Jagtmagasinet på dk4. Familien Bucka.

Her kan alt om jagt, vildtpleje og naturoplevelser diskuteres og erfaringer udveksles.
Besvar
LJ
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1699
Tilmeldt: 14. apr 2017, 11:16
Interesser: Jagt og flugtskydning.
Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
Has thanked: 115 times
Been thanked: 398 times

Jagtmagasinet på dk4. Familien Bucka.

Indlæg af LJ » 15. jul 2018, 20:34

Generationsjagt med familien Bucka.
Jeg må ærligt erkende at jeg ikke er imponeret over sønnen og hans skydning.
Dømmer jeg for hårdt?

Brugeravatar
Gokkemaasen
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 28
Tilmeldt: 28. mar 2014, 08:06
Interesser: Våben, Skydning, Biler, MTB
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Jagtmagasinet på dk4. Familien Bucka.

Indlæg af Gokkemaasen » 16. jul 2018, 21:56

Hmm han virker ikk sønderligt forberedt. :wall: Måske et “par” ekstra skud på banen havde gavnet. Jeg hørte engang en jæger i programmet “nak og æd” som sagde at den dag man er ligeglad med om dyret skal ha et eller flere skud, så skal man sælge skyderen og begynde at spille golf :blowingup:

LJ
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1699
Tilmeldt: 14. apr 2017, 11:16
Interesser: Jagt og flugtskydning.
Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
Has thanked: 115 times
Been thanked: 398 times

Re: Jagtmagasinet på dk4. Familien Bucka.

Indlæg af LJ » 20. jul 2018, 06:33

Gokkemaasen skrev:
16. jul 2018, 21:56
Hmm han virker ikk sønderligt forberedt. :wall: Måske et “par” ekstra skud på banen havde gavnet. Jeg hørte engang en jæger i programmet “nak og æd” som sagde at den dag man er ligeglad med om dyret skal ha et eller flere skud, så skal man sælge skyderen og begynde at spille golf :blowingup:
En del flere skud på banen og måske et par fødselsdage mere havde vist været en rigtig god idé.
Mon ikke også PH'en har haft visse toldfri tanker...

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2039
Tilmeldt: 27. maj 2014, 19:23
Interesser: Jagt, IPSC langspyt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 840 times
Been thanked: 266 times

Re: Jagtmagasinet på dk4. Familien Bucka.

Indlæg af LapuaMagnum » 20. jul 2018, 10:11

Fødselsdage, Nej. Mere træning og mere komfort med sin riffel ville nok have givet et bedre resultat. Jeg er ikke klar over om det var hans egen riffel eller låneriffel. Egen riffel og han burde være helt dus med den. Låneriffel og PH burde have sikret sig at han skød godt og ramte inde for en 50 krone seddel på 100 meter. og det kan jo også være at han gjorde det.

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

LJ
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1699
Tilmeldt: 14. apr 2017, 11:16
Interesser: Jagt og flugtskydning.
Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
Has thanked: 115 times
Been thanked: 398 times

Re: Jagtmagasinet på dk4. Familien Bucka.

Indlæg af LJ » 20. jul 2018, 12:23

LapuaMagnum skrev:
20. jul 2018, 10:11
Fødselsdage, Nej. Mere træning og mere komfort med sin riffel ville nok have givet et bedre resultat. Jeg er ikke klar over om det var hans egen riffel eller låneriffel. Egen riffel og han burde være helt dus med den. Låneriffel og PH burde have sikret sig at han skød godt og ramte inde for en 50 krone seddel på 100 meter. og det kan jo også være at han gjorde det.

mvh
Så du programmet?

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2039
Tilmeldt: 27. maj 2014, 19:23
Interesser: Jagt, IPSC langspyt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 840 times
Been thanked: 266 times

Re: Jagtmagasinet på dk4. Familien Bucka.

Indlæg af LapuaMagnum » 20. jul 2018, 16:34

LJ skrev:
20. jul 2018, 12:23
LapuaMagnum skrev:
20. jul 2018, 10:11
Fødselsdage, Nej. Mere træning og mere komfort med sin riffel ville nok have givet et bedre resultat. Jeg er ikke klar over om det var hans egen riffel eller låneriffel. Egen riffel og han burde være helt dus med den. Låneriffel og PH burde have sikret sig at han skød godt og ramte inde for en 50 krone seddel på 100 meter. og det kan jo også være at han gjorde det.

mvh
Så du programmet?
Ja jeg har set programmet :smile: men det ændrer ikke mit synspunkt :smile:

Det skal dertil siges at jeg selv har en stram disciplin omkring min egen skydning og jagt. Jeg tror ingen er interesseret i at anskyde et dyr bare for at få trofæ eller kød. Han har måske ikke skudt mange dyr, og derved bliver usikker på sin skydning, og måske har hørt eller opfordet til at skyde så hurtigt som muligt uden at sigte. Jeg forsvarer ham ikke, men nogle må have sagt god for ham.

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

LJ
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1699
Tilmeldt: 14. apr 2017, 11:16
Interesser: Jagt og flugtskydning.
Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
Has thanked: 115 times
Been thanked: 398 times

Re: Jagtmagasinet på dk4. Familien Bucka.

Indlæg af LJ » 20. jul 2018, 19:24

LapuaMagnum skrev:
20. jul 2018, 16:34
LJ skrev:
20. jul 2018, 12:23
LapuaMagnum skrev:
20. jul 2018, 10:11
Fødselsdage, Nej. Mere træning og mere komfort med sin riffel ville nok have givet et bedre resultat. Jeg er ikke klar over om det var hans egen riffel eller låneriffel. Egen riffel og han burde være helt dus med den. Låneriffel og PH burde have sikret sig at han skød godt og ramte inde for en 50 krone seddel på 100 meter. og det kan jo også være at han gjorde det.

mvh
Så du programmet?
Ja jeg har set programmet :smile: men det ændrer ikke mit synspunkt :smile:

Det skal dertil siges at jeg selv har en stram disciplin omkring min egen skydning og jagt. Jeg tror ingen er interesseret i at anskyde et dyr bare for at få trofæ eller kød. Han har måske ikke skudt mange dyr, og derved bliver usikker på sin skydning, og måske har hørt eller opfordet til at skyde så hurtigt som muligt uden at sigte. Jeg forsvarer ham ikke, men nogle må have sagt god for ham.

mvh
De siger udtrykkeligt i programmet at de skyder med lejede rifler og at de skyder dem ind på deres bane dernede, derfor spørgsmålet :smile:
Jeg tror næppe heller han har skudt mange dyr og netop manglende erfaring både i praksis og på bane i kombination med hans alder er formentlig en del af årsagen.
Han har formentlig jagttegn og med det er der ikke nogen der behøver sige god for ham og det er der sikkert heller ikke nogen der har gjort. Jeg kan sagtens forstå at faderen gerne vil på jagtrejse med sin far og søn, det har utvivlsomt været en stor oplevelse for livet for dem alle 3 og hvem ved om de havde fået mulighed for det på et senere tidspunkt...
Et par år og en del skud mere på bagen synes jeg dog havde været at foretrække og det er jo egentlig faderen der skulle have truffet det valg.
På et tidspunkt i programmet siger han, at han synes de var lidt hårde ved Cornelius og til det må svaret vel være at når det gælder skal man være klar, eller være blevet hjemme.
Virkede lidt som en dårlig undskyldning, som egentlig bundede i dårlig samvittighed.
Det er svært at forvente af en dreng som ham at han selv skal kunne bedømme om han er klar eller ej.

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2039
Tilmeldt: 27. maj 2014, 19:23
Interesser: Jagt, IPSC langspyt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 840 times
Been thanked: 266 times

Re: Jagtmagasinet på dk4. Familien Bucka.

Indlæg af LapuaMagnum » 20. jul 2018, 19:32

Jeg er såmænd ret enig i hvad du skriver, men tror ikke at man kan få lov at gå på jagt dernede hvis ikke man har jagttegn, dog uden at vide det.

Det jeg mente med at nogle må have sagt god for ham der var at PH på banen skulle have sagt go eller nogo, som vi alle ved er det lettere at skyde skiver end dyr for de fleste :)

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Jagtmagasinet på dk4. Familien Bucka.

Indlæg af C-X » 20. jul 2018, 19:36

Det er ikke alle steder i verden, at et jagttegn er en nødvendighed. Der er dog steder, hvor manskal demonstrere sine færdigheder, uanset om man har jagttegnet.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

LJ
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1699
Tilmeldt: 14. apr 2017, 11:16
Interesser: Jagt og flugtskydning.
Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
Has thanked: 115 times
Been thanked: 398 times

Re: Jagtmagasinet på dk4. Familien Bucka.

Indlæg af LJ » 20. jul 2018, 20:12

LapuaMagnum skrev:
20. jul 2018, 19:32
Jeg er såmænd ret enig i hvad du skriver, men tror ikke at man kan få lov at gå på jagt dernede hvis ikke man har jagttegn, dog uden at vide det.

Det jeg mente med at nogle må have sagt god for ham der var at PH på banen skulle have sagt go eller nogo, som vi alle ved er det lettere at skyde skiver end dyr for de fleste :)

mvh
Jeg tror det er en svær beslutning for en PH at tage og forklare til en kunde der har lagt en pæn sum penge...måske så svær at den kun tages hvis det er virkelig grelt og at der måske ses igennem fingre med ting der burde have været adresseret...men ja, PH´en har selvfølgelig et ansvar :smile:

Besvar