Hvilken type mennesker smider slagteaffald i poser?

Her kan alt om jagt, vildtpleje og naturoplevelser diskuteres og erfaringer udveksles.
Besvar
Bobo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1304
Tilmeldt: 1. jun 2014, 15:04
Interesser: jagt, natur, vildt, hund, osv
Geografisk sted: sydjylland
Has thanked: 523 times
Been thanked: 236 times

Hvilken type mennesker smider slagteaffald i poser?

Indlæg af Bobo » 14. jun 2017, 19:58

IMG_1219 (2).JPG
Jeg var i dag henne at slå græs på en anden ejendom end den jeg bor på, og på vejen hjem kørte jeg forbi en stank af ådsel. Jeg stoppede og gik 5 meter ind i krattet og der lå en skraldepose (Fredericia Kommunes) med resterne af et rådyr.
Hvem i hede hule helvede er så dumme at pakke god ræve / glente / flue og lign mad ind i plastik, er det det man lærer på jagtkursus i dag?
Jeg lægger selv sådanne rester ud til glæde for de dyr der nu kan lide det,men aldrig i en pose. (og jeg tror ikke det er krybskytter da vi altid sover med åbent vindue :smile: )


For nogle år siden fandt jeg fåreskind m, pakket pænt i plastik, hold da kæft hvor det stinker når der går hul på posen. Det er næsten ligeså tåbelig som når folk samler hundehømhøm i poser og så binder en fin knude og smider den i skoven.
Jeg tror jeg skal have købt noget pigtråd og et bat :mad:
Senest rettet af Marius 15. jun 2017, 08:35, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: rettet tyrkfejl
Bobo ------ Igen uden billeder

High Standard
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 762
Tilmeldt: 9. jan 2009, 10:38
Interesser: Pistolskydning
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 170 times
Been thanked: 124 times

Re: Hvilken type mennesker smider salgteaffald i poser?

Indlæg af High Standard » 15. jun 2017, 08:29

Hej,
Bare lige til en start, jeg gør det aldrig :smile: At pakke noget som helst ind i plastik og smide det i naturen er helt til hest, og minder mig mest om de lokale pensionister som tror at grønt affald som skal komposteres bedst omsættes hvis det ligger i en plastic pose - jo, den er god nok, det sker ude hvor vi bor hver eneste år og det er typisk de samme 5-6 ældre mænd der står for det, og som gør at vi har meget svært ved at komme af med vores grønne affald, da Kommunen selvfølgelig ikke ønsker at få kompost med med plastic rester i.
Sidste år havde jeg som vanligt lagt slagterester fra et rådyr op i den lokale skov, jeg plejer at lægge tingene et bestemt sted langt fra stier osv og det plejer at forsvinde i løbet af en dag eller to, men alligevel lykkedes det en lokal hundelufter som lod sin hund løbe frit at finde det. Sagen blev straks lokal historie om krybskytteri, skamskydning af dyr osv, selv mente jeg ikke at kunne tilføre sagen yderligere, så jeg holdt lav profil, men historien viser, at selv den bedste vilje hurtigt kan blive til drabelige historier, når først folk med god tid og lille viden tager fat på facebook :smile:

Hilsen

High Standard

Besvar