Alger i palletanke: Hvordan får man renset dem effektivt ud, og hvordan forhindrer man at problemet opstår igen?

Her kan alt om jagt, vildtpleje og naturoplevelser diskuteres og erfaringer udveksles.
Brugeravatar
Bionørden
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 118
Tilmeldt: 31. maj 2018, 18:29
Interesser: økologi, hund, kat, jagt, plan
Geografisk sted: Nordfyn
Has thanked: 25 times
Been thanked: 28 times

Re: Alger i palletanke: Hvordan får man renset dem effektivt ud, og hvordan forhindrer man at problemet opstår igen?

Indlæg af Bionørden » 20. jul 2020, 12:50

Jeg ved at Sjælsø har været brugt (om det stadig gøres, ved jeg ikke) som forsyning til KBH. Da jeg for mange mange år siden var på lejr ved Sjælsø, var vandet grønt somom, der var hældt maling i. Det var alger!

Mhvt til hårfarve: Så har jeg faktisk aldrig brugt dette, men som rødblond kan man risikere, at få grønligt hår, hvis der er meget klor i vandet :modbat: .

Klorin: Jeg har engang lavet kemiforsøg med at oxidere Mangan op til trin 7. Der brugte vi bla Klorin, og min kemilærer mente absolut, det burde være forbudt til rengøringsbrug i skoler mv- og i en almindelig husholdning. Heldigvis må det ikke bruges i institutioner mere, og jeg har ikke nogensinde haft det i mit hjem. Det er det, man lærer af gode kemilærere: Ting er giftigere end, man sådan går og tror.

Mvh
Tine- klrinfri

Besvar