Har nogen af jer erfaringer med Langt undertøj med El-varme

Her kan du stille spørgsmål eller give gode råd om kikkerter, sigtemidler, Kamera & andet hardware.
Besvar
Christensen
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 31
Tilmeldt: 8. sep 2008, 14:44
Geografisk sted: Norddjævleøen
Has thanked: 2 times
Been thanked: 11 times

Har nogen af jer erfaringer med Langt undertøj med El-varme

Indlæg af Christensen » 17. okt 2017, 17:28

Kære forum

Jeg er ved at være træt af at hundefryse når jeg sidder på post på trykjagter på trods af mange lag tøj, derfor har jeg undersøgt markedet og fundet ud af at der er nogen der hedder Nordic Heat der laver langt undertøj med indbygget el-varme. Jeg overvejer at købe langt undertøj til ben og overkrop, samt et par skosåler, men dette løber op i en pæn sjat. Derfor ville jeg høre om der er nogle der har erfaring med Nordic Heats undertøj, både på jagt og hvordan holdbarheden er på det?

(jeg fandt denne tråd fra 2015, men håbede der var flere der havde fået nogle erfaringer siden https://www.nordisk-forum.dk/viewtopic. ... at#p680351)

Mvh
Christensen
Senest rettet af Refraktorius 28. okt 2017, 07:00, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Overskrift præciseret

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11047
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 725 times
Been thanked: 2624 times

Re: Langt undertøj med El-varme

Indlæg af C-X » 17. okt 2017, 19:35

Var pengene ikke givet bedre ud på en Ansitzsäck, eller blot en gammel sovepose?

Fjellduk hvis du skal være lidt flot samtidig.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7707
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 590 times
Been thanked: 1243 times

Re: Langt undertøj med El-varme

Indlæg af T-REX » 17. okt 2017, 19:54

Hvis du vil sætte ekstra batterier på, så kig på LiFePO(Lithium Nanophospat/Dewalt A123 celler)
De har ikke samme tendens til at lave pyrotekniske effekter, hvis de dør, som alm. LiPo og Li-Ion
Ligesom de også er svære, at overoplade.
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

Økobonden
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 25
Tilmeldt: 13. aug 2013, 14:39
Interesser: Markvildt og fodermarker
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 6 times
Been thanked: 11 times

Re: Langt undertøj med El-varme

Indlæg af Økobonden » 17. okt 2017, 20:55

Har købt 2 sæt, et til mig selv, til jagt brug og et sæt som sønnen brugte da han aftjente værnepligt i livgarden og havde vagttjeneste

Vi er begge meget tilfredse med det, dejligt med de 3 varmetrin og at indstillingen kan betjenes i blinde, hvis du har brug for virkelig lang tids varme eller at køre på højeste trin, kan du bruge 2 batterier der kobles sammen.

Jeg har det slukket under bevægelse og på vej på post og tænder det når jeg står/sidder stille, normalt på trin 1, hvis det er meget koldt trin 2, trin 3 giver så meget varme at det føles som at sidde på en radiator på fuld blus

Det er suverent det bedste du kan købe og kan virkelig levere meget varme, de laver også forskellige handsker med varme

Det er ikke billigt; men du glemmer alt om prisen, første gang du tænder radiatoren

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7547
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: Langt undertøj med El-varme

Indlæg af Raptor357 » 17. okt 2017, 21:43

Økobonden skrev:Har købt 2 sæt, et til mig selv, til jagt brug og et sæt som sønnen brugte da han aftjente værnepligt i livgarden og havde vagttjeneste

Vi er begge meget tilfredse med det, dejligt med de 3 varmetrin og at indstillingen kan betjenes i blinde, hvis du har brug for virkelig lang tids varme eller at køre på højeste trin, kan du bruge 2 batterier der kobles sammen.

Jeg har det slukket under bevægelse og på vej på post og tænder det når jeg står/sidder stille, normalt på trin 1, hvis det er meget koldt trin 2, trin 3 giver så meget varme at det føles som at sidde på en radiator på fuld blus

Det er suverent det bedste du kan købe og kan virkelig levere meget varme, de laver også forskellige handsker med varme

Det er ikke billigt; men du glemmer alt om prisen, første gang du tænder radiatoren
hvilke mærke og model har du købt ?
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Christensen
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 31
Tilmeldt: 8. sep 2008, 14:44
Geografisk sted: Norddjævleøen
Has thanked: 2 times
Been thanked: 11 times

Re: Har nogen af jer erfaringer med Langt undertøj med El-varme

Indlæg af Christensen » 4. nov 2017, 15:24

Jeg har nu erhvervet mig en overdel og en et par bukser af mærket nordic heat. Jeg må indrømme jeg synes ikke stoffet det er lavet af er specielt behageligt at have mod huden. Derfor kommer jeg kun til at bruge det med et sæt langt undertøj inderst også nordic heat undertøjet uden over. Jeg har i alt smidt 2800 kr for overdel, bukser + 2 ekstra batterier.

Jeg har ikke testet det på jagt endnu. Det bliver i næste uge, hvor det bliver afprøvet på trykjagt. Så skal jeg nok vende tilbage med en anmeldelse.

Ps. Sovepose/fejllduk var ikke lige den løsning jeg var ude efter, men tak for forslaget.

Slettet bruger

Re: Har nogen af jer erfaringer med Langt undertøj med El-varme

Indlæg af Slettet bruger » 4. nov 2017, 21:14

Vær meget forsigtig når du krænger det af/ på. Varmeelementerne rykkes forholdsvis nemt i stykker. ( har fået ombyttet og ved det har været et problem)

Brugeravatar
FrederikF
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 5. jan 2015, 21:25
Interesser: Våben, ammunition, jagt
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 304 times
Been thanked: 616 times

Re: Har nogen af jer erfaringer med Langt undertøj med El-varme

Indlæg af FrederikF » 5. nov 2017, 11:41

Nu ved jeg ikke hvor I, der har store kuldeproblemer går på jagt henne? Er det i DK, så er der rigtigt gode gammeldags hjælpemidler.
Umuddelbart tror jeg de fleste fryser fordi de tager alt for meget tøj på (kommer til at svede og så til at fryse når man sidder stille).
Løsningen er at have uld på inderst - lange underbukser og lang undertrøje - uld isolerer selvom det er vådt.
Lad så være at tage for meget tøj på (eller knap tøjet op under bevægelse).
Er man kuldskær anlagt, så er det en god ide med et stykke isolerende underlag at sidde på.
Mvh Frederik

Dobbelt-A
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 47
Tilmeldt: 8. okt 2016, 13:22
Interesser: Genladning, skydning, jagt
Geografisk sted: Varde
Has thanked: 12 times
Been thanked: 15 times

Re: Har nogen af jer erfaringer med Langt undertøj med El-varme

Indlæg af Dobbelt-A » 5. nov 2017, 20:38

Har samme erfaring som Økobonden. Er meget begejstret - bruger det også på kolde dage på mc'en :-)

Slowhand
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 130
Tilmeldt: 25. jan 2011, 13:50
Interesser: jagt ,våben
Geografisk sted: sydfyn
Has thanked: 7 times
Been thanked: 6 times

Re: Har nogen af jer erfaringer med Langt undertøj med El-varme

Indlæg af Slowhand » 3. dec 2017, 13:47

har et sæt fra Nordic hunter . og er begejstret . en jagtdag med bue er for mig en blanding af anstand og purcsh. og netop med bue er man afhængig af stor bevægelsfrihed . samtidig med at det er skide koldt at sidde oppe i en climberen januardag med blot en smule vind jeg slukker for det når jeg bevæger mig og tænder når jeg sidder . er bare SÅ fedt efter min mening

Besvar