Jagt & Outdoor 2018 i Odense Congress Center: Messen er her i weekenden. Hvem skal afsted?

Her kan alt om jagt, vildtpleje og naturoplevelser diskuteres og erfaringer udveksles.
Besvar
Peter
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 918
Tilmeldt: 5. feb 2004, 01:44
Geografisk sted: Kbh.
Has thanked: 125 times
Been thanked: 262 times

Jagt & Outdoor 2018 i Odense Congress Center: Messen er her i weekenden. Hvem skal afsted?

Indlæg af Peter » 20. mar 2018, 23:07

Messen er her i weekenden. Hvem skal afsted?

http://www.jagtogoutdoor.dk/velkommen_kopi
Senest rettet af Refraktorius 27. mar 2018, 14:26, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: overskrift suppleret med den fremragende linje fra indlægget

Brugeravatar
Allan3
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 706
Tilmeldt: 26. aug 2010, 22:45
Interesser: Jagt, våbensamling, Skydning
Geografisk sted: Sydsjælland
Has thanked: 10 times
Been thanked: 67 times

Re: Jagt & Outdoor 2018 i Odense Congress Center

Indlæg af Allan3 » 20. mar 2018, 23:20

Overvejer lidt en tur lørdag, men ved ikke om jeg gider tage turen alene derover

Brugeravatar
Niisa
This member is
This member is
Indlæg: 424
Tilmeldt: 15. okt 2012, 16:28
Interesser: riffeljagt
Geografisk sted: københavn
Has thanked: 131 times
Been thanked: 64 times

Re: Jagt & Outdoor 2018 i Odense Congress Center

Indlæg af Niisa » 20. mar 2018, 23:25

Jeg er der lørdag :razz:
Mvh. Niisa.
S&L m97dl 6,5x55/9,3x62 - Diavari z 2,5-10x48mc - Varipoint V 1,1-4x24T
Kongsberg 393 6,5x55 - Nikon prostaff 2-7x32
Toz 78 22lr - Nikon efr 3-9x40ao
beretta 686 12/70
Husqvarna M20 1936 12/70

Brugeravatar
The Mad Viking
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 825
Tilmeldt: 22. nov 2014, 02:00
Interesser: Skydning og mekanik
Geografisk sted: Nordøstfyn
Has thanked: 457 times
Been thanked: 214 times

Re: Jagt & Outdoor 2018 i Odense Congress Center

Indlæg af The Mad Viking » 21. mar 2018, 00:14

Jeg regner med at tage derud, men jeg ved endnu ikke hvilken dag.
Studies suggest that 9 out of 10 men prefer curvy women.
The 10th man usually prefers the other 9...

Slettet bruger

Re: Jagt & Outdoor 2018 i Odense Congress Center

Indlæg af Slettet bruger » 21. mar 2018, 07:14

Jeg tager lørdag med familien.

Brugeravatar
LundJensen
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 209
Tilmeldt: 13. maj 2013, 10:24
Interesser: WWII - skydning - jagt
Geografisk sted: Vendsyssel
Has thanked: 22 times
Been thanked: 14 times

Re: Jagt & Outdoor 2018 i Odense Congress Center

Indlæg af LundJensen » 21. mar 2018, 07:17

Ikke mig
Den messe skuffer mig gang på gang
Vi har kørt fra nordjylland til Odense de seneste 2 gange med indlagt stop hos Østjysk på vejen og holdningen efter messen har hver gang været at det var spild af tid at køre længere sydpå end hedensted :neutral:

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11047
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 725 times
Been thanked: 2624 times

Re: Jagt & Outdoor 2018 i Odense Congress Center

Indlæg af C-X » 21. mar 2018, 08:31

Jeg har kun været der for 2 år siden. Fandt den både spændende og underholdende. Den slags messer er ellers ofte så tamme. Kunne sagtens finde på, at kigge derned på lørdag, hvis jeg kan få tiden til at passe.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Peter
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 918
Tilmeldt: 5. feb 2004, 01:44
Geografisk sted: Kbh.
Has thanked: 125 times
Been thanked: 262 times

Re: Jagt & Outdoor 2018 i Odense Congress Center

Indlæg af Peter » 21. mar 2018, 10:14

Jeg regner også med at tage derover lørdag, måske skulle der arrangeres noget fælleskørsel fra Sjælland?

Brugeravatar
Tangloppen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2014
Tilmeldt: 17. mar 2007, 13:45
Interesser: Dimser der ser i mørket...
Geografisk sted: Odense.
Has thanked: 59 times
Been thanked: 331 times

Re: Jagt & Outdoor 2018 i Odense Congress Center

Indlæg af Tangloppen » 21. mar 2018, 11:10

Jeg er at finde derude lørdag, højt sandsynligt med en kølig pils i hånden.
Må dog hoppe lidt med i koret af dem som mener der ikke er alt for meget ved den messe. Det er da sjovt og interessant, men kun fordi jeg bor i Odense. Havde messen været andre steder end Fyn, havde jeg nok ikke deltaget.
Rigtige mænd skyder med 76 mm luftgevær!
Spejlhjerne af Guds nåde!

Brugeravatar
The Mad Viking
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 825
Tilmeldt: 22. nov 2014, 02:00
Interesser: Skydning og mekanik
Geografisk sted: Nordøstfyn
Has thanked: 457 times
Been thanked: 214 times

Re: Jagt & Outdoor 2018 i Odense Congress Center

Indlæg af The Mad Viking » 21. mar 2018, 13:29

Tangloppen skrev:
21. mar 2018, 11:10
Jeg er at finde derude lørdag, højt sandsynligt med en kølig pils i hånden.
Må dog hoppe lidt med i koret af dem som mener der ikke er alt for meget ved den messe. Det er da sjovt og interessant, men kun fordi jeg bor i Odense. Havde messen været andre steder end Fyn, havde jeg nok ikke deltaget.
Det er rigtigt. :smile:
Det er heller ikke noget jeg gider køre land og rige rundt efter.
Studies suggest that 9 out of 10 men prefer curvy women.
The 10th man usually prefers the other 9...

Peter
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 918
Tilmeldt: 5. feb 2004, 01:44
Geografisk sted: Kbh.
Has thanked: 125 times
Been thanked: 262 times

Re: Jagt & Outdoor 2018 i Odense Congress Center

Indlæg af Peter » 25. mar 2018, 21:28

Jeg var i Odense i går lørdag. Det var godt!

Jeg kan læse mig til, at der var 17.000 gæster gennem tælleapparaterne i år, og specielt i går lørdag, skulle have været rigtigt godt besøgt. Jeg havde ikke noget specielt ærinde udover at skulle mødes med en jagtkammerat fra den anden side af landet, men alligevel fik jeg små 5 timer til at gå på messen. Der var mange spændende ting og masser af bekendte, jeg fik snakket med. Alligevel fik jeg ikke set det hele.
Eneste minus var de lange køer til madboderne, så vi måtte springe maden over.

Brugeravatar
Tangloppen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2014
Tilmeldt: 17. mar 2007, 13:45
Interesser: Dimser der ser i mørket...
Geografisk sted: Odense.
Has thanked: 59 times
Been thanked: 331 times

Re: Jagt & Outdoor 2018 i Odense Congress Center

Indlæg af Tangloppen » 25. mar 2018, 22:00

Meget lange køer ved mad/drikke boderne. Heldigvis havde nogle udstillere fadølsanlæg med, så man kunne sjusse den lidt undervejs :biggrin:
Fin messe denne gang. Fik pillet og rodet og raget på en masse forskellige sager.
GRS boden (under Normark) havde deres nye Bifrost skæfter med. Føltes som noget man godt kunne vænne sig til.
På optiksiden var min mest positive oplevelse at rode ved Kahles nye 3.5-18x50, lækre sager. Samtidig fik jeg pillet ved deres Helia Rangefinder kikkert. Lækker optik, og blev noget forbavset da sælgeren fortalte prisen, slet ikke slemt.
Jeg undrede mig lidt over hvor S&B standen var, for så at finde den gemt væk nede i hal 3 med alle krejlerne - der er åbenbart nogen der vil spare lidt :fun: .

Fik pillet ved noget Sako (desværre havde de ikke Carbon Wolf med :thumbdown: ) og andet godt.
Blev forbavset da jeg så at Blaser havde en R8 med integreret lyddæmper i deres stand, den var godt nok fin - altså taget i betragtning af at det var en Blaser :giggle: .

Som altid var hal 2 fyldt med en masse flot konservatorarbejde, imponerende som altid. Sjovt at se den store isbjørn nede på "bjerget", ordentlig bamse!
Fik osse pillet ved en masse termisk, omend deres "messetilbud" vel mest af alt måtte betegnes som decideret bondefangeri. Bed ihvertfald mærke i noget FLIR værk som var helt helt skævt prissat.

Fik ikke købt andet end en flok øl og nogle "ølpinde" hos slagteren, så gutterne ikke gik helt ned :fun: , men som altid var der godt med inspiration.

Alt i alt, et godt arrangement.
Rigtige mænd skyder med 76 mm luftgevær!
Spejlhjerne af Guds nåde!

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4979
Tilmeldt: 6. okt 2006, 19:13
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 494 times
Been thanked: 1139 times

Re: Jagt & Outdoor 2018 i Odense Congress Center: Messen er her i weekenden. Hvem skal afsted?

Indlæg af Lassescout » 28. mar 2018, 18:06

Jeg bor mindre end 3 km fra OCC, så selvfølgelig var jeg på messe.

Jeg havde besluttet mig for at trykke Sauer folkene på maven for at vriste et thumbhole skæfte til en Sauer 200 ud af dem. Men det kunne ikke rigtig lade sig gøre, de vil hellere sælge nye rifler. Ærgerligt, men jeg må lede videre. Jeg hilste også på den nye Viper-Flex, Styx. Den er nok det ultimative i skydestokke, dejligt at se et dansk produkt med så stor succes.

Kom også forbi Jørgen Nielsen i hans stand og kiggede på lyddæmper. Han bliver ved med at udvikle nye modeller, og de så fine ud. Fik hilst på Jens Ulrik Høgh, skaberen af Våbenteknisk Forum og Mit Jagtblad.

...og jo, forresten, jeg så et fedt våbenskab fra SafePro. Det er indrettet med en våbenreol til 12 våben som man trækker ud af skabet som en arkivskuffe. Så kan man bare gribe det skydevåben man skal bruge uden at kante det rundt om de 11 andre. Genialt. Jeg har et indbygget G15 skab i huset, men måske kan "rullereolen" købes separat og monteres i det. Det vil jeg arbejde videre med.

Alt i alt en meget mere givtig messe end jeg havde regnet med, jeg er også tidligere gået skuffet derfra, men ikke denne gang.
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Brugeravatar
The Mad Viking
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 825
Tilmeldt: 22. nov 2014, 02:00
Interesser: Skydning og mekanik
Geografisk sted: Nordøstfyn
Has thanked: 457 times
Been thanked: 214 times

Re: Jagt & Outdoor 2018 i Odense Congress Center: Messen er her i weekenden. Hvem skal afsted?

Indlæg af The Mad Viking » 29. mar 2018, 12:02

Lassescout skrev:
28. mar 2018, 18:06
Jeg bor mindre end 3 km fra OCC, så selvfølgelig var jeg på messe.

Jeg havde besluttet mig for at trykke Sauer folkene på maven for at vriste et thumbhole skæfte til en Sauer 200 ud af dem. Men det kunne ikke rigtig lade sig gøre, de vil hellere sælge nye rifler. Ærgerligt, men jeg må lede videre. Jeg hilste også på den nye Viper-Flex, Styx. Den er nok det ultimative i skydestokke, dejligt at se et dansk produkt med så stor succes.

Kom også forbi Jørgen Nielsen i hans stand og kiggede på lyddæmper. Han bliver ved med at udvikle nye modeller, og de så fine ud. Fik hilst på Jens Ulrik Høgh, skaberen af Våbenteknisk Forum og Mit Jagtblad.

...og jo, forresten, jeg så et fedt våbenskab fra SafePro. Det er indrettet med en våbenreol til 12 våben som man trækker ud af skabet som en arkivskuffe. Så kan man bare gribe det skydevåben man skal bruge uden at kante det rundt om de 11 andre. Genialt. Jeg har et indbygget G15 skab i huset, men måske kan "rullereolen" købes separat og monteres i det. Det vil jeg arbejde videre med.

Alt i alt en meget mere givtig messe end jeg havde regnet med, jeg er også tidligere gået skuffet derfra, men ikke denne gang.
Det er Nor-Lyx som fandt på udtrækket, de sælger det løst på deres hjemmeside. :smile:
Studies suggest that 9 out of 10 men prefer curvy women.
The 10th man usually prefers the other 9...

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4979
Tilmeldt: 6. okt 2006, 19:13
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 494 times
Been thanked: 1139 times

Re: Jagt & Outdoor 2018 i Odense Congress Center: Messen er her i weekenden. Hvem skal afsted?

Indlæg af Lassescout » 3. apr 2018, 09:13

Tusind tak Mad Viking :thumbup: Nu hoppede vognen da lige et skridt nærmere mit sikringsskab.

Nu skal jeg lige have oplyst indbygningsmål og metode. Jeg skal muligvis have mit nuværende hyldearrangement pillet ud, men det bliver også bare fyldt op med alt muligt skrammel som slet ikke behøver være i skabet.
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5847
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: Jagt & Outdoor 2018 i Odense Congress Center: Messen er her i weekenden. Hvem skal afsted?

Indlæg af Mapzter » 3. apr 2018, 10:13

Lassescout skrev:
3. apr 2018, 09:13
Nu skal jeg lige have oplyst indbygningsmål og metode. Jeg skal muligvis have mit nuværende hyldearrangement pillet ud, men det bliver også bare fyldt op med alt muligt skrammel som slet ikke behøver være i skabet.
http://shop.nordsec.se/vapenvagn-med-pi ... c-243.aspx
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Besvar