Faunapassager virker tilsyneladende.

Her kan alt om jagt, vildtpleje og naturoplevelser diskuteres og erfaringer udveksles.
Besvar
KKA
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1066
Tilmeldt: 22. mar 2011, 20:16
Interesser: støverjagt
Geografisk sted: jylland
Has thanked: 158 times
Been thanked: 228 times

Faunapassager virker tilsyneladende.

Indlæg af KKA » 24. jan 2017, 19:48

Danmarks første motorvejsfaunapassage er - efter - 17 år nu også taget i brug af dåvildt.
Utroligt at hundeluftere ikke fatter, at de ikke er ønskede på disse overgange:

http://nordjyske.dk/nyheder/god-bro-for ... b8d/0/1574

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3139
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Faunapassager virker tilsyneladende.

Indlæg af ReneKJ » 24. jan 2017, 22:22

KKA skrev:Utroligt at hundeluftere ikke fatter, at de ikke er ønskede på disse overgange:
Er det skiltet tydeligt? For ellers kan jeg næsten ikke se hvor de skulle vide det fra.
Selv et skilt med "Faunapassage" ville ikke automatisk få mig til at tænke at mennesker og hunde er uønskede.

Hvis jeg stødte på sådan en overgroet bro ude i naturen, så ville min første tanke være at det var til en vej der aldrig blev til noget. Ikke at det var et slags mini-reservat.

KKA
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1066
Tilmeldt: 22. mar 2011, 20:16
Interesser: støverjagt
Geografisk sted: jylland
Has thanked: 158 times
Been thanked: 228 times

Re: Faunapassager virker tilsyneladende.

Indlæg af KKA » 25. jan 2017, 06:45

ReneKJ skrev:
KKA skrev:Utroligt at hundeluftere ikke fatter, at de ikke er ønskede på disse overgange:
Er det skiltet tydeligt? For ellers kan jeg næsten ikke se hvor de skulle vide det fra.
Selv et skilt med "Faunapassage" ville ikke automatisk få mig til at tænke at mennesker og hunde er uønskede.

Hvis jeg stødte på sådan en overgroet bro ude i naturen, så ville min første tanke være at det var til en vej der aldrig blev til noget. Ikke at det var et slags mini-reservat.
Det ved jeg faktisk ikke! Der var meget hype omkring den overførsel, da den blev lavet(som den første i DK), og den ligger ret øde på Jyske Ås.....hen over Frederikshavnsmotorvejen, så de hundeluftere, der benytter den, burde vel vide det?

Besvar