Foreninger i nordsjælland/hovedstaden med faktisk jagt?

Her kan alt om jagt, vildtpleje og naturoplevelser diskuteres og erfaringer udveksles.
Besvar
Brugeravatar
DeVille
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 746
Tilmeldt: 9. jun 2011, 22:11
Interesser: Jagt, skydning og ældre våben
Geografisk sted: Frankrig
Has thanked: 9 times
Been thanked: 78 times

Foreninger i nordsjælland/hovedstaden med faktisk jagt?

Indlæg af DeVille » 4. aug 2018, 15:46

Endelig er jeg færdiguddannet og har nu købt en bil, hvilket vil sige at jeg for første gang i fem år egenhændigt kan transportere mig selv. Det er så mit håb endelig at have mulighed for at komme på jagt herhjemme.
Jeg leder derfor efter en jagtforening i hovedstadsområdet eller det nordsjællandske, som løbet af efteråret afholder fællesjagter osv. man kan være med i. Jeg antager ikke at man gennem foreninger kan komme på riffeljagt?

jeg har selvfølgelig lavet noget research og har fundet en masse forskellige foreninger i nærheden, og de nævner alle sammen på hjemmesiderne mulighed for hundetræning, indskydning, jagttegnsundervisning osv, men ingen faktisk jagt. Det eneste jeg har fundet er Hørsholm og Omegns jagtforening som har tre foreningsjagter sidst på året. Man skal dog tilmelde sig allerede nu og da jeg nok kommer til at have en del rejse med mit arbejde, kan jeg ikke på nuværende tidspunkt sige hvilke datoer jeg er fri fire måneder ud i fremtiden.

Er der nogen der kender til en forening der jævnligt rent faktisk arrangerer jagter, og hvor man ikke skal tilmelde sig 4 måneder i forvejen?

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Foreninger i nordsjælland/hovedstaden med faktisk jagt?

Indlæg af Kleth » 4. aug 2018, 18:45

Ølstykke Rørbæk Jagtforening
http://www.oroj.dk/

Ganløse og omegn jagtforening plejer at have rævejagt
GOJF.dk
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

JS.Petersen
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 151
Tilmeldt: 5. jul 2009, 19:53
Interesser: Jagt, genladning, skydning
Geografisk sted: Frederikssund
Has thanked: 11 times
Been thanked: 16 times

Re: Foreninger i nordsjælland/hovedstaden med faktisk jagt?

Indlæg af JS.Petersen » 4. aug 2018, 19:11

Min anbefaling til dig er at melde dig en i den forening der tiltaler dig og så skal du gøre dig synlig i foreningen ved at hjælpe til på de forskellige arrangementer foreningen laver så skal tilbuddene nok komme, en anden god ting hvis du har tid, mulighed, og lyst til det, er en veltrænet hund den giver mange tilbud, der er ikke mange foreninger der ejer eller lejer jord til jagt for medlemmer men der en del der har aftaler med den lokale kommune og rågeunge regulering i maj og lidt rævejagt i efteråret/vinteren.
Live to Hunt.
Blaser R8 pro 6mm XC, Delta optical Hd Stryker 5-50x56 ASE-utra jet-z compact lyddæmper
Blaser R8 pro 9.3x62, Swarovski Z6i 1-6x24
Beretta Silver pigeon O/U 12/76
Winchester Waterfowl SX4 12/89
Simson-Suhl 12/70 side by side.

Brugeravatar
DeVille
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 746
Tilmeldt: 9. jun 2011, 22:11
Interesser: Jagt, skydning og ældre våben
Geografisk sted: Frankrig
Has thanked: 9 times
Been thanked: 78 times

Re: Foreninger i nordsjælland/hovedstaden med faktisk jagt?

Indlæg af DeVille » 5. aug 2018, 10:35

Tak, jeg vil prøve at snakke med et par forskellige foreninger og se hvad der tiltaler mig. :smile:

NiTre62
Newbie
Newbie
Indlæg: 20
Tilmeldt: 18. jul 2018, 09:38
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Hovedstaden
Has thanked: 16 times
Been thanked: 5 times

Re: Foreninger i nordsjælland/hovedstaden med faktisk jagt?

Indlæg af NiTre62 » 15. aug 2018, 13:39

Storkøbenhavns Jagtforening (sjf.dk) plejer at arrangere jagtture (m. riffel) og særligt henvendt til nyjægere. Tidligere var det ofte til Vorbasse (efter rå- og dåvildt) og nu som regel efter vildsvin i Sverige, men man skal melde sig til i god tid.

Var selv med i sin tid til Vorbasse et par gange, det var både udbytterigt og hyggeligt :-)

Aratan
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 405
Tilmeldt: 1. jul 2014, 12:48
Interesser: Jagt, natur og oplevelser
Geografisk sted: Vestsjaelland
Geografisk sted: Vestsjalland, Denmark
Has thanked: 32 times
Been thanked: 133 times

Re: Foreninger i nordsjælland/hovedstaden med faktisk jagt?

Indlæg af Aratan » 15. aug 2018, 14:07

Det er måske lidt langt væk, men Hagested-Gislinge Jagtforening har de 2 sidste sæsoner tilbudt riffeljagt på foreningens arealer for nyjægere og rygtet går at der kommer nyjægerjagter i år også. Jeg var også på andetræk derude en enkelt gang sidste år.

http://www.hg-jagt.dk/

Holbæk/Tuse er måske ikke lige det område du havde tænkt dig, men det er under 45 min fra Stenbroen og der er også meget fine faciliteter til flugtskydning og alle de andre standardaktiviteter og en fint foreningsliv fyldt med glade jægere...

[Gnaven gammel mand ON]
Jeg ville dog ikke mene at man skal vælge jagtforening ud fra om de tilbyder jagt, jagtforeninger er meget mere end det. Medlemsskab af en jagtforening bør være mere end en billet til en billig tur på jagt.
[Gnaven gammel mand OFF]
12/76
.308
6,55x55
.22lr

Besvar