Ulveunger konstateret i danmark

Her kan alt om jagt, vildtpleje og naturoplevelser diskuteres og erfaringer udveksles.
PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Ulveunger konstateret i danmark

Indlæg af PSindrup » 3. jul 2017, 19:29

http://www.dr.dk/nyheder/regionale/midt ... -i-danmark

"De er så nuttede i det midtjyske, men er ikke velsete ved dyrehaven" :giggle:

Jeg har det meget ambivalent med ulve i danmark.
På den ene side syntes jeg det er interessant i forhold til biodiversiteten.
På den anden side syntes jeg ikke at danmark er stort nok til at huse ulve.

Peter

Sortseer
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 764
Tilmeldt: 17. apr 2014, 06:53
Interesser: Jagt, genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 229 times
Been thanked: 198 times

Re: Ulveunger konstateret i danmark

Indlæg af Sortseer » 3. jul 2017, 19:36

Jeg tænker straks på hvalperegulering. Fremragende jagt, og får vi også udvidede beføjelser uden for soltid, så skal de være så hjertelig velkommen her på Djævleøen :DancingBanana:

Slettet bruger

Re: Ulveunger konstateret i danmark

Indlæg af Slettet bruger » 3. jul 2017, 20:07

Sortseer skrev:Jeg tænker straks på hvalperegulering. Fremragende jagt, og får vi også udvidede beføjelser uden for soltid, så skal de være så hjertelig velkommen her på Djævleøen :DancingBanana:
Du lever dæleme ikke ret godt op til dit navn :oops:

Sortseer
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 764
Tilmeldt: 17. apr 2014, 06:53
Interesser: Jagt, genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 229 times
Been thanked: 198 times

Re: Ulveunger konstateret i danmark

Indlæg af Sortseer » 3. jul 2017, 20:17

Når man nu lider af et udtalt sortsyn, så skal man huske at værdsatte de små glæder i livet :blink:

Og der hører hvalpene så ganske afgjort til...

Brugeravatar
Tangloppen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2015
Tilmeldt: 17. mar 2007, 13:45
Interesser: Dimser der ser i mørket...
Geografisk sted: Odense.
Has thanked: 59 times
Been thanked: 335 times

Re: Ulveunger konstateret i danmark

Indlæg af Tangloppen » 3. jul 2017, 20:32

Personligt mener jeg er Danmark godt kan bære og rumme ulve, specielt i Jylland og de lidt større vider.
I mine øjne er det lidt trist at 9 ud af 10 jægere (tal grebet i luften, men passer meget godt iforhold til de medjægere jeg har snakket med) finder det utrolig svært at skulle dele "deres" bytte med naturen.
At det så kun er et fåtal der rent faktisk kunne være så idiotiske at skyde en ulv hvis de så den, er et plus.
Der findes idioter overalt, og dem der vil skyde ulv er nok de samme aber for lægger gift ud til rovfugle, eller skyder dem.

Vi jægere hævder at vi går på jagt for at nyde og leve med naturen, og betyder det at en mikroskopisk antal ulve husere, så må man jo tage det med.
At ulvene får hvalpe, er jo kun et godt tegn. Det må betyde at der er et sundt og triveligt liv, som kan levere føde til disse.
Rigtige mænd skyder med 76 mm luftgevær!
Spejlhjerne af Guds nåde!

Brugeravatar
Kode1303
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 685
Tilmeldt: 17. maj 2010, 19:09
Interesser: Ammunition og skydning.
Geografisk sted: Holstebro
Has thanked: 86 times
Been thanked: 150 times

Re: Ulveunger konstateret i danmark

Indlæg af Kode1303 » 3. jul 2017, 22:34

Spændende ... de er spottet lige smask i det område, hvor jeg bor :inspect:
Make mine a carbine.

HR
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2138
Tilmeldt: 23. jan 2016, 20:10
Interesser: Hund, skydning, jagt og mad.
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 586 times
Been thanked: 1030 times

Re: Ulveunger konstateret i danmark

Indlæg af HR » 4. jul 2017, 02:24

Cool. Det kan demokratisere krondyrjagten lidt, for når der er ulve så ligger dyrene ikke inde i de tykke plantageafsnit og gemmer sig mere. Nej, de kommer formodentligt ud i det mere åbne land og hvor de har bedre overblik. Der er plads til ulve i DK. De har haft dem i masser af år i Tyskland uden problemer. Hvorfor skulle de samme ulve være et problem hos os?
/HR

P.S. Det er lidt for fedt at ligge på træk efter dykænder en langsom morgen hvor det hele bare er gået i stå. Og så er der lige pludselig ænder i luften fordi der kommer en havørn ind i området. Se på mulighederne for gode oplevelser i stedet for bare at se på det vildt som ulven æder.
Et postvæsen er ikke kritisk infrastruktur i 2022. Luk Postnord!

KKA
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1064
Tilmeldt: 22. mar 2011, 20:16
Interesser: støverjagt
Geografisk sted: jylland
Has thanked: 156 times
Been thanked: 228 times

Re: Ulveunger konstateret i danmark

Indlæg af KKA » 4. jul 2017, 07:01

Man må jo så håbe, at ulvene målretter fødesøgningen mod hjortevildt og ikke får, der ret beset er et nemmere bytte.....

Brugeravatar
Krung
This member is
This member is
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 10. apr 2012, 10:46
Interesser: Skydning, jagt, ballistik.
Geografisk sted: Remouladebæltet (kbh)
Has thanked: 443 times
Been thanked: 486 times

Re: Ulveunger konstateret i danmark

Indlæg af Krung » 4. jul 2017, 08:50

Tangloppen skrev:I mine øjne er det lidt trist at 9 ud af 10 jægere (tal grebet i luften, men passer meget godt iforhold til de medjægere jeg har snakket med) finder det utrolig svært at skulle dele "deres" bytte med naturen.
Jeg tror du rammer helt ved siden af. Min modstand mod ulven (og som sjællænder er den minimal) er bygget på at der ikke var nogen der havde lyst til at være naboer til den tidligere, og jeg kan ikke se at det skulle have ændret sig. Desuden er det alt for besværligt at få erstatning, tilskud til hegn, som alligevel bliver hullet og at der kommer overskrifter om skydegale jægere, når der er nogen der findet en trafikdrabt ulv ... Der er simpelt hen for meget polemik i det. Det kunne også være fedt hvis der var nogen, der kunne genoplive en Mamut via DNA, men den skal heller ikke være min nabo. Det drejer sig slet ikke om at skulle dele bytte. Jeg ville være helt vildt glad, hvis jeg så en ulv, mens jeg var på jagt.
Tangloppen skrev:Der findes idioter overalt, og dem der vil skyde ulv er nok de samme aber for lægger gift ud til rovfugle, eller skyder dem.
Jeg ser lige om jeg har en sølvpapirshat i overskud, som du må få.
.172x2, .177, .204, .22, .224, .243, .264, .308, .355, .357, .410, .366, .73. Buy Hard, Cry Hard.

Brugeravatar
Tangloppen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2015
Tilmeldt: 17. mar 2007, 13:45
Interesser: Dimser der ser i mørket...
Geografisk sted: Odense.
Has thanked: 59 times
Been thanked: 335 times

Re: Ulveunger konstateret i danmark

Indlæg af Tangloppen » 4. jul 2017, 08:55

Behøver skam ikke sølvpapirshat, prøv at søg lidt rundt her, så er der desværre en del eksempler. Hvis du vil finde alle kendte tilfælde, kan du jo spørge DOF.
Rigtige mænd skyder med 76 mm luftgevær!
Spejlhjerne af Guds nåde!

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2039
Tilmeldt: 27. maj 2014, 19:23
Interesser: Jagt, IPSC langspyt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 840 times
Been thanked: 266 times

Re: Ulveunger konstateret i danmark

Indlæg af LapuaMagnum » 4. jul 2017, 09:35

Problemet med ulve er at de netop tager de svageste dyr, og løber en kronhjort eller et stykke råvildt kan den ikke følge med, med mindre dyret er sygt eller på anden måde ikke er helt op to date. Jeg mener vi skal have en ordentlig ulvepolitik og gøre forsøget at kigge et par år frem i tiden. At sammenligne Danmark med Tyskland er måske ikke helt fair. Kig til Sverige og Norge hvor de nu har voldsomt med problemer, ikke kun overfor vildtet men generelt nogle steder kan man støde dem uden at være dybt inde i skovene. Fornuft og fremsynethed ville være passende.

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

Brugeravatar
Krung
This member is
This member is
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 10. apr 2012, 10:46
Interesser: Skydning, jagt, ballistik.
Geografisk sted: Remouladebæltet (kbh)
Has thanked: 443 times
Been thanked: 486 times

Re: Ulveunger konstateret i danmark

Indlæg af Krung » 4. jul 2017, 10:02

Tangloppen skrev:Behøver skam ikke sølvpapirshat, prøv at søg lidt rundt her, så er der desværre en del eksempler. Hvis du vil finde alle kendte tilfælde, kan du jo spørge DOF.
Jeg er godt klar over at fuglene bliver forgiftet - Det er ikke der sølvpapirshatten trykker. Det er ideen om en homogen "abegruppe", som er de onde og som vi alle kan hade, der fik mig til at lede efter en hat. Jeg tror bare idioter er mere diffentierede.
.172x2, .177, .204, .22, .224, .243, .264, .308, .355, .357, .410, .366, .73. Buy Hard, Cry Hard.

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Ulveunger konstateret i danmark

Indlæg af ReneKJ » 4. jul 2017, 11:08

KKA skrev:Man må jo så håbe, at ulvene målretter fødesøgningen mod hjortevildt og ikke får, der ret beset er et nemmere bytte.....
Eller små piger med røde hætter.

Jeg ville ønske at alle de eksperter der erklærer at ulven er harmløs rent faktisk havde et eller andet i klemme hvis de tager fejl.
Deres udsagn ville være mere overbevisende hvis de blev stillet personligt til ansvar for eventuelle skader forvoldt af ulve.

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2039
Tilmeldt: 27. maj 2014, 19:23
Interesser: Jagt, IPSC langspyt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 840 times
Been thanked: 266 times

Re: Ulveunger konstateret i danmark

Indlæg af LapuaMagnum » 4. jul 2017, 11:28

ReneKJ skrev:
KKA skrev:Man må jo så håbe, at ulvene målretter fødesøgningen mod hjortevildt og ikke får, der ret beset er et nemmere bytte.....
Eller små piger med røde hætter.

Jeg ville ønske at alle de eksperter der erklærer at ulven er harmløs rent faktisk havde et eller andet i klemme hvis de tager fejl.
Deres udsagn ville være mere overbevisende hvis de blev stillet personligt til ansvar for eventuelle skader forvoldt af ulve.
De kunne jo hvis de er så sikre gennemfører at alle der kommer i negativ kontakt med ulven får godtgørelse for deres tab, så kan det godt være at piben ville få en anden lyd. Jeg ville dog ikke bryde mig om at skulle stilles personligt til ansvar hvis det er en arbejdsplads jeg laver et stykke arbejde for.

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Ulveunger konstateret i danmark

Indlæg af C-X » 4. jul 2017, 11:45

Tangloppen skrev:Personligt mener jeg er Danmark godt kan bære og rumme ulve, specielt i Jylland og de lidt større vider.
I mine øjne er det lidt trist at 9 ud af 10 jægere (tal grebet i luften, men passer meget godt iforhold til de medjægere jeg har snakket med) finder det utrolig svært at skulle dele "deres" bytte med naturen.
At det så kun er et fåtal der rent faktisk kunne være så idiotiske at skyde en ulv hvis de så den, er et plus.
Der findes idioter overalt, og dem der vil skyde ulv er nok de samme aber for lægger gift ud til rovfugle, eller skyder dem.

Vi jægere hævder at vi går på jagt for at nyde og leve med naturen, og betyder det at en mikroskopisk antal ulve husere, så må man jo tage det med.
At ulvene får hvalpe, er jo kun et godt tegn. Det må betyde at der er et sundt og triveligt liv, som kan levere føde til disse.
Det var dig en usædvanlig lidt gavnlig omgang at lukke ud.

For ikke så længe siden var der en brevdue holder/avler, der blev taget i, at bruge sine egne duer, i fælder (bogstaveligt talt lokkeduer) til, at fange rovfugle.

Dem der besværer sig med, at lægge gift ud, specifikt til rovfugle, er også dem der mener de har en årsag til, at det er risikoen værd. Det kan lige så fint være hønseavlere, der i forvejen har adgang til rottegift og andet stads.

For en jæger er det mere bekvemt blot at skyde rovfuglen. Bevares, det sker da også, men heldigvis meget sjældent. Samtidig er der en stor sandsynlighed for, at andre jægere vil ekskommunikere denne tosse så heftigt, at vedkommende lige så godt kan begynde at spille golf i stedet.

Så med mindre du mener at kunne retfærdige, at dette er typiske handlinger, så synes jeg du skal lade være med at miskreditere jægerstanden. De fleste af os nyder rovfuglene og passer godt på dem. Der er andre arter der udgør langt større trusler imod det vildt vi værner om, herunder noget af det vi selv jager.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Ulveunger konstateret i danmark

Indlæg af ReneKJ » 4. jul 2017, 12:03

LapuaMagnum skrev:
ReneKJ skrev:
KKA skrev:Man må jo så håbe, at ulvene målretter fødesøgningen mod hjortevildt og ikke får, der ret beset er et nemmere bytte.....
Eller små piger med røde hætter.

Jeg ville ønske at alle de eksperter der erklærer at ulven er harmløs rent faktisk havde et eller andet i klemme hvis de tager fejl.
Deres udsagn ville være mere overbevisende hvis de blev stillet personligt til ansvar for eventuelle skader forvoldt af ulve.
De kunne jo hvis de er så sikre gennemfører at alle der kommer i negativ kontakt med ulven får godtgørelse for deres tab, så kan det godt være at piben ville få en anden lyd. Jeg ville dog ikke bryde mig om at skulle stilles personligt til ansvar hvis det er en arbejdsplads jeg laver et stykke arbejde for.

mvh
Nej, man kan ikke kræve at folk er ufejlbarlige i et og alt, det er jeg godt klar over.
Men hvis jeg laver en fejl på vegne af mit arbejde, så vil min arbejdsplads blive draget til ansvar for den. Og det vil så nok kort tid efter have nogen konsekvenser for mig personligt.

Derfor forsøger jeg altid at gøre folk opmærksom på eventuelle risiko når jeg udtaler mig professionelt, så de kan træffe et informeret valg.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Ulveunger konstateret i danmark

Indlæg af C-X » 4. jul 2017, 12:04

For over 200 år siden, kom vores forfædre til den logiske konklusion, at der i vores lille kulturlandskab ikke længere var plads til ulven. Den sidste blev skudt.

På sin vis er det trist, men landskabet er ændret for bestandigt og befolkningstætheden er kun vokset siden da.

I dag er der så mange mennesker, der lever langt fra virkeligheden, at de tror på nonsens fortællingerne om, at der er plads til alt i dette lille land. De må have indåndet for meget udstødningsgas.

I Danmark begynder naturen i vandkanten! Der er ikke, derudover, store nok sammenhængende arealer, der kan bære sunde bestande af noget som helst, ud over kragefugle, skvadderkål og rotter, uden menneskelig protektorat - fra mennesker, ironisk nok.

Det ville da være en drøm, om det modsatte var tilfældet, men drømme vågner man fra og så begynder den barske realitet. Enten må vi afstå f.eks. alt nord for Klisterkanalen, for at en enkelt ulvefamilie kan leve i fred (kortvarigt, da der ikke også er plads til blodfornyelse i form af andre grupper), eller også må vi konstatere, at løbet er kørt.

Ulven vil komme her som en sporadisk gæst, af individer der ikke kan finde plads syd over. Nogle vil slå sig ned, forsøge at yngle og blive, som tilfældet her. Med hvad med deres yngel? Dem er der ikke plads til også. Det er derfor vores zoologiske haver afliver i massevis af dyr, der er i overskud. Hvis ikke de gør det, så skal de fodre på dem. Rovdyr uden territorier, uden flok, de bliver desperate og løber mange flere risici. Hvis de så samtidig ikke føler sig efterstræbt af andre prædatorer, såsom mennesker, så efterstræber de det letteste bytte, hvilket er husdyr. Bemærk at de bedste "territorier" allerede er optagede, så de vil blive presset tættere på de uattraktive områder, hvor der enten kun kan leve får eller mennesker (i vore dage næsten det samme, da et menneske, der står og glor på facebook med sin Iphone, også blot er et får).

Problemer er uundgåelige. Spørgsmålet er så, hvem der skal betale prisen, for andres misforståede godhed og tolerance.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Ulveunger konstateret i danmark

Indlæg af ReneKJ » 4. jul 2017, 12:11

C-X skrev:For over 200 år siden, kom vores forfædre til den logiske konklusion, at der i vores lille kulturlandskab ikke længere var plads til ulven. Den sidste blev skudt.

På sin vis er det trist, men landskabet er ændret for bestandigt og befolkningstætheden er kun vokset siden da.
Ikke bare det, men vi er heller ikke selv længere i stand til at færdes sikkert i naturen, medmindre den er fuldstændigt ryddet for vilde dyr der kan være en trussel.
Det er som at slippe en middelalderbonde løs i en storby, hvor længe går der før han er roadkill?

TheDarkSide
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2970
Tilmeldt: 17. okt 2010, 23:49
Interesser: Jagt, skydevåben...
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 259 times
Been thanked: 511 times

Re: Ulveunger konstateret i danmark

Indlæg af TheDarkSide » 4. jul 2017, 12:14

Tangloppen skrev:Personligt mener jeg er Danmark godt kan bære og rumme ulve, specielt i Jylland og de lidt større vider.
I mine øjne er det lidt trist at 9 ud af 10 jægere (tal grebet i luften, men passer meget godt iforhold til de medjægere jeg har snakket med) finder det utrolig svært at skulle dele "deres" bytte med naturen.
At det så kun er et fåtal der rent faktisk kunne være så idiotiske at skyde en ulv hvis de så den, er et plus.
Der findes idioter overalt, og dem der vil skyde ulv er nok de samme aber for lægger gift ud til rovfugle, eller skyder dem.

Vi jægere hævder at vi går på jagt for at nyde og leve med naturen, og betyder det at en mikroskopisk antal ulve husere, så må man jo tage det med.
At ulvene får hvalpe, er jo kun et godt tegn. Det må betyde at der er et sundt og triveligt liv, som kan levere føde til disse.
Hvilke "større vidder" snakker du om? Mig bekendt er der ikke meget sammenhængende natur i Danmark. Man kan da få steder finde 3-5000 ha sammenhængende arealer, men der er stadig enkelte huse og en del publikum de steder.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Ulveunger konstateret i danmark

Indlæg af C-X » 4. jul 2017, 12:18

Vi kan vel godt klare os, som land, med et par børn og svagelige ældre mindre, måske endda en hipster med velplejet fuldskæg, der bliver flået i stykker mens han tager selfies i vejkanten... :giggle:

Vi tror også vi kan klare os uden kød og afgrøder produceret i Udkants Danmark. Bare vi kan lidt IT på brugerniveau, så sejler skibet flot videre og den kreative klasse redder os alle, med en redningskrans i flettet genbrugsplastik.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

HR
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2138
Tilmeldt: 23. jan 2016, 20:10
Interesser: Hund, skydning, jagt og mad.
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 586 times
Been thanked: 1030 times

Re: Ulveunger konstateret i danmark

Indlæg af HR » 4. jul 2017, 16:13

I Danmark bor der 126 mennesker per kvadratkilometer.
I Tyskland bor der 230 mennesker per kvadratkilometer.

Ulvene kom fra Tyskland hvor de ikke er et problem (jeg boede der fra 1997 til 2007). Hvorfor i alverden skulle de være et problem her? Hvorfor skulle vi ikke have plads? Ulvene har selv vist ved at indvandre og sætte unger at de kan trives her på trods af at de kommer tæt på mennesker. De er super sky og undgår os som pesten.

/Hans
Et postvæsen er ikke kritisk infrastruktur i 2022. Luk Postnord!

Brugeravatar
Radis
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1698
Tilmeldt: 29. maj 2009, 10:22
Interesser: Pestcontrol,PCP,Pistolskydning
Geografisk sted: Skanderborg
Has thanked: 285 times
Been thanked: 248 times

Re: Ulveunger konstateret i danmark

Indlæg af Radis » 4. jul 2017, 16:15

C-X skrev:Vi kan vel godt klare os, som land, med et par børn og svagelige ældre mindre, måske endda en hipster med velplejet fuldskæg, der bliver flået i stykker mens han tager selfies i vejkanten... :giggle:

Vi tror også vi kan klare os uden kød og afgrøder produceret i Udkants Danmark. Bare vi kan lidt IT på brugerniveau, så sejler skibet flot videre og den kreative klasse redder os alle, med en redningskrans i flettet genbrugsplastik.
Tak for dagens indlæg :numberone: :rolf:

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2039
Tilmeldt: 27. maj 2014, 19:23
Interesser: Jagt, IPSC langspyt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 840 times
Been thanked: 266 times

Re: Ulveunger konstateret i danmark

Indlæg af LapuaMagnum » 4. jul 2017, 16:34

HR skrev:I Danmark bor der 126 mennesker per kvadratkilometer.
I Tyskland bor der 230 mennesker per kvadratkilometer.

Ulvene kom fra Tyskland hvor de ikke er et problem (jeg boede der fra 1997 til 2007). Hvorfor i alverden skulle de være et problem her? Hvorfor skulle vi ikke have plads? Ulvene har selv vist ved at indvandre og sætte unger at de kan trives her på trods af at de kommer tæt på mennesker. De er super sky og undgår os som pesten.

/Hans
Jo, men eksempelvis Schwarzwald i Sydtyskland er på størrelse med 1/7 af danmark, og det er bare et skovområde, så det vil være forkert at sammenligne Tyske og Danske forhold, i min optik.

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Ulveunger konstateret i danmark

Indlæg af ReneKJ » 4. jul 2017, 17:11

LapuaMagnum skrev:
HR skrev:I Danmark bor der 126 mennesker per kvadratkilometer.
I Tyskland bor der 230 mennesker per kvadratkilometer.

Ulvene kom fra Tyskland hvor de ikke er et problem (jeg boede der fra 1997 til 2007). Hvorfor i alverden skulle de være et problem her? Hvorfor skulle vi ikke have plads? Ulvene har selv vist ved at indvandre og sætte unger at de kan trives her på trods af at de kommer tæt på mennesker. De er super sky og undgår os som pesten.

/Hans
Jo, men eksempelvis Schwarzwald i Sydtyskland er på størrelse med 1/7 af danmark, og det er bare et skovområde, så det vil være forkert at sammenligne Tyske og Danske forhold, i min optik.

mvh
Nemlig. Det er også gennemsnitsværdier, et større land har mere plads til "afvigelser"
Forrest.png
Forrest.png (107.17 KiB) Vist 12950 gange

HR
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2138
Tilmeldt: 23. jan 2016, 20:10
Interesser: Hund, skydning, jagt og mad.
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 586 times
Been thanked: 1030 times

Re: Ulveunger konstateret i danmark

Indlæg af HR » 4. jul 2017, 17:16

Korrekt, Schwarszwald ligner ikke Danmark. Med det gør Niedersachsen og Lüneburger Heide, og det er formodentligt her de nye danske ulve kommer fra (det vil en DNA test helt sikkert svare på inden for kort tid).
/Hans
Et postvæsen er ikke kritisk infrastruktur i 2022. Luk Postnord!

Besvar