fået andre til at betale for hegnene i ulvedistrikterne. Det er blandt andet vi jægere der betaler af jagttegnsmidlerne. Hvad det så har med jagt at gøre, der kommer jo ikke jagttid på ulve.

Men nu vi er inde på det, sådan sker der jo ændringer i naturens orden hen over tid. Jeg har bemærket at der nu åbenbart er varmere og der falder mere regn end tidligere. Det må betyde at planteavlerne tjener flere penge, så jeg foreslår at vi hæver beskatningen af planteavlerne, og også af husdyrbrugerne, de må jo få billigere foder. Det må vel gå begge veje når der sker ændringer :rolf: :rolf: :rolf: .
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11047
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 725 times
Been thanked: 2624 times

Re: ,,Vi dræber ulve i Danmark”!

Indlæg af C-X » 5. dec 2021, 12:13

Lassescout skrev:
5. dec 2021, 12:08
Det er ikke "samfundet" der har hentet ulvene, de kom af sig selv. Og de dygtige landmænd har allerede fået andre til at betale for hegnene i ulvedistrikterne. Det er blandt andet vi jægere der betaler af jagttegnsmidlerne. Hvad det så har med jagt at gøre, der kommer jo ikke jagttid på ulve.

Men nu vi er inde på det, sådan sker der jo ændringer i naturens orden hen over tid. Jeg har bemærket at der nu åbenbart er varmere og der falder mere regn end tidligere. Det må betyde at planteavlerne tjener flere penge, så jeg foreslår at vi hæver beskatningen af planteavlerne, og også af husdyrbrugerne, de må jo få billigere foder. Det må vel gå begge veje når der sker ændringer :rolf: :rolf: :rolf: .
Er du klar over hvor meget prisen er steget på dyrefoder, her over de sidste par år?

Troller du eller er det her bare afsporet, for din egen underholdnings skyld?
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Altmuligmand
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 110
Tilmeldt: 28. jun 2021, 21:25
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Lolland
Has thanked: 29 times
Been thanked: 28 times

Re: ,,Vi dræber ulve i Danmark”!

Indlæg af Altmuligmand » 5. dec 2021, 13:08

For at holde den konstruktive tone så er det enhver frit at drive liberalt erhverv i Danmark, hvis man overholder samfundets spilleregler. Hvis vi skal følge din analogi lassescout så er samfundet uden skyld i ulvens tilbagekomst og husdyrholderne må bare bide i det sure æble og stoppe med at have dyr eller fortsætte og tåle mishandling af tamdyr eller drive en underskudsforretning.
Så hvis du bliver syg af feks corona så er samfundet uden skyld fordi du kan jo bare bare indrette dit liv efter forholdene?

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4979
Tilmeldt: 6. okt 2006, 19:13
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 494 times
Been thanked: 1139 times

Re: ,,Vi dræber ulve i Danmark”!

Indlæg af Lassescout » 5. dec 2021, 19:18

Jeg troller ikke, men jeg kan ikke lade være med at drille når landmændene påstår at de driver et liberalt erhverv. De er på overførselsindkomst er de. Halvdelen af EU´s budget går til landbrugsstøtte, og det sekund der kom forslag om opsætning af ulvesikre hegn for at beskytte dyrene mod ulve, fik landbruget gennemført at andre skal betale for det.

Hint: hvis man er i tvivl om, om jeg driller, så se efter disse tre :rolf: :rolf: :rolf: . Hvis de er anført, skal man forberede sig på dril.
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Altmuligmand
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 110
Tilmeldt: 28. jun 2021, 21:25
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Lolland
Has thanked: 29 times
Been thanked: 28 times

Re: ,,Vi dræber ulve i Danmark”!

Indlæg af Altmuligmand » 5. dec 2021, 20:29

Det er som oftest små dyreholdere. Familier som er flyttet ud af byerne der realiserer sig selv der rammes af ulveangreb.

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: ,,Vi dræber ulve i Danmark”!

Indlæg af Elbæk » 7. dec 2021, 12:24

Tråden er blevet ryddet op og en bruger er blevet bortvist. Der sker ikke ret ofte at en bruger bortvises uden forudgående advarsler, men det her er en af undtagelserne.

Vi forstår, i moderatorgruppen, at det her emne vækker stærke følelser i rigtig mange. Men, vi kan og vil ikke, som forum, lægge vægge til fejring af lovovertrædelser/hædring af lovovertrædere.

Tråden er nu låst op igen, men den lever under stærkt skærpet observation.

Tænk, tast, tal
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Brugeravatar
FrederikF
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 5. jan 2015, 21:25
Interesser: Våben, ammunition, jagt
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 304 times
Been thanked: 616 times

Re: ,,Vi dræber ulve i Danmark”!

Indlæg af FrederikF » 7. dec 2021, 13:36

Tak for det.
:goodpost:

Brugeravatar
Wildlife
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1537
Tilmeldt: 30. sep 2010, 19:09
Interesser: Sejlads, Jagt & Fiskeri
Geografisk sted: Skanderborg
Has thanked: 393 times
Been thanked: 333 times

Re: ,,Vi dræber ulve i Danmark”!

Indlæg af Wildlife » 7. dec 2021, 13:55

Lassescout skrev:
5. dec 2021, 19:18
Jeg troller ikke, men jeg kan ikke lade være med at drille når landmændene påstår at de driver et liberalt erhverv. De er på overførselsindkomst er de. Halvdelen af EU´s budget går til landbrugsstøtte
Alternativet ville være nogle ret trælse fødevarepriser, eller?
"Never underestimate the power of stupid people in large groups."

Brugeravatar
FrederikF
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 5. jan 2015, 21:25
Interesser: Våben, ammunition, jagt
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 304 times
Been thanked: 616 times

Re: ,,Vi dræber ulve i Danmark”!

Indlæg af FrederikF » 7. dec 2021, 14:12

Wildlife skrev:
7. dec 2021, 13:55
Lassescout skrev:
5. dec 2021, 19:18
Jeg troller ikke, men jeg kan ikke lade være med at drille når landmændene påstår at de driver et liberalt erhverv. De er på overførselsindkomst er de. Halvdelen af EU´s budget går til landbrugsstøtte
Alternativet ville være nogle ret trælse fødevarepriser, eller?
Nærmere fødevarepriser, der afspejlede reelle produktionsomkostninger. Pt kan det betale sig at sprede gift, dræne og gøre ved. Med lidt flere markedskræfter i spil ville meget på det her område blive reguleret.

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4979
Tilmeldt: 6. okt 2006, 19:13
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 494 times
Been thanked: 1139 times

Re: ,,Vi dræber ulve i Danmark”!

Indlæg af Lassescout » 7. dec 2021, 15:14

Det skal ærligt siges, at danske landmænd hører til de der gerne ser landbrugstilskud afskaffet og fri konkurrence indført på markedet. Selvom arbejdskraft er dyrt i Danmark, er de danske landmænd generelt dygtige og effektive.
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Altmuligmand
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 110
Tilmeldt: 28. jun 2021, 21:25
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Lolland
Has thanked: 29 times
Been thanked: 28 times

Re: ,,Vi dræber ulve i Danmark”!

Indlæg af Altmuligmand » 7. dec 2021, 16:06

Wildlife skrev:
7. dec 2021, 13:55
Lassescout skrev:
5. dec 2021, 19:18
Jeg troller ikke, men jeg kan ikke lade være med at drille når landmændene påstår at de driver et liberalt erhverv. De er på overførselsindkomst er de. Halvdelen af EU´s budget går til landbrugsstøtte
Alternativet ville være nogle ret trælse fødevarepriser, eller?
Der ville opstå mangel på varer fordi producenterne kun vil fokusere på højindtægtafgrøder.
Faktisk så ville mange heller producere solenergi. Nemt, bekvemt, pengene kommer ind hver måned.
Landbruget er ikke på overførselsindkomst. Det er en situation man er tvunget ind i hvis man vil producere noget som helst. Skal man bruge kunstgødning kræves der markplaner mv, ha støtte ansøgning. Vil du belåne landbrugsjord er der store krav til dette. Vil du sælge lidt fødevarer fra stalddøren så kommer Fødevarestyrelsen og kræver ind.
Engang imellem så bliver jeg så træt når jeg hører så useriøs bs som lassescout smider ind i debatten for at drille. Med din uddannelse burde du være mere ind i sagerne. :clap: :grimasse: :clap:

Brugeravatar
Caspian1911
Moderator
Moderator
Indlæg: 4065
Tilmeldt: 1. nov 2006, 16:59
Interesser: IPSC, gamle danske våben
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 564 times
Been thanked: 368 times

Re: ,,Vi dræber ulve i Danmark”!

Indlæg af Caspian1911 » 7. dec 2021, 17:42

Altmuligmand skrev:
7. dec 2021, 16:06
Wildlife skrev:
7. dec 2021, 13:55
Lassescout skrev:
5. dec 2021, 19:18
Jeg troller ikke, men jeg kan ikke lade være med at drille når landmændene påstår at de driver et liberalt erhverv. De er på overførselsindkomst er de. Halvdelen af EU´s budget går til landbrugsstøtte
Alternativet ville være nogle ret trælse fødevarepriser, eller?
Der ville opstå mangel på varer fordi producenterne kun vil fokusere på højindtægtafgrøder.
Faktisk så ville mange heller producere solenergi. Nemt, bekvemt, pengene kommer ind hver måned.
Landbruget er ikke på overførselsindkomst. Det er en situation man er tvunget ind i hvis man vil producere noget som helst. Skal man bruge kunstgødning kræves der markplaner mv, ha støtte ansøgning. Vil du belåne landbrugsjord er der store krav til dette. Vil du sælge lidt fødevarer fra stalddøren så kommer Fødevarestyrelsen og kræver ind.
Engang imellem så bliver jeg så træt når jeg hører så useriøs bs som lassescout smider ind i debatten for at drille. Med din uddannelse burde du være mere ind i sagerne. :clap: :grimasse: :clap:
Er det forkert halvdelen af EU’s budget går til landbrugsstøtte?
As I hurtled through space, one thought kept crossing my mind - every part of this rocket was supplied by the lowest bidder.
~ John Glenn, RIP


Altmuligmand
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 110
Tilmeldt: 28. jun 2021, 21:25
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Lolland
Has thanked: 29 times
Been thanked: 28 times

Re: ,,Vi dræber ulve i Danmark”!

Indlæg af Altmuligmand » 7. dec 2021, 18:39

Det er et godt spørgsmål. Måske lassescout ved det. Danmark betaler ca 20 mia årligt og får ca 7 mia i landbrugsstøtte. Heraf bliver en del af støtten udbetalt som grøn støtte, tiltag som skal skabe biodiversitet, undgå at landmanden kun dyrker den økonomisk mest optimale afgrøde. Altså tilskud til at dyrke mindre økonomisk optimale afgrøder. Det betyder altså selv med tilskud bliver økonomien dårligere.
Man startede vist nok i 1962 med at støtte fødevareproduktion for at undgå tomme hylder osv.
Jeg er i gang med at læse op på sagerne, da min arbejdsgiver gerne vil tage en del jord ud af drift og tilgodese naturen.

Altmuligmand
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 110
Tilmeldt: 28. jun 2021, 21:25
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Lolland
Has thanked: 29 times
Been thanked: 28 times

Re: ,,Vi dræber ulve i Danmark”!

Indlæg af Altmuligmand » 7. dec 2021, 18:42

Caspian1911 skrev:
7. dec 2021, 17:42
Altmuligmand skrev:
7. dec 2021, 16:06
Wildlife skrev:
7. dec 2021, 13:55
Lassescout skrev:
5. dec 2021, 19:18
Jeg troller ikke, men jeg kan ikke lade være med at drille når landmændene påstår at de driver et liberalt erhverv. De er på overførselsindkomst er de. Halvdelen af EU´s budget går til landbrugsstøtte
Alternativet ville være nogle ret trælse fødevarepriser, eller?
Der ville opstå mangel på varer fordi producenterne kun vil fokusere på højindtægtafgrøder.
Faktisk så ville mange heller producere solenergi. Nemt, bekvemt, pengene kommer ind hver måned.
Landbruget er ikke på overførselsindkomst. Det er en situation man er tvunget ind i hvis man vil producere noget som helst. Skal man bruge kunstgødning kræves der markplaner mv, ha støtte ansøgning. Vil du belåne landbrugsjord er der store krav til dette. Vil du sælge lidt fødevarer fra stalddøren så kommer Fødevarestyrelsen og kræver ind.
Engang imellem så bliver jeg så træt når jeg hører så useriøs bs som lassescout smider ind i debatten for at drille. Med din uddannelse burde du være mere ind i sagerne. :clap: :grimasse: :clap:
Er det forkert halvdelen af EU’s budget går til landbrugsstøtte?
Google siger
Det man traditionelt kalder landbrugsstøtte er de markedsrelaterede udgifter og direkte støtte. Landbrugsstøtten udgjorde i 2016 ca. 35,6 procent af de samlede midler, der blev udbetalt fra EU's budget til medlemslandene

Brugeravatar
Caspian1911
Moderator
Moderator
Indlæg: 4065
Tilmeldt: 1. nov 2006, 16:59
Interesser: IPSC, gamle danske våben
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 564 times
Been thanked: 368 times

Re: ,,Vi dræber ulve i Danmark”!

Indlæg af Caspian1911 » 7. dec 2021, 21:53

Altmuligmand skrev:
7. dec 2021, 18:42
Caspian1911 skrev:
7. dec 2021, 17:42
Altmuligmand skrev:
7. dec 2021, 16:06
Wildlife skrev:
7. dec 2021, 13:55
Lassescout skrev:
5. dec 2021, 19:18
Jeg troller ikke, men jeg kan ikke lade være med at drille når landmændene påstår at de driver et liberalt erhverv. De er på overførselsindkomst er de. Halvdelen af EU´s budget går til landbrugsstøtte
Alternativet ville være nogle ret trælse fødevarepriser, eller?
Der ville opstå mangel på varer fordi producenterne kun vil fokusere på højindtægtafgrøder.
Faktisk så ville mange heller producere solenergi. Nemt, bekvemt, pengene kommer ind hver måned.
Landbruget er ikke på overførselsindkomst. Det er en situation man er tvunget ind i hvis man vil producere noget som helst. Skal man bruge kunstgødning kræves der markplaner mv, ha støtte ansøgning. Vil du belåne landbrugsjord er der store krav til dette. Vil du sælge lidt fødevarer fra stalddøren så kommer Fødevarestyrelsen og kræver ind.
Engang imellem så bliver jeg så træt når jeg hører så useriøs bs som lassescout smider ind i debatten for at drille. Med din uddannelse burde du være mere ind i sagerne. :clap: :grimasse: :clap:
Er det forkert halvdelen af EU’s budget går til landbrugsstøtte?
Google siger
Det man traditionelt kalder landbrugsstøtte er de markedsrelaterede udgifter og direkte støtte. Landbrugsstøtten udgjorde i 2016 ca. 35,6 procent af de samlede midler, der blev udbetalt fra EU's budget til medlemslandene
Så har Lassescout jo fat i noget af det rigtige.
As I hurtled through space, one thought kept crossing my mind - every part of this rocket was supplied by the lowest bidder.
~ John Glenn, RIP


Altmuligmand
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 110
Tilmeldt: 28. jun 2021, 21:25
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Lolland
Has thanked: 29 times
Been thanked: 28 times

Re: ,,Vi dræber ulve i Danmark”!

Indlæg af Altmuligmand » 7. dec 2021, 21:57

Sjovt 35% = 50%.
Men hvad bruges pengene til?

Brugeravatar
Caspian1911
Moderator
Moderator
Indlæg: 4065
Tilmeldt: 1. nov 2006, 16:59
Interesser: IPSC, gamle danske våben
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 564 times
Been thanked: 368 times

Re: ,,Vi dræber ulve i Danmark”!

Indlæg af Caspian1911 » 7. dec 2021, 22:05

Altmuligmand skrev:
7. dec 2021, 21:57
Sjovt 35% = 50%.
Men hvad bruges pengene til?
At udkonkurrere mælkeproducenter i Caribien F.eks.
As I hurtled through space, one thought kept crossing my mind - every part of this rocket was supplied by the lowest bidder.
~ John Glenn, RIP


Altmuligmand
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 110
Tilmeldt: 28. jun 2021, 21:25
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Lolland
Has thanked: 29 times
Been thanked: 28 times

Re: ,,Vi dræber ulve i Danmark”!

Indlæg af Altmuligmand » 7. dec 2021, 22:07

Det er ikke seriøst.

Brugeravatar
Caspian1911
Moderator
Moderator
Indlæg: 4065
Tilmeldt: 1. nov 2006, 16:59
Interesser: IPSC, gamle danske våben
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 564 times
Been thanked: 368 times

Re: ,,Vi dræber ulve i Danmark”!

Indlæg af Caspian1911 » 7. dec 2021, 22:30

Jo, det er det faktisk.

Der ligger tykke rapporter der viser, hvordan statsstøtten til Europas landbrug og eksporten af produkter ødelægger økonomien for lokale producenter.
As I hurtled through space, one thought kept crossing my mind - every part of this rocket was supplied by the lowest bidder.
~ John Glenn, RIP


Brugeravatar
The Mad Viking
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 825
Tilmeldt: 22. nov 2014, 02:00
Interesser: Skydning og mekanik
Geografisk sted: Nordøstfyn
Has thanked: 457 times
Been thanked: 214 times

Re: ,,Vi dræber ulve i Danmark”!

Indlæg af The Mad Viking » 8. dec 2021, 01:19

Caspian1911 skrev:
7. dec 2021, 22:30
Jo, det er det faktisk.

Der ligger tykke rapporter der viser, hvordan statsstøtten til Europas landbrug og eksporten af produkter ødelægger økonomien for lokale producenter.
Det samme sker i Afrika, der har EU i adskillige år dumpet deres overskudsmælk.
https://www.information.dk/udland/2016/ ... loesningen

Lad mig lige understrege i samme åndedræt, at jeg ikke er mærkelig kulturradikal, selv om artiklen er fra Information.
Berlingske har også artikler om det samme. :blink:

Og der er masser af Afrikas problemer, som de helt og holdent selv er skyld i (Nok de fleste, endda), men hvad angår mælkepulvercirkusset, så er det altså os heroppe, som ikke har rent mel (Mælk) i posen.

Jeg arbejder endda selv med at lave komponenter til mælkepulveranlæg (Jeg har endda lavet nogle for 10 minutter siden, da jeg er på arbejde lige nu), så jeg er heller ikke hellig der. :oops:

Og jeg bor selv på landet (Og er opvokset der også), samt holder meget af bønder og landbrug, men der bliver altså kørt en del på frihjul i den branche.
Industrien må i vid udstrækning selv betale og rette ind, når der strammes miljøkrav og lign. i et omfang landbruget slet ikke er vant til.

Og så undskyld for off-topic, forresten. :fun:
Studies suggest that 9 out of 10 men prefer curvy women.
The 10th man usually prefers the other 9...

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: ,,Vi dræber ulve i Danmark”!

Indlæg af ReneKJ » 8. dec 2021, 07:03

Caspian1911 skrev:
7. dec 2021, 22:30
Jo, det er det faktisk.

Der ligger tykke rapporter der viser, hvordan statsstøtten til Europas landbrug og eksporten af produkter ødelægger økonomien for lokale producenter.
Men hvad effekt har det for forbrugeren hvis vi f.eks. stopper eksporten af fødevarer?
I forvejen har de næppe mange penge mellem hænderne, hvad sker der når dagligvarerpriserne stiger markant?

Altmuligmand
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 110
Tilmeldt: 28. jun 2021, 21:25
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Lolland
Has thanked: 29 times
Been thanked: 28 times

Re: ,,Vi dræber ulve i Danmark”!

Indlæg af Altmuligmand » 8. dec 2021, 08:17

Det er jo helt skævt det her. Der sidder nogle mennesker i EU og fødevareministeriet i dk og bestemmer hvilke afgrøder, kvoter mm der skal være for produkter. Og når så embedsmænd bestemmer at overskudsmælkepulver dumpes på verdensmarkedet så bliver det til landmandens skyld.
Jeg kunne forstå problematikken hvis danske landmænd selv bestilte en lastbilkørsel til Sierra leone for at slippe af mælkepulveret. De fleste indlæg er en lille brik i det store billede. En forsimplificering, og så tror man sådan hænger det hele sammen.
Vi kan jo også snakke om hvorfor den enkelte dyreholder selv skal betale for at beskytte sine dyr når man ikke må forsvare dem?
Eller hvorfor test og vaccine er gratis i Danmark og enkelte personer bliver utroligt rige på vores bekostning. Bliv rig på statsstøtte.☕️

Brugeravatar
Caspian1911
Moderator
Moderator
Indlæg: 4065
Tilmeldt: 1. nov 2006, 16:59
Interesser: IPSC, gamle danske våben
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 564 times
Been thanked: 368 times

Re: ,,Vi dræber ulve i Danmark”!

Indlæg af Caspian1911 » 8. dec 2021, 08:30

ReneKJ skrev:
8. dec 2021, 07:03
Caspian1911 skrev:
7. dec 2021, 22:30
Jo, det er det faktisk.

Der ligger tykke rapporter der viser, hvordan statsstøtten til Europas landbrug og eksporten af produkter ødelægger økonomien for lokale producenter.
Men hvad effekt har det for forbrugeren hvis vi f.eks. stopper eksporten af fødevarer?
I forvejen har de næppe mange penge mellem hænderne, hvad sker der når dagligvarerpriserne stiger markant?
Det fødevarepriserne vil stige kan kompenseres af det betalingen til EU falder.
As I hurtled through space, one thought kept crossing my mind - every part of this rocket was supplied by the lowest bidder.
~ John Glenn, RIP


Besvar