Så lykkedes det..!!

Her kan alt om jagt, vildtpleje og naturoplevelser diskuteres og erfaringer udveksles.
Besvar
Brugeravatar
Bissen
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 921
Tilmeldt: 8. maj 2006, 18:58
Interesser: Airbrush og våben.
Geografisk sted: København
Has thanked: 3 times
Been thanked: 8 times

Så lykkedes det..!!

Indlæg af Bissen » 8. maj 2007, 09:59

Nu fik jeg endelig besluttet mig færdigt og det endte så med at blive en Remington 700 LTR i kaliber 308W.. ;.;<

Tilladelsen er afleveret hos politiet og jeg kan hente den senere idag.. :mad: :eek:
Efter en virkelig dårlig og våd cykeltur her til morges var jeg meget negativ da jeg kom ind på amager politistation. Egentlig bor jeg på frederiksberg og jeg startede da også med at gå til min egen politistation, dog med det resultat at de sendte mig helt til amager.. Nå men negativ kom jeg ind på stationen og fik ringet på klokken.. Ud kom en super super super venlig gammel dame som var yderst hjælpsom og flink.. Hun fik hurtigt ordnet det med tilladelsen..
Nervøst fik jeg spurgt hvor længer hun regnede med at der ville gå før tilladelsen var klar.. (nu har jeg jo hørt alle jeres skrækhistorier :lol: )
Nå men hun sagde strak "jaaa engang senere idag"..
Jeg var simpelthen stum hehe.. Men en virkelig god station, eller ihvertfald hende damen som fik min sag.. :razz:

Nå men bare lige for jer som er nysgerrige så skal der denne optik på -

Leupold Mark 4 - LR/T M1 - med 4,5-14 forstørrelse og 50mm objektiv. Med 30mm rør.. Og med Mildot sigte.. Selvfølgelig i matte finish og tror vidst også den er med lys..

Jeg startede med at gå ud fra at jeg skulle have optik til omkring 10.000 men da jeg så denne djævel gik der et lys op for mig og jeg kunne ikke dy mig.. (man må vel gerne forkæle sig selv lidt nogen gange) :lol:

Brugeravatar
Marius
Admin
Admin
Indlæg: 5601
Tilmeldt: 3. jun 2004, 22:59
Interesser: jagt, skydning, natur
Geografisk sted: København
Has thanked: 667 times
Been thanked: 596 times

Indlæg af Marius » 8. maj 2007, 10:46

Tillykke med den :cool:
Glæder mig til billeder!

Jeg har også kun gode erfaringer med Hørhusvej, de formår at være både grundige og venlige.

Brugeravatar
Olsen71
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1096
Tilmeldt: 31. mar 2006, 15:18
Geografisk sted: Lolland
Been thanked: 11 times

Indlæg af Olsen71 » 8. maj 2007, 10:47

Glæder mig til at se lidt billeder.......... :razz:

Olsen

Brugeravatar
Bissen
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 921
Tilmeldt: 8. maj 2006, 18:58
Interesser: Airbrush og våben.
Geografisk sted: København
Has thanked: 3 times
Been thanked: 8 times

Indlæg af Bissen » 8. maj 2007, 10:55

Selvfølgelig kommer der billeder selv samme dag som jeg køber riflen.. Det eneste jeg mangler nu er at hente tilladelsen idag og derefter prøve at finde en måde at komme helt til Jylland og hente den.. :lol:

Brugeravatar
NTS
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 691
Tilmeldt: 11. maj 2005, 14:37
Interesser: Jagt og skydning
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 7 times
Been thanked: 6 times

Indlæg af NTS » 8. maj 2007, 12:30

Bissen skrev:Selvfølgelig kommer der billeder selv samme dag som jeg køber riflen.. Det eneste jeg mangler nu er at hente tilladelsen idag og derefter prøve at finde en måde at komme helt til Jylland og hente den.. :lol:
Tillykke med den lille ny <-: Hvor endte du med at handle?
"Non numeranda, sed ponderanda argumenta"

R2D2
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 252
Tilmeldt: 15. jan 2006, 19:39
Interesser: Pistolskydning
Geografisk sted: Aalborg
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 7 times

Indlæg af R2D2 » 8. maj 2007, 12:44

Tillykke med den!

Tør man spørge hvad prisen på sådan en er?

Brugeravatar
Bissen
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 921
Tilmeldt: 8. maj 2006, 18:58
Interesser: Airbrush og våben.
Geografisk sted: København
Has thanked: 3 times
Been thanked: 8 times

Indlæg af Bissen » 8. maj 2007, 12:50

Jeg endte med at handle hos Østjysk som havde en ganske fornuftig pris.. Jeg har kigget længe efter den og har desværre kun set den hos få forhandlere.. Men prisen har varieret fra 11.000 og så ned til omkring 8,500..

Kikkerten derimod er en helt anden sag og jeg ved endnu ikke hvor den skal købes.. Jeg ved at Rex ([Editeret af Mod]) har den til 13,500 ca men hvis jeg nu kunne få østjysk til at bestille den hjem uden at det ville tage alt for længe ville dette jo være en fordel..
Så kan jeg måske enddag få ekstra god pris, da jeg dermed ville købe for MANGE penge hos dem.. :neutral: :eek:

Brugeravatar
Modo
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 167
Tilmeldt: 11. sep 2004, 21:44
Geografisk sted: Nord for KBH
Has thanked: 6 times
Been thanked: 27 times

Indlæg af Modo » 8. maj 2007, 14:40

http://theopticzone.com/detail.aspx?ID=2870

Ca. 6500kr (incl forsendelse på ca. 40USD + 2% international credit-card surcharge) * 1,25 (moms) * 1,04 (told) + det løse i gebyr (50-60kr ca) = 8500-9000kr...

Jeg har tit handlet med dem, og der har aldrig været problemmer.....

Tillykke med riflen forresten....
Jeg så i en tidligere tråd at du ville skyde på lange baner - hvor havde du tænkt dig at gøre det?

Mvh
/modo
QUID QUID LATINE DICTUM SIT, ALTUM VIDITUR

Brugeravatar
357Magnum
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1183
Tilmeldt: 7. maj 2005, 18:15
Interesser: IPSC + M1 Garand + genladning
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 20 times
Been thanked: 109 times
Kontakt:

Indlæg af 357Magnum » 8. maj 2007, 15:15

Modo skrev:Ca. 6500kr (incl forsendelse på ca. 40USD + 2% international credit-card surcharge) * 1,25 (moms) * 1,04 (told) + det løse i gebyr (50-60kr ca) = 8500-9000kr... /modo
Kan det ikke passe, at tolden er på 12% (huskereglen er told = tolv)? Diverse gebyrer må dække over PostDK's 75 kroners røverigebyr, som de tager, for at åbne udlandspakker og tjekke at værdien overskrider baketelgrænsen (omkring 90 kr., svjh). og sende et brev om at dokumentere den faktiske værdi. Har prøvet det, dengang det var "smart" at importere DVD'er fra Australien :evil:

En god regel ved f.eks. nethandel i USA eller andre ikke-EU lande er at gange salgsprisen med 1,5x - på den måde får man hurtigt en idé om, hvad varen kommer til at koste, hvis den bliver nuppet i tolden (helt korrekt 1,4x + 75 kr.)
..::: 357Magnum :::..

"This is my rifle. There are many like it, but this one is mine"

Brugeravatar
Bissen
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 921
Tilmeldt: 8. maj 2006, 18:58
Interesser: Airbrush og våben.
Geografisk sted: København
Has thanked: 3 times
Been thanked: 8 times

Indlæg af Bissen » 8. maj 2007, 15:27

Modo skrev:http://theopticzone.com/detail.aspx?ID=2870

Ca. 6500kr (incl forsendelse på ca. 40USD + 2% international credit-card surcharge) * 1,25 (moms) * 1,04 (told) + det løse i gebyr (50-60kr ca) = 8500-9000kr...

Jeg har tit handlet med dem, og der har aldrig været problemmer.....

Tillykke med riflen forresten....
Jeg så i en tidligere tråd at du ville skyde på lange baner - hvor havde du tænkt dig at gøre det?

Mvh
/modo
Det er meget billigt må jeg da indrømme men er lidt mistænkelig ved at købe fra et sted så langt væk.. Så har jeg jo ikke samme mulighed for at kunne bytte og den slags.

Er der nogen som har styr på hvor meget ekstra der kommer oveni prisen..? skal man virkelig bare gange med 1,5 for at få det ca beløb..?

Brugeravatar
Modo
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 167
Tilmeldt: 11. sep 2004, 21:44
Geografisk sted: Nord for KBH
Has thanked: 6 times
Been thanked: 27 times

Indlæg af Modo » 8. maj 2007, 17:38

Jeg husker ikke den faktiske sats på tolden, men så bare gang med 1.12, du spare stadig en ordentlig bunke....
Tolden afhænger egtl. af den varegruppe du henter hjem...

Der er ikke noget mistænkeligt ved forretningen, og det er desuden fabrikken der hæfter for fejl....Med livstid garanti, så er der vist ikke meget at frygte.
Vær obs på at når den reparerede vare sendes retur, så kan Skat på ny opkræve told+moms af den, men så skal du blot bevise at det har du allerede gjort da du købte den (altså ha kvitteringen).

Eneste ulempe jeg kan se er forsendelsestiden.

Søg på "Import fra USA", så kan du finde regnestykket....

Du svarede forresten ikke på mit sidste spørgsmål i mit sidste post :)
QUID QUID LATINE DICTUM SIT, ALTUM VIDITUR

Brugeravatar
Bissen
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 921
Tilmeldt: 8. maj 2006, 18:58
Interesser: Airbrush og våben.
Geografisk sted: København
Has thanked: 3 times
Been thanked: 8 times

Indlæg af Bissen » 8. maj 2007, 17:44

Modo skrev:
Du svarede forresten ikke på mit sidste spørgsmål i mit sidste post :)
Hov så jeg først nu hehe.. Læste lige lovligt hurtigt.. :lol:
Jeg kender kun Ulfborg lige nu men jeg har også tænkt på muligheden for at tage en tur eller to til nærliggende lande som har længere skydebaner end her i Dk.. Sverige må da have nogen baner som sparker røv??

Brugeravatar
Danpanik
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1374
Tilmeldt: 9. jul 2004, 01:43
Interesser: At lære andre at skyde.
Geografisk sted: Midtsjælland
Has thanked: 11 times
Been thanked: 6 times

Indlæg af Danpanik » 8. maj 2007, 21:14

Theopticzone kan klart anbefales !!
Inside every little problem there is a big one, trying to get out !

Brugeravatar
CKN
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 246
Tilmeldt: 28. maj 2004, 22:00
Interesser: Jagt,skydning, genladning
Geografisk sted: Fjerritslev
Been thanked: 13 times

Indlæg af CKN » 18. maj 2007, 20:24

http://www.theopticzone.com kan klart anbefales, fik min anden kikkert derovre fra i sidste uge, leveringstiden fra den forlader butikken derovre og så til posten stod med den hos mig, var en uge, sendt fredag og afleveret fredagen efter, hvis den er lagervare.
Regnestykket ser således ud, kikkertpris i $ + ca. 40 $ i fragt og dertil 2% kreditkort omkostninger, når den så lander i Kastrup bliver den toldbehandlet og de ganger $ beløbet med dagskursen og lægger dertil importmoms(25%) og et fortoldningsgebyr oveni på 65 dkr.
Den nemme måde er at gange $ beløbet med 1.33, så er der også lidt til uforudsete udg.
Skal du have montage til riflen, kan det klart anbefales at købe den derfra også.

Mvh.
Carsten

Besvar