Jagt ved Faxe - Vemmetofte.

Her kan alt om jagt, vildtpleje og naturoplevelser diskuteres og erfaringer udveksles.
Besvar
Obling
Newbie
Newbie
Indlæg: 21
Tilmeldt: 3. aug 2008, 16:16
Has thanked: 1 time

Jagt ved Faxe - Vemmetofte.

Indlæg af Obling » 17. jun 2018, 11:07

Hej allesammen.

Jeg ville høre om der er nogle herinde som har erfaring med jagt i området omkring Vemmetofte Kloster ved Faxe.
Jeg er blevet tilbudt en plads i et riffelkonsortie dernede.
Reviret ligger ud til Østersøen og er fordel på 130 Hektar skov og 110 hektar åmose/ager op til skoven.

Pris 9500 med en kvote på 4 stk. hjortevildt hvoraf 2 skal være bukke.

Var ude og se det, og det virkede meget fornuftigt. Så dog ikke noget vildt, men det var også en varm dag kl. 16.

På forhånd tak for hjælpen. ;)

Brugeravatar
SBO
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 175
Tilmeldt: 18. dec 2017, 14:45
Interesser: Våben, Jagt, Detektor, MC
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 38 times
Been thanked: 51 times

Re: Jagt ved Faxe - Vemmetofte.

Indlæg af SBO » 17. jun 2018, 13:57

Specifik jagten i området kender jeg ikke, men jeg har set ledig pladser slået op mange gange, det er der måske en grund til.
Generelt er det jo et område hvor der kommer mange turister og lokale i skovene, da der er campingplads og vandrestier langs vandet.

Prøv at snakke med Torp Hunting i Faxe, de ved sikkert en masse om området.

Obling
Newbie
Newbie
Indlæg: 21
Tilmeldt: 3. aug 2008, 16:16
Has thanked: 1 time

Re: Jagt ved Faxe - Vemmetofte.

Indlæg af Obling » 19. jun 2018, 14:35

Mange tak for dit svar. ;)

Jeg prøver at høre dem ad.

458hunter
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 14. maj 2005, 19:19
Interesser: Skydning, jagt og MC
Geografisk sted: Øst-Sjælland
Has thanked: 821 times
Been thanked: 429 times

Re: Jagt ved Faxe - Vemmetofte.

Indlæg af 458hunter » 19. jun 2018, 14:48

Obling skrev:
17. jun 2018, 11:07
Hej allesammen.

Jeg ville høre om der er nogle herinde som har erfaring med jagt i området omkring Vemmetofte Kloster ved Faxe.
Jeg er blevet tilbudt en plads i et riffelkonsortie dernede.
Reviret ligger ud til Østersøen og er fordel på 130 Hektar skov og 110 hektar åmose/ager op til skoven.

Pris 9500 med en kvote på 4 stk. hjortevildt hvoraf 2 skal være bukke.

Var ude og se det, og det virkede meget fornuftigt. Så dog ikke noget vildt, men det var også en varm dag kl. 16.

På forhånd tak for hjælpen. ;)
En ting er hvad kvoten er, men prøv at spørge ind til hvor mange jægere i er og hvad der er nedlagt de sidste par sæsoner.

Det hjælper jo ikke meget at have en kvote på 4, hvis man reelt kun kan forvente at nedlægge et stk. vildt om året.

I det konsortie jeg er med i, har jeg i snit nedlagt 4 stk. hjortevildt årligt (1 buk og 3 stk. dåvildt) og prisen er 15.000 årligt. Jeg syntes prisen er i orden, da der ses en masse vildt hver eneste gang man er afsted, hvilket er vigtigere for mig end om jeg skyder noget. Der er også god mulighed for at vælge områder, hvor der ikke er offentlig trafik. Det er noget jeg vægter højt, da jeg ikke magter at side at se på folk der ikke kan holde hunde i snor mv.

Ratata
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 305
Tilmeldt: 12. mar 2011, 23:24
Interesser: mc kørsel
Geografisk sted: sydsjælland
Has thanked: 17 times
Been thanked: 27 times

Re: Jagt ved Faxe - Vemmetofte.

Indlæg af Ratata » 19. jun 2018, 14:49

Min hund bliver tit inviteret på jagt i Vemmetofte Strandskov, det er så surt at jeg skal køre ham 40 min hver vej for det. Men det går nok da jeg går bagved med gevær :fun: .
Området er lækkert, der er masser af plads i skovene dernede. Det er helt sikkert ikke samme skov som dit konsortie da det er kombineret hagl og riffel.
Men ved de skyder en del rådyr og et par enkelte dådyr dernede. så hvis de er det ene sted er de nok også det andet, der er jo højst et par km imellem de 2 skove.
Sendt fra verdens navle Herlufmagle

Bobo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1301
Tilmeldt: 1. jun 2014, 15:04
Interesser: jagt, natur, vildt, hund, osv
Geografisk sted: sydjylland
Has thanked: 522 times
Been thanked: 234 times

Re: Jagt ved Faxe - Vemmetofte.

Indlæg af Bobo » 19. jun 2018, 15:43

Obling skrev:
17. jun 2018, 11:07


Pris 9500 med en kvote på 4 stk. hjortevildt hvoraf 2 skal være bukke.

Hvor mange er der om den kvote, eller hvor mange er der der har den kvote ?
Bobo ------ Igen uden billeder

Obling
Newbie
Newbie
Indlæg: 21
Tilmeldt: 3. aug 2008, 16:16
Has thanked: 1 time

Re: Jagt ved Faxe - Vemmetofte.

Indlæg af Obling » 20. jun 2018, 17:35

Det er Vemmetofte strandskov, men kun noget af den, mest det lyder da meget fint. ;)

Det er svært at blive klog på hvad jagtudbyttet har været de seneste år, da det tidligere konsortie angiveligt ikke har været så aktive dernede.
Planen er at der skal 8 medlemmer i konsortiet med hver 4 dyr på kvoten.

Men hvis området generelt har en del vildt, så passer det vel meget fint?!

TheDarkSide
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2970
Tilmeldt: 17. okt 2010, 23:49
Interesser: Jagt, skydevåben...
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 259 times
Been thanked: 511 times

Re: Jagt ved Faxe - Vemmetofte.

Indlæg af TheDarkSide » 20. jun 2018, 22:42

Det er 32 dyr på 240 ha. 7,5 ha/dyr. Det lyder måske lidt voldsomt, men det afhænger jo meget af terrænet. Hvis der bliver skudt 16 bukke som der ligges op til, så er det i hvert fald fordi der nærmest skydes alt der kommer for.
Jeg er med i 230 ha jagt (kun skov), sidste sæson skød vi vidst 5 bukke og 18-20 råer/lam. Andre steder jeg har jagt skydes der typisk et dyr pr. 15-30 ha (mest mark, eng og remiser + lidt skov).

Obling
Newbie
Newbie
Indlæg: 21
Tilmeldt: 3. aug 2008, 16:16
Has thanked: 1 time

Re: Jagt ved Faxe - Vemmetofte.

Indlæg af Obling » 21. jun 2018, 06:14

Ja, det kommer nok an på vildttætheden i området, som jeg ikke er klar over, men det får jeg vel.
Beretningen er at både de tidligere lejer og naboerne har lagt et lavt jagttryk de senere år, men ser en del vildt.

I skal alle have mange tak for jeres svar. ;)

Besvar