Hvilken slags flaske skal mand købe til en fællesjagt

Her kan alt om jagt, vildtpleje og naturoplevelser diskuteres og erfaringer udveksles.
Brugeravatar
Kruffe
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1364
Tilmeldt: 21. okt 2012, 23:49
Interesser: Historiske våben og jagt
Geografisk sted: Kongeriget Jylland
Has thanked: 111 times
Been thanked: 177 times

Re: Hvilken slags flaske skal mand købe til en fællesjagt

Indlæg af Kruffe » 20. okt 2017, 13:54

Andreas Hummel skrev:Hej med jer, jeg er blevet inviteret til min en fællesjagt for nyjægere. Ham der her jagten siger ''Som takt og tone er på inviteret jagter, skal du medbringe en flaske'' Jeg har ingen ide hvilken flaske jeg skal købe. Kan i erfarne jægere fortælle en nyjæger som mig, hvilken slags flaske man skal købe.

:smile:
Som indskudt bemærkning; man SKAL ikke nødvendigvis medbringe en flaske til ham der afholder jagten - det er dog høfligt og en venlig gestus at gøre det. Men hvis du tror, det forventes at du kommer slæbende med flasker hver eneste gang, du skal på jagt - så er det ikke tilfældet. Ham der holder jagten benytter vist chancen til at få en flok nyjægere til at fylde sit barskab op :shock: .....

Synes iøvrigt ikke det er god stil at "instruere" sine gæster om at flasker skal medbringes til værten...
Enfield - everything else is just a rifle. Unless it's a Garand.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11093
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2636 times

Re: Hvilken slags flaske skal mand købe til en fællesjagt

Indlæg af C-X » 20. okt 2017, 14:06

Hvis det er således invitationen lyder, så er det jo gældende regel i dette tilfælde. Jeg synes også det sender et forkert signal og er heller ikke tilhænger af druk- og jagtkultur i samme omgang.

I en sådan sammenhæng, er det lidt ligegyldigt hvad folk hælder i halsen, da deres opmærksomhed er på alt muligt andet, og derfor foreslår jeg en relativt billig, men hæderlig, whisky. Så kan man nyde de gode/dyre sager ved en anden lejlighed. Er man hjemmebrygger, så er en hjemmegjort snaps naturligvis en glimrende og ikke omkostningstung løsning.

Drik nu med måde på jagterne og lad være med, at være øl-holdet der står til frit skue og hælder dåser ned, iført grønt tøj og våben, langs vejsiderne. Det sender bare det helt forkerte signal. :alcohol: :hunter:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Hvilken slags flaske skal mand købe til en fællesjagt

Indlæg af PSindrup » 20. okt 2017, 15:09

TheDarkSide skrev:
Kleth skrev:Whisky; der er "Tullemor" aka Tulamore Dew et hæderligt udgangspunkt som Famous Grouse.
Linie Akvavit - Den er bestemt drikbar til både frokostsild, rullepølse og spandauere.
Gammel Dansk; en klassiker til morgenmaden.
Jàgermeister - Taler vist for sig selv :giggle:
Fernet Branca (ikke menta); du mener det alvorligt :fun:
Hvad mener du med Fernet branca'en?
Jeg mener det er da nærmest det eneste der er værd at drikke, af det du nævner..


(Kan måske hænge sammen med at jeg praktisk talt er flasket op med vidunderdrikken :giggle: )

Og der er en god chance for at man har den næsten for sig selv. :alcohol:

Peter

Brugeravatar
FBN
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1070
Tilmeldt: 8. dec 2013, 19:49
Interesser: Alt med/om våben :-)
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 58 times
Been thanked: 215 times

Re: Hvilken slags flaske skal mand købe til en fællesjagt

Indlæg af FBN » 20. okt 2017, 15:43

Det må være noget moderne pjat at man
pludselig skal tage flasker med til jagt ejer.

Har jeg aldrig været udsat for.

Jeg er Iøvrigt dybt modstander at alkohol
og jagt (våben håndtering) det høre lige så lidt
sammen som bil og alkohol.

Og har meldt mig ud af sådan en mindre drukklub
MVH Frank.
Iøvrigt mener jeg vi skal beholde Kongehuset.!

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 6630
Tilmeldt: 16. jan 2005, 06:55
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 302 times
Been thanked: 481 times

Re: Hvilken slags flaske skal mand købe til en fællesjagt

Indlæg af HappyNanoq » 20. okt 2017, 15:56

Troede egentlig også det kun var til morgen-jagtparolen, at de nye tog en flaske med og bød rundt.
Har aldrig været ude for andet i hvert fald.

Havde så fast kutyme med at jeg selv havde whisky i lommelærken, da Gammel Sprøjt ikke falder i min smag.
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.

̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Hvilken slags flaske skal mand købe til en fællesjagt

Indlæg af Kleth » 20. okt 2017, 16:08

Et konsortie jeg var med i, der var det kutyme at man gav en flaske til ens fødselsdag og hvis man havde lyst, kunne man tage en lille en til morgenmaden Jeg har aldrig oplevet det som et krav til gæster for at deltage i jagten, men hvis det er "adgangskrav" og man gerne vil med, så må man følge skik og jeg vil altid købe noget jeg selv ville drikke.

Fuldstædig enig i betragtningerne om alkohol og skydejern :numberone: jeg har forladt flere selskaber pga mangel på mådehold med alkohol. Ikke at jeg kræver at andre afholder sig fra en lille en, men jeg meldte fra bl.a. en gang vi skulle køre til skydebanen efter en morgenmad, hvor først Gammel Dansk gik rundt en gang, så anden gang og jeg gik da der var nogen som begyndte at spørge efter om "baren" blev åbnet :wall:
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Besvar