Hvilken jagtforening i Aalborg kan i anbefale?

Her kan alt om jagt, vildtpleje og naturoplevelser diskuteres og erfaringer udveksles.
Besvar
Brugeravatar
Ninjakebab
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 408
Tilmeldt: 23. nov 2017, 13:34
Interesser: Lave ting, skyde med ting
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 205 times

Hvilken jagtforening i Aalborg kan i anbefale?

Indlæg af Ninjakebab » 19. jan 2021, 10:05

Jeg skal have meldt mig ind i en jagtforening, så jeg kan få luftet værktøjerne lidt mere, da jeg simpelthen ikke får jaget nok. Så jeg vil gerne høre om erfaringer med jagtforeningerne heroppe, og hvilke der evt. passer bedre til det jeg efterspørger.

Mine prioriteter:
  • Være med til regulering af råger/måger/duer (gerne allerede i år)
  • Komme på arrangementer på skydebaner
  • Om muligt, en lidt 'yngre' generation af medlemmer som ikke ser skævt til "farlige taktiske våben"
  • En sjælden fællesjagt hist og her, både hagl og riffel

Så hvad er jeres erfaringer, og er der ligefrem nogen med medlemsskab i mere end 1 af foreningerne?
Aalborg Jægerklub, Aalborg & Omegns Jagtforening samt Limfjordsjægerne. Hvis der er flere klubber jeg ikke kender til, evt. øst for Aalborg men syd for limfjorden, så hører jeg gerne om dem.
I øvrigt mener jeg at riskiks er en af de mest ligegyldige opfindelser

HR
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2138
Tilmeldt: 23. jan 2016, 20:10
Interesser: Hund, skydning, jagt og mad.
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 586 times
Been thanked: 1030 times

Re: Hvilken jagtforening i Aalborg kan i anbefale?

Indlæg af HR » 19. jan 2021, 10:34

Meld dig bare ind i mere end en forening. Grundmedlemskabet af forbundet koster ca 850. Dertil kommer så medlemskabet af de enkelte foreninger, hvilket typisk kun koster 100-200 kr med mindre der er decideret jagtret med. Det hele opkræves centralt af en gang. I "gamle dage" var foreningerne bundet til et bestemt sogn eller kommune. I dag er det meget mere løst og mange er medlem flere steder. Jeg er selv medlem i 3 foreninger fordi jeg bruger 3 forskellige skydebaner (hint: hvis medlemmerne bag skydebanerne forsvinder, så forsvinder skydebanerne også). Den slags eksterne medlemskaber bliver der fra foreningernes side set meget positivt på.
/HR
Et postvæsen er ikke kritisk infrastruktur i 2022. Luk Postnord!

Karl0433
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 74
Tilmeldt: 25. apr 2017, 11:02
Interesser: Langdistance skydning og jagt
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 1 time

Re: Hvilken jagtforening i Aalborg kan i anbefale?

Indlæg af Karl0433 » 19. jan 2021, 12:22

Hej

Jeg er medlem af Aalborg og Omegns jagtforening, synes det er en fin jagtforening med flere muligheder for at komme billigt på jagt.

De har også råge regulering samt forskellige skydebane arrangementer, du kan se mere på deres hjemmeside.

Der er mange medlemmer i alderen 16-30 år

Med venlig hilsen

Besvar