Er der nogle, som har erfaring med Jagt i New Zealand?

Her kan alt om jagt, vildtpleje og naturoplevelser diskuteres og erfaringer udveksles.
Besvar
Ditte95
Newbie
Newbie
Indlæg: 1
Tilmeldt: 28. nov 2017, 14:23
Interesser: Jagt på New Zealand
Geografisk sted: Odense M

Er der nogle, som har erfaring med Jagt i New Zealand?

Indlæg af Ditte95 » 28. nov 2017, 14:33

Hej alle

Jeg rejser til New Zealand her i december i 7 uger, og jeg vil i den forbindelse rigtig gerne på jagt. Umiddelbart kan jeg læse mig frem til, at man kan få lavet et New Zealandsk jagttegn ved lufthavnspolitiet, når man lander ved bare at have sit danske jagttegn med. Det lyder jo nemt nok, men andre fortæller mig, at det er en meget langsommelig process, og at man skal sørge for at få det gjort inden afrejse. Er der nogen herinde der har erfaring med at søge det hjemmefra? Eller skal man bare vente til man står i lufthavnen? Min plan er at leje våben dernede, da jeg også skal "lege" turist et par uger. Er der nogle, som har erfaring med dette, og er der mon noget man skal være særligt opmærksom på?

Alle andre erfaringer fra jagt på New Zealand modtages også med kyshånd!


Ditte :smile:
Senest rettet af Refraktorius 5. dec 2018, 08:40, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: overskrift præciseret. Det er jo et spørgsmål du stiller, ikke en vejledning du vil dele. Læs opslaget i small talk

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Jagt i New Zealand

Indlæg af Bofhenator » 28. nov 2017, 16:07

ditte95 skrev:Hej alle

Jeg rejser til New Zealand her i december i 7 uger, og jeg vil i den forbindelse rigtig gerne på jagt. Umiddelbart kan jeg læse mig frem til, at man kan få lavet et New Zealandsk jagttegn ved lufthavnspolitiet, når man lander ved bare at have sit danske jagttegn med. Det lyder jo nemt nok, men andre fortæller mig, at det er en meget langsommelig process, og at man skal sørge for at få det gjort inden afrejse. Er der nogen herinde der har erfaring med at søge det hjemmefra? Eller skal man bare vente til man står i lufthavnen? Min plan er at leje våben dernede, da jeg også skal "lege" turist et par uger. Er der nogle, som har erfaring med dette, og er der mon noget man skal være særligt opmærksom på?

Alle andre erfaringer fra jagt på New Zealand modtages også med kyshånd!


Ditte :smile:
Hej Ditte

Måske ham her kan være behjælpelig:
https://www.nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=2&t=54675
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Woodmarster
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 189
Tilmeldt: 15. okt 2009, 18:00
Interesser: jagt, klubskydning 22 og grov
Geografisk sted: sønderjylland
Has thanked: 32 times
Been thanked: 44 times

Re: Jagt i New Zealand

Indlæg af Woodmarster » 28. nov 2017, 16:31

[quote="ditte95"]Hej alle

Jeg rejser til New Zealand her i december i 7 uger, og jeg vil i den forbindelse rigtig gerne på jagt. Umiddelbart kan jeg læse mig frem til, at man kan få lavet et New Zealandsk jagttegn ved lufthavnspolitiet, når man lander ved bare at have sit danske jagttegn med. Det lyder jo nemt nok, men andre fortæller mig, at det er en meget langsommelig process, og at man skal sørge for at få det gjort inden afrejse. Er der nogen herinde der har erfaring med at søge det hjemmefra? Eller skal man bare vente til man står i lufthavnen? Min plan er at leje våben dernede, da jeg også skal "lege" turist et par uger. Er der nogle, som har erfaring med dette, og er der mon noget man skal være særligt opmærksom på?

Alle andre erfaringer fra jagt på New Zealand modtages også med kyshånd!


Ditte :smile:[/quote da jeg var der for et år siden, var det sådan at i lufthavnen i auckland gik man bare i til air port politi. tar 5 min og koster så vidt jeg husker 25 kiwi dollar ha dem med kontant aftalt penge. samt pas og bording evt jagt tegn.. jeg fik en engelsk atest fra skov og naturstyrelsen.... de gad ik se den men ta den med , hvis du render ind i tolder keld! eneste evt probelm er at de gerne vil vide enten adr på tur guide eller en kontakt person i nz. evt ham du lejer våben af.. om du vil lege eller købe våben dernede er sammme blanket.. mener den hedder visitor firearms licens... den gælder i et år og kan bruges vis du vil købe eller låne. hvis du har guide med behøver du ik jagt tegn!!!!! våben er lidt billiger der nede men tænk på moms ved dk import- DE HAVDE JEG IKKE SELV TÆNKT PÅ:) og af bitter erfaring lad vær med og gå ind på en lokal politi station ude på landetde fattet ik noget!!
bar få det ordnet i luft havnen! knæk og bræk glæder mig til og se billeder! hvor skal du hend? regner selv med og smutte der ned midt feb:=)
Den tid vi bruger på jagt og fiskeri tæller vor herre ik med i det store regnskab..

Casper97
Newbie
Newbie
Indlæg: 1
Tilmeldt: 5. dec 2018, 03:03
Interesser: jagt og fritid
Geografisk sted: København

Re: Jagt i New Zealand

Indlæg af Casper97 » 5. dec 2018, 03:08

Hej Ditte!

Hvordan endte projektet? En ven og mig selv står og skal til at gøre præcis det sammen som dig, men kan intet finde ud af hvor man kan leje våben henne! Jeg er meget interesseret i at høre om hvordan det gik!

Mvh. Casper :smile:

Brugeravatar
Kloster
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 624
Tilmeldt: 6. jul 2008, 17:23
Interesser: skydning og jagt
Geografisk sted: Holstebro.
Has thanked: 185 times
Been thanked: 44 times

Re: Jagt i New Zealand

Indlæg af Kloster » 5. dec 2018, 06:41

Prøv at skriv inde på facebook gruppen, jagt i new Zealand. De har styr på det
Kloster.

Besvar