Tager I så Jeres afskudte patroner med hjem?

Her kan alt om jagt, vildtpleje og naturoplevelser diskuteres og erfaringer udveksles.
TheDarkSide
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2970
Tilmeldt: 17. okt 2010, 23:49
Interesser: Jagt, skydevåben...
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 259 times
Been thanked: 511 times

Re: Tager I så Jeres afskudte patroner med hjem?

Indlæg af TheDarkSide » 21. jun 2018, 10:50

Lassescout skrev:
21. jun 2018, 08:14
Det interessante er jo, hvor fanden alle de patronhylstre så kommer fra ? Jeg synes spørgsmålene er helt berettigede, og at de bliver stillet i det rigtige forum.
Hvis der skydes 100.000 stykker vildt på vandet og så er man vel på 300.000 afskudte patroner (3 skud/fugl). Hvis 5% af de hylstre tabes eller efterlades, søsættes der 15.000 hylstre pr. år. Jeg tvivler på der bliver samlet særligt mange af de hylstre op igen, så der bliver jo akkumuleret en del over tid.

Det med de 35 meter strand pr. hylstre varierer vel også noget fra sted til sted. På vestkysten tror jeg der er noget længere imellem, mens der i nogle fjorde og vige nok er kortere i mellem.

Sierra13
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1780
Tilmeldt: 2. mar 2011, 18:29
Interesser: Eventyr
Geografisk sted: Djævleøen
Has thanked: 19 times
Been thanked: 189 times

Re: Tager I så Jeres afskudte patroner med hjem?

Indlæg af Sierra13 » 21. jun 2018, 17:28

Jeg tager dem med hjem jeg lige kan finde.

Men det er håbløst altid at have samtlige hylstre med hjem, for mig er det ikke altid realistisk

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Tager I så Jeres afskudte patroner med hjem?

Indlæg af Kleth » 21. jun 2018, 17:42

Morten273 skrev:
21. jun 2018, 17:28
Jeg tager dem med hjem jeg lige kan finde.

Men det er håbløst altid at have samtlige hylstre med hjem, for mig er det ikke altid realistisk
Det er også stor forskel på at tabe nogle stykker og på at gøre rent bord inden man stævner hjem :thumbup:
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Sierra13
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1780
Tilmeldt: 2. mar 2011, 18:29
Interesser: Eventyr
Geografisk sted: Djævleøen
Has thanked: 19 times
Been thanked: 189 times

Re: Tager I så Jeres afskudte patroner med hjem?

Indlæg af Sierra13 » 21. jun 2018, 18:31

Kleth skrev:
21. jun 2018, 17:42
Morten273 skrev:
21. jun 2018, 17:28
Jeg tager dem med hjem jeg lige kan finde.

Men det er håbløst altid at have samtlige hylstre med hjem, for mig er det ikke altid realistisk
Det er også stor forskel på at tabe nogle stykker og på at gøre rent bord inden man stævner hjem :thumbup:
Jeg synes faktisk især det er med riflen, det kan være svært at finde dem igen.

De store kal 12 er som oftest nemt nok, især pga farverne.

Men 308eren, der føles det håbløst, især hvis græsset bare har lidt højde

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Tager I så Jeres afskudte patroner med hjem?

Indlæg af Kleth » 21. jun 2018, 18:41

Morten273 skrev:
21. jun 2018, 18:31
Jeg synes faktisk især det er med riflen, det kan være svært at finde dem igen.

Men 308eren, der føles det håbløst, især hvis græsset bare har lidt højde
Sjovt nok, kan jeg afgive to på hinanden følgende skud med en af mine titler og stå eller sidde med to hylstre i hånden bagefter :giggle: de er jo netop svære at finde og de bliver snavsede hvis de får lov at ramme jorden :rolf:
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Sierra13
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1780
Tilmeldt: 2. mar 2011, 18:29
Interesser: Eventyr
Geografisk sted: Djævleøen
Has thanked: 19 times
Been thanked: 189 times

Re: Tager I så Jeres afskudte patroner med hjem?

Indlæg af Sierra13 » 21. jun 2018, 18:49

Kleth skrev:
21. jun 2018, 18:41
Morten273 skrev:
21. jun 2018, 18:31
Jeg synes faktisk især det er med riflen, det kan være svært at finde dem igen.

Men 308eren, der føles det håbløst, især hvis græsset bare har lidt højde
Sjovt nok, kan jeg afgive to på hinanden følgende skud med en af mine titler og stå eller sidde med to hylstre i hånden bagefter :giggle: de er jo netop svære at finde og de bliver snavsede hvis de får lov at ramme jorden :rolf:
Der er allerede ladet på de her hylstre en eller to gange udover, da den kom fra fabrikken.

Så jeg vil hellere have en serie hylstre ind hvor jeg præcis ved både hvor gamle de er, samt præcis hvor mange gange de er afskudt og med hvilke ladninger,

Så jeg er heller ikke super sart :giggle:

Men når jeg trykker på aftrækkeren, så går der kun et splitsekund, før jeg er klar med en opfølger, ikke fordi det er nødvendigt, som udgangspnukt, men fordi jeg synes det er rart såfremt det skulle være nødvendigt.

Hellere spilde kød, og give 2 skud, end et stykke anskudt vildt, eller et stykke vildt der løber langt.

Sidst jeg lavede lungeskud, (laver normalt skud lige under ryggen) så ville den selvfølgelig løbe, så nr 2 kom lige med det samme, og satte den så hvor jeg "plejer" lige under ryggen.

Så er nået frem til hellere skyde det højere, spilde den anelse mere kød, og så være fri for bøvlet med de flytter sig

Brugeravatar
Bionørden
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 118
Tilmeldt: 31. maj 2018, 18:29
Interesser: økologi, hund, kat, jagt, plan
Geografisk sted: Nordfyn
Has thanked: 25 times
Been thanked: 28 times

Re: Tager I så Jeres afskudte patroner med hjem?

Indlæg af Bionørden » 21. jun 2018, 22:18

Jeg beklager *meget*, hvis nogen føler sig trådt over tæerne, det var bestemt ikke meningen! Men husk lige på, at spørgsmål på skrift kan virke hårdere end, hvis jeg nu havde spurt i en almindelig samtale. Jeg spørger fordi, jeg blev noget overrasket over de fund- ikke fordi, jeg har noget i mod jagt. Jeg synes ,det er spændende og interessant, som jeg har det med fx lystfiskeri. (Bare jeg ikke selv skal slå dyr ihjel).

Nu mener jeg da, at der trods alt kom noget frugtbart frem i debatten, som ikke alle vidste: Haglskåle i alternative materialer. Det er vel heller ikke så dårligt?

("Den blå hylde" har jeg læst om hos Troels Kløvedal :giggle: Dem i min familie, der har sejlet, holdt sig til noget større skibe. hvor jeg ikke tror, den blå hylde findes).

Mvh
Tine

Brugeravatar
Krung
This member is
This member is
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 10. apr 2012, 10:46
Interesser: Skydning, jagt, ballistik.
Geografisk sted: Remouladebæltet (kbh)
Has thanked: 443 times
Been thanked: 486 times

Re: Tager I så Jeres afskudte patroner med hjem?

Indlæg af Krung » 22. jun 2018, 05:59

Bare rolig. Jeg tog fejl. Jeg trænger vist til en morfar på et par uger.
.172x2, .177, .204, .22, .224, .243, .264, .308, .355, .357, .410, .366, .73. Buy Hard, Cry Hard.

Brugeravatar
Skovtrolden
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 403
Tilmeldt: 10. jul 2007, 16:28
Interesser: Bueskydning
Geografisk sted: Hornsyld
Geografisk sted: Hornsyld
Has thanked: 148 times
Been thanked: 26 times

Re: Tager I så Jeres afskudte patroner med hjem?

Indlæg af Skovtrolden » 22. jun 2018, 08:07

Bionørden skrev:
21. jun 2018, 22:18
....

("Den blå hylde" har jeg læst om hos Troels Kløvedal :giggle: Dem i min familie, der har sejlet, holdt sig til noget større skibe. hvor jeg ikke tror, den blå hylde findes).

Mvh
Tine
Jeg kender en pensioneret sømand, som sejlede langfart i sine unge dage, og de brugte den blå hylde til alt affald. :mad: Håber ikke det er sådan man gør nu om dage.
Så det er ikke kun de små både, som sviner/svinede.
Husk også at i mange lande er man ikke så oplyste, at man tænker over det, det er væk, fint!

Men vi må jo bare selv sørge agere ansvarligt.
Mojn
Skovtrolden
----------------------------
User - a technical term used by computer pros. See idiot.

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Tager I så Jeres afskudte patroner med hjem?

Indlæg af Kleth » 22. jun 2018, 08:33

Skovtrolden skrev:
22. jun 2018, 08:07
Jeg kender en pensioneret sømand, som sejlede langfart i sine unge dage, og de brugte den blå hylde til alt affald. :mad: Håber ikke det er sådan man gør nu om dage.
De større og helt store skibe fra de store linier anvender incinerators f.eks. fra http://www.atlasinc.dk/ til både sludge og affald, det er en del af "Clean Ship" initiative og er vist et krav for miljø certificering af skibene, hvad der er nogen lande som kræver.
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21657
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 460 times
Been thanked: 2362 times

Re: Tager I så Jeres afskudte patroner med hjem?

Indlæg af Refraktorius » 22. jun 2018, 08:55

Kleth skrev:
22. jun 2018, 08:33
De større og helt store skibe fra de store linier anvender incinerators f.eks. fra http://www.atlasinc.dk/ til både sludge og affald, det er en del af "Clean Ship" initiative og er vist et krav for miljø certificering af skibene, hvad der er nogen lande som kræver.
men det er stadigvæk et "nyere" koncept.

Man skal ikke så mange år tilbage, før toiletter på både skibe, fly og tog havde udløb direkte til det fri.
Når man trådte på pedalen på et tog-lokum, så kiggede man direkte ned på svellerne.

Når man skulle have ny last, så skyllede man bare tankene (og at dømme efter gåture ved Vesterhavet, så smed man ret ukritisk alle typer affald overbord).

Det er i min levetid at "dumping" i havet af farligt affald blev forbudt.
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

NBP
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 153
Tilmeldt: 9. aug 2008, 18:58
Interesser: jagt
Geografisk sted: Midt/Sydsjælland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 14 times

Re: Tager I så Jeres afskudte patroner med hjem?

Indlæg af NBP » 22. jun 2018, 17:08

I 1976 var der et 'uheld' på en kemisk fabrik(Seveso), hvor jeg mener, at man blot forseglede det forurenede og dumpede det i havet.
Nu har jeg googlet lidt på Seveso, men har intet fundet om den 'løsning'.
Er der nogen som kan genkende historien?

Falco Subniger
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 215
Tilmeldt: 29. jun 2014, 09:11
Interesser: Harmonisk træfsikkerhed
Geografisk sted: Østdanmark
Has thanked: 28 times
Been thanked: 32 times

Re: Tager I så Jeres afskudte patroner med hjem?

Indlæg af Falco Subniger » 22. jun 2018, 18:01

Refraktorius skrev:
22. jun 2018, 08:55
Man skal ikke så mange år tilbage, før toiletter på fly havde udløb direkte til det fri.
Er du sikker på det?

Siden trykkabinens indtog er det ikke bare at åbne op ud til det fri.

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Tager I så Jeres afskudte patroner med hjem?

Indlæg af Kleth » 22. jun 2018, 18:41

Falco Subniger skrev:
22. jun 2018, 18:01
Refraktorius skrev:
22. jun 2018, 08:55
Man skal ikke så mange år tilbage, før toiletter på fly havde udløb direkte til det fri.
Er du sikker på det?

Siden trykkabinens indtog er det ikke bare at åbne op ud til det fri.
Alt er vel relativt og måske er Refrak lidt ældre end først antaget :mrgreen:
Billede
Billede
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Falco Subniger
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 215
Tilmeldt: 29. jun 2014, 09:11
Interesser: Harmonisk træfsikkerhed
Geografisk sted: Østdanmark
Has thanked: 28 times
Been thanked: 32 times

Re: Tager I så Jeres afskudte patroner med hjem?

Indlæg af Falco Subniger » 22. jun 2018, 19:27

Kleth skrev:
22. jun 2018, 18:41
Alt er vel relativt og måske er Refrak lidt ældre end først antaget :mrgreen:
Lige præcis alt er absolut, så det kan ikke være relativt. :biggrin:

Men ja, du har nok ret, han holder sig bare godt. :smile:

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21657
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 460 times
Been thanked: 2362 times

Re: Tager I så Jeres afskudte patroner med hjem?

Indlæg af Refraktorius » 22. jun 2018, 21:40

Hvorfor føle alderen trykke, når den lille detalje kan klares med de rette kemikalier?
(og menneskeofringer)


Og det var først i 1982 at det lykkedes at konstruere et pålideligt fly-lokum: https://www.thrillist.com/travel/nation ... ping-waste
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Brugeravatar
Caspian1911
Moderator
Moderator
Indlæg: 4065
Tilmeldt: 1. nov 2006, 16:59
Interesser: IPSC, gamle danske våben
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 564 times
Been thanked: 368 times

Re: Tager I så Jeres afskudte patroner med hjem?

Indlæg af Caspian1911 » 22. jun 2018, 22:24

Refraktorius skrev:
22. jun 2018, 21:40
Hvorfor føle alderen trykke, når den lille detalje kan klares med de rette kemikalier?
(og menneskeofringer)


Og det var først i 1982 at det lykkedes at konstruere et pålideligt fly-lokum: https://www.thrillist.com/travel/nation ... ping-waste
Jeg husker tydeligt synet af Grenaa-banens sveller suse forbi, når man trykkede på pedalen, samt hvordan “den blå hylde” blev brugt til al affald.

Jeg håber meget, vi har givet, vores børn en bedre opdragelse.

Jeg er ikke stolt af mine tidligere gerninger begået ud fra misforstået opdragelse.
As I hurtled through space, one thought kept crossing my mind - every part of this rocket was supplied by the lowest bidder.
~ John Glenn, RIP


Falco Subniger
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 215
Tilmeldt: 29. jun 2014, 09:11
Interesser: Harmonisk træfsikkerhed
Geografisk sted: Østdanmark
Has thanked: 28 times
Been thanked: 32 times

Re: Tager I så Jeres afskudte patroner med hjem?

Indlæg af Falco Subniger » 22. jun 2018, 22:36

Refraktorius skrev:
22. jun 2018, 21:40
Og det var først i 1982 at det lykkedes at konstruere et pålideligt fly-lokum: https://www.thrillist.com/travel/nation ... ping-waste
Vi fløj stadig ikke og tissede ud i det fri i 1981. :biggrin:


youtu.be/5rJvXXYBSSk

Det nye system er jo heller ikke fool proof.

NBP
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 153
Tilmeldt: 9. aug 2008, 18:58
Interesser: jagt
Geografisk sted: Midt/Sydsjælland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 14 times

Re: Tager I så Jeres afskudte patroner med hjem?

Indlæg af NBP » 22. jun 2018, 23:32

Lad mig starte med at beklage, hvis det er på dette forum jeg har læst denne joke. Men det må så være længe siden :oops: .

En amerikansk soldat på Thule basen er ved at tømme en tank på en flyvemaskine, da en officer kommer forbi og begynder at beklage sig over, at det går for langsomt. Soldaten sukker og kigger på ham, hvorefter han siger: 'Jeg er udstationeret tæt på nordpolen, det fryser 50 grader og jeg er ved at pumpe lort ud af en flyvemaskine, hvordan har du tænkt dig at straffe mig'?

Brugeravatar
Great Dane
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2288
Tilmeldt: 27. mar 2004, 08:28
Interesser: Skydejern generelt
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 58 times
Been thanked: 274 times

Re: Tager I så Jeres afskudte patroner med hjem?

Indlæg af Great Dane » 23. jun 2018, 00:02

Bionørden skrev:
21. jun 2018, 22:18
Jeg beklager *meget*, hvis nogen føler sig trådt over tæerne, det var bestemt ikke meningen! Men husk lige på, at spørgsmål på skrift kan virke hårdere end, hvis jeg nu havde spurt i en almindelig samtale. Jeg spørger fordi, jeg blev noget overrasket over de fund- ikke fordi, jeg har noget i mod jagt. Jeg synes ,det er spændende og interessant, som jeg har det med fx lystfiskeri. (Bare jeg ikke selv skal slå dyr ihjel).

Nu mener jeg da, at der trods alt kom noget frugtbart frem i debatten, som ikke alle vidste: Haglskåle i alternative materialer. Det er vel heller ikke så dårligt?

("Den blå hylde" har jeg læst om hos Troels Kløvedal :giggle: Dem i min familie, der har sejlet, holdt sig til noget større skibe. hvor jeg ikke tror, den blå hylde findes).

Mvh
Tine
Du skal intet undskylde, for den her tråd er ganske relevant. Hvem har ikke gået på jagt på landjorden og fundet haglskåle og gamle patronhylstre, og med et andet svar i mente fra denne tråd, så kan jeg faktisk blive bekymret, da en gav udtryk for måske kun at få halvdelen med hjem fra vandet. Hvis vi skal kunne vedblive at gå på jagt i fremtiden, så skal der strammes gevaldigt op, det nytter ikke noget at der efterlades hylstre, så må man få en skærm på automaten eller lære at holde hånden over bøssen så ejektoren ikke kaster hylstre væk. Vi har kæmpe image problemer som jægere, og alle kan gøre tingene bedre, så hvis vi løfter i flok, så kan det ændres fremover.
Mvh Great Dane

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7548
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: Tager I så Jeres afskudte patroner med hjem?

Indlæg af Raptor357 » 24. jun 2018, 00:47

Det er et kæmpe problem på havet at man ikke får hylstrene med hjem. Men det er et endnu større problem at det nærmest er tabu. for de er jo væk når de er sunket, det er den udbredte mening.
Hvad der er endnu værre er at dem jeg har set som værende mest aktive også er dem der virker mest lige glad med hvad man efterlader.
Jeg vil egentligt godt have et net på udkasteren som fanger hylstrene, jeg har bare ikke kunne finde noget eller haft evnerne til at lave et selv.
Jeg ser ikke en skærm/deflector som en løsning og ej heller at holde hånden for udkasteren.
Ved nærmere eftertanke så er det måske 70% og ikke 50% af hylstrene jeg får med hjem, men det er stadig for få, det burde være 100%. og også gerne en håndfuld wads.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Sierra13
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1780
Tilmeldt: 2. mar 2011, 18:29
Interesser: Eventyr
Geografisk sted: Djævleøen
Has thanked: 19 times
Been thanked: 189 times

Re: Tager I så Jeres afskudte patroner med hjem?

Indlæg af Sierra13 » 24. jun 2018, 11:05

Great Dane skrev:
23. jun 2018, 00:02
Bionørden skrev:
21. jun 2018, 22:18
Jeg beklager *meget*, hvis nogen føler sig trådt over tæerne, det var bestemt ikke meningen! Men husk lige på, at spørgsmål på skrift kan virke hårdere end, hvis jeg nu havde spurt i en almindelig samtale. Jeg spørger fordi, jeg blev noget overrasket over de fund- ikke fordi, jeg har noget i mod jagt. Jeg synes ,det er spændende og interessant, som jeg har det med fx lystfiskeri. (Bare jeg ikke selv skal slå dyr ihjel).

Nu mener jeg da, at der trods alt kom noget frugtbart frem i debatten, som ikke alle vidste: Haglskåle i alternative materialer. Det er vel heller ikke så dårligt?

("Den blå hylde" har jeg læst om hos Troels Kløvedal :giggle: Dem i min familie, der har sejlet, holdt sig til noget større skibe. hvor jeg ikke tror, den blå hylde findes).

Mvh
Tine
Du skal intet undskylde, for den her tråd er ganske relevant. Hvem har ikke gået på jagt på landjorden og fundet haglskåle og gamle patronhylstre, og med et andet svar i mente fra denne tråd, så kan jeg faktisk blive bekymret, da en gav udtryk for måske kun at få halvdelen med hjem fra vandet. Hvis vi skal kunne vedblive at gå på jagt i fremtiden, så skal der strammes gevaldigt op, det nytter ikke noget at der efterlades hylstre, så må man få en skærm på automaten eller lære at holde hånden over bøssen så ejektoren ikke kaster hylstre væk. Vi har kæmpe image problemer som jægere, og alle kan gøre tingene bedre, så hvis vi løfter i flok, så kan det ændres fremover.

Du kan få en pouch til at sætte ved ejektoren på dem der spytter ud til siden, så ender hylstrene i posen.
Det er smart og virker glimrende :smile:

Hvertfald til de mest gængse pumps og halvauto, synes jeg at have set sådan noget fabrikeret, måske med et strejf af tactical :smile:

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7548
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: Tager I så Jeres afskudte patroner med hjem?

Indlæg af Raptor357 » 24. jun 2018, 16:31

Morten273 skrev:
24. jun 2018, 11:05


Du kan få en pouch til at sætte ved ejektoren på dem der spytter ud til siden, så ender hylstrene i posen.
Det er smart og virker glimrende :smile:

Hvertfald til de mest gængse pumps og halvauto, synes jeg at have set sådan noget fabrikeret, måske med et strejf af tactical :smile:
Link tak, gerne til en SX3.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21657
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 460 times
Been thanked: 2362 times

Re: Tager I så Jeres afskudte patroner med hjem?

Indlæg af Refraktorius » 26. jun 2018, 15:15

søgning på "winchester SX3 shell catcher":
https://www.amazon.com/Casey-Save-Semi- ... B001U9YK8I
(Jeg har ingen ide om hvor godt de virker)

"Shell deflector" er en anden søgeterm.
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 6630
Tilmeldt: 16. jan 2005, 06:55
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 302 times
Been thanked: 481 times

Re: Tager I så Jeres afskudte patroner med hjem?

Indlæg af HappyNanoq » 26. jun 2018, 16:39

Gad vide om man kan finde en "Multi Catch" ét eller andet sted.?!?
Den griber hylstrene og virker både med 1 og 2 skud.

youtu.be/cWq5zk8eoyc

Nogle af de "Shell catchers" virker ved at hylsteret sætter sig fast i udkasteråbningen, og blokerer for genladningen, så man lige må bruge hånden til at fjerne hylsteret - før genladningen kan fuldføres og næste skud kan affyres.
Der virker denne "Multi Catch" vist bedre til formålet.
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.

̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.

Besvar