Rågestatus 2019

Her kan alt om jagt, vildtpleje og naturoplevelser diskuteres og erfaringer udveksles.
Brugeravatar
Radis
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1698
Tilmeldt: 29. maj 2009, 10:22
Interesser: Pestcontrol,PCP,Pistolskydning
Geografisk sted: Skanderborg
Has thanked: 285 times
Been thanked: 248 times

Re: Rågestatus 2019

Indlæg af Radis » 24. maj 2019, 23:32

Niveauet er fortsat højt i Horsens.
36 stk. herfra.
Flere jægere (incl. undertegnede) valgte i aften at donere deres fugle til de lokale spejdere, som har et arrangement i morgen hvor de skal lære at flå, tilberede og spise en rågeunge :numberone:
Spejderlederen deltager selv jævnlig i reguleringen. Så han ved godt hvordan det skal gøres.
Ca. 100 spejderunger skal forsøge sig med en fugl hver. Så de får nok at se til i morgen :smile:

0FA568CE-FAED-4D74-88A9-68127EFF8C9A.jpeg
Speciel fugl med den hvide fjer på hver vinge.
Vedhæftede filer
D870D4DE-306E-4292-9A24-A9DF9CB6B550.jpeg
Aftenens stemningsbillede.

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Rågestatus 2019

Indlæg af Elbæk » 31. maj 2019, 23:19

Årets sæsonafslutning for undertegnede blev en mager en; to rågeunger.

Jeg havde 10/22 rågekæppen, med ny optik og dæmper, med ud. Et våben jeg normalt er ganske ok skydende med... Men i dag kunne jeg bare ikke ramme. Selv skud som jeg var 100% overbevist om sad i skabet, sad alle andre steder end i skabet :censored:
Sættet, med dæmper, blev skudt ind i tirsdags, jeg oplevede lidt skift i træfpunkt med og uden dæmper, men det er der ikke nødvendigvis noget usædvanligt i. Jeg havde forinden kæmpet lidt med at få optiken monteret så trådkorset stod lige - mit normale libelle sæt svigtede, nyt er bestilt - men da jeg ofte tidligere har monteret optik uden den slags hjælpemidler, lykkedes det også til sidst. Jeg var dog parat til at diskvalificere mit eget arbejde... Lige indtil jeg skulle pakke sammen efter endt regulering; ved afmontering af dæmperen kunne jeg konstatere at den var delvist adskilt, noget som må være sket relativt tidligt under aftenens skydning :wall:
Pibens krone og dæmperen har heldigvis ikke taget skade, men skytten har lidt ondt i egoet over ikke at have kontrolleret sit grej. Det var en til lærebogen, heldigvis kostede det ikke lærepenge i form af en helt ny dæmper.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Brugeravatar
Radis
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1698
Tilmeldt: 29. maj 2009, 10:22
Interesser: Pestcontrol,PCP,Pistolskydning
Geografisk sted: Skanderborg
Has thanked: 285 times
Been thanked: 248 times

Re: Rågestatus 2019

Indlæg af Radis » 8. jun 2019, 00:00

Så er der også rundet af for i år, herfra.
Halal-automaten fik lov at lukke sæsonen. Den leverede 22 fugle.
Hold kæft hvor føler man sig dum, når man sender 4 hurtige skud afsted efter den samme fugl, hvor alle 4 skud rammer den samme gren.
Grenen knækker over, og kræet flyver sin vej :rolf:

Besvar