Naturstyrelsen mangler penge;

Her kan alt om jagt, vildtpleje og naturoplevelser diskuteres og erfaringer udveksles.
Besvar
KKA
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1064
Tilmeldt: 22. mar 2011, 20:16
Interesser: støverjagt
Geografisk sted: jylland
Has thanked: 156 times
Been thanked: 228 times

Naturstyrelsen mangler penge;

Indlæg af KKA » 9. mar 2018, 07:01

NST skal slankes. Efter min mening kan der vel også skæres ned på antal vildtkonsulenter i de områder, hvor der ikke afholdes dagjagter, eller hvad?
https://www.tvmidtvest.dk/artikel/natur ... og-enheder

Christensen
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 31
Tilmeldt: 8. sep 2008, 14:44
Geografisk sted: Norddjævleøen
Has thanked: 2 times
Been thanked: 11 times

Re: Naturstyrelsen mangler penge;

Indlæg af Christensen » 9. mar 2018, 22:31

Nu er dagjagter en lille del af vildtkonsulenterne arbejdsområde, så om der er dagjagt eller ej er ikke udslagsgivende for om der skal være en vildtkonsulent. Herudover kan en vildtkonsulent godt have andre ansvarsområder udover at være vildtkonsulent. Jeg skal dog erkende jeg ikke er specielt opdateret på NST nuværende struktur, men jeg har dog fra tidligere et vist kendskab til hvordan NST fungere.

Jeg vil benytte lejligheden til udtrykke min medfølelse med de berørte medarbejdere. Den slags organisatoriske ændringer som er meldt ud er ikke sjove at være en del.

KKA
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1064
Tilmeldt: 22. mar 2011, 20:16
Interesser: støverjagt
Geografisk sted: jylland
Has thanked: 156 times
Been thanked: 228 times

Re: Naturstyrelsen mangler penge;

Indlæg af KKA » 11. mar 2018, 12:48

Har været med i statsskovskonsortium, hvor det, iflg vores konsortieformand, var umuligt at få fat i vildtkonsulenten, telefonisk.....i jagtsæsonen, så ja de laver sikkert andet end at arrangere dagjagter.
Når det er skrevet, var det måske en ide at leje mere jagt ud, da det er min opfattelse, at det IKKE er tilfældet
Der kunne overvejes mindre trofæafgifter på dagjagterne( har været med i en konsortie hvor trofæafgifterne er ansat til 6000kr for en kronebærende såvel fuldskuffel....vel at mærke oveni jagtlejen)
Formoder at jagtlejen er den væsentligste indtægtskilde i klitplantagerne.
NST kunne også på vegne af de 93% af os “ejere af statsskovene” opkræve startgebyrer for de resterende 7% mountainbikere - dels for etablering og vedligehold af cykelruter, dels analogt med andre naturbrugere med sankekort og fisketegn. Sådan kunne man blive ved... og så tror jeg ikke, man behøver at afskedige dygtige og engagerede skovfolk i NST.

Besvar