Ny præsident i Danmarks Naturfredningsforening

Her kan alt om jagt, vildtpleje og naturoplevelser diskuteres og erfaringer udveksles.
Besvar
Peter
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 918
Tilmeldt: 5. feb 2004, 01:44
Geografisk sted: Kbh.
Has thanked: 125 times
Been thanked: 262 times

Ny præsident i Danmarks Naturfredningsforening

Indlæg af Peter » 8. apr 2018, 23:29

Maria Reumert Gjerding er netop blevet valgt til ny præsident for DN:
https://www.altinget.dk/artikel/maria-r ... gsforening

Er det kun mig, der ser det dybt bekymrende, at et folketingsmedlem "træder ud" af politik og overnight bliver præsident for et så indflydelsesrigt organ som DN?

Notorisk set, har vi jægere og DN grundlæggende været uenige i rigtig mange ting, og med en, nu forhenværende, politiker fra Enhedslisten, kan den grøft da kun blive dybere. Vi kunne være uenige med tidligere præsident Ella Marie Bisschop-Larsen i mange ting, men i det mindste sendte hun ikke signal om politisk tilhørsforhold og så er hun en kvinde, der lever på landet = i naturen.
Maria Reumert Gjerding derimod, er en skolet politiker, født og opvokset på Nørrebro, og uden at have for mange fordomme om mennesker opvokset i postnumre, der starter med 1 eller 2, er sandsynligheden for at have været tæt på naturen i store dele af livet ikke særlig høj. En taktisk genistreg af DN at sætte en politiker i præsidentembedet.

Med vores jægerstemme fra Danmarks Jægerforbund, som jeg pt. synes er alt for svag, frygter jeg fremover yderligere stramninger af vores fælles passion på alle fronter. Jeg håber eddermame, jeg kommer til at tage fejl!

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4981
Tilmeldt: 6. okt 2006, 19:13
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 494 times
Been thanked: 1139 times

Re: Ny præsident i Danmarks Naturfredningsforening

Indlæg af Lassescout » 9. apr 2018, 07:07

Jeg tror du har helt ret.

NGO´ere på stribe har indset, at der ikke er medlemmmer i en fornuftig løsningsbaseret politik. Der skal konfrontation, fjendebilleder og konflikter til for at skabe medlemmer i butikken, så set fra det synspunkt er personen sikkert velvalgt.
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2039
Tilmeldt: 27. maj 2014, 19:23
Interesser: Jagt, IPSC langspyt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 840 times
Been thanked: 266 times

Re: Ny præsident i Danmarks Naturfredningsforening

Indlæg af LapuaMagnum » 9. apr 2018, 07:57

Hvis hun fører sin politik i DN videre er det dødsdømt, men er hun skredet fra EL pga. uoverensstemmelser kan det ikke være det værste tilfælde.

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Ny præsident i Danmarks Naturfredningsforening

Indlæg af C-X » 9. apr 2018, 08:36

Gad vide hvor mange af DNs medlemmer, der synes dette er en rigtig god idé? Enhedslisten er trods alt et ret ekstremt parti. Hvad er damens reelle politiske baggrund, kommunistisk?
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Boerge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1400
Tilmeldt: 12. feb 2011, 20:30
Interesser: haglgevær, riffel, ammunition
Geografisk sted: østjylland
Has thanked: 213 times
Been thanked: 470 times

Re: Ny præsident i Danmarks Naturfredningsforening

Indlæg af Boerge » 9. apr 2018, 09:26

Nu heller ikke sikkert, at DN bliver ved med at være så indflydelsesrig -- der er jo kræfter i gang for at fratage foreningen den ret til af egen drift at kunne rejse fredningssager. En efter min mening helt uhørt ret at give en privat forening.
Det var noget som Stauning - uvist med hvilken begrundelse - fik indført helt tilbage i 30.erne.

Men helt enig: En kvinde på yderste venstrefløj - ærkekøbenhavner - til at lede DN: kunne meget let opfattes som et dårligt signal ude omkring i landet.
Andre interesser:
Frimærkesamling, astronomi og dyremishandling!!

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Ny præsident i Danmarks Naturfredningsforening

Indlæg af ReneKJ » 9. apr 2018, 12:55

Jeg ikke fan af enhedslisten, men en gang imellem overrasker de mig faktisk ved at udvise en respekt for borgernes rettigheder som resten af Christansborg-adlen mangler.

På hendes hjemmeside kan man se at hun er "Uddannet cand.scient i miljøplanlægning og internationale udviklingsstudie", det er vel trods alt ikke helt ved siden af til det arbejde?

Overtroldmand
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 677
Tilmeldt: 25. apr 2012, 10:45
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 7 times
Been thanked: 90 times

Re: Ny præsident i Danmarks Naturfredningsforening

Indlæg af Overtroldmand » 9. apr 2018, 23:01

Peter skrev:
8. apr 2018, 23:29
Maria Reumert Gjerding er netop blevet valgt til ny præsident for DN:
https://www.altinget.dk/artikel/maria-r ... gsforening

Er det kun mig, der ser det dybt bekymrende, at et folketingsmedlem "træder ud" af politik og overnight bliver præsident for et så indflydelsesrigt organ som DN?

Notorisk set, har vi jægere og DN grundlæggende været uenige i rigtig mange ting, og med en, nu forhenværende, politiker fra Enhedslisten, kan den grøft da kun blive dybere. Vi kunne være uenige med tidligere præsident Ella Marie Bisschop-Larsen i mange ting, men i det mindste sendte hun ikke signal om politisk tilhørsforhold og så er hun en kvinde, der lever på landet = i naturen.
Maria Reumert Gjerding derimod, er en skolet politiker, født og opvokset på Nørrebro, og uden at have for mange fordomme om mennesker opvokset i postnumre, der starter med 1 eller 2, er sandsynligheden for at have været tæt på naturen i store dele af livet ikke særlig høj. En taktisk genistreg af DN at sætte en politiker i præsidentembedet.

Med vores jægerstemme fra Danmarks Jægerforbund, som jeg pt. synes er alt for svag, frygter jeg fremover yderligere stramninger af vores fælles passion på alle fronter. Jeg håber eddermame, jeg kommer til at tage fejl!


Jeg har respekt for at DN faktisk har været så dygtige at de rent faktisk har fået folk i spidsen af deres organisation der rent faktisk var interesseret i foreningen mærkesager, og benhårdt gik efter at opnå resultater og succes. De sælger ihvertfald ikke ud som andre forbund!.

Det er ikke DN der har udvandet DJ..det har de selv, vi så jo så sent som for ca 10 år siden at DJ mest handlede om at rage til sig og hænge ud med de 'rigtige',- det handlende ikke om at analysere hvad der skete politisk, og have et modsvar der varetog medlemmerne interesse.

https://jyllands-posten.dk/indland/ECE3 ... forbundet/

Jeg kan komme tanke i et par forbund der nok skulle overveje om man skal flytte på grænsen for at behage og overgå sig selv i en misforstået korrektheds/opdragelse kultur af egne medlemmer og interesser for at vise myndighederne at man er en god samarbejdspartner.


Som liberal, er jeg desværre også som skrevet tidligere rystet over at man skal ud på venstrefløjen for at finde nogle der har respekt for borgernes rettigheder.

Gryphon
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 195
Tilmeldt: 2. jun 2016, 11:15
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 26 times
Been thanked: 69 times

Re: Ny præsident i Danmarks Naturfredningsforening

Indlæg af Gryphon » 10. apr 2018, 16:19

Overtroldmand skrev:
9. apr 2018, 23:01
Som liberal, er jeg desværre også som skrevet tidligere rystet over at man skal ud på venstrefløjen for at finde nogle der har respekt for borgernes rettigheder.
Enhedslisten: Danmarks Liberale Parti :giggle:

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3350
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 632 times

Re: Ny præsident i Danmarks Naturfredningsforening

Indlæg af Flugteren » 10. apr 2018, 16:40

Som ærkekonservativ har jeg ofte dyb forundren over Enhedslisten politik, men såvidt jeg kan huske har de aldrig offentligt haft noget imod jagt som sådan. Jeg har flere venner, der stemmer EL, og de har såmænd haft meget imod min finanspolitiske overbevisning, men har altid været interesserede, når jeg fortalte om jagt. Måske er DNs nye præsident af den overbevisning, at jagt i Danmark ikke er hendes speciale, og at hun derfor overlader området til fagfolk.

Jeg vil afvente og se, hvilken holdning Maria Gjerding udtrykker. Bliver det en kritisk holdning til jagt må man forsøge at ændre den via den politiske gang, men indtil da slår jeg koldt vand i blodet.

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Ny præsident i Danmarks Naturfredningsforening

Indlæg af Elbæk » 10. apr 2018, 20:11

Generelt lader jagtmodstand (og tillige modstand mod våben) til at være noget som findes på tværs af partiskel og ismer her i landet. Så vidt jeg er orienteret har ingen af vore folketingspartier modstand mod jagt (eller privat ejerskab af våben) på deres officielle partiprogrammer.

Personligt vil jeg afvente at se hvad Maria Reumert Gjerding har at byde på, før jeg vil antage nogen holdning til hendes virke som præsident for Danmarks Naturfredningsforening. Fagligt ser hun umiddelbart ud til at have en vis baggrund for at bestride posten.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Brugeravatar
Boerge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1400
Tilmeldt: 12. feb 2011, 20:30
Interesser: haglgevær, riffel, ammunition
Geografisk sted: østjylland
Has thanked: 213 times
Been thanked: 470 times

Re: Ny præsident i Danmarks Naturfredningsforening

Indlæg af Boerge » 13. apr 2018, 08:56

Faldt lige over denne leder i JP. Den udtrykker ( tror jeg )meget rammende, hvad mange tænker om sagen:

https://jyllands-posten.dk/debat/leder/ ... sforening/
Andre interesser:
Frimærkesamling, astronomi og dyremishandling!!

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Ny præsident i Danmarks Naturfredningsforening

Indlæg af ReneKJ » 13. apr 2018, 09:57

Boerge skrev:
13. apr 2018, 08:56
Faldt lige over denne leder i JP. Den udtrykker ( tror jeg )meget rammende, hvad mange tænker om sagen:

https://jyllands-posten.dk/debat/leder/ ... sforening/
Men hvor mange af de ledere der hentes udefra er reelt politisk neutrale?
Det her er en tilfældig liste over hvad nogle politikere foretager sig efter deres tid i folketinget. Skal man stille spørgsmålstegn ved enhver orginasation der vælger en tidligere politiker som leder?
https://www.b.dk/politiko/corydons-forg ... store-stil

Forresten så syntes det at være et lidt selvskabt problem hvis venstrefløjen får lov til at slå sig op som miljøets forkæmpere.
Det er ikke et emne der ser ud til at bekymre den siddende regering meget, for dem er miljøet en ressource der skal udnyttes.

Brugeravatar
Bemoni1
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 901
Tilmeldt: 2. jul 2008, 00:53
Interesser: Pistolskydning og Longrange
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 249 times
Been thanked: 216 times

Re: Ny præsident i Danmarks Naturfredningsforening

Indlæg af Bemoni1 » 13. apr 2018, 10:03

Sad også lige og læste lederen i JP.
Jeg spekulerer lidt over, om der mon er så meget topstyring i DN, at det er muligt at holde samtlige lokalforeninger under streng kontrol og holde alle uvelkomne meninger ude af den offentlige debat.
Jeg har ( endnu ) ikke sat mig mig ind i deres organisationsstruktur og kender derfor heller ikke til, hvordan stemmerne til generalforsamlingen fordeles
Nothing is so permanent as a temporary government program.
Milton Friedman on government regulations.

Gryphon
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 195
Tilmeldt: 2. jun 2016, 11:15
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 26 times
Been thanked: 69 times

Re: Ny præsident i Danmarks Naturfredningsforening

Indlæg af Gryphon » 20. apr 2018, 18:32

Jeg stødte lige på denne lille debat med Maria. Og der synes jeg hun gør det okay.

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 90954&_rdr

Peter
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 918
Tilmeldt: 5. feb 2004, 01:44
Geografisk sted: Kbh.
Has thanked: 125 times
Been thanked: 262 times

Re: Ny præsident i Danmarks Naturfredningsforening

Indlæg af Peter » 20. apr 2018, 23:29

Gryphon skrev:
20. apr 2018, 18:32
Jeg stødte lige på denne lille debat med Maria. Og der synes jeg hun gør det okay.

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 90954&_rdr
Her er jeg så slet ikke enig. Hun siger, at uanset hvad Kaj mener, så kommer det ikke til at ske, at det lader sig gøre at regulere ulven - det er direkte dikteret fra EU. Dét synes jeg er foruroligende at en folkevalgt politiker siger (husk, at udsendelsen er fra før hun blev valgt som præsident).

Gryphon
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 195
Tilmeldt: 2. jun 2016, 11:15
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 26 times
Been thanked: 69 times

Re: Ny præsident i Danmarks Naturfredningsforening

Indlæg af Gryphon » 21. apr 2018, 10:10

Peter skrev:
20. apr 2018, 23:29
Her er jeg så slet ikke enig. Hun siger, at uanset hvad Kaj mener, så kommer det ikke til at ske, at det lader sig gøre at regulere ulven - det er direkte dikteret fra EU. Dét synes jeg er foruroligende at en folkevalgt politiker siger (husk, at udsendelsen er fra før hun blev valgt som præsident).
Men hun har jo ret. Det danske folketing kan ikke bare bestemme sig for at skyde ulven. Det ville være et brud på EU lovgivningen.

Man kan selvfølgelig tage fat i sin lokale EU parlamentariker, men sandsynligheden for det bliver ændret er nok lille. Ulven er ikke et nationalt, men europæisk anliggende. Politikkere der siger andet, lyver jo. Så hvad er mest foruroligende ? En politikker der fortæller sandheden og virker opgivende for muligheden til at ændre ulvens status, eller en politikker der direkte lyver til befolkningen for at virke handlekraftig?

Hvis du er foruroliget ved at politikkere er velvidende og opmærksomme på hvad det er dansk lovgivning og EU lovgivning, synes jeg det er uheldigt.

Brugeravatar
BoPe
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 303
Tilmeldt: 12. dec 2008, 12:01
Interesser: Jagt og skydning
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 100 times
Been thanked: 85 times

Re: Ny præsident i Danmarks Naturfredningsforening

Indlæg af BoPe » 21. apr 2018, 16:37

Danmarks Naturfredningsforening har forsøgt at fortsætte deres tradition for at vælge kompetente topfigurer, som kan promovere foreningens mærkesager.

Maria Reumert Gjerding synes jeg også er et fint valg for DN!

Hun har politisk erfaring og gode kontakter på Christiansborg. Er født og opvokset med de rigtige mennesker i København, (det giver bl.a. mulighed for god adgang til medierne), har den rigtige uddannelse fra den rigtige institution, så der er sikkert en del gamle studiekammerater blandt de embedsmænd, som skal behandle foreningens sager.

Både fagligt, erfaringsmæssigt og på de bløde menneskelige værdier, er hun ideel til at skaffe DN gennemslagskraft.

Og så er det bare, at jeg i al stilfærdighed spøger: Hvorfor tænker Danmarks Jægerforbund ikke sådan? Hvorfor har forbundet ikke ansat en professionel direktør med de rette kompetencer? (Det havde man også, men ham fyrede man tilbage i 2007 - det var Marcell Thistrups efterfølger.)

Nu ligger DJ's hovedkvarter i Jylland, hvor jagten muligvis er god, men indflydelsen nok ringere end i 2100 København Ø, hvor Danmarks Naturfredningsforening har til huse.

Landbrug og Fødevarer har Karen Hækkerup, som har mange af Marias kvaliteter - og adresse i det centrale København.

Peter
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 918
Tilmeldt: 5. feb 2004, 01:44
Geografisk sted: Kbh.
Has thanked: 125 times
Been thanked: 262 times

Re: Ny præsident i Danmarks Naturfredningsforening

Indlæg af Peter » 23. apr 2018, 08:48

Gryphon skrev:
21. apr 2018, 10:10
Peter skrev:
20. apr 2018, 23:29
Her er jeg så slet ikke enig. Hun siger, at uanset hvad Kaj mener, så kommer det ikke til at ske, at det lader sig gøre at regulere ulven - det er direkte dikteret fra EU. Dét synes jeg er foruroligende at en folkevalgt politiker siger (husk, at udsendelsen er fra før hun blev valgt som præsident).
Men hun har jo ret. Det danske folketing kan ikke bare bestemme sig for at skyde ulven. Det ville være et brud på EU lovgivningen.

Man kan selvfølgelig tage fat i sin lokale EU parlamentariker, men sandsynligheden for det bliver ændret er nok lille. Ulven er ikke et nationalt, men europæisk anliggende. Politikkere der siger andet, lyver jo. Så hvad er mest foruroligende ? En politikker der fortæller sandheden og virker opgivende for muligheden til at ændre ulvens status, eller en politikker der direkte lyver til befolkningen for at virke handlekraftig?

Hvis du er foruroliget ved at politikkere er velvidende og opmærksomme på hvad det er dansk lovgivning og EU lovgivning, synes jeg det er uheldigt.
Jeg er naturligvis godt klar over forskellen på dansk og EU-lovgivning, men at erklære sig enig i, at "det er bare ærgerligt, det kan ikke ændres så længe det kommer fra EU", er da mere et udtryk for, at det er en sag, som Maria ikke gider at kæmpe for (hvilket ikke er overraskende) end at det rent faktisk er muligt. Det kommer vel ikke bag på dig, at Marias interesser er pro ulven?
Se blot på den borgerlige fløj, hvor der faktisk er medlemmer, der er ved at undersøge hvordan vi kan regulere problemulve.

Hvis man bare lægger sig på ryggen og skyder skylden på EU og vi slet ingen medbestemmelse har, er det jo diktatur - eller at gemme sig bag det faktum, at man er helt enig...

Overtroldmand
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 677
Tilmeldt: 25. apr 2012, 10:45
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 7 times
Been thanked: 90 times

Re: Ny præsident i Danmarks Naturfredningsforening

Indlæg af Overtroldmand » 28. apr 2018, 12:57

BoPe skrev:
21. apr 2018, 16:37
Danmarks Naturfredningsforening har forsøgt at fortsætte deres tradition for at vælge kompetente topfigurer, som kan promovere foreningens mærkesager.

Maria Reumert Gjerding synes jeg også er et fint valg for DN!

Hun har politisk erfaring og gode kontakter på Christiansborg. Er født og opvokset med de rigtige mennesker i København, (det giver bl.a. mulighed for god adgang til medierne), har den rigtige uddannelse fra den rigtige institution, så der er sikkert en del gamle studiekammerater blandt de embedsmænd, som skal behandle foreningens sager.

Både fagligt, erfaringsmæssigt og på de bløde menneskelige værdier, er hun ideel til at skaffe DN gennemslagskraft.

Og så er det bare, at jeg i al stilfærdighed spøger: Hvorfor tænker Danmarks Jægerforbund ikke sådan? Hvorfor har forbundet ikke ansat en professionel direktør med de rette kompetencer? (Det havde man også, men ham fyrede man tilbage i 2007 - det var Marcell Thistrups efterfølger.)

Nu ligger DJ's hovedkvarter i Jylland, hvor jagten muligvis er god, men indflydelsen nok ringere end i 2100 København Ø, hvor Danmarks Naturfredningsforening har til huse.

Landbrug og Fødevarer har Karen Hækkerup, som har mange af Marias kvaliteter - og adresse i det centrale København.
Ja man kan undre sig over at man ikke har set det, det med at flytte til Jylland og ikke have det politiske netværk tæt på Christiansborg med lobbyister.

Det er jo en lang historie om skandaler, rod.

https://www.bt.dk/nyheder/pumpede-jaege ... ig-million

Efterfølgende viste det sig at Ole Roed Jacobsen ikke engang havde en ansættelseskontrakt...og førte sag mod DJ...
https://www.netnatur.dk/tidligere-dj-fo ... dehavende/

Woodleigh
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 162
Tilmeldt: 2. feb 2013, 00:02
Interesser: Jagt, skydning, genladning, mm
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 89 times
Been thanked: 57 times

Re: Ny præsident i Danmarks Naturfredningsforening

Indlæg af Woodleigh » 28. apr 2018, 15:12

BoPe skrev:
21. apr 2018, 16:37

Nu ligger DJ's hovedkvarter i Jylland, hvor jagten muligvis er god, men indflydelsen nok ringere end i 2100 København Ø, hvor Danmarks Naturfredningsforening har til huse.
Ja, flytningen til det fine ny byggeri i det jyske er et selvmål der vil noget. At man har så lidt forståelse for det væsentlige i at ha' adresse i nærheden af, hvor beslutningerne træffes kan undre.

Som jæger kan man blive helt misundelig på en forening der har forstået at man skal ha' en prof. formand der er scenevant i det politiske system og ikke en eller anden tilfældig ¤#"%%&%¤.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Ny præsident i Danmarks Naturfredningsforening

Indlæg af C-X » 28. apr 2018, 16:16

Man kan mene hvad man vil, men DJs formand er skam professionel - om han så er dygtig nok er en anden debat.

Der er ca. 12 minutter fra Kalø til Aarhus Airport, så det er vel muligt at nå KBH på en times tid. Så er det altså heller ikke værre. Politikerne er også i gang med, at decentralisere både styrelser og andre offentlige instanser og institutioner. Politik drives efterhånden alligevel mest på Facebook og twitter... Find dog noget mere relevant at brokke over.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Overtroldmand
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 677
Tilmeldt: 25. apr 2012, 10:45
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 7 times
Been thanked: 90 times

Re: Ny præsident i Danmarks Naturfredningsforening

Indlæg af Overtroldmand » 28. apr 2018, 21:43

C-X skrev:
28. apr 2018, 16:16
Man kan mene hvad man vil, men DJs formand er skam professionel - om han så er dygtig nok er en anden debat.

Der er ca. 12 minutter fra Kalø til Aarhus Airport, så det er vel muligt at nå KBH på en times tid. Så er det altså heller ikke værre. Politikerne er også i gang med, at decentralisere både styrelser og andre offentlige instanser og institutioner. Politik drives efterhånden alligevel mest på Facebook og twitter... Find dog noget mere relevant at brokke over.
Nu handler det om at man dagligt/ugentligt skal være tilstedet og aftale møder med diverse medlemmer af de politiske partier på borgen såfremt man vil lave lobbyarbejde, medlemmerne af folketinget er jo netop flyttet fra deres landsdel og har en bolig i hovedstaden.

Der er jo en grund til at DI, mange fagforeninger, Landbrug & Fødevarer, DOF (VESTERBROGADE 140) og DN (Masnedøgade 20) ligger i Hovestaden.

Jeg har selv arbejdet et sted hvor vi lavede lobbyarbejde, og det handlede om at få aftaler og møder med de respektive ordførere for de politiske partier i folketinget for at få dem til at lytte til hvad man have at 'sige'.

Yderligere er det sgu en del nemmere at være tæt på hovedstaden og møde op til de maks 15 minutter man har til at foretræde for et udvalg i folketinget (been there done that)

Besvar